صدوچهل‌وچهارمین شماره خط حزب‌الله

وقتی کسی تخلف می‌کند برخورد قاطع کنید. در همین شرکت‌های صوری‌ای که درست کردند و آمدند به‌عنوان اینها ارز گرفتند، دستگاه امنیتی باید دنبال کند، فعال باشد، اینها را شناسایی کند، برخورد کند.

به گزارش مشرق، صدوچهل‌وچهارمین شماره از نشریه خط حزب‌الله منتشر شد.

سخن هفته این شماره از نشریه دستور اخیر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور برای برخورد قاطع با متخلفین اقتصادی را برای اولین بار با عنوان «مرد استقبال می‌کنند» منتشر می‌کند. در بخشی از متن چنین می‌خوانیم: وقتی کسی تخلف می‌کند برخورد قاطع کنید... در همین شرکت‌های صوری‌ای که درست کردند و آمدند به عنوان اینها ارز گرفتند، دستگاه امنیتی باید دنبال کند... آقای رئیس‌جمهور راجع به وارد کردن خودرو یک دستور خوبی دادند، که بسیار خوب است. آقای دکتر روحانی! هرچه می‌توانید از این کارها بکنید؛ این مردم را واقعا خوشحال می‌کند و کمک می‌کند به پیشرفت کشور... واقعا با فساد مبارزه بشود. (۱۳۹۷/۰۴/۲۴)

همچنین گزارش هفته این شماره با عنوان «راه تبدیل تهدید نقدینگی به فرصت تولید» به تجربه‌ی نقدینگی در سایر کشورها و راه برون‌رفت از این معضل برای رسیدن به رونق اقتصادی پرداخته است.

اطلاع‌نگاشت این هفته از نشریه نیز با عنوان «به چنین مدیرانی نیازمندیم» به هشت مورد از شرایط مدیر تراز انقلاب اسلامی که از بیانات رهبر انقلاب در سال‌های اخیر استخراج شده، پرداخته است.

ماجرایی که باعث سجده شکر رهبر انقلاب شد، مردم از تبعیض و کم کاری و بی اعتنایی گله‌مندند، روی کوه با خط درشت نوشته بودند «ما می‌توانیم»، اقتصاد کشور را به کالایی گره نزنید که قیمت آن به دست بیگانگان است، در کنار رسیدگی به فقرا زندگی اشرافی و تجملاتی پوچ و بیهوده را هم تخریب کنید، مسئولیتی که به تو سپرده شده است طعمه نیست، باید زنگ بیدار باش همیشه در چشم ما باشد، بدترین بلایی که ممکن است بر سر یک کشور بیاید، مگر می‌شود با حجاب اسلامی جامعه زنان رشد کند؟ و... عناوین بخش‌های دیگر نشریه خط حزب‌الله است که مخاطبین گرامی می‌توانند با مراجعه به نشریه این مطالب را مورد مطالعه قرار دهند.

صدوچهل‌وچهارمین شماره‌ی خط حزب‌الله به روح پرفتوح شهید علیرضا موحد دانش تقدیم شده‌ است.

در ادامه متن کامل سخن هفته با عنوان «مرد استقبال می‌کنند» را می خوانید:

دستور اخیر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور برای برخورد قاطع با متخلفین اقتصادی

مردم استقبال می‌کنند

هنوز چند ماه از آغاز رهبری آیت‌الله خامنه‌ای نگذشته بود که ایشان در دیدار با مسئولان قوه‌ی قضائیه، با تأکید بر اینکه باید مسائل کشور را «الاهم فی‌الاهم» کرد و به بااهمیت‌ترین آنها پرداخت چنین فرمودند: «الان مثلا در جامعه فساد و ارتشاء و جرایم ضدانقلابی و براندازی و خدعه و تزویر و جعل و امثال اینها وجود دارد. در میان این موارد، کدام از همه مهم‌تر است؟ من خیال می‌کنم اگر بخواهیم دنبال اهم بگردیم، همین مسأله‌ی فسادهای مالی و اخلاقی و ارتشاء و تزویر و امثال اینها، چیزهایی است که بخصوص از مردم سلب امنیت می‌کند و واقعا در رتبه‌های بالا قرار می‌گیرند.»(۱۳۶۸/۰۶/۲۰)

فرمان هشت ماده‌ای، آغاز فصلی نو در مبارزه با فساد


تذکرات رهبر انقلاب درباره‌ی لزوم برخورد مسئولان با مقوله‌ی فساد همچنان ادامه داشت تا نهایتا این تأکیدات منجر به تشکیل "ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی"، در ابتدای دهه‌ی ۸۰ توسط مسئولان ارشد نظام شد. دهم اردیبهشت‌ماه همان سال نیز رهبر انقلاب در پیامی که بعدها معروف به "فرمان هشت ماده‌ای" شد، به استقبال این موضوع رفته و خطاب به مسئولان قوا چنین نوشتند: «اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات حکومتی، قطع نشود، و اگر امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرمدّعا و انحصارجو، طرد نشوند، سرمایه‌گذار و تولید کننده و اشتغال‌طلب، همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد...»(۱۳۸۰/۰۲/۱۰) مبارزه‌ی با فساد، آنقدر برای رهبر انقلاب اهمیت و اولویت داشت که در بند هفتم این نامه، حتی منتسبین به خود را نیز از آن استثنا نمیدانند: «در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثنا شود. هیچ شخص یا نهادی نمی‌تواند با عذر انتساب به اینجانب یا دیگر مسئولان کشور، خود را از حساب‌کشی معاف بشمارد.»(۱۳۸۰/۰۲/۱۰)

چرا مبارزه با فساد اهمیت دارد؟


از آن زمان تا به امروز، رهبر انقلاب نزدیک به ۲۰ بار در بیانات خود، به این فرمان هشت مادهای ارجاع داده‌اند و نزدیک به ۱۵۰ بار، موضوع مبارزه با مفاسد اقتصادی، در بیانات ایشان تکرار شده است. سؤال این است که چرا مبارزه‌ی با فساد، تا این حد برای رهبر انقلاب بااهمیت است؟ برای اینکه «فساد در دستگاه اجرایی مثل این است که ما چندین لوله‌ی قطور آب به استخری وارد می‌کنیم؛ اما استخر پر نمی‌شود؛ این همه تلاش انجام می‌گیرد، درعین‌حال انسان زوایای خالی را مشاهده می‌کند، که بخش عمده‌ای از این، مربوط می‌شود به فساد مالی و به رخنه‌های اخلاقی که در مجموعه‌ی دستگاه در سطوح مختلف وجود دارد.»(۱۳۸۳/۰۶/۰۴) اما در راه مبارزه با فساد، چند نکته از نظر رهبر انقلاب مهم است:


اول آنکه در برخورد با فساد، نباید گرفتار نگاه‌های افراطی و تفریطی شد: «در مورد برخورد با فساد دو گرایش افراطی و تفریطی هست. بعضی‌ها وقتی صحبت از مبارزه با فساد می‌شود، تصوّر می‌کنند که مبارزه با فساد، یک بهانه‌ی سیاسی برای برخورد با این و آن است؛ این غلط است. مبارزه‌ی با فساد، مبارزه‌ی با فساد است! در هر جامعه‌ای اگر نقطه‌ی فاسد، شناسایی، کنترل و قلع‌وقمع شد، فساد متوقّف می‌ماند، والّا رشد پیدا می‌کند... بعضی هم در نقطه‌ی مقابل از آن طرف افراط می‌کنند؛ یعنی وقتی گفته می‌شود «فساد» خیال می‌کنند همه‌جا را فساد گرفته است؛ خیر، این چنین نیست. آنچه که ما را برمی‌انگیزد، وجود فساد، ولو در یک بخش، در یک گوشه و به وسیله‌ی افراد معدودی است.»(۱۳۸۱/۰۱/۰۹)

دوم آنکه مبارزه با فساد، برخلاف تصور برخی افراد، مخل سرمایه‌گذاری اقتصادی نیست. «بعضی خیال می‌کنند که برخورد با مفاسد اقتصادی، مخل امنیت اقتصادی است... این درست نقطه‏‌ی مقابل حقیقت است. برخورد با مفسد اقتصادی موجب امنیت اقتصادی است برای غیرمفسد. غیرمفسد کیست؟ اکثریت مردم. مفسد اقتصادی تعداد معدودی هستند؛ سوءاستفاده‏‌چی‌ها. با اینها برخوردِ سخت بشود تا اکثر مردم... احساس کنند دارای امنیتند...»(۱۳۸۶/۰۴/۰۷)

سوم آنکه برخورد با فساد، به "اقدام و عمل به هنگام" نیاز دارد، نه "شعار و حرف": اسم فساد زیاد آورده می‌شود. حرف زدن راجع به فساد که فایده‌ای ندارد؛ با «دزد دزد» گفتن، دزد از دزدی دست برنمی‌دارد... بله، روزنامه راجع به فساد ممکن است حرف بزند، من و شما که مسئول هستیم باید اقدام کنیم؛ حرف دیگر چیست؟ وارد بشوید؛ [اگر] بلدیم اقدام کنیم، جلوی فساد را به‌معنای واقعی کلمه بگیریم.»(۱۳۹۴/۰۲/۰۹)

و نهایتا اینکه مهم‌ترین بخشی که متولی برخورد با فساد است، "دولت و قوه‌ی مجریه" است: «مهم‌ترین بخشی که می‏‌شود با فساد مبارزه کرد، دولت است. خود دولت هم این را قبول دارد و دنبال کرده است...گلوگاه‏‌های فساد باید گرفته شود. اینکه شما می‏‌بینید جنسی نباید وارد شود، اما وارد می‏‌شود؛ نباید به کسی امتیازی داده شود، اما داده می‏‌شود؛ اولین چیزی که به ذهن انسان می‏‌رسد، باید گمان وجود فساد و اراده‏‌ی فاسدی باشد. بنابراین در دستگاه‌‏های دولتی باید گلوگاه‏‌ها گرفته شود.»(۱۳۸۳/۰۴/۱۹) به همین دلیل هم رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود با هیأت دولت، بر ضرورت برخورد قاطع با متخلفین از سوی دولت تأکید کرده و فرمودند: «وقتی کسی تخلف می‌کند برخورد قاطع کنید... در همین شرکت‌های صوری‌ای که درست کردند و آمدند به‌عنوان اینها ارز گرفتند، دستگاه امنیتی باید دنبال کند، فعال باشد، اینها را شناسایی کند، برخورد کند با اینها... برخورد جدی بکنید. مردم استقبال می‌کنند از این برخورد. آقای رئیس‌جمهور راجع به وارد کردن خودرو، یک دستور خوبی دادند که بسیار خوب است. آقای دکتر روحانی! هرچه می‌توانید از این کارها بکنید؛ این مردم را واقعا خوشحال می‌کند و کمک می‌کند به پیشرفت کشور... واقعا با فساد مبارزه بشود... باید برخورد کنیم بعد برخورد را به مردم بگوییم... برخورد قانونی قوی رضایت‌بخش بکنیم، بعد همین را به اطلاع مردم برسانیم، بگوییم این کار اتفاق افتاد؛ این خوب است؛ این درست است.»(۱۳۹۷/۰۴/۲۴)

منبع: khamenei.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 56
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 46
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    58 23
    رئیس جمهور باید سریعتر عمل کنه و عصبی هم نشه اما دقیق و قاطع باشه تا از بحران جاسوسان و وطن فروشان بیرون بیاید
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      1 1
      ان حزب الله هم المفلحون.....
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    33 65
    افرین اما مهتر از همه تولید ملی است. باید واردات کلا ممنوع بشود و مردم فقط جنس ایرانی بخرند حتی اگر بد و بنجول باشه
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      7 1
      بله بله کلن ممنوعش کنن تا بشه سایپا و ایران خودرو
    • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      5 1
      اره حمایت از کارخانه داران ایرانی!
    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      5 1
      زوداحساساتی شدی!
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    سه نفر از مدیران را اعدام کنید باقی یا فرار میکنن یا توبه میکنن
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      11 9
      باید فرزندانشون هم به جرم مشارکت در غارت بیت المال اعدام بشن
  • حسن روحانی IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    48 39
    چشم حضرت آقا اطاعت امر میکنم
  • US ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    دولت اهل مبارزه با فساد نیست
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    55 17
    تمام زیر سر نعمت زاده
  • ایلیا IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    7 11
    مامنتظر اجرای کامل اوامر ایشان هستیم . علی برکت الله .......؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    3 11
    والله برخورد بیشتر کار قوه قضاییه است!!!
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    15 1
    اوضاع خرابتر از این حرفهاست....
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    16 5
    خیلی خوبه باید از نهاد های زیر مجموعه مقام معظم رهبری تا وزارت خانه های دولتی احساس امنیت نکنند تا فساددر انها ریشه ندواند.مرحبا به رهبرعزیز
  • محمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    11 1
    بنظر بنده فساد امروزی کشور مافیای است مافیا کسی است هم از اخور می خورد وهم از طبره همه این ها باید شناخته بشود.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    11 2
    هلی کوپتر قاچاق درفرودگاه تکلیفش چی شد مال کدام رانت خوار شد
  • محمد علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    2 9
    از مردم هم باید خواهش کرد بجای خرید سکه و دلار در کار سرمایه گزاری کنند و دولت وام به کارآفرینان واقعی بدهد و سود بانکی رو کم کنه تا کار ارزش پیدا کنه.
  • AE ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    4 9
    تفکر غلط دولت غرب گرا عامل ایجاد فساد گسترده در مدیران دولتی است
  • خانی IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    3 6
    سلام یادمان باشد که شهیدان رفتن تا انقلاب اسلامی رشد کند پس مواظب باشیم امانتی بس بزرگ بعهد ما گذاشته شده کسانی که ملت و دولت خدمتگذار را با فساد اقتصادی در هم میکوبند باید اجازه چنین حرکتی نداشته باشند چون روز قیامت در پیشگاه خدا و خون شهیدان مسولیم ما پرجم الله داریم وباید هم برافراسته باسد
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    4 5
    چقدر هم که حضرات حرف گوش کن هستند...
  • IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 9
    مجلس باید عدم کفایت سیاسی روحانی را اعلام کند
  • بی نام IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 5
    جناب رئیس جمهور .لااقل یه صحبتی یه حرفی،یه چیزی بگید،مردم رو دیوونه کردید ،سکوت شما بدترین وضعیت رو به پا کرده
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 4
    بارزترین علامت صداقت دولت دررابطه بامبارزه بامفسدین. اعدام شدن حسین فریدون بامهدی جهانگیری والا
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
      0 2
      ان حزب الله هم المفلحون.....
  • سهند IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 4
    وعده پشت وعده
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    18 6
    بازی دوسرباخت مبارزه بافساد اگه مبارزه کنن که رزیم ازهم می پاشه رضاشاه روحت شاد
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 4
    دولت خود باعث و بانی این وضعیته
  • کریمو IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 13
    رهبر هم از همه مظلوم تره کو گوش شنوا ای بابا ولمون کنید
  • IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 5
    وزارت صنایع و معادن در استان گیلان کسی را رئیس کرده چه از نمایندگی مجلس رد صلاحیت شده و از پابوسان خاتمی هست ............هر چی فتنه هست هست از این وزارت صنایع و معادن هست . در همین قضیه خودروها و تخصیص ارز و......خیلی از اینها از اعضای گروهک مجاهدین خلق و منافقین هستند . وقتی جان بولتون با اینها دیدار میکند منظورشون قیام مسلحانه نیست منظورشون کادر سازی بسیار گسترده ای هست چه این گروه در این سالها در ایران انجام داده اند در وازرتخانه ها و مدیران میانی والان وقت بهره برداری هست.
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 3
    قشنگ معلومه دولت خودش داره این خرابکاری ها را میکنه .از قطع برق در تابستان حتی هنوز ولتاژ برق رو 235 ولت هست برق را قطع میکنند در حالتی چه سالهای قبل ولتاژ برق حتی تا 165 ولت هم پائین میومد برق را قطع نمی کردند تا حدقل پنکه ها زورکی بچرخند و مردم از گرما هلاک نشوند . اما حالا میخواهند نارضایتی ایجاد کنند.و مردم را به خیابونها بکشونند.
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    17 1
    چرا رئیس قوه قضائیه عوض نمیشه ا
  • محسن IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    8 10
    زنده و پاینده باد آقامون
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 1
    مشکل ریشه ای کشور خام فروشی نفت واردات کالا و چاپ ریال نفتی هست تا این مشکل حل نشه این داستان سی ساله جهش های دلاری ادامه داره در کوتاه مدت میشه با استراتژی کوپن و قطع واسطه و دلال و نیز دادن یارانه های غیر نقدی و دادن بخشی از پول به صورت غیر ریال مانند طلا این بحران رو عبور کرد
  • بی نام IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    13 1
    چشم... سمند 53 میلیون
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 6
    دولت فعلا وقت و حال کارو برخورد نداره! مشغول روبان بریدن و افتتاح های چندباره هستش!
  • مهدی IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 5
    با سللام کاشکی تو مشرق اخبار و مقالات طولانی رو صوتی میکردند و در اختیار دوستان قرار میدادند مثلا من زیاد سخنرانی گوش میدم اما حوصله خوندن متن طولانی رو ندارم واقعا مشرق بخواد میشه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    11 4
    کلا دار و دسته خودشه، روحانی با کی برخورد کنه!!؟؟
  • ,.0,ناشناس IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    6 5
    تجربه.ثابت.کرده.که.دولت.اراده.ای.برای.مبارزه.با.فساد.ندارد..و.این.فساد.مافیا.است
  • GB ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    16 2
    از نظامی که مبتلا به فساد مالی است نمیشود دفاع کرد....
  • GB ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    13 2
    كره رئيس جمهورش دزدي كرد زندان رفت پاكستان نخست وزيرس دزدي كرد زندان رفت در چين چند مدير زندان رفتند در ايران دزدي اختلاس رانت خواري اشكال ندارد خاوري هم خر بود از ايران رفت بيرون خيلي از رانتخوارها در تهران بزرگ برجهاي بلند دارند كسي كاري با دزدها ندارد
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 10
    جانم بفدایت اقا جان چشم امید همه ما به شما ست .
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 8
    جالبه / چطوری دزدها بر علیه خودشان میخوان اقدام کنند . مملکت باید یک رئیس داشته باشه تا در صورت خطا یکنفر پاسخگو باشه ./ باید فقط رهبری باشه / رئیس جمهور کیلو چنده
  • شقایق IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    4 8
    این رئیس جمهور اهل گوش دادن به صحبتهای رهبری نیست و خود را عقل کل می داند تنها راه برون رفت از این بحران عظیم برکناری رئیس جمهور است ولا غیر.
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    3 8
    رهبری عزیز شما تنها بودی همیشه بین مسولین تا اینکه سال ۸۴ ب لطف خدا احمدی نژاد قدرت اجرایی گرفت اگه توی اون ۸ سال مصلحت کنار میذاشتید میشد با همراهی احمدی نژاد و احاد ملت ریشه فساد نفاق برای همیشه خشکاند ای کاش از اون فرصت استفاده میکردید و امروز کشور ب بن بست نمیرسید از یکطرف مسولین گردن کلفت تر شدن از طرف دیگه بخشی مردم ناامید دلزده
  • امیر ایرانی FR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 5
    تنها راه حل برون رفت از وضع فعلی کشور برگزاری انتخابات زود هنگام مجلس و ریاست جمهوری است. لاریجانی و روحانی هر دو در پدید آمدن وضع نابسامانی کنونی شریک هستند.
  • REZA IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 6
    ای کاش میشد بفهمیم پشت پرده این اتفاقات چیه. ای کاش رهبری یه تیم قدرتمند و متخصص و با سواد و کاربلد تو همه زمینه ها داشتند.اونوقت به رییس جمهور مثلا یه فرصت میدادند تا امورات کشور و مردم رو سر و سامون بده اونوقت اگه بعد از این مدت نمیتونست کاری کنه رهبری دولت و مجلس رو منحل و خودش زمام امور رو بدست گرفته و با کمک تیمش اوضاع رو درست میکرد.
  • مختارآبادی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 11
    تشکر از مقام عظمای ولایت امام خامنه ای از این همه دلسوزی و به فکر مردم بودن اما ای کاش رئیس جمهور و وزرا و بدنه دولت به گوش فرو برند و به فرمایشات حضرت آقا عمل کنند !!! بدانید شهدا و مردم فردای قیامت جلوی تک تک شمارا خواهند گرفت .
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    2 8
    رهبر عزیزم کسی که با خودش و برادرش نمی تواند برخورد قاطع داشته باشد
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    5 4
    اگر قصد نابودی کشور را دارید حرفی نیست ولی مردم این وضعیت را تحمل نخواهند کرد
  • محمد IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 4
    چی میگین بابا دولت خودش نفوذیه .....وگرنه کاری که امریکا تو 40 سال نتونست بکنه تو 5 سال روحانی و جاسوساش تونستن بکنن
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 3
    رییس جمهور در مورد خودش ،مدرک تحصیلی ،سطح زندگی،ناخالصی های خانواده اش ، مواضع زیگزاکی حال و گذشته اش و .... باید شفاف سازی کند،هرچند به بهای عزل و بیرون کردنش از مجموعه حاکمیت.
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    9 2
    از این دولت بعید است که عمل کند.
  • ناشناس NL ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    7 0
    چه گویم که ناگفتنم بهتر است زبان در دهان پاسبان سر است
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۱
    1 0
    ان حزب الله هم المفلحون.....
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    2 6
    زمان احمدی نژاد چرا صدات در نیومد مشرق ... معلومه نون به نرخ روز میخوری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس