حناچی

پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران با کنایه به شورای نگهبان از مردم خواسته که اگرچه از انتخابات ریاست‌جمهوری دلخورند اما اگر در انتخابات شورای شهر لیست قابل دفاعی یافتند به آن رأی بدهند!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

چطور در 5 ثانیه ناامید می‌شویم!؟

پیمان‌نامه دو عنصر ضدّ امنیتی درباره انتخابات/ چطور در ۵ ثانیه ناامید می‌شویم!؟

محمدصادق جوادی‌حصار، فعال چپ و عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در بخشی از یک مصاحبه با ایلنا پیرامون انتخابات 1400 اظهار کرده است:

"کاندیدای ملت اگر به فکر آینده باشند، حرف‌های امیدبخش می‌زنند و برنامه‌هایشان را بر اساس توسعه و ثبات مطرح می‌کنند. مردم از این حرف‌هایی که فلانی دزد است و نگذاشتند ما کار کنیم خسته شده‌اند چنین بحث‌هایی روان مردم را بیشتر از این که هست آزرده و ناامید می‌کند و بقیه اعتماد تضعیف شده را هم از بین می‌برد"! [1]

*جالب است که جوادی‌حصار در ابتدای جملاتش می‌گوید کاندیداها اگر به فکر آینده باشند حرف‌های امیدبخش می‌زنند اما تنها ظرف 5 ثانیه و چند کلمه بعد اظهار می‌کند که: "مردم را بیشتر از این که هست ناامید می‌کنند و بقیه اعتماد تضعیف شده را هم از بین می‌برند"!

و این حد از تناقض را فقط در میان کسانی می‌توان یافت که سال‌ها در ستاد هسته سخت اصلاحات به دنبال ناامید کردن مردم بوده‌اند.

لازم به ذکر است که چپ‌ها "تأکید بر ناامیدی مردم و نامشروع بودن نظام از قبل مشارکت پایین انتخاباتی" را از آنرو بر خود واجب عینی می‌دانند که قصد تیشه زدن به ریشه نظام را دارند و به رخ نمون‌شدن یک بلوای بزرگ با مزاج "فتنه اقتصادی" می‌اندیشند.

بلوایی که به زعم خودشان؛ "آبان 98" تنها یک پیش‌لرزه برای آن بود.

از سوی دیگر اما تأکیدات مداوم رهبر معظم انقلاب بر لزوم امید دادن به مردم و روشن نگاه داشتن فانوس امیدواری توانسته اصلاح‌طلبان را رسوای زمانه کند و فعالیتشان در "پروژه ناامیدی" را با خلل مواجه کند.

و از همین روست که شاهد تناقض‌گویی‌هایی شبیه به آنچه جوادی‌حصار مرتکب شده، هستیم و خواهیم بود.

***

مسئولی که به مردم گرانفروشی می‌کند از کجا آمده است!؟

کنایه‌های آقای شهردار به شورای نگهبان

پیمان‌نامه دو عنصر ضدّ امنیتی درباره انتخابات/ چطور در ۵ ثانیه ناامید می‌شویم!؟

 پیروز حناچی، شهردار اصلاح‌طلب تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایرنا اظهار کرده است: بالاخره تفاوت ها از همینجا حادث می‌شود. هیچ کیفیتی اتفاقی نیست و نتیجه ممارست است. علت آنکه ما به مردم گزارش می دهیم و آنان را دعوت به شرکت در انتخابات می کنیم این است که اگر مردم پای صندوق های رای نیایند، هر اتفاقی ممکن است بیفتد. ما دوره هایی داشته ایم که افرادی با ۱۰۰ هزار رای وارد شورا شده اند، با موتور گازی آمده و با بنز رفته اند بیرون. اگر مردم پای صندوق های رای نیایند هر اتفاقی ممکن است رخ دهد.

او می‌افزاید: معتقدم حتی در انتخابات ریاست جمهوری هم اگر دلخوری وجود دارد و بر فرض افرادی را که نامزد شده اند نمی‌پسندند، در انتخابات شورای شهر این شرایط به حداقل برسد و اگر لیستی وجود داشت که قابل دفاع بود، این حمایت مردم است که می تواند به این حرکت تداوم بدهد.[2]

*اظهار نکاتی مثل اینکه اگر کسانی از مردم نمی‌خواهند در ریاست‌جمهوری رأی بدهند پس در شورای شهر رأی بدهند! "اگر لیستی وجود داشت" و یا بیان این کنایه که رد صلاحیت برخی داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری موجب دلخوری مردم شده است؛ صرفا از رجلی برمی‌آید که نسبت او با مردمسالاری و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مشخص نباشد و به سیاست‌ورزی به مثابه یک "پله منفعت‌طلبی" می‌نگرد.

از کنایه‌های بدون سند حناچی به مدیریت شهرداری در دوره‌های گذشته که بگذریم، مردم باید در تمام انتخابات‌ها "مشارکت حداکثری" داشته باشند و این یک وظیفه اسلامی، میهنی و ملی است.

اما چیزی که موجب روی کارآمدن یک مدیریت ناکارآمد و دارای نسبت نامشخص با مبانی کشور می‌شود؛ خلل در فرایند "رأی خوب" است.

به این معنی که اگر رأی خوب ندهیم؛ بسا که مشارکت حداکثری ما نیز تحت‌الشعاع قرار گیرد و کسانی بر مناصب انتخابی کشور حضور یابند که در عرصه اجرائیات، هنر قابل بیانی جز دوچرخه سواری ندارند، حتی در هنگام حضور در منصب اجرایی هم به مردم گرانفروشی می‌کنند و محکوم می‌شوند [3] و در نسبتی که با نظام و انقلاب و مردمسالاری دارند نیز تردیدهایی وجود دارد.

چه اینکه اینهمه ناکارآمدی از یکسو و اینهمه صحبت‌های عجیب و غریب علیه مردمسالاری و تصمیمات نهادهای قانونی کشور می‌تواند اتفاقی نباشد...

***

پیمان‌نامه دو عنصر ضدّ امنیتی درباره انتخابات

پیمان‌نامه دو عنصر ضدّ امنیتی درباره انتخابات/ چطور در ۵ ثانیه ناامید می‌شویم!؟

مصطفی تاجزاده، از محکومان فتنه 88 که اخیراً با پشت پا زدن به آرمان "جنبش سبز"، داوطلب حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نیز شد، به تازگی در یک توییت نوشته است:

«بیانیه من درباره چگونگی انتخاب معاونان و وزرا و تعامل با رهبر مبتنی بر "مشورت آری، تحمیل هرگز" منتشر شد و مهندس محسن صفایی‌فراهانی را به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور معرفی کردم. امیدوارم دیگر نامزدها نیز معاون اول خود را معرفی کنند و نحوه و ضوابط گزینش همکاران خویش را توضیح دهند.»

*گویا آقایان تاجزاده و صفایی‌فراهانی پیمان حضور در عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 را در بازداشتگاه فتنه 88 با یکدیگر بسته‌اند!

چه اینکه هر دو از محکومان فتنه هستند اما امروز مدعای حضور در منصب انتخابی ریاست‌جمهوری را مطرح کرده‌اند.

این نکته هم بماند که گویا با کابینه‌ای طرف هستیم که هم رئیس‌جمهورش و هم معاون اولش هر دو در جریان انتخابات مجلس یازدهم معتقد به تحریم انتخابات بودند و این کار را هم کردند.

قابل توجه مخاطبان محترم اینکه تئوری "مشورت آری، تحمیل هرگز" سال‌هاست که قصد دارد جایگزین تئوری "اعلام نظر و مشورت آری، اطاعت حتما" شود.

تئوری سیاسی طراحی شده در ستاد هسته سخت اصلاحات که سال‌هاست می‌خواهد جایگاه رفیع رهبری نظام و ولایت فقیه را به چیزی شبیه جایگاه پاپ در میان مسیحیان و یک جایگاه تشریفاتی تبدیل کند.

البته این نکته بدیهیست که آقای تاجزاده به عنوان یک عنصر معارض با قانون و دارای سوء سابقه خواب ریاست‌جمهوری را هم نخواهد دید و مردم ایران از این بابت در امنیت به‌سر می‌برند اما مقابله با اعوجاج و انحرافاتی که او قصد دارد در لوای داوطلبی‌اش برای انتخابات مطرح کند؛ یک ضرورت است.

گفتنیست مقولاتی مثل ارائه برنامه از سوی داوطلبان و یا بیان نحوه گزینش همکاران یک رئیس جمهور در صورت "مسکوت گذاشتن کارنامه" صرفا یک شوآف و برنامه انحرافی است که فریب خوردن از آن می‌تواند موجب "رأی بد" شود.

باید دانست این "کارنامه" است که عیار کارآمدی و عملی بودن برنامه‌های داوطلبان نامزدی را مشخص می‌کند و کسانی که بدون کارنامه به حرف‌های دهان‌پر کن و شعارهای رنگارنگ تمسک جسته‌اند یقینا خائن به نظام و رأی مردم هستند.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1079857

2_ www.irna.ir/news/84337429/

3_https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2256683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    8 0
    تاجزاده جدی میگه یا شوخیش گرفته؟"
    • DE ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      2 0
      حناچی با اصرار بر اجرای طرح ترافیک و شلوغ کردن مترو و اتوبوسها عامل ابتلای تعداد زیادی از مردم به کرونا و فوت آنها شده است و باید بابت این اشتباهش محاکه شود.
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 12
    مشرق! زرررررشک
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    13 2
    حناچی توچکاره مملکت هستی ملت تووامثال تورا قبول ندارند که چرندمیبافی دوره شماتمام شد با گندی ک به مملکت زدید
  • حامد IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 16
    خواهشا یکی از شما کارنامه امثال رییسی رو برای ما توضیح بده.. به قران بهش رای میدم... 40 سال حضور در قوه قضاییه بهترین شاخص برای ایشان هست... فساد.. ارتشا..ظلم... بی قانونی.. بی اخلاقی...اگر کسی جز اینا از قوه قضاییه سراغ داره برای ما هم توضیح بده که از جهالت در بیایم
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      13 2
      آدم جاهل را شاید که بتوان آگاهش کرد اما متجاهل را همان بهتر که در جهل مرکب ابدالدهر بماند!!!
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      11 2
      با جهل می توان تا حدی مبارزه کرد اما برای تجاهل نمی توان کاری کرد!
    • Rha IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      9 1
      یه قلم کار رییسی دوباره به کار انداختن۲۰۰۰واحد تولیدی برگردوندن پول به انازه ۲۸میلیون بشکه نفت به دولت چپ و راستم که دارن مفسد میگیرن دیگه چه انتظاری ازش داری.
    • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      8 1
      سلام حامد اقا بنده خدا سوال پرسیده چرا بهش میپرید بخشی از کارنامه اقای رئیسی: با مافیای قطعه سازی خودرو برخورد کرد باند طبری را منهدم کرد قضات فاسد را برکنار کرد هفت تپه را از دست مافیای دولت نجات داد غول‌هایی مثل حسین فریدون و مهدی جهانگیری را پای میز محاکمه کشید ویلاهای غیرقانونی آقازاده‌ها را خراب کرد زندانیان امنیتی را آزاد کرد و ...
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      0 0
      ایشون از وقتی در جایگاه رئیس قوه قضائیه قرار گرفتند با همه اینهایی که گفتید مبارزه کردند نمونه اش بازدداشت طبری و حدود 50 قاضی فاسد بود. این فسادهایی که شما برشمردید از قبل بوده و ایشون اختیار تام برای مبارزه با آن ها را قبل از مسئولیت که نداشتند.آب از سرچشمه دولتها گل آلود می شود.
  • سید IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    9 1
    تاجزاده فقط با ملانصرالدین در حکایت ها قابل مقایسه است!!!
  • مهدی IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 9
    چقد شما بیگانه این اخه این تحلیل هایی میذارین... کاش دغدغه مملکت داشتید نه...
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    7 0
    شهر که شلوغ شه قورباغه هم هفت تیرکش میشه. حناچی هم میشه سیاستمدار و توصیه کننده به مردم
  • LB ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    7 1
    اصلاح طلبان هدفشان از حضور در قدرت، فقط پر کردن جیبه. اینها اصلاحات را برای مردم نمی خواهند برای جیب و زندگی خودشان می خواهند.
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 8
    حرف حق را تاج زاده میزنه درود بر شرفش که مثل مسئولان فعلی چاپلوس و مترسک نیست
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
      3 1
      از حلقوم نجاست امثال شما حرف حق بیرون نمیاد زور بیخود نزنید بزودی میرید تو سطل زباله
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    انتخاب معاون اول از طرف آقای تاجزاده، حرکت خوبی است و خوب است بقیه نامزدها هم همین کار را بکنند. ولی اقدام ایشان من را به یاد این ضرب المثل انداخت که "موشه تو سوراخ نمی رفت جاروب هم به دمش بسته بود".
  • حقیقت گو IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    2 0
    باسلام - یک سری منافق در شهرداری و شورای شهر درراس کار هستند . که می خواهند به این نظام ضربه بزنند .
  • FR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    4 0
    کسانیکه مدعی افرادی هستند که با موتور گازی آمدند با بنز رفتند خودشان با بیل آمدند و فکر میکنند با بولدزور می‌توانند به اهداف براندازی شان برسند ! طرز تفکرشان هم در استفاده از بیل در سخنرانی اخیر نمایان شد در واقع به اصل خود بر گشتند
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    3 0
    آقای قالیباف نزدیک به دو دهه در تهران کار کرد، میشه گفت تهران را آباد کرد، ولی امثال حناچی و شورای شهر فقط اسم فامیل باز کردند و در حال پرکردن جیب خودشان هستند. خیلی از پروژها ناقص رها شده ، دریغ از پیشرفت فیزیکی و طرح جدید عمرانی . انشاءالله در انتخابات با هوشیاری و دقت افراد صالح و انقلابی را انتخاب خواهیم کرد.
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    وقتی شما به برادر منافق پست حساس و مهم میدی لطفا دیگه گلایه نکن
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 0
    حناچی مثل برادرش منافقه وبابنز اومده اینشاالله بایک تیپ پا میندازیمش بیرون .دربی خردیش همان که نتایج ریاست جمهوری با بازتابش تو جهانو با انتخابات شورای شهر مقایسه میکنه.اگه اینقدراینا نفهم نبودن صف مرغ وحالا صف برق نداشتیم
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۳
    0 1
    شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است اظهار نکاتی مثل اینکه . اگر کسانی از مردم نمی‌خواهند در ریاست‌جمهوری رأی بدهند پس در شورای شهر رأی بدهند! نوعی تبلیغ انحرافی وخیانت به آرمان انتخاباتی مردم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس