ضداعتراض در تمسخر جورج فلوید - نمایه

ترامپ یکی از منتقدان جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» محسوب می‌شود و شماری از حامیان وی اخیراً با شعار «جان سیاه‌پوستان برای هیچ‌کس مهم نیست» به خیابان آمدند و صحنه قتل جورج فلوید را به تمسخر گرفتند.

سرویس جهان مشرق - قتل جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی، به دست یک افسر سفیدپوست پلیس، نمک به زخم‌های کهنه‌ای در جامعه آمریکا زد؛ اما این زخم‌ها چیزی فراتر از خشونت پلیس یا حتی نژادپرستی یک یا چند افسر هستند. کم‌تر کسی تردید دارد که نژادپرستی در آمریکا نظام‌مند است، اما بروز ابعاد این نژادپرستیِ نهادینه‌شده همزمان با اعتراضات ضدنژادپرستی چندان قابل‌پیش‌بینی نبود. با این وجود، این دقیقاً همان اتفاقی است که روز دوشنبه، ۱۹ خرداد ۹۹، در شهر «فرانکلین» در جنوب ایالت نیوجرسی رخ داد. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی تحت عنوان «ضدمعترضان خشمگین سفیدپوست در نیوجرسی قتل جورج فلوید را به تمسخر گرفتند [۱] » در همین‌باره توضیح داده است.

توضیحات و فیلم کامل لحظات آخر زندگی «جورج فلوید» (حاوی تصاویر دلخراش[دانلود]

در همین‌باره بخوانید:

›› اینک آخرالزمان؛ آمریکا در آتش خشم معترضان به نژادپرستی می‌سوزد

›› ۵۰ ایالت و ۵۸۰ شهر درگیر آشوب/ آخرین جزئیات از اعتراضات سراسری در آمریکا

 

یک مغازه نقد کردن چک در شهر مینیاپولیس در جریان اعتراضات در آتش می‌سوزد (+)

روزشمار قتل جورج فلوید و اعتراضات پس از آن را از لینک‌های زیر بخوانید:

رئیس‌جمهور آمریکا چگونه آتش خشم معترضان را شعله‌ورتر کرد

تهدیدهای ترامپ و کشیده شدن دامنه اعتراضات تا مقابل درهای کاخ سفید

 

«جان همه مهم است»؛ اهانت حامیان ترامپ به جورج فلوید

گزارش نیویورک‌تایمز این‌گونه آغاز می‌شود:

اعتراضات در شهر فرانکلین ایالت نیوجرسی شبیه به دیگر اعتراضاتی بود که در سراسر آمریکا از زمان کشته شدن جورج فلوید [۲] هنگام بازداشت توسط پلیس به وقوع پیوسته‌اند: حدود ۷۰ نفر برای اعتراض به وحشیگری پلیس و نژادپرستی سیستماتیک جمع شده بودند. اما روز دوشنبه، این جمعیتِ متشکل از نژادهای مختلف هنگام راهپیمایی با پلاکاردها و شعارهایی در حمایت از جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است [۳] » با چندین مرد سفیدپوست مواجه شدند که تجمع مستقل را تشکیل داده بودند. این افراد کنار یک وانت با پرچم آمریکا، یک بنر در حمایت از ترامپ و پلاکاردی جمع شده بودند که روی آن نوشته بود: «جان همه مهم است».

حمایت این افراد از ترامپ جای تعجب ندارد. شخص دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، یکی از منتقدین شعار «جان سیاه‌پوستان مهم است» و حامیان شعار «جان همه مهم است» محسوب می‌شود [۴] و پیش‌تر جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» را «ذاتاً نژادپرستانه» توصیف کرده است [۵] . شعار «جان همه مهم است [۶] » معمولاً در مقابل شعار «جان سیاه‌پوستان مهم است» و برای تخریب جنبشی سر داده می‌شود که به دنبال دفاع از حقوق سیاه‌پوستان و مقابله با خشونت پلیس علیه آن‌هاست. اما مسئله فقط استفاده از این شعار نبود، بلکه این افراد که ظاهراً از دسته نژادپرستان حامی ترامپ بودند، حتی ماجرای قتل جورج فلوید را هم به تمسخر گرفتند. یکی از «ضدمعترض» ها در حالی که به قصد بازسازی و تمسخر صحنه قتل فلوید [۷] به حالت نمادین زانویش را روی گردن یکی از همراهانش گذاشته بود، همزمان با عبور معترضان به خشونت پلیس، خطاب به آن‌ها فریاد می‌زد.

 

یکی از حامیان ترامپ روی گردن یکی دیگر زانو زده تا قتل جورج فلوید را به تمسخر بگیرد [دانلود]

 

ضدمعترضان چه کسانی بودند؟

نیویورک‌تایمز در توصیف واکنش مقامات محلی به ضداعتراضات روز دوشنبه می‌نویسد:

شهردار فرانکلین و رئیس پلیس این شهر به سرعت در این‌باره بیانیه‌ای صادر کردند و ضمن «تهوع‌آور» توصیف نمودن اقدام ضدمعترضان، گفتند تماشای تصاویر منتشرشده از این ضداعتراضات آن‌ها را «منزجر و ناراحت» کرده است. در عین حال، روز سه‌شنبه، سازمان ندامتگاه‌های ایالت نیوجرسی اعلام کرد یکی از کارکنانش را به خاطر حضور در ضداعتراضات با هدف تمسخر و رنجاندن معترضان، تعلیق کرده است [۸] .

از بیانیه این سازمان این‌گونه برمی‌آید که کارمند مذکور همان ضدمعترضی است که در ویدیوی منتشرشده (ویدیوی بالا) در حال فیلم‌برداری از معترضان دیده می‌شود. در این بیانیه آمده است: «به ما اطلاع داده‌اند که یکی از افسران‌مان که کارمند زندان ایالتی «بِی‌ساید» است، در تهیه ویدیوی نفرت‌بار و مأیوس‌کننده‌ای شرکت داشته است که قتل جورج فلوید را به تمسخر گرفته است.» اگرچه سازمان مذکور هویت کارمندش را افشا نکرده، اما مقامات این سازمان می‌گویند وی یکی از افسران ارشد زندانبانی بوده است.

«فیلیپ دی. مورفی» فرماندار ایالت نیوجرسی نیز اقدامات ضدمعترضان را «منزجرکننده» توصیف کرد و در اظهارنظری که البته اذعان به سیستماتیک بودن نژادپرستی دست‌کم در این ایالت هم بود، گفت: «اجازه نخواهیم داد اقدامات تعدادی اندک، موجب خدشه‌دار شدن پیشرفت ما به سوی از بین بردن نژادپرستی سیستماتیک شود.» این در حالی است که اواخر روز سه‌شنبه، تنها چند ساعت پس از بیانیه سازمان ندامتگاه‌های نیوجرسی، کمپانی پستی «فِداِکس» آمریکا نیز ضمن اذعان به حضور یکی از کارمندانش در ضداعتراضات روز دوشنبه، خبر از اخراج وی داد. این کمپانی در بیانیه‌ای در این‌باره نوشت: «ما رفتارهای نفرت‌انگیز و توهین‌آمیزی مانند آن‌چه در این ویدیو به تصویر کشیده شده را تحمیل نمی‌کنیم.»

تجمع شماری از معترضان در نیویورک مقابل برج ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا خودش یکی از منتقدان جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» محسوب می‌شود (+)

حامیان ترامپ می‌گفتند: «جان سیاه‌پوستان برای هیچ‌کس مهم نیست»

«داریان فِنال» زن ۲۱ ساله‌ای که راهپیمایی روز دوشنبه در دفاع از جورج فلوید را سازماندهی کرده بود، می‌گوید معترضان حدود ساعت ۳ بعدازظهر، پس از راهپیمایی تا مقر اصلی پلیس شهر فرانکلین، در حال بازگشت به محل پارک خودروهایشان در مرکز اجتماعات شهر بودند که با ضدمعترضان مواجه شدند. فنال می‌گوید: «فوراً به گریه افتادم. به فکر بچه‌هایی بودم که پشت سرم داشتند راهپیمایی می‌کردند. این [صحنه نژادپرستانه] چیزی نیست که به سادگی از ذهن پاک شود.»

این فعال اجتماعی می‌گوید ضدمعترضان که در کنار خیابان تجمع کرده بودند، علاوه بر تمسخر صحنه قتل جورج فلوید، فریاد می‌زدند «اگر جورج فلوید تسلیم شده بود، الآن زنده بود»، «بروید چک‌هایتان را نقد کنید» (یعنی شما مزدور هستید) و «جان سیاه‌پوستان برای هیچ‌کس مهم نیست.» با این وجود، خانم فنال که مادرش سفیدپوست است و پدرش (که فوت کرده) سیاه‌پوست بود، می‌گوید مواجهه با نفرت‌پراکنی ضدمعترضان موجب تضعیف روحیه او یا دیگر معترضان در تداوم اعتراض به بی‌عدالتی نشده است. وی می‌گوید: «تعداد افرادی که اکنون، حتی بیش از پیش، تشویق شده‌اند تا در کنار ما و برای کمک به مردم سیاه‌پوست در مواجهه‌شان با نژادپرستی سیستماتیک راهپیمایی کنند، بیش‌تر هم شده است.»

شعارهای «جان همه مهم است» و «جان پلیس مهم است» توسط حامیان ترامپ؛ این ویدیو ظاهراً همان فیلم ضبط‌شده توسط افسر سازمان ندامتگاه‌های نیوجرسی است [دانلود]


[۱] Angry White Counterprotesters in N.J. Mock George Floyd’s Killing Link

[۲] Sharpton Delivers Eulogy Link

[۳] جان سیاه‌پوستان مهم است لینک

[۴] Three words that Republicans wrestle with: ‘Black Lives Matter’ Link

[۵] Trump expects more violence, friction between police, blacks Link

[۶] All Lives Matter Link

[۷] ۸ Minutes and ۴۶ Seconds: How George Floyd Was Killed in Police Custody Link

[۸] We have been made aware that one of our officers participate in the filming of a hateful and disappointing video… Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    13 26
    حرف کسی که زانو زده منطقی میگه جان همه مهمه. میگه اگه همکاری میکرد اون اتفاق نمی افتاد. بنظر من چپ های افراطی آمریکا دارن از این اتفاق بهره برداری سیاسی میکنن. مشابه این اتفاق تو دوره ریاست اوباما هم افتاد ولی چنین واکنشی نداشت که خودش بیانگر دست های پشت پرده است.
    • سعید IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      15 2
      اگه همکاری میکرد؟؟؟ یعنی خودش خودشو خفه میکرد؟؟ خودتی
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      4 1
      آمریکا به یک دیوونه خونه تبدیل شده.
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      6 1
      مگه ظلم به سیاه پوستان فقط همین یک مورده ؟ مرگ سیاهان بر اثر کرونا سه برابر سفید هاست . اکثر زندانیان سیاهان هستند . اکثر فقیرهای امریکا سیاهان هستند . این غیر از ظلم برده داری در سال های پیش هست . همین الان زندگی میلیون ها سیاه پوست داره توی زندان نابود می شه . چرا در کشوری که این همه ثروت دارد باید یک گروه از مردم آنقدر فقیر نگه داشته شوند که کار میلیون ها نفرشان به زندان کشیده شود ؟
  • SE ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    12 9
    جورج سورس می داند اگر نوبت به مناظره ترامپ و بایدن بکشد، بایدن هیچ شانسی نخواهد داشت مخصوصا اینکه آلزایمر هم دارد. پس دارد به صورت ناجوانمردانه با شورش ترامپ را سرنگون می کند که فرصت به انتخابات و تکرار تجربه 2016 نرسد. بعدها فاش خواهد شد که کرونا هم ساخته آزمایشگاههای بیل گیتس و یا امثال او بود و برای به زانو در آوردن ترامپ و همچنین رقبای آمریکا پخش شد. با روی کار آمدن بایدن داروی کرونا هم عرضه خواهد شد.
    • وایت IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      2 6
      حرف به پلیس در ایران بخاطر برگ جریمه که غیر قانونی بود و دوبار تکرار شده سند مدارک هست حرف به اشتری وفرمانده راهور وفرمانده ناحیه انتظامی خراسان شمالی محکوم به شلاق میشه شماره پرونده حکم واجرا هست این پلیس ایران از امریکا بدتر رسانه ها باز گو نمیکن
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    6 7
    بهتره به جای دعا برای مابودی دیگران آستین همت را بالا بزنین و قوی تر بشین
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      2 0
      تو چی کار کنی؟؟ مفت بخوری و بخوابی
  • علیرضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    5 1
    ضد معترضان از شغلشان اخراج شده اند و شهردار و رئیس پلیس و فرماندار علیه شان بیانیه صادر کرده اند بعد آن وقت نژاد پرستی سیستماتیک هست؟! امیدوارم اخراج این افراد از شغلهایشان باعث تحریک بیشتر سفید پوستان شود
  • علیرضا IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    2 3
    نژاد سفید نباید در برابر تلاش حاکمیت و رسانه های جریان اصلی برای بستن دهانش ساکت بماند
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    12 2
    به قول خودشون در جعبهٔ پاندورا باز شده و دیگه به این راحتی جمعش نمیشه کرد. منتظر تأسیس 50 کشور مختلف هستیم به امید خدا.
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    15 11
    مشرق مسکن گران شد هی گیر بده به آمریکا فساد زیاد شد هی گیر بده به آمریکا و... ما هرچی میخوریم از خودی میخوریم من که دیگه امید ندارم خدایا ما که 40 سال پیش گفتیم اسلام.،قران، چرا اینطوری شد
    • سیداصغرحصاری IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 1
      چون همان امریکاوغربیهابرای جلوگیری ازپیشرفت مان ماراتحریم کرده اندوگرنه درشرایط مساوی بابقیه کشورهااگربودیم الان جزوپیشرفته ترین کشورهای دنیابودیم
    • ملیکا IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 0
      شماهم که هرچی میشه میگید گرونی گرونی چکار بکنیم تحریمیم تحریم در این ۴۰ سال آمریکا هیچ کاری جز تحریم و تهدید و توهین نکرده لطفا خودتون رو به اون راه نزنید
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    13 8
    نگین امریکا بگین باغ وحش، ازادی بی قید و شرط و نبود حد و مرز در مسائل اخلاقی این کشورو شبیه پرورشگاه حیوانات وحشی کرده.
    • مهران IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 1
      چهل سال پیش استادی داشتیم که در آمریکا تحصیل کرده بود ( مرحوم نیکزاد دکترای روانشناسی ) میگفت : آمریکا شبها وحشی خانه و روزها زورخانه ، اینکه پیش رفت کرده دلیل بر عاقل و آدم بودن آنها نیست ، از ضعف . اعتماد ما سو استفاده کردند .
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    11 0
    خدایا جهان را از دست تین نزاد پرستان و ضد بشریت نجات بده
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    9 3
    جهان برای رسیدن به آرامش تنها یه راه داره: 1ــ نابودی اصلاحات 2ــ نابودی صهیونیسم
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    9 3
    حامیان ترامپ هم مثل خود ترامپ دیونه هستن.
  • US ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    17 5
    مرگ بر ترامپ اقتصاد آمریکا نابود شده در آمریکا هر روز قیمت ها بالا میرود ماشین با قرعه کشی به مردم فروخته می شود
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۳
    8 9
    طرفداران ترامپ هم مانند خودش یک مشت رذل بی همه چیز خوک صفت هستند
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    7 5
    آتش به اختیارهای آمریکایی.
    • ساشا IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
      0 0
      آره آدم یاد حماسه 9 دی میافته.نامردها همجا یک شکل عمل میکنند.
  • هادی IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 1
    همون بلا سره اون امریکائیه بدبخت که بقیه رو تمسخر میکنه میاد چقدر اینا بیشرفن
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 1
    کثافتها
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    7 3
    حامیان ترامپ مثل خود ترامپ از انسانیت بویی نبرده اند.
  • شهید آینده IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 5
    رویاهایم درحال تعبیرند آمریکا وعربستان رفتنی شدن سیدحسن نصرالله راست میگه سقوط رژیم صهیونیستی بدون جنگ پیش میاد نمیدونم اینطور مستقیم گفت یااحتمال داد اما منوشک دارم صبح که بیدارمیشن دراسرات هستن !! انشالله یعنی یادخدانکنی نعمت ازکفت چه بسابره !؟
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۵
      0 0
      حتما هاله ی نور میبینی تو هم آره
  • علی US ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    5 2
    ما باید حتی در مقابل دشمن با انصاف باشیم. درسته که نژادپرستی متاسفانه در خیلی جاها از جمله آمریکا رواج داره ولی ای ویدئو نشون میده که خود پلیس از تظاهرات سیاه پوستان داره محافظت میکنه و یکی دو نفر نژاد پرست دارند اعتراض می کنند و حرکت این دو نفر را که همه جا پیدا می شند نه میشه به حساب دولت و نه ملت آمریکا گذاشت.
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 8
    عزیز صاحب دلی فرمود: معتادا نیمیگیرن. و از طرفی معترضان آمریکایی هم کرونا نگرفتند. پس جمعیت معترضان همشون معتادن و به زودی خسته میشن و ملت آمریکا به دوران شکوهش بازمیگرده.
  • IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    4 1
    الاهی طوری بمیره این خوک کثیف "ترامپ"که تمام ازش نفرت کنند فعلا که خدا به زمین گرمش زده واین اتیش که شعله ور شده خاموش شدنی نیست وصدای تمامی دنیاست که شیطان بزرگ را به زانو در اورده کثافت--
  • مظلوم IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    7 1
    با این اوضاع داخلی امریکا سازمان ملل باید در فکر اضافه کردن و جا باز کردن برای پنجاه تا صندلی برای کشورهای تازه تاسیس امریکایی جدید باشه
  • مهرناز IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 1
    سفید پوستان نژادپرست جنوب امریکا که موافق با برده داری بودند "از سیاهپوستان در مزارع پنبه با بیگاری برای خود ثروت و قدرت ایجاد کرده بودند " پس از جنگ با شمالی ها وپیروزی شمالی ها بر جنوبی ها " لغو برده داری " هیچ وقت این پیروزی را نپذیرفتند " گروهی برای کشتار سیاهپوستان به نام کوکلاس کلان ها تشکیل دادند " ظاهرا این گروها چندین سال از بین رفتند " اما دوباره این گروه ها تشکیل شد " چون ریشه در نهاد سفید پوستان نژادپرست امریکائی مانند ترامپ دارد " که سیاهپوستان را در حد همان برده می انگارند" که برای کشتن انان هیچ وقت محاکمه نشوند.
  • سوسان IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 0
    همین الان صبح 15 هزار میلیارد تومان به نقدینگی اضافه شد چون پول کارمندها و مدیران مفت خور هیچ کاره از جیب ملت دزدیده میشه و یک دولت بی عرضه اقتصاد رو به گند گشیده اونموقع گزارش از بلغوز آباد میکنید.
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    1 1
    اگه عمو جانی بمیره احتمالا کل منظومه شمسی یه هفته سیاه مبپوشه
  • mo6amad IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 3
    بیچاره امریکایی ها کشورشان در حال فروپاشی هستش. ماشین انقد کمه قرعه کشی میکنن میدن به امریکایی ها تازه با قیمتهای فضایی. یارانه ها شون هم یک سکه ی دو دلاری هستش ماهانه. ازادی بیان هم که ندارن بیچاره ها اصن نمیزارن تظاهرات کنه کسی تو امریکا. از اون موقع تا حالا هم اینترنتشون قطعه.
  • بیسیمچی IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 0
    کاملا مشخصه که طرفداران انسان نمایی چون آقای ترامپ قمارباز هم مانند خود او انسان نماهایی قلدر، به شدن لاابالی و از قشر مرفه، دارای گرایش های نژادپرستانه شدید و در یک کلام دارای خوی استکباری هستند. بر خلاف دوستانی که برایشان معادلات پیچیده ساختارهای سیاسی امریکا اهمیت دارد و مبنای فکریشان محاسبه ی سود و زیان بقا یا عدم بقای ترامپ در قدرت است، بنده به شخصه این فرد را به علت ریختن خون شهید سلیمانی عزیزمان لایق سقوط سخت و زبون کننده می دانم. برای من بایدن یا ترامپ فرقی ندارد جامعه امریکا نشان داده است که پر است از وحوشی که چه در قالب پلیس چه ابر قهرمان و چه انسان های عادی آماده اند تا راه تنفس دشمن خود را ببندند. از یاد نبرید که ترامپ حداقل رای نیمی از مردم جامعه خود را داشت. پس می توان نتیجه گرفت که نیمی از این مردم وحوشی هستند که تشنه به خون مسلمین و پاکانی چون شهدای مقاومت هستند. برای من دو کشور امریکا و اسرائیل دشمن هستند و غیر از کودکان و زنان و پیرانشان، هر شهروند آمریکایی و هر اسرائیلی یک دشمن بالقوه است. الا اینکه خلافش ثابت شود. به برادران عزیزم هم توصیه می کنم در تحلیل های سیاسی خود این نکات را از یاد نبرند.
  • رقیه IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    2 1
    واقعا چقدر غربی ها بی فرهنگن واقعا فرق سفید پوست سیاه پوست و... چی هست یعنی اینقدر عقب مونده هستن خاک تو سرشون بگیره مهم اینه از نظر خدا بهترین کیه واقعا این همه نژاد پرست بودن حالشون از خودشون بهم نخورد اخخخ چقدر کثیفن تففف به هفت جد آبادشون که از اول تاریخ هم امریکا یک کشور کسافت بوده هست و خواهد بود ذات این کشور اینه مگر اینکه بشه مثل شوروی و تغییر کنه در غیر این صورت با گوه فرقی نداره
  • ناشناس IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    روزگارداره انتقام خون سردارمان رابدجوری ازترامپ کثیف میگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس