محمود میرلوحی

محمود میرلوحی، از مشوّقین تحریم خاموش انتخابات به تازگی در اظهاراتی مدعی دام‌گذاری انتخاباتی "شورای نگهبان" برای اصلاح‌طلبان شده است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

لوله تفنگ زنگ‌زده چپ‌ها روی شقیقه انتخابات

موسوی‌لاری: شاید برای رفع تکلیف در انتخابات شرکت کنیم!

تصور شیرین دولت جهادی به جای "دولت ناکارآمدان"/ موسوی‌لاری: شاید برای رفع تکلیف در انتخابات شرکت کنیم!

عبدالواحد موسوی‌لاری، از فعالان ستادی اصلاحات به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت جماران آنرا بازنشر داد در اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه "مردم با صندوق رأی و همچنین با مسئولان قهر کرده‌اند"! شرایط فعلی را با شرایط سال ۷۶ قیاس کرده است.

او در این‌باره همچنین می‌گوید: درمجموع فضای انتخابات را باید با یک سنگ محک سنجید؛ اینکه مردم در انتخابات حضور می‌یابند یا نه؟ اگر مردم انگیزه لازم را برای مشارکت در انتخابات به‌دست آورند، می‌توان انتظار شرایطی را داشت که در سال ۱۳۷۶ به‌وقوع پیوست؛ در غیر این صورت اوضاع مانند انتخابات مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸ رقم خواهد خورد.

موسوی‌لاری در بخش دیگری از این مصاحبه نیز اظهار می‌کند: ویژگی اساسی اصلاح‌طلبان این است که همواره بر حرکت بر مدار خواست مردم تأکید کرده‌اند و اگر مردم در صحنه انتخابات مشارکت فعالی نداشته باشند، این جریان سیاسی اگر هم در انتخابات حضور یابد، برای رفع تکلیف خواهد بود! [۱]

*این از مظلومیت نظام اسلامی و شهدای ملت ایران است که رجال یک جریان سیاسی که تمام هستی آنها از نظام جمهوری اسلامی است از این بگویند که در فلان صورت اگر هم در انتخابات شرکت کنیم برای رفع تکلیف است!

و بدین سان با پیشبرد تز خائنانه "تحریم خاموش انتخابات" در لفافه حضور رفع تکلیفی در انتخابات، پنجه بر صورت یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و شهدا یعنی مردمسالاری اسلامی می‌کشند.

باید دانست که اساسا شأنیت گروه‌های سیاسی و رجالی مثل موسوی‌لاری از حضور در انتخابات نشأت می‌گیرد و این افراد اگر مثل امروزی دچار بیماری "خروج از دموکراسی" شوند بایستی با عینک خیانت به آنها نگریست.

چه اینکه تحریم انتخابات در هیچ شرایطی ولو در پیش‌بینی مشارکت پایین یا نداشتن نامزد هم پذیرفته نیست و در تمام دنیا به جریانات تحریم‌گر انتخابات به چشم خائن می‌نگرند.

این‌همانی فضای فعلی کشور با سال ۷۶ نیز به دلیل واهمه آقای موسوی‌لاری است که نمی‌خواهد، بگوید فضای فعلی کشور فضای سال ۸۴ است نه سال ۷۶. که مردمی به جان آمده از ناکارآمدی دولتِ منتخب اصلاح‌طلبان به این نتیجه رسیده‌اند که باید با رأی خوب در یک مشارکت حداکثری به یک نامزد جهادی رأی بدهند.

فهم این نکته هم از ضروریات است که اصلاح‌طلبان بر اساس آنچه که آقای لاری گفته است در حال خط و نشان کشیدن برای فضای انتخابات و حتی نظام اسلامی هستند. به این معنی که یا فضای سال ۷۶ تکرار می‌شود و ما برنده انتخابات خواهیم بود یا به بهانه نداشتن نامزد! دست به تحریم انتخابات می‌زنیم و مثل قضایای مجلس یازدهم کسانی از مردم را به رأی ندادن تشویق می‌کنیم.

این شرارت‌های آشکار البته اگر با رصد و تبیین خواص دلسوز کشور مواجه نشود؛ بسا که به اهداف شوم خود نیز نائل آید...

گفتنیست، برخی محافل تحلیلی که کاستی مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم را نیز پیش‌بینی کرده بودند، معتقدند میزان حضور مردم در انتخابات ناشی از شرایط کشور نیست بلکه ناشی از میزان دعوت گروه‌های سیاسی و احزاب از مردم برای مشارکت است. و اگر در این میان یک گروه دست به تحریم انتخابات بزند؛ حتما بایستی او را بعنوان مقصر کاهش مشارکت شناخت.

***

ادعای میرلوحی درباره "دام شورای نگهبان برای اصلاح‌طلبان"

تصور شیرین دولت جهادی به جای "دولت ناکارآمدان"/ موسوی‌لاری: شاید برای رفع تکلیف در انتخابات شرکت کنیم!

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران و از مشوّقین تحریم خاموش انتخابات در جریان مجلس یازدهم در بخشی از یک مصاحبه که سایت صبح ما آنرا بازنشر داد با اشاره به فضای انتخاباتی کشور و چیستی فعالیت‌های اصلاح‌طلبان گفته است: در مساله انتخابات ریاست جمهوری، چالش اصلی این است که آیا شورای نگهبان تصمیم می‌گیرد که اصلاحات تا چه اندازه می‌تواند حضور داشته باشد یا اصلاحات شخصا می‌تواند تصمیم بگیرد چگونه در عرصه حضور داشته باشد که به نظر من ظرف یکی دو هفته آینده تا حدودی روشن خواهد شد. طبیعی است که اصلاحات و اراده این جریان این است که خودش بتواند تصمیم را بگیرد و از بیرون به او دیکته نشود ولی متاسفانه سوابق کار هم هست و شورای نگهبان استراتژی را مشخص می‌کند.

او تصریح می‌کند: برای مثال گاهی سیاست این شورا این است که مثل سال ۱۳۸۴ تعداد کاندیداها را افزایش می‌دهد و گاهی مثل انتخابات ۱۳۹۸ تابلوی ورود ممنوع برای کل اصلاحات زده می‌شود؛   به نظر می آید این مساله‌ای است که ظرف یکی دو هفته آینده می‌شود به آن پاسخ داد که آیا اراده اصلاحات تعیین خواهد کرد چه کسانی را به صحنه بیاورد یا شورای نگهبان می‌خواهد اصلاحات را به یک فضای محدود و بسیار بسته هدایت کند. راهبرد جببه اصلاحات این است که چیزی به آن دیکته نشده و در این دام گرفتار نشود.[۲]

*کسی که برای اصلاح‌طلبان طی دو دهه اخیر دام گذشته جهالت و البته نبود "تقوای سیاسی" است که متأسفانه توانسته ستاد اصلاحات را به سمت رفتارهایی مثل فتنه و خروج از دموکراسی یا همان تحریم انتخابات پیش ببرد.

شورای نگهبان وظیفه‌ای جز رعایت قانون در بررسی صلاحیت‌ها ندارد و چپ‌ها اگر نامزد حائز صلاحیتی ندارند اولا باید به نظام و مردم توضیح بدهند که چرا فعالیت‌هایشان در سطحی از تباهی قرار دارد که مثل یک کارخانه تولید سوء سابقه؛ تمام رجال خود را مسئله‌دار کرده است!؟

ثانیا فرض بر نبود نامزد حائز صلاحیت نیز تکلیف حضور در انتخابات برای طیف‌های سیاسی مثل "نماز" واجب است و در هیچ شرایطی ساقط نمی‌شود.

فلذاست که چپ‌ها موظفند در چنین شرایطی یا به سمت معرفی نامزدهای جوان‌تر حرکت کنند و یا با نامزدهای نزدیک دست به ائتلاف بزنند.

اینکه آقایان از این عقلانیت عبور کرده، شرایط موجود را "دام شورای نگهبان" می‌نامند و قصد دارند فرمان امثال موسوی خوئینی‌ها و سعید حجاریان مبنی بر "تحریم خاموش انتخابات" را اجرایی کنند یکی از صحنه‌های خیانت‌بار در تاریخ سیاسی ایران است.

***

تصور شیرین دولت جهادی به جای "دولت ناکارآمدان"

این سیستم با وجود "ناکارآمدان" هم پیشرفت کرده است آقای اصغرزاده!

تصور شیرین دولت جهادی به جای "دولت ناکارآمدان"/ موسوی‌لاری: شاید برای رفع تکلیف در انتخابات شرکت کنیم!

اعتمادآنلاین گزارش داد: ابراهیم اصغرزاده، از فعالان اصلاح‌طلبان به تازگی در یکی از اظهارات خود پیرامون ایران اسلامی گفته است: "در این سیستم پسر پیغمبر را هم بگذارید رئیس جمهور، ناکارآمد می‌شود"! [۳]

*آقای اصغرزاده در حالت خوشبینانه دچار اشتباه و از نقش مدیریت صحیح و کارآمدی در ارتقای سرعت پیشرفت کشور غافل است.

قابل تأمل است که برخی سخنرانان و واعظان نیز نظیر همین اظهارات را تکرار کرده و مثلا مدعی شده‌اند که ایران دچار ایراد سیستماتیک است!

جدای از مثال‌های تاریخی مشخصی مثل "مدیریت قالیباف در شهرداری تهران" که علیرغم تحریم خارجی و البته داخلی توانست بهترین کارنامه را ایجاد کند و به جایگاه هشتمین شهردار منتخب دنیا هم برسد؛ معقولات ماجرا نیز اظهارات امثال اصغرزاده را تأیید نمی‌کند.

مردم و حتی سیستم گناهی ندارند وقتی رئیس‌جمهور منتخب اصلاح‌طلبان یعنی آقای روحانی؛ برجام که صرفا تمنّای شخص او و حامیانش بود را یک‌شبه به سرانجام می‌رساند و اجرا می‌کند (اگرچه شکست می‌خورد) اما همین آقا از ابتدای تابستان سال ۹۹ تاکنون تقریبا هرماه یکبار دستور مبارزه با گرانی را داده است اما هیچ اثری از اجرای این دستور نیست! [۴]

این گناه سیستم نیست که آقای روحانی یک رجل اصلاح‌طلب به نام "عباس آخوندی" را در رأس وزارتخانه مسکن می‌گمارد که هیچ اعتقادی به نظارت بر قیمت‌ها و بازار ندارد و منجر به گرانی چند صد درصدی مسکن می‌شود.

و یا مثلا پایکوبی جاسوس‌ها در تیم مذاکره‌کننده سابق آقای روحانی دقیقا چه ربطی می‌تواند به سیستم داشته باشد!؟

اینکه مرغ و گوشت در کشور هست و بیشتر از همیشه هم تولید و وارد می‌شود اما در دسترس مردم نیست و قیمت آن دچار گرانی شده است را حتی سیستم هم نمی‌تواند ایجاد کند و چنین معمایی فقط با فهم کلیدواژه "ناکارآمدی ژنتیکی اصلاح‌طلبان و گزینه‌های آنان" قابل فهم است.

لازم به تأکید است که اصلاح‌طلبان برای پیشبرد پروژه "فتنه اقتصادی" همواره در پی سیاه‌نمایی و انکار مثبتات کشور هستند!

اظهارات اصغرزاده در حالی است که سیستم مدیریتی نظام جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام دشمنی‌ها، تحریم‌های خارجی و ناکارآمدی‌های عده‌ای در داخل اما توانسته هم‌اکنون اقتصاد ایران را به جایگاه هجدهم جهانی برساند، امنیت مردم را در بالاترین استانداردها تأمین کند و البته بر اخذ مالیات کم اصرار داشته باشد. امتیازات بزرگی که البته با روی کار آمدن یک دولت و رئیس‌جمهور جهادی توسط "رأی خوب" مردم؛ صد چندان شده و ابعادی وسیعتر پیدا می‌کند.

اینکه اصغرزاده و امثال او چطور نمی‌توانند این مثبتات بدیهی را ببینند و یا چرا خود را به خواب زده‌اند؛ محل تأملات جدی است.

تأملاتی که البته تحلیل‌های مربوط به "فتنه اقتصادی" و عزم هسته سخت اصلاحات برای به آتش کشیدن کشور به بهانه مشکلات اقتصادی، کمک بیشتری به فهم آنها می‌کند...

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1504815

2_ http://sobhema.news/?p=11859

3_ https://etemadonline.com/content/476165

4_ mshrgh.ir/1095404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • جواد IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    5 22
    درود و احسنت بر آقای موسوی لاری
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      2 0
      الان مثلا ازش دفاع کردی؟ ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون! کرونا به فریاد رس. :/
  • رضا IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 19
    آقای لاری شایستگی ریاست جمهوری ایران را دارد خدا حفظش کند
    • محمدایوب IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      14 2
      خدایا به بی شعوران شعور به نفهم ها فهم به بی شرفان شرف. به پرروها کم رویی به اصلاح طلبان وطن فروش وطن پرستی موسوی لاری پیاده نرو تا اینها هستن
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 1
      اگه فقط یه دونه اصلاح طلب معرفی کردی که اندازه ی یک دانه ی جو عزت، غیرت و شرف ملی داشته باشه و در مقابل امریکا نیشش تا بناگوش باز نباشه و رسما بگه ما سرمایه های اسراییل نیستیم. من با افتخار اصلاح طلب میشم. نمی خوام اذیتت کنم، فقط یکی نام ببر( البته با ذکر کارنامه)
  • سید IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    12 1
    جناب اصغرزاده اگر به قول شما و سایر اصلاح طلبان تهوع آور در این منظومه پسر پیغمبر هم رئیس جمهور شود کاری ازش برنمی آید، دیگر چه جذابیتی برای طیف اصلاح طلبان تهوع آور وجود دارد که سر و دست می شکنند که شورای نگهبان رد صلاحیت شان نکند تا بتوانند نامزد در انتخابات باشند!؟ آن هم نه یکی دو نفر که حدود بیست اصلاحاتچی که احساس تکلیف کرده اند و تازه هریک خود را شایسته تر از سایر هم فکرانش برای تصدی این مسئولیت می داند!!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 9
    آخوندی اصلاح طلب نبود. توی انتخابات 88 هم نماینده "ستاد اصولگرایان حامی موسوی" در ستاد مرکزی بود!
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      10 1
      بابا جون از کی آقای موسوی لاری شده اصولگرا؟؟؟!!! ایشان از کله گنده های فرقه ضاله اصلاحات غربی لیبرالی و همطراز باغی انقلاب هستند
    • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 5
      در پاسخ به 9:44 بگم که گفته آخوندی، نگفته موسوی لاری! خواهشا از موتوری جنس نگیرید
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 6
      9:44 اول برو دیکته یاد بگیر بعد بیا اظهارنظر کن!
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      2 0
      آخوندی و ظریف و ابتکار و جهانگیری و حسین فریدون و تاجزاده و زیبا کلام و اشنا همگی اصلاح طلب هستن و همگی فتنه گر هستن و باید بابت خراب کردن صنعت هسته ای به زودی محاکمه بشن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    4 9
    مشرق جان چرا به صورت علنی نمیگی که ما اصولگراییم، از اصلاح طلبا بدمون میاد و به همه چیز با عینک حزب نگاه میکنیم
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      6 2
      کجا تو مطلبی از مشرق دیده ای که گفته یا نوشته باشد به اصول انقلاب پایبند نیست!؟ با کمال افتخار و عزتمندانه باید گفت رسانه مشرق یک رسانه متعهد به اصول انقلاب اسلامی ایران و منویات خمینی کبیر و نیز متعهد به صدور آن برای همه مسلمین جهان بلکه برای همه مستضعفین جهان است تا چشم دشمنان کور!!!!!
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      8 1
      از اصلاح طلبان تهوع آور که همه بدشان می آید و علتش در ذات این فرقه است! ضمناً اگر نگاه بر پایه دفاع از حق باشد حزبی و غیرحزبی معنا ندارد!!
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      7 1
      در تأیید 10:38 ـــ به واقع همین طور است و همه از اصلاح طلبان متنفرند! حتی کسانی که به ظاهر طرفدار این گروه هستند، سبب طرفداری شان بغض به علی است نه حب به معاویه!
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    6 11
    رییس جمهوری که اختیار خرید واکسن رو نداشته باشه همون بهتر که نداشته باشیم.
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      2 0
      رییس جمهوری که صنعت هسته ای رو داره جلوی چشممون خراب میکنه همون بهتر که زیر گل بره
  • مهدی درخشانی IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 5
    چرا فکر میکنید همه اصلاح طلب ها تهوح اور و بد .... هستن به خدا اصلااح طلب خوبمدارریم
    • رضا IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      1 0
      هرکسی از ظن خود شد یار من ***هرکس از شخصیت خود نسبت به دیگران قضاوت می کند
    • سید IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      2 0
      اگه ممکنه چند تا اطلاح طلب مهین پرست و فدایی کشور را نام ببرید که ما هم باهاشون آشنا بشویم
    • آرش IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
      3 0
      نام ببر
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    1 0
    تعجب نمیکنیم ازادمهائی که۲۴سال دولت دستشون ولی بازم مخالف خانی میکنن.از۲ حال خرج نیست۱اینهاعواملندو ازغرب دستور میگیرندپس خودشونم نمیدونن چی میگن ۲اینقدرمذبذبن که اگه دران واحددرجمعی متنا قض باشندسعی دررضایت۲ طرف دارن افراد منافق چنینند
  • احمدی IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۳
    0 1
    خواهشاً خواسته یا نا خواسته نقد را رها نکنید و به نسیه آینده امیدوار شوید.اجازه دهید رئیسی و قالیباف در سنگرهای تعیین شده ادامه کار دهند. جو گیر نشوید.شما در انتخابات آینده در مقابل جریان زر و زور و تزویر قرار دارید و این کار هر کسی نیست.و از طرفی در مقابل عوامل برگزارکننده انتخابات هستید و باید توانایی ایجاد موج عظیم اجتماعی و سیاسی را داشته باشید و در بین مردم و کف جامعه هم مقبولیت و محبوبیت نسبی را دارا باشید.حالا پیدا کنید پرتقال فروش را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس