کد خبر 1266161
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۵
نکاتی که مادران در دوران شیردهی نوزاد باید رعایت کنند

عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر گفت: تغذیه مناسب، آرامش، روان سالم و...، طعم و کیفیت و حجم شیر مادر را ارتقا می‌دهند.

به گزارش مشرق، ناصر کلانتری، با عنوان این مطلب که مادر نباید ساعت شیردهی برای نوزاد را زمان‌بندی کند، افزود: زمان‌بندی در شیردهی بر اساس «شرایط خاص» و «نوع بیماری مادر و فرزند» قابل اجرا است و این کار حتماً باید زیر نظر پزشک متخصص انجام بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نوزاد از چه زمانی می‌تواند غذای کمکی بگیرد؟

وی گفت: به اصطلاح رایج هر زمانی که نوزاد «نق زد» باید شیر بخورد.

کلانتری با اشاره به زمان گرسنه شدن نوزاد، ادامه داد: زمانی که نوزاد ملچ و ملوچ کرد و سرش را به سمت شانه چرخاند و لباس‌های خودش را به دهان گرفت، مشخص می‌شود که احساس گرسنگی دارد.

وی اضافه کرد: هر زمان کودک از شیر مادر سیر شود، سینه مادر را رها می‌کند و سرش را به سمت مقابل می‌چرخاند و به احتمال زیاد پس از سیر شدن می‌خوابد.

بیشتر بخوانید:

فواید تغذیه کودکان با شیر مادر چیست؟

کلانتری با اشاره به زمان نگهداری شیر مادر در دمای اتاق، توضیح داد: شیر مادر در بهترین شرایط حدود ۴ تا ۶ ساعت در دمای اتاق می‌ماند و فاسد نمی‌شود.

وی افزود: شیر مادر در دمای یخچال حدود ۲۴ تا ۴۸ ساعت بدون فساد باقی می‌ماند.

کلانتری با اشاره به اینکه مصرف سیر و پیاز طعم شیر مادر را تغییر می‌دهد، اظهار داشت: در دوران شیردهی، به مادران توصیه می‌کنیم که با پرهیز از موادی مانند «نوشابه‌ها» و «آبمیوه‌های پاکتی» و…، طعم شیر خود را ارتقا دهند.

عضو انجمن علمی تغذیه با شیر مادر افزود: عواملی مانند تغذیه مناسب، آرامش، روان سالم و مکیده شدن مستمر سینه مادر توسط کودک، طعم و کیفیت و حجم شیر مادر را ارتقا می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های معمولی اختلالی در شیردهی ایجاد نمی‌کنند، اظهار داشت: برخی از بیماری‌ها مانند «جنون کامل» باعث می‌شوند تا مادر از شیردهی مستقیم محروم شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس