آخوندی

"عباس آخوندی" که کارنامه بسیار بدی در فتنه ۸۸ و در سمت وزارت مسکن داشته اما اخیراً عنوان کرده است: با هیچ متری نمی‌توان عدم صلاحیت من را احراز کرد!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مهمترین دلیل بی‌صلاحیتی آخوندی

شاهکار بانوی داوطلب ریاست‌جمهوری قبل از اعلام صلاحیت‌ها! / مهمترین دلیل بی‌صلاحیتی آخوندی

عباس آخوندی، داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری و وزیر سابق مسکن در دولت اول رئیس‌جمهور روحانی که قیمت مسکن در دوران وزارت او تا چند صد درصد افزایش یافت و هیچ اعتقادی هم به نظارت بر بازار ندارد؛ اخیرا در اظهاراتی که سایت جماران آنها را منتشر کرد، گفته است: با هیچ متری نمی‌توان عدم صلاحیت من را احراز کرد. اقدامات ما در وقایع ۸۸ قانونی بوده و در جلسه‌ای که با مقام معظم رهبری داشتیم قانونی رفتار کردیم و کوچکترین اقدام غیر قانونی نداشتیم. من ۵ مرتبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم و این بزرگ‌ترین معیار سنجش است.

او همچنین در خصوص پیامدهای کاهش مشارکت در انتخابات اظهار کرده است: در این صورت شرایط مانند مجلس کنونی می‌شود که افکار عمومی با آن همسو نیست. مصوبات ظاهر قانونی دارد اما سرمایه اجتماعی ندارد!

آخوندی در پاسخ به اینکه در سبد رای شما چه کسانی هستند، تصریح کرده است: در بین جوانان و روشنفکران و رای اولی‌ها رای لازم را دارم.[۱]

*درباره اظهارات آخوندی بیان چند نکته ضروریست:

۱_ از قانونی بودن اقدامات اعضای ستاد میرحسین موسوی در سال ۸۸ همین بود که آقایان تماما مشغول رتق و فتق بیانیه‌های موسوی برای ایجاد اغتشاش و خداجو نامیدن آشوبگران بودند و حتی یک قدم در زمینه کاهش آشوب‌ها بر نداشتند!

این نکته بدیهیست که پرونده فتنه ۸۸ همچنان مفتوح است و رهبر انقلاب نیز فتنه و فتنه‌گران را خط قرمز معرفی کرده‌اند.

۲_ "سرمایه اجتماعی" یک مقوله سیّال و چند ساحتی است و منهای اجرا شدن یا نشدن بحث کاهش مشارکت در انتخابات که تماما ساخته و پرداخته دوستان آقای آخوندی در راستای پروژه "تحریم خاموش انتخابات" است؛ او می‌تواند سرمایه نظام جمهوری اسلامی ایران را در رخدادهایی مثل تشییع میلیونی پیکر شهید سلیمانی به نظاره بنشیند.

ضمن اینکه در صورت رعایت مُرّ قانون در انتخابات، فرد یا افراد منتخب با هر میزان رأیی رسمیت می‌یابند و سرمایه اجتماعی نیز وابسته به سطح کارآمدی آنهاست نه وابسته به میزان رأی آنها!

۳_ و اما جامعه رأی آقای آخوندی...

به نظر می‌رسد در جامعه ایران فقط کسی به آخوندی رأی می‌دهد که او و معجزاتش در بحث "گرانی" را نمی‌شناسد.

و البته در این شرایط حتما خواص کشور و نهادهای ناظر به وظایف ذاتی خود عمل خواهند کرد و اجازه نزول دوباره یک بلای مدیریتی تأثیرگذار در زندگی مردم را نخواهند دارد.

۴_ بزرگترین معیار سنجش صلاحیت نیز نه حضور در مناصب و رأی اعتماد از مجلس و غیره که به صورت خیلی ساده "کارنامه رجال" است.

فرض بر پاک بودن پرونده آقای آخوندی از فساد و فتنه و... (که قطعا در بعد فتنه پاک نیست) "کارنامه مشحون از ناکارآمدی" او بزرگترین معیار برای ردّ صلاحیت این فرد برای سمت بزرگتری مثل ریاست‌جمهوری است.

تصور تکرار فاجعه گرانی مسکن در ابعادی بسیار وسیع‌تر یک کابووس وحشتناک است که حتما شورای نگهبان به آن تن نمی‌دهد.

*

گفتنیست، دکتر طحان‌نظیف از اعضای حقوقدان شورای نگهبان چندی قبل اعلام کرده بود که کارنامه داوطلبان نامزدی در فرایند بررسی صلاحیت‌ها مد نظر قرار خواهد گرفت. [۲]

***

شاهکار بانوی داوطلب ریاست‌جمهوری قبل از اعلام صلاحیت‌ها

زهرا شجاعی: حاکمیت شائبه مهندسی انتخابات را رفع کند!

شاهکار بانوی داوطلب ریاست‌جمهوری قبل از اعلام صلاحیت‌ها! / مهمترین دلیل بی‌صلاحیتی آخوندی

خانم زهرا شجاعی، فعال اصلاح‌طلب و داوطلب نامزدی در انتخابات دولت سیزدهم در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری شفقنا اظهار کرده است:

"می‌دانیم که اعتماد را نمی‌توان بلافاصله تزریق کرد اما در همین زمان باقی مانده اگر اقدام به جا و مناسبی انجام دهیم، می‌توانیم تا حدودی جبران کنیم. حاکمیت به گونه‌ای انتخابات را برگزار کند که شائبه مهندسی انتخابات یا برنامه ریزی و تعیین رییس جمهور پیش از برگزاری انتخابات کاملاً برطرف شود و گرایش‌ها و نحله‌های مختلف سیاسی احساس کنند که تفکرشان در فرایند انتخابات ریاست جمهوری حضور دارد"!

او می‌افزاید: یعنی اگر قرار باشد با تایید صلاحیت کاندیدایی از یک جریان خاص، گرایش دیگر گمان کند که کاندیدایش تایید نشده و در انتخابات شرکت نکند؛ این عدم مشارکت نتیجه بی اعتمادی است. بنابراین حاکمیت که شامل شورای نگهبان، وزارت کشور و توصیه‌های مقام رهبری می‌شود، باید اقداماتی انجام دهند و از این فرصت طلایی استفاده کنند.

خانم شجاعی همچنین تصریح می‌کند: امیدوار هستیم  از این طریق سرمایه اجتماعی که بسیار آسیب دیده تا حدودی ترمیم شود و این انتخابات با شکوه برگزار و انتخاب اصلح شود و بتواند خسارت‌های اجتماعی و کاهش سرمایه اجتماعی که داشتیم را تا حدودی جبران کند.[۳]

*از ناامیدی‌های خانم شجاعی نسبت به وضع موجود و پاسخگو نبودن ایشان از بابت ناکارآمدی‌های دولتی که خودشان بر سر کار آوردند و همواره مشغول دفاع از آن بودند [۴] بگذریم...

مسئله مهمتر اما بروز همیشگی ژنتیک اصلاح‌طلبان مبنی بر "شائبه مهندسی انتخابات" مگر در مواقعی است که نامزد آنها پیروز انتخابات شده باشد!

مقوله‌ای فاقد حتی یک برگ سند و مسبوق به سابقه در اردوگاه چپ که تاکنون هزینه‌های زیادی را بدون هیچ دستاوردی موجب شده است.

دقت شود که در این دور از انتخابات ریاست‌جمهوری؛ منظور چپ‌ها از "شائبه مهندسی انتخابات" اینست که شورای نگهبان باید افراد بد سابقه و رجال فاقد صلاحیت که عمدتا متعلق به طیف اصلاحات هستند را تأیید صلاحیت کند و گرنه حتما حاکمیت قصد مهندسی انتخابات را داشته است!

این در حالی است که اولا این ادعا به لحاظ عقلانی غلط است و شورای نگهبان هرگز نمی‌تواند گزینه‌های فاسد یا بی‌صلاحیت را در دامن رأی مردم بگذارد و ثانیا این اصلاح‌طلبان هستند که بایستی پاسخگو باشند چرا نه تنها به گزینه‌های دارای صلاحیتی مثل "محمدرضا عارف" اجازه حضور در انتخابات را نمی‌دهند بلکه سایر رجال آنها نیز یا دچار سوء سابقه هستند و یا صلاحیت کافی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری را ندارند.

از این رهگذر لازم به ذکر است که در نظام جمهوری اسلامی اگر یک حزب یا طیف سیاسی نمی‌تواند یک نامزد واجد صلاحیت را در انتخابات به مردم معرفی کند؛ ‌ مسئولیت این مقوله متوجه ارکان آن حزب یا طیف است که چرا فعالیت بایسته تربیتی و سیاسی نداشته‌اند نه متوجه نهادهای نظارتی و یا قوانین کشور!

***

1_https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1510688

2_http://qudsonline.ir/news/750646/

3_https://fa.shafaqna.com/news/1154011/

4_mshrgh.ir/1220216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 19
  • دیدگا IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    66 3
    یعنی این موجود آدم رو بهت زده میکنه از بس رو داره و حیا رو خورده و شرف رو قی کرده!!! این جمله "در این صورت شرایط مانند مجلس کنونی می‌شود که افکار عمومی با آن همسو نیست" رو این بشر گفته!! یعنی اگه تو انتخابات مجلس از جناح سیاسی ایشون کمتر کرسی ها رو اشغال کنند اینطوری میشه که افکار عمومی با مجلس همسو نیست!!! یعنی افکار عمومی فقط این حضرات تشریف دارند!! مرتیکه وزیر قلابی چند هزار میلیارد از بورس غارت کرده و معلوم نیست کجا برده سرمایه گذاری کرده و تو دوران وزارتش هم هیچ عملکردی که نداشته بلکه وضعیت مسکن رو چند برابر بدتر کرده حالا دنبال متر میگرده که عدم صلاحیتش رو احراز کنه!!! شل مغز تو متر لازم نداری بلکه کیلومترشمار ماشین لازم داری!!
    • مهدی.م IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      23 4
      باید ملت بپا خیزد و با امضای طوماری از مجلس بخواهد تا قانونی وضع کند تا شورای نگهبان بتواند دلیل رد صلاحیت افراد را اعلام و برای مردم بازگو کند تا این گونه برای هیچکس شبهه پیش نیاید . از امروز اگر کسی می توانددر فضای مجازی بپاخیزد تا امضا جمع کنیم و به مجلس بیاوریم تا مجلس این قانون را عملی کند. این خواسته هر ایرانی است. البته نه آنهایی که ریگی درکفششان است. پس لطفا ریگ را در کفش خود بیرون بیاورید. والله این که برای ملت ایران از همه چیز واجبتر است . ملت اینگونه باید خواسته های خود را تحمیل کنند تا از باند بازی و باجگیری یک عده خلاصی یابند.
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      2 0
      واي واي كه چقدر منفوره !!!!!!
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    68 15
    ماملت درانتخابات شرکت گسترده میکنیم به کوری چشم اصلاح طلبها
    • SE ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      3 67
      درود بر دکترآخوندی
    • دکتر IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      19 2
      من ديگه روم نميشه بگم دکتر هستم
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      3 0
      عارف که پارسال رای نداشت کنار کشید انصاری هم که کاندید اینها بود رایی نیاورد پس چی این یارو اخوندی دم از سرمایه اجتماعی میزند ؟
    • DE ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶
      2 0
      آخوندی که دم از سرمایه اجتماعی میزنه منظورش اون سرمایه میلیاردی خودشه که از جیب اجتماع خالی کرده . واقعا فرزندان نخبه و صالح مردم در خانه بیکار داره عمرشون تلف میشه بعد یک مشت ارذل و اوباش مدرک گرفته افتادند به جان و مال مردم و غارت بیت المال و برای اتوبوس خودشون حقوقهای 50 میلیون تومانی در ماه مینویسن. / چو علم آموختي از حرص آن گه ترس کاندر شب - چو دزدي با چراغ آيد گزيده تر برد کالا /از اين مشتي رياست جوي رعنا هيچ نگشايد - مسلماني ز سلمان جوي و درد دين ز بودردا
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    24 1
    سرمایه اجتماعی نیز وابسته به سطح کارآمدی آنهاست نه وابسته به میزان رأی آنها! پیاده شو با هم بریم ...وقتی حرف درست طرفو زمین میزاری تا با یک مغالطه، انحصار طلبی خودتو در قدرت توجیه و تامین کنی .... در واقع تف سربالا انداختی ... با رای آدامای احمق میشه رای آورد... اما نمیشه کار زیادی انجام داد ...
  • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    18 1
    «من هم باید به زور بازی داده شوم» های این انتخابات هم شِکُفتن
  • سید IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    21 3
    به هرطریق و سبب چنانچه اصلاح طلبان تهوع آور مجدداً بر قوه مجریه دست یابند، فاتحه اقتصاد ایران را برای همیشه باید خواند این قوم یعجوج و معجوج فقط به فکر جیب خود و بستگان شان هستند و اغلب با پنهان کاری، دوتابعیتی بودن خود را انکار می کنند! اما با کمک غول رسانه ای شان در قالب روزی نامه هایشان و نیز فضای مجازی با مظلوم نمایی، اتهام زدن، شایعه پراکنی و ارعاب مردم از توهماتی همچون سایه جنگ قریب الوقوع رأی ملت را در انتخابات گوناگون سرقت می کنند و پس از حاکم شدن بر سرنوشت ملت و کشور نیات اصلی خود را بروز می دهند!
  • حمید ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    27 3
    دست شما اصلاح طلبان طلب کار ومفسد از همه چیز کوتاه شود خود به خود شائبه از بین می رود.
  • مهدی.م IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    30 3
    استفراغ طلبهای پررو
  • FR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    17 1
    فاجعه خروج قطار از ريل و توهين به ايرانيان مبني بر اينكه تمام مسافران بيمه بوده اند ! حتي به گوسفندان در حال انتقال در كاميونها در ديگر كشورها بيشتر احترام گذاشته ميشود !
  • حسین IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    21 3
    بابا دست بردارید با این دروغ گفتن ها مردم را کچل کردید ما زیر سلطه آمریکا نمی رویییییم
  • معراج ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    11 22
    شش نفر حقوق­دان در رشته‌­های مختلف حقوقی، از میان حقوق­دانان مسلمانی که به وسیله رئیس قوه قضاییه به مجلس شورای اسلامی معرفی می­شوند و با رأی مجلس انتخاب می­گردند الان نفراتی که آقای رئیسی به شورای نگهبان معرفی کرده اند دارند صلاحیت رقبای ایشان را تعیین می کنند یک نفر این موضوع را برای کسانی که این سوال را دارند تفسیر کنه
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      16 8
      حماقت یعنی این که عدالت یک فرد فقیه، عادل و پارسا را در حد رقابت های انتخاباتی با لجن پراکنی انکار کرده و مورد استهزاء قرار دهی حال آن که فراموش کرده ای در دوره قبلی هم که ایشان در قوه قضائیه یک عضو بانفوذ بود با کسانی چون حسن روحانی بی سواد که تأیید شده همین حقوق دانان در شورای نگهبان بود، رقابت داشت! مگر حقوق دانان شورای نگهبان در دور گذشته از جای دیگری انتخاب شده بودند یا آیت اللّه رئیس در قوه قضائیه نبود؟!
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      21 4
      انقد چرت و پرت بگو تا جونت بیاد بالا. خواب اینکه ایران رو گاو شیرده کدخداتون کنین به گور می برین.
    • مهدی.م IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      13 1
      اینقدر نفهمی که دروغ گفتن و خاله زنک بازی توی خونتون رو ربط میدی به تائید یا عدم تائید یک نفر . این یعنی تهمت و تهمت زدن با دروغ گفت از زمین تا آسمون در نامه اعمالت اگر وجدان داشته باشی فرق میکند. البته شاید اعتقادی به آخرت نداری که همینجوری داری فک میزنی.
    • نارسیس الهی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      4 1
      ساکت شو
    • حجت IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      7 1
      جناب، اونارو اخوی گرام علی آقا تعیین کرده نه رئیسی
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    25 1
    آخوندی، گنده لات کابینه بود
  • مانی IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    20 3
    نتیجه مهندسی نکردن انتخابات 8 سال فلاکت و بدبختی دولت متبوع و مورد پسند سرکار خانم شجاعی شد که چیزی از باتلاق و منجلاب کم نداره !!!
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    18 1
    در قحط الرجال جریان افسادطلبان همین بس که یک نفر شاخص با پرونده سفید وجود نداره که شورای نگهبان تایید بکنه و البته مدعی شورای نگهبان هم هستند! و البته ادعای ملت از این جریان اینه که شما چرا یه آدم حسابی بین تون پیدا نمیشه که به عنوان فرد قابل دفاع معرفی کنید؟ و البته مفسد و پرونده دار الی ماشاءالله ...!
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    15 1
    نمیدونم این یاروباچه رویی کاندیدشده
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    16 1
    عباس آخوندی ضعیف ترین و پررو ترین آدمی بود که حسن روحانی می‌توانست از جعبه لپ لپ پیدا کند اگر این بابا محاکمه شده و در ملاعام مجازات و حد اسلامی برایش جاری میشد الان اعتماد به نفس کاذب پیدا نمی‌کرد و بخودش جرعت نمی‌کرد با کاندید شدنش به افکار عمومی توهین کند ضمنا اون مجلسی که ۵ بار به تو رأی افتضاح داد همپالکی های خودت بودن و نون بهم قرض دادید آدمی شریر . پررو . بی تربیت . سودجو
  • کارت قرمزی برای آقای وزیر IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    19 0
    برای سنجش خیانت های او واحد فرسنگ لازم است ..
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    9 0
    جهانگيري : اينها ذخاير نظام هستند .
    • DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      11 0
      جهانگيري : اينها ذخاير نظم و نظام اصلاحات هستند . هرکدام میلیاردها تومان سرمایه و قصر و سکه و طلا ذخیره کرده اند.ذخایر عظیمی را در اختیار دارند.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    12 0
    متر چیه با سال نوری هم نمیشه افتضاحات توی پررو رو اندازه گرفت!
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    7 0
    طبیعیه انسان درحال غرق شدن دست وپای بیشتروتندتری بزنه.برای همینه که نجات غریقهاآموزشهای حرفه ای میبینن وکسی که نجات روبلدنیست نبایدنزدیکش بشه چون ازهولی که داره اونم باخودش غرق میکنه.اصلاح طلباالآن دراین موضعندپس ی مسلمون کیس دوچیزروبایدبدونه:اولامواظب نجات غریقهای آموزش دیده باشه،دومابشون نزدیک نشه که باهاشون غرق بشه.مشکلی که مابااصلاح طلباداریم بخاطرعملکردشونه نه چیزدیگه ای.
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    6 0
    خدایا شر این اصلاح طلبان را از سر جمهوری اسلامی کم کن و انها را از سر سفر انقلاب بران چون نه دست امینی در بیت المال دارند نه قابل اعتماد در سیاست خارجی هستند. در دینداری بس ضعیف و بی اعتقادند و در اشرافیگری سر آمدند و در حزب بازی خدای فریب هستند .
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    6 2
    همین که لاریجانی تایید نشد نشانگر رفع انحصار خانواده ای اجنبی از سر ملت بدبخت شدیم شکر دارد
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    10 0
    اینقدر از سفره انقلاب خوردن که دیگه ملت رو مایملک خودشون میدونن خان زمان شاه شده
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    7 1
    قوه ي قضاييه تو رو جدت حکم اسلام را در مورد اين کارشکنان و غارتگران و بيت المال اجرا کن. در راسشون فريدون ها و جهانگيري ها و آخوندي ها . ما شهيد داديم جانباز داديم قطع نخاعي داديم شيميايي داديم تا اين چپاولگران بيان در راس امور؟ قوه ي قضاييه دقيقا کجايي ؟ کجايي که اين قاچاقچيان و کار چاق کن ها جرات کردند آمدند نامزد شدند ؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    6 0
    اين آقامهندسي است كه هنوزانواع مترهاي استانداردایران رابلدنیِست.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    11 0
    برو استراحت کن پیره زن
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    6 0
    روکه نیست سنگ پای قزوین است....فکرکنم اخوندی تعادل روحی وروانی نداره...باید به دکتر نشونش بدن...راستی اخوندی چند تا اپارتمان در حال ساخت داری؟
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    5 0
    اصلاحات =مجتمع خائنین وفساق.کدخداپرستی
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    10 0
    آیا هیچ برنامه ای برای محاکمه مسولین خائن وجود نداره ؟
    • DE ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
      3 0
      آیا هیچ برنامه ای برای محاکمه مسولین خائن وجود نداره ؟ آره برنامه فتوشاپ همه خرابکاریهاشون را میشه به حالت اول برگرداند.
  • ا IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    3 0
    خانوم عزیز سرمایه اجتماعی رو کی آسیب زده؟ امثال شما و هم حزبی هاتون.
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    4 0
    با این که این همه خود پسنده نمیشه بحث کرد
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
    5 0
    جناب آخوندی قیافه شما برای دلیل عدم احراز صلاحیتت کافیه
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    1 0
    در قلب منافقین مرض هست.
  • ایرانی IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    آخوندی گفته : "من ۵ مرتبه از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتم" و ما هم باید بگیم : " وای بحال اون مجلسی که آخرتشون رو به خوشحالی فرد خیانتکاری مثل تو فروختند" و باز هم گفته " در بین جوانان و روشنفکران و رای اولی‌ها رای لازم را دارم" که باید گفت " مگر کسانی که بی اطلاع باشند و غربزده باشند که به تو رای دهند ! وزیر مسکنی که قبل از تو بود در عرض دو سال بیش از چهار میلیون خانه ساخت ولی تو در عرض هفت سال با حقوق نجومی یک خونه هم نساختی و به این نساختنت افتخار کردی !
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
    0 0
    یارو خیلی ادعای دینی داشت صورت خود را سه تیغه کرده بود .گفتند رفیق عوض شدی گفت علی الحساب اصلاح طلب شدیم .گفتند اصلاح طلبی که به این نمیگن ،گفت اینی که تونستیم انجام دادیم!!!!!!!بیشتر هم وظیفه نداریم
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    0 0
    وقاحت تا اجرا!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس