کارلوس کی‌روش

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بزرگان فوتبال ایران مثل علی پروین، علی دایی، فرهاد مجیدی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا،کریم باقری، امیر قلعه‌نویی، جواد نکونام کنار تیم ملی فوتبال در جام ملت‌ها باشند.

به گزارش مشرق، کارلوس کی‌روش درباره وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در درجه اول از همه پیام‌هایی که از مردم خوب ایران دریافت کردم تشکر می‌کنم. چون مردم کریسمس را به من تبریک گفتند و برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم. ۲۶ دسامبر روزی است که ما رسماً سفر خودمان را برای این ماجراجویی آغاز می‌کنیم و پرواز می‌کنیم.

*موج مصدومیت‌ها برخی تصمیمات ما را تغییر داد

وی ادامه داد: در درجه اول مراتب تحسین خودم را از بازیکنان اعلام می‌کنم. حذف برخی از بازیکنان کار راحتی نیست اما مجبور هستیم که این کار را انجام دهیم. از همه آنها بابت زحمات و تمرینات شان تشکر می‌کنم. شکی نداریم که موج مصدومیت‌هایی که با آن مواجه شدیم مرا مجبور کرد که برخی از تصمیماتم را عوض کنم. من اعتماد کامل دارم که بازیکنان جایگزین بازیکنانی که از تیم ملی کنار رفتند عملکرد خوبی خواهند داشت.

*مراعات جهانبخش را می‌کنیم تا زودتر خوب شود

کی روش افزود: هنوز با مصدومیت‌های بازیکنانی مثل جهانبخش روبرو هستیم و تا یک هفته آینده به تیم و بعد از بازی باقطر به ما ملحق خواهد شد. مراعات او را می‌کنیم تا زودتر خوب شود.

*باید از قلی‌زاده مراقبت کنیم تا مداوا شود

وی در خصوص وضعیت قلی زاده هم ادامه داد: ما باید از این بازیکن مراقبت کنیم و تا وقتی که باشگاهش اجازه می‌دهد او را پیش خودمان نگه داریم تا مداوا شود اما اگر در این بین در دقیقه ۹۰ مصدومیتی هم پیش بیاید، این بازیکن را جایگزین خواهیم کرد و امیدوارم با این تصمیماتی که می‌گیریم خدا هم به ما کمک کند.

* برخی تظاهر می‌کنند کار ما در جام ملت‌ها راحت است

کی‌روش در پاسخ به این سوال که تیم ملی نسبت به جام جهانی تغییرات کمی داشته و تجربه حضور در روسیه چقدر می‌تواند به تیم ملی در امارات کمک کند، اظهار داشت: تجربه داشتن، موضوع بسیار مهمی است اما توانایی استفاده از تجربه از آن هم مهم‌تر است. الان که ۲۶ دسامبر است واقع‌بینانه باید بگوییم که فقط ۱۲ روز با اولین بازی در جام ملت‌ها فرصت داریم و این یعنی اینکه ۱۲ روز فرصت داریم آماده شویم و در این فرصت فقط ۵ یا ۶ جلسه جدی تمرینی خواهیم داشت و باید از تجربیات گذشته استفاده کنیم و به سطحی از آمادگی برسیم تا برای بازی با یمن آماده باشیم. ما باید از نظر تاکتیکی و پایه‌ای تمرینات گذشته را مرور کنیم و باید بگویم که به بازیکنانم سراسر اعتماد دارم اما مسابقات جام ملت‌های آسیا بسیار سخت است و برای همین است که در ۴۰ سال گذشته تیم ملی ایران نه تنها قهرمان شده بلکه به فینال هم نرسیده است، اما برخی تظاهر می‌کنند که کار ما راحت است ولی من می‌گویم که قهرمانی در آسیا مثل خوردن کیک آسان نیست.

بیشتر بخوانید:

عکس یادگاری قطری‌ها با بازیکنان تیم ملی

آزمون مصدوم شد

* برخی کارشناسان فکر می‌کنند که برای خوشحالی آنها بقیه تیم‌ها خوابیده‌اند

سرمربی تیم ملی ادامه داد: ما شانس خوبی داریم؛ چراکه در ۸ سال گذشته پیشرفت خوبی داشتیم، اما برخی کارشناسان فکر می‌کنند که برای خوشحالی آنها بقیه تیم‌ها خوابیده‌اند. من از شما می‌پرسم که آیا قطر، امارات، ویتنام، عراق و… در این سال‌ها خوابیده‌اند؟ آیا عربستان و بقیه تیم‌ها دست روی دست گذاشته‌اند؟ نه! اما ما می‌دانیم که چرا آنها این حرف‌ها را می‌زنند، چون می‌خواهند بگویند کار ما راحت است تا ما از تنها هدفی که داریم دور شویم تا به ما لطمه بزنند تا نتوانیم به هدفی که داریم دست یابیم.

*هدف ما نوک قله است اما هل دادن هم راحت است!

وی عنوان کرد: آنها می‌خواهند دستاوردهای ما را تحقیر کنند اما ما روی خودمان حساب می‌کنیم و آن طور که بازیکنانم گفتند اگر راه رسیدن به موفقیت را یک کوه در نظر بگیریم، هدف ما نوک قله است و در این باره باید بگویم صعود کردن کار سخت و دشواری است، اما در این راه کسی دست ما را نمی‌گیرد، اما هل دادن راحت است و گاهی با یک هل دادن و حتی فوت کردن کسی از روی کوه سقوط می‌کند.

وی افزود: این گروه تیم ملی تمام تلاششان را انجام می‌دهند و با حمایت هواداران تمام تلاش خود را در جام ملت‌ها انجام خواهند داد.

*امیدوارم داوران منصفانه و عادلانه تصمیم بگیرند

کی‌روش در مورد اینکه چه نگرانی قبل از شروع جام ملت‌های آسیا دارد؟ عنوان کرد: توقع هیچ گونه کمک سمپاتیک که به سمت ما بیاید مخصوصاً در امر داوری را نداریم، فقط امیدواریم منصفانه و عادلانه تصمیم بگیرند. مهم این است که در خودمان تمرکز کنیم و اهدافمان را پیش ببریم. در این صورت شانس‌مان بسیار زیاد است. ما باید به فکر خودمان باشیم و هیچ توجیهی قابل قبول نخواهد بود. ما قدم به عقب نخواهیم گذاشت. توقع‌مان این است که متحد باشیم، امیدواریم برنامه‌ای را که تدوین کرده‌ایم به خوبی پیش ببریم و فدراسیون هم در امارات در کنارمان باشد.

*باید با تمام سلاح‌هایی که در دست داریم در امارات حضور پیدا کنیم

وی افزود: باید با تمام سلاح‌هایی که در دست داریم در امارات حضور پیدا کنیم. ما نیاز داریم بزرگ‌ترین بازیکنان ایران مثل علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و… کنارمان باشند. آنها کنار تیم خودشان حضور یابند و کنفدراسیون فوتبال آسیا ببیند که بزرگان فوتبال ایران کنار تیم خودشان هستند. ما احتیاج داریم نایب رئیس AFC به صورت تمام وقت و با تمرکز کامل کنار تیم حضور یابد و راجع به همه مسائلی که بیرون از زمین است کنارمان باشد. هیچ راهی وجود ندارد که ایران بخواهد این مسئله را که علی کفاشیان نایب رئیس AFC است را نادیده بگیرد.

*آقایان برای ۳ هفته حرف‌های دیگر را کنار بگذارند و کنار تیم ملی باشند

سرمربی تیم ملی فوتبال در ادامه تأکید کرد: در خواست عاجزانه من این است که آقایان برای سه هفته تمام صحبت‌ها و حرف‌های دیگر را کنار بگذارند و کنار تیم ملی باشیم. آیا این مسئله آنقدر سخت است که در این مدت پرچم سفید رنگ صلح را بالا ببریم و دست از تمام تهمت‌ها و حرف‌هایی به این شکل تلافی‌جویانه و تهمت‌ها برداریم. آیا این مسئله اینقدر سخت است. ما باید در این مدت همه کنار تیم ملی باشیم.

*بزرگان فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا کنارمان باشند

وی خاطرنشان کرد: می‌دانیم چه افرادی هوشیارانه قصد ایجاد دو دستگی در تیم ملی را دارند و می‌خواهند به آرامش ما لطمه بزنند. یکی از همکاران شما تلاش کرد با دروغ‌هایی که آقای مسعودی بیان می‌کرد با حرف‌های نادرست و نابحقی که مطرح می‌کرد به تیم ملی لطمه بزند. دیدید چه مشکلاتی برای تیم ملی ایجاد کردند، آیا واقعاً سخت است بزرگان فوتبال ایران مثل علی پروین، علی دایی، فرهاد مجیدی، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا، کریم باقری، امیر قلعه‌نویی و جواد نکونام کنار تیمشان باشند؟ تیم ملی باید ثابت کنند که بزرگان فوتبال ایران کنار تیم هستند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    2 3
    کیروش عامل تفرقه در تیم ملی
    • GB ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
      0 0
      تیم ملی متحد هستند این دلال ها و عقده ای ها هستند که از تیم ملی دور هستند
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۶
    1 2
    آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس