احمد نقیب زاده

سران اصلاحات در حالی از "پایان سیاست" در ایران حرف می‌زنند که به مردم نمی‌گویند در پشت این ادعا؛ مردانی با تفنگ حمایل‌کرده منتظر ایستاده‌اند تا خشونتی فراگیر را علیه ایران رقم بزنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

هسته سخت اصلاحات و "پروژه خشونت فراگیر "

سؤال انحرافی: اگر مردم دیگر اسلام را نخواهند چه باید کرد؟!/ امیدواری برای ساخت ۱ میلیون مسکن در سال به شرط "مدیریت جهادی"

محمدرضا تاجیک، از فعالان و تئوریسین‌های اصلاح‌طلب اخیرا در یادداشتی که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد با تشبیه فضای سیاسی کشور به یک خیابان پر ترافیک که قواعد عبور و مرور آن رعایت نمی‌شود! نوشته است:

در این شرایطی که بر تمامی پیکره و ساحات سیاست ‌شهر قانون وضعیت استثنا حاکم است و صاحبان قدرت (چه سواره و چه پیاده) به زیست و رفتاری فراقانونی خوگر شده‌اند و از اینکه بار دیگر با محاسبه غلط خود، غلط کنند راه، هراسی ندارند، راه کدام است و تدبیر کدام؟ شاید در نخستین گام، اصحاب تصمیم و تدبیر باید محاسبه‌پذیری خود را در گرو محاسبه نفس قرار دهند و در راه و رفتن خود تغییری ژرف حاصل کنند.

در دومین گام، باید دوباره در آزمون راهنمایی و رانندگی سیاسی (مدیریتی) شرکت کنند و قواعد و قوانین را نیک فراگیرند و بدانند احکام چراغ سبز و نارنجی و قرمز، عبور یک‌طرفه و دوطرفه، توقف و پارک، سرعت غیرمجاز، حق و حقوق عابرپیاده، سبقت، چراغ راهنما و خطر، تنظیم آینه‌ها و آب و روغن و چرخ و دنده و موتور ماشین سیاست، کدامند و جرایم آن کدام.

او در بخش پایانی یادداشت خود نیز می‌نویسد:

"در گام سوم، باید کارت رانندگی آنانی که در این آزمون نظری و عملی موفق نیستند را سوراخ و از اعتبار خارج کنند. در گام چهارم، باید فرهنگ شهروندی و قواعد عابرپیاده را بیاموزند و بدانند آن‌گاه که لاجرم پیاده‌اند و باید عرض خیابان و اتوبانی (هنگام شلوغی و خلوتی) را طی کنند، بر کدامین رفتار و قاعده باید باشند و بر کدامین محاسبه و در گام آخر، باید در کارگاهی عملی (به وسعت جامعه) و با عملِ به‌قاعده و بهنجار خود، به مردم بیاموزند (یا بهتر بگویم، بباورانند) که ادب و آداب شهر (پولیس) و شهروندی کدام است. تا چنین نگردد، اساسا از شهر (پولیس در معنای یونانی آن) خبری نیست و تا شهر نباشد، سیاست ممکن نمی‌شود."[۱]

*دقت شود که آقای تاجیک فرض اصلی یا به عبارت بهتر؛ راهبری خود را در جمله آخر و با عبارت "سیاست ممکن نیست" بیان کرده است!

جمله‌ای که البته از خود او نیست و پیش از این سعید حجاریان بود که پس از تحریم انتخابات ۱۴۰۰ از سوی اصلاح‌طلبان؛ متفرعنانه در یک توییت نوشت: "اصلاحات صندوق محور مرد".[۲]

لکن مردم باید بدانند که گزاره "پایان سیاست" که این افراد دائما به آن اصرار دارند به معنای یک تاریکی بی‌پایان وحشت‌آمیز آمیز است که در آن احتمال هر گونه ناامنی فراگیری وجود دارد.

چه اینکه بشر مدنی‌الطبع به سمت سیاست و جمهور رو آورد تا از خشونت و احتمال خشونت جلوگیری کند.

اما اکنون که این افراد بر پایان سیاست و ناممکن بودن آن اصرار دارند؛ مشخص است که چگونه شمشیرهای خود را زنگار زدوده‌اند تا در رخدادی که ما آنرا "فتنه اقتصادی" نامگذاری کرده‌ایم؛ به بهانه مشکلات عادی کشور؛ یک جنگ داخلی فراگیر را ایجاد کنند...

ما در مجموعه مشرق، طی چند سال اخیر و پیش از اغتشاشات دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ تاکنون، طی بیش از ۷۰۰ گزارش درباره مفهوم فتنه اقتصادی برای مخاطبان خود توضیحات مفصلی را ارائه و پیش‌لرزه‌های قابل پیش‌بینی رخ داده در دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ را نیز در ارتباط با فتنه اقتصادی تفسیر کرده‌ایم.

این پدیده مادام که با هشدار و روشنگری خواص کشور مواجه نشود و تا وقتی که صورت واقعی مشکلات و مثبتات کشور در نزد مردم گفته نشود؛ هر روز وارد فازهای خطرناک‌تری خواهد شد. کما اینکه پس از آبان ۹۸ شاهد تحریم ۲ انتخابات از سوی هسته سخت اصلاحات بودیم و اکنون نیز از "پایان سیاست‌ورزی" می‌شنویم...

***

امیدواری برای ساخت ۱ میلیون مسکن در سال به شرط "مدیریت جهادی"

سؤال انحرافی: اگر مردم دیگر اسلام را نخواهند چه باید کرد؟!/ امیدواری برای ساخت ۱ میلیون مسکن در سال به شرط "مدیریت جهادی"

یکی از وعده‌های مهم رئیس‌جمهور رئیسی، ساخت ۱ میلیون مسکن در سال است.

گزینه‌ای که می‌تواند قطار اشتغال و اقتصاد و چرخش ثروت در کشور را با سرعت بیشتری به پیش براند.

اگرچه عده‌ای با تشکیک درباره امکان عملی شدن این وعده سخن می‌گویند اما تجربه نشان می‌دهد که امیدهای زیادی برای تحقق این وعده وجود دارد. البته به شرط وجود مدیریت جهادی...

*تجربه دولت محمود احمدی‌نژاد اگرچه یک تجربه تلخ است اما به دلیل وجود برخی وزرای جهادی در این دولت که دامن به انحراف نیالودند؛ کارنامه‌های مهمی را نیز بر جای گذاشته است.

خوانش کارنامه دولت احمدی‌نژاد در بحث مسکن نشان می‌دهد که دولت دهم در طول دوران ۴ سال توانسته بود با پیشبرد ساخت مسکن در بخش خصوصی و در بخش "مسکن مهر"؛ بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را بسازد. (۲ میلیون و ۶۲۲ هزار واحد مسکونی ساخته شده توسط بخش خصوصی و ۷۰۰ هزار مسکن مهر ساخته شده توسط دولت وقت)

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی که سال ۹۲ برای خوانش کارنامه احمدی‌نژاد در ساخت مسکن منتشر کرده بود؛ ضمن اعلام این خبر همچنین تعداد کل خانه‌های ساخته شده در ایام دو دولت احمدی‌نژاد را قریب به "۵ میلیون واحد" اعلام می‌کند.

در گزارش روزنامه دنیای اقتصاد در این باره می‌خوانیم:

"براساس آنچه مرکز آمار ایران اعلام کرده، در ۲۴ سال اخیر (تا سال ۹۲) ۸ میلیون واحد مسکونی جدید در کشور ساخته شده است که یک میلیون و ۱۷۱ هزار واحد آن در ۸ سال دولت سازندگی، دو میلیون و ۱۲۸ هزار واحد در ۸ سال دولت اصلاحات و ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد نیز در دولت اصولگرا ساخته شده است. به این ترتیب در دولت‌های نهم و دهم با احتساب مسکن‌مهر نزدیک به ۵/۱ برابر دولت‌های سازندگی و اصلاحات، عرضه مسکن جدید به بازار اتفاق افتاده است."[۳]

آمار و اعداد اعلام شده نشان می‌دهد که وعده رئیس‌جمهور رئیسی مبنی بر ساخت ۱ میلیون واحد مسکن در سال؛ اگرچه عزمی جهادی و شبانه‌روزی را طلب می‌کند اما چندان هم دور از دسترس نیست...

***

نقیب‌زاده: اگر مردم ایران دیگر اسلام را نخواهند چه باید کرد؟!

سؤال انحرافی: اگر مردم دیگر اسلام را نخواهند چه باید کرد؟!/ امیدواری برای ساخت ۱ میلیون مسکن در سال به شرط "مدیریت جهادی"

احمد نقیب‌زاده، از استادان اصلاح‌طلب علوم سیاسی، در بخشی از یک مصاحبه تفصیلی با شماره یکشنبه گذشته روزنامه شرق گفته است: قانون دموکراسی از پیش نوشته‌شده نیست و هر لحظه نیز ممکن است تحول یابد. از طرف دیگر، می‌دانیم که قوانین دینی از پیش نوشته شده است و هیچ‌گاه نیز تغییر نخواهد کرد. اگرچه در دوره کوتاهی ممکن است مردم نگاه‌شان اسلامی باشد و دولت دینی دموکراتیک نیز شکل بگیرد، ولی اگر نگاه مردم تغییر یابد، آنگاه چه باید کرد؟ چراکه مردم و جامعه اساسا دچار تغییر و تحول خواهند بود و در هیچ تئوری ثابتی متوقف نخواهد ماند. اینجاست که ممکن است مجددا بحران‌هایی پدید آید. به این ترتیب، ما در یک دور و تسلسل می‌افتیم که راه خروج از آن را باید یافت. بزرگ‌ترین ایراد ساخت‌های سیاسی در مجموع این است که سد راه اندیشه‌ورزی می‌شوند و می‌خواهند تنها یک قرائت از همه‌ چیز به ‌دست دهند.

او همچنین اظهار می‌کند: این خاصیت درونی و ذاتی هر جامعه‌ای است که متحول می‌شود و احوالش مرتب دچار قبض و بسط و تغییر می‌شود. حتی اگر سرعت آن را خیلی نیز کند کنیم، اما باز در حرکت خواهد بود. در نتیجه به نظرم تضاد اساسی کنونی ما این است که جامعه تا حد زیادی متحول شده اما نظم و ساخت سیاسی با آن پیش نیامده است. این به شکافی میان جامعه و دولت دامن زده است.[۴]

*شبهه‌ای که نقیب‌زاده مبنی بر تجدید نظر مردم ایران در عقایدشان مطرح کرده است، پیش از این با لحن‌های متفاوت توسط چپ‌های دیگری مثل سعید حجاریان، محمد سروش‌محلاتی و علیرضا بهشتی نیز مطرح شده است.[۵]

این آقایان می‌گویند اگر مردم ایران که پدیدآورنده انقلاب اسلامی سال ۵۷ هستند؛ یک روز به هر دلیلی دیگر آن آرمان یا عقاید مبنایی آنرا نخواهند؛ چه باید بکنند؟!

رجال مذکور در پرسش و پاسخ خود در پی بیان همان شبهه همیشگی یا به عبارت بهتر القای این معنا! هستند که اگر مردم روزی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران را نخواهند چه باید بکنند؟

شبهه‌ای که قبلاً اینطور بیان می‌شد که اگر مردم در همه‌پرسی ۱۲ فروردین سال ۵۸ به جمهوری اسلامی ایران «آری» نمی‌گفتند آنگاه چه اتفاقی رخ می‌داد؟!

این سؤال ۲ پاسخ دارد.

پاسخ اول منطقی است و آن اینکه رأی ندادن به صورتی از نظام حکومتی به این معنا نیست که شاکله آن حکومت باید به دوران پیشاانقلاب برگردد و زحمات و خون‌دل‌های انقلابیون را به باد بسپارد! بلکه به این معناست که اصلاحات لازم در سبد گزینه‌های مطلوب اعمال می‌شود و از بین گزینه‌ها یکی توسط مردم انتخاب می‌شود یا اینکه به گزینه‌ای رأی آری یا خیر داده می‌شود.

پاسخ دوم اما پاسخی است که امام راحل بعنوان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به این سؤال می‌دهد.

آن یار سفر کرده در روز ۹ فروردین سال ۵۸ و قبل از برگزاری رفراندوم، طی سخنانی در مدرسه فیضیه قم می‌فرماید:

"شما آزادید که به هرچه بخواهید رأی بدهید لکن رفراندم معنایش «آری» و «نه» است و لیکن شما آزاد هستید. به همین نکته هم توجه کنید که «نه» معنایش رژیم سلطنتی نیست؛ «نه» معنایش این است که جمهوری اسلامی را نمی‏خواهید. بعد می‏شود که شما رژیم سلطنتی خواستید و «نه» گفتید؛ می‏شود که جمهوری مطلق خواستید و «نه» گفتید؛ و می‏شود که جمهوری دموکراتیک خواستید و «نه» گفتید. «نه» معنایش رژیم سلطنتی نیست که از آن فرار کنید. در هر صورت شما مختارید که «آری» بگویید یا «نه» بگویید، یا هرچه دلتان می‏خواهد در ورقه بنویسید؛ کسی جلوی شما را نمی‏گیرد".

در ادامه این دو پاسخ منطقی و تاریخی، عده‌ای همان سؤال و جواب حجاریان و بهشتی و سروش‌محلاتی را با ادبیاتی دیگر تکرار می‌کنند مبنی بر اینکه اگر در روزگاری مردم و نسل‌های بعدی از نظام خسته شدند و قصد تغییر داشتند آنگاه چه باید کرد؟!

پاسخ این است که اولاً قصد تغییر در نظامی که مستظهر به اصول عقلایی، وحی منزل، شرع اسلامی و تحلیل صحیح(به معنی فهم واقعیت‌های جهان پیرامون) است؛ نه یک خواست طبیعی که «خیانت» به حقوق دیگران و خیانت به عقل و انسانیت است.

ثانیاً فرض بر اینکه کسی توانست هر ۴ مبنای عقل و شرع و وحی و تحلیل صحیح را زیر پا بگذارد و به قصد تغییر و معارضه در نظام نائل شود؛ ۲ راه در پیش روی او وجود دارد:

اول، هجرت از سایه‌ی عملگری آن نظام و رفتن به حیطه‌ی سرزمینی حکومتی دیگر و دوم، دست بردن به قبضه شمشیر و جرأت مبارزه مردانه با آن نظام حاکم در کنار پذیرفتن تمام هزینه‌های این اقدام میلیتاریزه. (بدیهیست که پیگیری براندازی یک نظام سیاسی با پشت میز نشینی در سایه همان نظام، پوشیدن لباس بزرگان آن نظام و در سایه استفاده از امنیت و خدمات آن حکومت و یا با نکوهش «هزینه» و «کیش مرگ»! چیزی جز نفاق و در ادامه مفتضح شدن در مقابل قضاوت تاریخ نیست)

که البته منطقاً می‌توان گفت کسی که در راه مخالفت خود حاضر می‌شود عقل و شرع را زیر پا بگذارد؛ پس یقیناً به چیزی به نام مبارزه مردانه نیز پایبند نخواهد شد و لذا جز دامان تروریسم و نفاق و فتنه، آغوشی برایش گشاده نخواهد شد.

و ثالثاً باید دانست که اساساً سؤال و شبهه ذکر شده توسط حجاریان و دوستانش، در هیچیک از نظامات سیاسی دنیا به این زودی (پس از۴۰ سال) و در مرحله نوپایی و نوزادی مطرح نمی‌شود و حتی شبهه‌خواهان نیز می‌گذارند تا «غوره مویز شود» و عمر حکومت به رؤیت نسل‌های چند دهمین خود برسد؛ آنگاه به طرح چنین سؤالات خاصی می‌پردازند.

در اشاره به اظهارات نقیب‌زاده مبنی بر روگردانی مردم از اسلام و حکومت دینی و طبیعی جلوه دادن هر تحولی در ساختار اجتماعی ایران! باید دانست که این یک حرف معقول نیست زیرا تغییر و تحول یک جامعه در همه حوزه‌ها شکل نمی‌گیرد و مادام که رجال و خواص و دانشمندان آن جامعه بر مدار عقلانیت باشند؛ تغییرات جامعه هم عقلانی خواهد بود نه غیر عقلانی!

تأمل در احوالات جامعه ایرانی از اعصار دیرین تاکنون، یک حقیقت واضح را در مقابل هر ذهن پرسشگری متجلی می‌کند و آن دین محور بودن و عقل‌گرایی همیشگی در نهاد ایرانیان است.

اکنون نیز تفکر آقای نقیب‌زاده و دوستان تجدید نظر طلب ایشان بسیار خام‌اندیشانه است که مردم ایران در همین ۴۳ سال اخیر به ناگاه به مرز روگردانی از دین یا انقلابی رسیده باشند که دستاوردهای عینی آن مثل امنیت و استقلال و آزادی و مردم‌مداری را بیشتر از هر حاکمیت دیگری در طول تاریخ ایران چشیده‌اند.

کشف رگه‌های پیگیری اهداف خاص در اقوال ظاهرا جامعه‌شناسانه برخی رجال سیاسی؛ نکته‌ای است که اگر به آن توجه نشود؛ جامعه در فراخنای انحراف و "تکرار کوفه" گام خواهد گذاشت.

***

۱_ https://etemadonline.com/content/۵۱۲۹۲۶

۲_ https://fararu.com/fa/news/۴۹۳۶۷۶

۳_ https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۷۲۶۶۳۱

۴_ https://sharghdaily.com/fa/main/print/۲۹۷۵۵۱

۵_ mshrgh.ir/۷۸۱۸۴۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 305
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 60
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    75 35
    هیچ حکومت یا عقیده و دین و.... با زور سرکوب مشروعیت و مقبولیت ندارد. لذا هر ایدولوژی باید با خواست مردم انتخاب شود. در غیر این صورت داعش بهترین نوع حکومت است. این دولت حتی یک مسکن هم نمی تواند بسازد. برای ساخت مسکن دولت باید زمین ها خود را به مزایده بگذارد و به مردم بفروشد و با پول ان برای ان زمین ها زیر ساخت مانند جاده و خدمات شهری و مدرسه و....درست کند.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      52 32
      پس موافقی فتنه گران کودتاچی مامور ملکه سال 88 را که رای 25 میلیون ایرانی را برنتافتند باید از هستی ساقط کرد ؟
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      13 9
      میبنم از اینکه عنقریب ملک و املاک نجومی ات به رکود بخورد ترسیدی ؟ غصه نخور انشاءالله با یک چهارم دلار جهانگیری در سال ( 4-5 میلیارد )که بین خودتون تقسیم میکردید و در انتالیا و دبی و کانادا ملک میخریدید میشود هم زمین رایگان 99 ساله واگذار کرد هم چند کیلومترجاده و لوله اب و گاز و برق کشید هم 200 میلیون وام به هر مرد ایرانی فاقد مسکن پرداخت تا با خیال راحت یک طبقه بدون هزینه های گزاف و اشرافی نمای انچنانی و اسانسور و ...... بمرور بسازد و راحت در یک منزل حیات دار150 تا 200 متری با خانواده خود یک عمر زندگی کند
    • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      46 29
      مردم ایران سالهاس سرطان اصلاحات را تحمل کرده اند میدانند هرچه مشکل فرهنگی و سیاسی و بخصوص اقتصادی دارند از این جماعت صادر شده اصلاح طلبان برای حکومت و مردم مثل خار در چشم و تیغ در گلو هستند
    • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      18 18
      سخن از مشروعیت تفکر گفتی که از دید تو همان است که مردم بخواهند! پس همجنس گرایی و لواط در کشورهای غربی چون با موافقت مردم شان قانونی شده است مشروعیت دارد!؟ گمان نمی کنی دانش و سوادت در حدی نیست که بخواهی نظریه جامعه شناسی بدهی؟!
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      15 14
      سایت مشرق این آدم را من تا امروز نه می شناختم و نه مضمون سخنانش را می دانستم اما یک چنین آدمی باید استاد علوم سیاسی باشد!!!؟ شما چرا نشر می دهید ؟!!! این یعنی تریبون مجانی برای این افراد دنبال همین تریبونها!!!!!
    • سید IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      21 8
      و البته هیچ حکومت یا عقیده و دین مشروع و مقبولی هم با زور سرکوب و بمباران فکری شبهه‌تراشان مغالطه‌گر که سعی در آلوده کردن فضای فکری جامعه دارند و اندیشیدن مردم در فضایی آرام و به دور از هوچیگری را برنمی‌تابند، مشروعیت و مقبولیت خود را از دست نمی‌دهد.
    • رحمان IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      8 6
      بابا توچقدر ساده ای !دولت بیاد زمینهایی را که با هزار دوز و کلک در چنگ آورده باقیمت پایین بفروشد.؟
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      13 7
      نقیب زاده، 8 سال گند زدید به مملکت حالا دنبال القای این هستید که مردم اسلام را نمی خواهند؟؟ ، دروغگوها، شما اصلاح طلبان اسلام را نمی خواهید نه مردم عزیز و شریف ایران...
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      9 10
      کی ساکت میشید بعدش ندیدی خود مردم اسلام و جمهوری اسلامی رو خواستن؟
    • اصلاح طلب IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      5 4
      هیچ حکومت یا عقیده و دین و.... با زور سرکوب مشروعیت و مقبولیت ندارد. / جواب / ما با ایمان راسخ تشیع را انتخاب کردیم . و کسی تشیع را برما تحمیل نکرده است . ایمان تحقیقی است . من در ابتدای نوجوانی تمامی کتب دانشمندان را مطالعه کردم .البته در وسع خودم . و تشیع را بهترین مذهب یافتم و هم اکنون نیز بر همین عقده ام و برای ان همه چیزم را می دهم . ... افتاد ؟؟؟؟؟؟
    • ساسان IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 3
      آقای نقیب زاده اگه مردی خودت رو کامل معرفی کن چقد از قِبَل همین دین اسلام و انقلاب اسلامی به جیب زده ای! بدان" و مکروا و مکر الله والله خیر الماکرین" خوش بود گر محک تجربه آید به میان تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
    • ساسان IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      8 4
      کدام پیامبر با انتخابات و دموکراسی انتخاب شده؟ خواب زده را نمیشه بیدار کرد.تمام
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 2
      جناب آقای نقیب زاده ، آیا از بیان ساده ترین موضوع هم طفره می روید؟!!!!! آیا نمی دانید به اسم آزادی و با همین به اصطلاح دموکراسی و انتخابات مهندسی شده ( به روش ابتدائی آن) !!!! حق مولایم امیر المومنین امام علی ع را غصب کردند و اسلام و جهان را به وضع امروزی آن کشاندند؟!!!!
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 2
      آقای ۱۲:۵۹ مشکل دقیقا همینجاست که ماها این آدمهای به اصطلاح منور الفکر را نمی شناسیم بعد در انتخابات بدون اینکه افکار زمینه‌ای آنها را بدانیم ظاهر می شوند و وعده و وعیدهای تو خالی منافقانه می دهند و روحانی متولد می شود، اگر شما و ما نظرات ضد اسلامی زیر مجموعه روحانی را به بهانه نقد علمی می دانستیم به روحانی رأی می دادیم که هشت سال خون مردم را برای خوش رقصی جلوی آمریکا و متحدانش در شیشه کردند..........
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 0
      خوب ان بدبختی که پول ندارد که اکثرا۷۰درصد جامعه است چکارکند به خودت نگاه نکن که که مایهدارهیتی
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 9
      حکومت اسلامی خواست اکثریت مردمه اگر مسلمان نیستی نترس مسکن هم میسازن
    • محمد IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 3
      ان الحکم الا لله
    • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
      0 0
      آقای نقیب زاده خلط بحث کرده میگوید دین ثابت است و تغییر نمیکند. خوب مگر دموکراسی تغییر میکند؟ ایشان بازیرکی لفظ تحول را در مورد دموکراسی به کار می برد اما وقتی نوبت به اسلام می رسد لفظ تغییر را به کار می برد . امان از سیاست بازیهای اصلاح طلبان
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    28 55
    اگر قرار بود در عربستان 1400 سال قبل هم رای گیری شود مردم هرگز حاضر نبودند از بت پرستی دست بکشند! اما وظیفه انبیا در تمام تاریخ اتفاقا مبارزه با همین « نظر مردم« و حاکم کردن «حکم خدا» بوده است. اگر قرار بود پیامبران صبر کنند تا اول تا مردم قلبا به دین ایمان بیاورند و بعد تازه آن را اجرا کنند، چرا مساله ای مثل نفاق در جامعه مدینه ایجاد شد؟ چون وطظیفه پیامبر این است که با همان تعداد مومنانی که در خدمت او هستند حکومت اسلامی برقرار کند و مطلقا اجازه اظهار کفر را به کافر ندهد. کافر برای همین مجبور است در جامعه اسلامی ماسک نفاق بزند اما مطلقا نمی تواند از خود گناه و کفر علنی بروز دهد.
    • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      63 22
      یعنی اسلام دین زور و تحمیل است؟
    • منصور IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      17 17
      سلام، دین اسلام هیچ کسی رو مجبور نکرده که این دین و بپذیره بلکه با منطق و تعقل و مهربانب و لحن زیبا به شخص فهمونده که عزیزمن اگه وارد دین اسلام بشی سعادتمند میش و این برای خودت خوبه و پیغمبر خدا هیچی ازت نمیخواد. شما سوره کافرون رو بخونید متوجه میشید که خداوند به پیغمبرش میگه برو به اونایی که ایمان نمیارن بگو دین شما برای خودتان و دین من برای خودم.
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      20 59
      اسلام دین جهاد و شهادت است تو دوست داری ایمان بیار دوست داری 80 سال عمرت را مثل بایدن و ترامپ کافر باش تا بالاخره شب اول قبر معلوم شود حقیقت چیست اما در ایران فعلا مجبوری قوانین را رعایت کنی
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      52 20
      از 1400 سال پیش که اسلام اومد یک عده میخواستن مقابل دین بایستن ولی هیچ غلطی نتونستن بکنن. دشمنی با دین مال دیروز و امروز نیست. حتی در زمان رضاخان اشخاصی بودن که آزادنه بدترین کتاب ها رو علیه اسلام چاپ میکردن ولی چی شد؟ اونها الان زیر خاک هستن و پوسیدن و اسلام به گواه تمامی آمارها تا چندین سال دیگه به بزرگترین دین دنیا تبدیل میشه. دشمنان خدا قطره مقابل دریایند و در نهایت سرنوشتشون چیزی جز اضمحلال نیست. بالا برید پایین بیاید : نَصرُ مِن اللهِ و فَتحٌ قریب
    • IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      10 14
      بله. اجرای احکام اسلام مثل هر قانونی اجباری است. تو اختیار داری قلبا با.ر داشته باشی یا نداشته باشی اما حق نداری در جامعه اسلامی اظهار کفر بکنی. برای همین امام سجاد علیه السلام در مسجد دمشق فرمود أَنَا ابْنُ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى أَنَا ابْنُ عَلِيٍّ الْمُرْتَضَى. أَنَا ابْنُ مَنْ ضَرَبَ خَرَاطِيمَ الْخَلْقِ حَتَّى قَالُوا لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ.
    • اصلاح طلب IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 3
      اگر قرار بود در عربستان 1400 سال قبل هم رای گیری شود مردم هرگز حاضر نبودند از بت پرستی دست بکشند! / جواب / حرفت صد در صد اشتباه است . انسان فطرتا خدا جو افریده شده است . اگر همان زمان هم تحمیل نبود و ازادی بیان بود واجازه می دادند پیامبر عزیز اسلام به راحتی حرفشان را بزنند .مردم همگی با دل و جان مسلمان می شدند . پیامبر خدا ص برای مسلمان کردن مردم مبارزه نکرد . فقط تبلیغ کرد . لا اکراه فی الدین قد تبین الرشد من الغی .
    • اصلاح طلب IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 3
      اگر قرار بود در عربستان 1400 سال قبل هم رای گیری شود مردم هرگز حاضر نبودند از بت پرستی دست بکشند! اما وظیفه انبیا در تمام تاریخ اتفاقا مبارزه با همین « نظر مردم« و حاکم کردن «حکم خدا» بوده است. / جواب / عجب افکار وحشتناکی داری . یعنی می گویی پیامبر عزیز ما اسلام را به مردم نعوذ بالله تحمیل کرد؟؟؟؟؟؟؟ نه برادر مردم تشته خدا پرستی و عدالت و برابری هستند . هیچ چیزی را کسی نمی تواند به مردم تحمیل کند . همان کفر هم ابتدا با شعار خدا امد جلو ومردم را فریب داد . ایا ایه الله خمینی ره مردم ایران را به زور واداشت جمهوری اسلامی را انتخاب کنند ؟؟؟؟؟؟؟ مردم با دل و جان رفتند پای صندوق رای و 98 درصد به جمهوری اسلامی رای دادند . لطفا به بشریت توهین نکنید . من با عشق خودم امام حسین ع را دوست دارم .اینها همه فطری و نیاز روحی ما ادمها است .
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      2 0
      تو غلط کردی ما رو مجبور بکنی
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    14 27
    نکته همین است که اساسا دموکراسی برای بازگرداندن انسانها به جاهلیت ایجاد شده است. دموکراسی گونه جدیدی از کفر است که در تاریخ بی سابقه است. حتی فرعونها نمی گفتند از خدا اطاعت نکن. می کفتند خودم خدا هستم! و یا یزیدها نمی گفتند از اسلام پیروی نکن، می گفتند اسلام این است که ما می گوییم. اما الان با نمونه بی سابقه ای از کفر مواجه هستیم که رسما می گوید خدا هر چه گفته برای خودش گفته و اساسا حق ندارد در زندگی انسانها و اداره جامعه دخالت کند و دینش باید در همان امور فردی خلاصه شود. اگر دخالبت کرد دست و پایش را قطع کنید و نظر مردم یعنی همان القای رسانه ها را حاکم کنید. رسانه ها را چه کسی کنترل می کند؟ شخص ابلیس.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      33 7
      خداوند خودش به انسان اختیار داد اگه منطق شما درست بود خدا از شما بیشتر میفهمید و اصلا قدرت اختیار نمیداد به آدم. دموکراسی یعنی مردم انتخاب کنن و پای نتایج انتخابشون چه خوب چه بد وایسن.
    • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      11 0
      آفرین
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      13 8
      همون خدا در قران میگه اکثرهم لا یعقلون، نمی فهمن. انقد مردم مردم و انتخاب نکن. روحانی خوبه نه؟ روحانی محصول دموکراسیه. اروغ روشنفکری نزنیم.
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 2
      موافقم
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    34 13
    اقای نقیب زاده تو با پول دولت اسلامی رفتی خارج از این کشور درس خواندی دوره مطالعاتی رفتی حال اگه مردم تو را نخواهند تکلیف چیست؟
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      11 5
      منطورش از مردم خودش و همپاله های خودشونن. این مغالطه ثروت سالارهاست . ثانیا خودش میگه یه زمانی با پول و هزینه کشور اسلامی معاش کرده الان دوره اش عوض شده با پول کفار داره نظریه میده . نتیجه گیری این مغز منفعت محور فکر میکنی چی میشه؟ تا منفعت بعدی باد تو مغزش این سمتی میچرخه
    • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 1
      دولت اسلامی اون پولو از کجا اورده بود ؟
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    60 36
    وقتی نمی تونی یا نمی خواهی جواب سوالی رو بدی به اصل سوال حمله کن
    • .. IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      21 17
      پاسخ سوال خیلی ساده است. وقتی مردم پیامبر را نخواستند چه کار کرد؟ رفت با همان پیروان اندکش حکومت تشکیل داد و جنگید و جنگید تا بالاخره کل عربستان را زیر پرچم توحید در آورد. و لهذا امام سجاد علیه السلام در مسجد دمشق فرمود أنا ابن علي المرتضي، أنا ابن من ضرب خراطيم الخلق حتي قالوا: لا اله الا الله. کفر را نمی بزور از قلب کسی خارج کرد. اما می توان به زور او را وادار کرد که طبق موازین اسلامی حداقل در ظاهر زندگی کند. اگر قرار بود به گمراهی مردم احترام گذاشته شود چرا حضرت ابراهیم علیه السلام بتها را شکست؟
    • حجت MD ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      22 38
      اسلام حیات انسان است و بدون اسلام ...
    • حجت MD ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      47 40
      مردم ما در تشیع جنازه سردار دلها نشان دادند چه می خواهند شما غرب گداها از اسلام دور بودید
    • سعید MD ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      34 9
      تا و قتی بر سر قدرت بودید اسلام را می خواستید یعنی اسلامتان وسیله قدرت بود حالا که مردم شما را ساقط کردند بدبخت شدید بدبختی بیشتر ار طالب هستید
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      16 14
      اینهمه مشرق پاسخ داده کوری؟
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      19 34
      چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است. ایرانیان از گذشته عاشق اسلام بوده اند
    • علی MD ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      20 21
      اگر مردم نجیب و شریف ایران اسلامی تمام رنجهایی که اصلاحطلبها بر گرده انها وارد کردند تحمل کردند فقط بخاطر انقلاب اسلامی به خاطر خدا و شهدا و امام شهدا بود و بس
    • یدالله IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 8
      جالبه حجت نیوز دو بار دو بار نظر میده بعد نظر خیلیها انتشار داده نمیشه. بابا خوش نظر بابا بابا عکس العمله ای حیوانی . بابا چی بهت بگم.
    • SE ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      15 5
      دقیقا. مردم که پس از 8 سال دروغ و توهین و رانتخواری و دلار و طلا خواری و خصولی سازی و وادادگی ذلت بار در برابر دشمنان و به باد دادن هسته ای و کوچک شدن سفره شان توسط اصلاحات نمیخواهند سر به تن اصلاحات باشد و خواستار محاکمه و مجازات آنها هستند چه باید کرد؟
    • BE ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 2
      آقا یدالله ، دیگه چی میخواستی بگی که به آقا حجت ما نگفتی ؟
  • Mjp IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    11 15
    اف به این ذات نفاق وپست وضد دین اصلاح طلب. کاملامعلوم. شدهدف اینازدودن دین ازکشوره.
    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 3
      درود بیکران بر دکتر نقیب زاده کبیر. جان ناقابلم فدای اصلاحات مقدس. سوال بسیار به جاییه
  • ابوالفضل IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    42 13
    شخصا انچه در زندگی ازار دیدم از ادمهایی بوده که ادعای مسلمانیشون میشده
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      9 17
      طبیعی است که همه خلافکاران مجازات شدن های خود را آزار توصیف کنند و خب مسلم است که در کشور ما مجازات کنندگان متخلفین باید مسلمان مؤمن باشند!
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      15 10
      شما شخصا تعصب کوری در مورد اسلام دارید و عناد شخصی تون باعث میشه اینطور نظرات جعلی شخصی تون را انتشار دهید/چند سوال دارم که اگر جوابش را به خودتان فرمودید همه مسئله حل میشود....کدام سگ گردانی که سگش بچه مردم را گاز میگیرد و خیابان را پرا ز فضله و ادرار و بیماری میکند مذهبی است؟؟؟ کدام آدم خیابانی که موجب شیوع ایدز و برهم خوردن بنیان خانواده ها میشود نماز شب میخواند؟؟/ کدام زورگیر مردم آزاری در کشور اهل روزه و طهارت است؟؟/ کدام قاچاقچی مواد مخدر اهل دیانت است؟؟؟؟ حالا شما بگویید در سیل و زلزله و کرونا و.....کدام قشر جز قشر مومن ومذهبی به داد مردم میرسد؟؟/ کدام قشر جز قشر مذهبی جوان خود را به مصاف دشمن میفرستد تا امثال شما به همانها توهین بفرمایید؟؟؟ ترابخدا از عقلتان استفاده نمیکنید از وجدانتان بهره ببرید
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 10
      ۱۰:۱۰. تهمت بستن به مسلمان بدون اگاهی از پیشینه کار افراد روسیاه و مشمول عقاب هست. مجبورییه جواب جور کنی ؟ مگه مزدوری ؟ بله ما مردم از مدعیان اصلاحات ولو رئیس جمهورش آزار دیدن. چرا الکی حمله میکنی ؟ چرا فکر میکنی همه میخوان طعنه به تو بزنند . ای خدا تو دیگه چه نوبری هستی
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 8
      ۱۰:۱۰. تهمت بستن به مسلمان بدون اگاهی از پیشینه کار افراد روسیاه و مشمول عقاب هست. مجبوری جواب جور کنی ؟ مگه مزدوری ؟ بله مردم ما از مدعیان اصلاحات ولو رئیس جمهورش آزار دیدن. چرا الکی حمله میکنی ؟ چرا فکر میکنی همه میخوان طعنه به تو بزنند . ای خدا تو دیگه چه نوبری هستی!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 14
      ۱۰:۱۰ جامعه از افکار امثال تو پاک شه نیمی از مشکلات حل میشه.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 1
      جناب 10:54 ـــ مدعیان اصلاحات هرگز مدعی اسلام نشده اند و نخواهندشد! بلکه همواره مدعی به اصطلاح آزادی و قرتی بازی بوده اند! اگر در این زمان مدعیان حقیقی و راستین دین و شریعت و اسلام را نمی توانی بشناسی پس مصداق صمٌّ بکمٌ عمیٌ فهم ...... هستی و بس!
    • سرباز بی نشان. IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 1
      هموطن عزیز گفتید ادعای مسلمانی دارند .بله ادعا تا مرد عمل بودن فرقش از فرش است تا عرش. میفهمم از چه رنج دیده ایی. عزیزجان یادت باشد ! مولا علی فرمودن دین خدا را با شناخت حق بشناسید نه با افراد .عااقبتت بخیر هموطن خوبم.
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 0
      بنده قضاوتت نمی‌کنم ولی احتمال می‌دم شما خودتون آدم مقیدی باشی لذا اطرافیان و دوستانت نیز ظاهرا مقیدند. و این یک امر عادی است که وقتی اکثر اطرافیانت افرادی مقید هستند اگر دچار مساله ای هم شوی از جانب همانها بوده است! خلاصه اینکه گناه چند مسلمان رو نباید پای همه مسلمانان بنویسی
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      5 3
      منظور ۱۰:۱۰ اینه کسانی که درباره کشور سیاهنمایی میکنند اکثرا همین هایی هستن که اوج لذت زندگی براشون لخت شدن به اسم آزادی و هرزگی و سگ گرادانی و فاسد بودن هست که این تو ایران این موقعیت رو ندارن
    • با سلام BE ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 3
      جناب ۱۰:۱۰ این بنده خدا که چیز بدی نگفت
  • سید IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    7 6
    ظاهراً جناب نقیب زاده خود را در قامت یک پیامبر اولی العزم دیده است که در باره دین مردم هم افاضه فیض می فرماید! اگر تو با اسلام مشکل داری چرا مشکلت را تعمیم می دهی!؟
  • ابوالفضل IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    22 11
    اگر نخواهند ؟خب هیچی نمیخوان دیگه
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      11 20
      منم خیلیا رو سراغ دارم که میخوان
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 2
      دوست رو باید از روی دوستانش شناخت!
    • یه آدم عادی IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 9
      اونی ک نمیخواد ترسوست،ولی منی ک میخوام میگم جانم فدای رهبر
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    23 22
    اگر تونستید به یه گاو نظریه نسبیت انیشتین رو بفهمونید به هومون اندازه میتونید به یه اصلاح طلب بفهمونید که شما و همفکرانتون همه مردم نیستید!!!
    • امیرو IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 2
      چرا توهیم میکنی؟ باید بگی: بلا نسبت
    • BE ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 1
      بلا نسبت
  • محسن IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    18 11
    اری یا نه مال سال ۵۷ بود
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      5 9
      الانم همونه
  • امیرو IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    31 16
    اگر مردم ایران دیگر اصلاح طلبان فاسد را نخواهند چه باید کرد؟!
    • بابک IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 2
      اصلاح طلب .اصول گرا
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    7 6
    مردم تغییر نمیکنند بلکه خواص خائن و مزدور و واداده اونها رو به تغییر ترغیب میکنند با ابزار خودشون مثل رسانه و (32 سال دولت داری و نفوذ!). در نهایت تعدادی از اقشار جامعه رو به لطایف الحیل با خودشون همراه میکنن و کنار می ایستن و میگن ببینید مردم تغییر میخوان نظرشون برگشته!!
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    23 29
    همون کاری رو میکنن که الان ما شما غربگداها و اصلاحاتچی ها رو نمیخوایم کاری نمیتونیم بکنیم!!!!
    • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      17 5
      با این جملاتت مرزهای زبان فارسی رو جابجا کردی!
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 8
      ما که فهمیدیم ایشون چی میگه، من فکر کنم شما با اصل موضوع مشکل داری، نه آقا معلم؟؟!؟
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 1
      در جواب 19 11 این آقا مشکلش فقط جمله بندی بود ولی حضرتعالی نظرا توی فهم معانی کلمات و جمله هم مشکل داری!!!
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    38 24
    اصلاح طلب ها یک بار برای همیشه تعریفشون از واژه "مردم" رو بیان کنند! تا حالا در هر تحلیلی از اونها دیدم مردم صرفا به همفکران و هم نظران خودشون از اقشار جامعه اطلاق میشده!
    • SE ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      12 6
      مردم از نظر اصلاحاتی جماعت همانهایی هستند که اسلام را نمیخواهند که باید بروند پیش دست فراهانی و مصی‌ دکل‌دوست و هم آخور عبدابلیس سروش الشیطان بشوند
    • SE ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      10 3
      مراد از اصلاح طلبی این جماعت قدرت طلب و عشرت مدار زدودن دین و دینمداری از سیاست و جامعه است
    • سید بابک IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 1
      از همان سال ۵۷ تا امروز و ان شا الله تا انقلاب مهدی عج همه ایام الله است.از ۲۲ بهمن تا ۱۲ فروردین و همه سالهای دفاع مقدس و دیگر روزهایی که ملت انقلابی همچنان مستحکم پای کار بوده اند و فریاد الله اکبر سر داده اند،فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی وقتی نمایان می شود که دین از سیاست و به تبع آن از ارکان زندگی فرد فرد جامعه جدا گردد،به گفته سید حسن مدرس ره: سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.جناب نقیب زاده شما و هم فکرانتان از ما نبودید و نیستید،در این آب و خاک و زیر پرچم اسلام با همه رنج و سختی ها که با افکار خود بر ملت وارد کردید،هستند هموطنانی که حتی دینشان اسلام نیست! ولی افتخار به زندگی زیر پرچم اسلام میکنند،ما همه ایرانیان مسلمان هستیم که اسلام میخواهیم، آنکه نمیخواهد ایرانی نیست." مردم " فقط یک " واژه " نیست.
  • مهدی IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 3
    مشرق تو کامنت بگذار و به نقیب زاده بگو
  • هموطن IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 1
    این .... ها بابت این مزخرفات از حکومت اسلامی حقوق می گیرند ...حیف نون .....اینا رو باید محدود کرد تا اینقدر حرافی نکنن
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 4
    دولت احمدی نژاد یک تجربه تلخ هست؟ همین کابینه رییسی کابینه احمدی نژاد هست و احمدی نژاد بود که این وزرای جوان به کشور معرفی کرد و گرنه شما هنوز گیر همون پیرهای همیشه وزیر بودید و در ضمن همین اراده و تحقق طرح های بزرگ در زمان احمدی نژاد شکل گرفت که شما اصولا ایمان و اراده ای نداشتید
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 2
      اولا ملاک حال فعلی افراد است دوما اینا از زمان شهید رجایی بوجود امد
    • افشین IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 0
      بادچهارتا وزیر تکراری کابینه شد کابینه ايشون؟؟ مهم اینه که همینها هم امروز راهشون شکر خدا از ایشون جداست و در دامن نفاق و قدرت طلبی ایشون نيافتادن.یکی از دلایل قدرت گرفتن دوباره اصلاح طلبان و عقب افتادن کشور دولت ایشون بود که نتونست در مقابل دسیسه های اصلاح طلبان درست عمل کنه و غرق در رفیق بازی شد
  • محمد IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    34 9
    اگر رفراندوم بگذارندخیلی از ابهامات حل میشود.
    • IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      11 13
      اولاً افراد اصیل می گویند همه پرسی و تازه به دوران رسیده ها لفظ فرنگیش را می گویند! ثانیاً اگر بنا بر همه پرسی برای دین مردم بود خداوند برای کافران عذاب مقدر نمی کرد! ثالثاً در شهادت حاج قاسم که در راه اسلام به شهادت رسید اگر کور نبودید همه پرسی را می دیدید!
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 3
      با سلامی دگر بر جناب محمد آقای عزیزم با آن که امروز در آنجا علاقه ی قلبی خود را به جنابعالی نوشتم اجازه میخواهم که در اینجا تجدیدش کنم : بیرون نمیروم من زین صفحه تا تو هستی __زیرا که بر دل من با مهر خود نشستی .__ با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
    • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 14
      هیچ ابهامی درکار نیست. اینقدر رفراندوم رفراندوم نکنید!!!!!!! رفراندوم تا قبل از تشکیل قانون اساسی بود و حالا ایران اسلامی قانون اساسی دارد . ضمنا ملکه انگل لیس با نزدیک 100 سال قدمت هنوز دارد با همان حکم اولیه اش زندگی 7.5 میلیارد مردم زمین را به رنج و گرفتاری دچار می کند و مردم کشور خودش حق اعتراض و رفراندوم ندارند !!!! تمام کشورهای اروپائی پادشاهی و غیر پادشاهی مثلا دموکراتیک هر روز به یک شکل تظاهرات مردمی و شلوغی است و یکی اجازه نمیدهد در مورد سیاست و اجتماع اظهار نظر کنند چه رسد به دین ؟!!!! چیه تا یک نفر عالم نمای کج فهم مسخ شده دین گریز 30 تا کتاب خوانده و احتمالا یکی دو تا زبان خارجی دان!!!! یک حرفی می زند یک عده غربگرای مسخ شده دم از نخواستن اسلام می زنند . خیلی سختتان است اگر راست می گوئید و راهتان می دهند بروید انگلیس برده آنها شوید. اینجا ایران اسلامی است و اسلامی می ماند . اللهم عجل لولیک الفرج . ضمنا سایت مشرق این آدم را من تا امروز نه می شناختم و نه مضمون سخنانش را می دانستم اما یک چنین آدمی باید استاد علوم سیاسی باشد!!!؟ شما چرا نشر می دهید ؟!!! این یعنی تریبون مجانی برای این افراد دنبال همین تریبونها!!!!! و یا شاید در دانشگاه های ما چشم و گوش جوانان ما را با یک چنین اراجیف پر می کنند بعد هم اسمش را بگذاریم علم آن هم به کام ملکه انگل لیس!!!!! اینها باید برای این حرفهای منافقانه توسط وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان عج مورد پرس وجو قرار بگیرند و حد و نصابشان با نظام اسلامی سنجیده شود.
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      17 5
      به جهنم که ملکه انگلیس ۱۰۰ ساله هست ما چکار به اون داریم ما برای خودمون رفرراندوم می خواهیم.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    6 5
    ساقط کردن یک نظام مشروع فقط با انقلاب امکان پذیره نه همه پرسی های گاه به گاه! انقلاب هم طبق تعریف یعنی " نارضایتی و مخالفت 80 درصد جامعه از شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور که به اقدام سازمان یافته و مسلحانه مردمی علیه حکومت مرکزی می انجامد" صرف نارضایتی مقطعی از شرایط اقتصادی منجر به انقلاب نمیشه! بلکه نارضایتی اجتماعی و اعتراضات صنفی و مردمی به منظور اصلاح امور به دنبال داره
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    28 2
    میزان رای مردم است!
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 8
      همه خواهان اسلام واقعی هستیم نه این وضعی که به اسم اسلام برای مردم ایجادشده
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      7 3
      بله واقعا اگه یکروزی همه یا اکثر قریب به اتفاق مردم ایران بگن اسلام رو نمیخوان خب نمیخوان به زور که نمیشه. البته گفتم اِگه!!! غربزده ها و اپوزیسیون باید این اگر اگر ها رو همراه خودشون به گور ببرن! : )
  • مهرناز IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    7 7
    فکر نمی کنم در هیچ کشوری " این همه تحصیل کرده خود فروخته " وطن فروش وجود داشته باشد " ذره ای دلبستگی به پیشرفت ایران " استقلال کشور ندارید چرا؟ فقط به قدرت و ثروت اندوزی وزندگی اشرافی فکر می کنید " سخنان شما ها پوچ و بی معنا فقط خوراک امثال خودتان می باشد.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    10 6
    اقای نقیب زاده اگر مردم شماها را نخواهند باید چکار کنند .
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 5
    مردم خوب میدونن به سمتی که شماها هستین نیان.وجود مخالفانی مثل شماها خودش تبلیغ اسلامه.جلوی خودتونو نمیتونین بگیرین بعد ادعای هدایت مردم رو دارین؟
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 7
    ظاهرا نویسنده انگلیسی هست
    • عباس IR ۰۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
      0 0
      چه میگی دولت بریتانیا یا همون انگلیسه
  • محمد IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 2
    باسلام اصلاح طلب به معنی امزوزی یعنی خائن ودزوومال مردم خور دین ستیز وهرانچه بدی به ذهن میاید البته استثائ دارد
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    روحانی ویرانه تحویل داد و رفت یعنی تورمی بجا گذاشت که تاریخ بخودش ندیده . الآن هزینه ساخت 100 متر ساختمان در ساده ترین حالت 600 میلیون تومن آب میخوره . اونوقت ببین یک میلیون واحد در سال چقدر میشه تازه باید هزینه خدمات زیربنائی رو هم بهش اضافه کنی . تا سیمان و آهن و مصالح رو بشدت پایین نیارن ، جلوی صادرات بیرویه اش رو نگیرن و از بورس کالا خارجش نکنن اجرای عملی این طرح یا ممکن نیست یا سالی 7 برابر بودجه کل کشور هزینه بر هست
  • ناشناس IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    34 6
    یک رفراندوم بگذارند
  • بهنام IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    18 10
    80 درصد مردمی که در رای گیری 12 فروردین58 شرکت کردن سواد نداشتن
    • BE ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      8 10
      ولی برعکس جنابعالی عقل داشتن و شعور که امثال شما اصلا نمیدونی چی هست
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      7 7
      اگه سواد نداشتن شعور داشتن و مثل شماها کنسرتی نبودن
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 5
      تایید کردی که از رژیم غربگرای وابسته طاغوتی چه تحویل گرفتیم و الان چه ساخته ایم و اما میخواهی دوباره ایران را برگردانی همانطور که در اشل کوچک با برجام برگرداندید و الان مردم مشکل برق و مرغ دارند
    • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 7
      سواد نداشتند ولی بصیرت داشتند. بصیرت ماسوای سواد است. برخی اوقات یک بی سواد روستایی بیشتر از یک استاد دانشگاه غربزده شعور و غیرت و بصیرت دارد
  • بی نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 5
    مشرق جوابی که به نقیب زاده دادی خیلی خوب نبود بهتره کارشناسی تر با یک مناظره انجام شود در ضمن تغییر در حکومت ها اجتناب ناپذیر هستند نه در اصول بطور مثال ما دریک زمان نخست وزیری را حذف کردیم می توان دوباره چند اصلا ح انجام داد
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      7 1
      مشکلی برای مناظره نیست. اگر اصلاح طلبان بپذیرند که درباره تفکرات عجیب خود مناظره کنند.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 7
      پاسخ مشرق کاملا منطقی بود
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    13 28
    چه تیتریه؟ مردم اسلام رو میخوان.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    6 1
    جناب استاد نقیب زاده حدود 150 سال است که غرب با جنگ و ترور و خشونت حداکثری و با پیچیده ترین عملیات روانی و تحریم اقتصادی و اختلاف افکنی و نفوذ و جریان سازی و پشتیبانی از جریان غربگراها و رواج فساد و فحشاء معاش و معاد ملتهای مسلمان را با چالش و بحران جدی روبرو کرده و فرهنگ غربی را به زور سرنیزه و فریب بر کشورهای اسلامی تحمیل کرده است . اخیرا نیز با ایجاد و بدست گرفتن مدیریت و سوار بر امواج جریانات به اصطلاح اسلامگرایی مثل القاعده و داعش جهان اسلام را به جنگ داخلی خانمانسوز کشیده است جنابعالی و دیگر اساتید محترم علوم سیاسی و جامعه شناسی و تاریخ و... فکری به حال این مصائب جهان اسلام کنید . مردم شریف ایران و مسلمانان منطقه در این 100 سال اخیر بارها و بارها حمایت بی دریغ خود از اسلام عزیز و ارزشهای اخلاقی و سیاسی و اجتماعی دین و اسلامخواهی خود را با ایثار مال و جان و قربانی کردن جوانان خود و راهپیمایی های ده ها ملیونی به اثبات رسانده اند و از این به بعد هم حتما همینطور خواهد بود . مردم ایران و منطقه اسلامی به مسلمان نمایان غربگرا و نفوذی که مانع تحقق عدالت و عقلانیت و منعویت اسلامی هستند معترض میباشند نه به اصل دین و اسلام و تشیع و اموزه های دینی . مردم به عملکرد منفی و سوء مدیریت چهل سال گذشته جریان غربگرا در کشور که باعث ناعدالتی و ایجاد طبقه اشرافی و مرفه بین بخشی از کارگزاران نظام شده معترض اند نه به دین . مردم باهوش و با بصیرت ایران جدا و بخوبی حساب اموزه های دین و انقلاب را از سوء عملکرد کارگزاران متمایل به غرب مخصوصا نفوذی های انگلیس و امریکا جدا میدانند .اموزه های مترقی دینی در حوزه های فردی و اجتماعی چون ریشه در تعالیم وحیانی دارد و مطابق فطرت و عقل جمعی بشر است هیچگاه مورد طرد و نفی توده های مردم نیست اگر جنابعالی و دوستانتان مثل جریان منحرف مجاهدین خلق در دهه پنجاه از دین دست شسته اید انرا به حساب ده ها ملیون مردم متدین و نجیب ونگذارید . مردم متدین ایران علاقه و عشق خود به اسلام و تشیع و انقلاب را در مراسم و مناسک مختلف دینی و سیاسی بارها و بارها نشان داده و خواهند داد . مردم ایران و منطقه از انگلیس و امریکا و اسرائیل و عوامل انان جدا متنفر هستند الان اگر در تمام مناطق اسلامی رفراندوم ازاد برگزار شود امریکا و انگلیس و عوامل انان منفورترین عناصر هستد
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 1
      با سلام و احترام بر جنابعالی نا شناس جان عزیزم ، آفرین بر شما بسیار متین و روشن و محترمانه پاسختان را مرقوم فرموده اید ، نه فقط بنده ی حقیر که کسی و عددی نیستم ، بلکه مطمئنم هر انسان شریف و فهیم و بزرگواری هم از این پاسخ بسیار خوب جنابعالی که خیلی خوب ، مؤدبانه و با حفظ حرمت افراد مرقوم فرموده اید ، جناب شما را تحسین خواهد کرد . احسن بر شما که ادب مرد به از دولت او است . ان شا ءالله بنده و امثال بنده نیز از جنابعالی اینگونه رفتار پسندیده را خواهیم آموخت . درود بر شما ، ان شاءالله موفق ، مؤید ، سربلند و سعادتمند باشید . ملتمس دعای خیرتانم، با عرض ادب و ارادت ،محمد مهدی اسلامی
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    16 4
    اقای نقیب زاده فعلا مردم ایران دست رد به سینه غرب وحشی و حیله گر و عوامل داخلی انان زده اند حالا شما بفرمایید چه باید کرد ؟
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    در جواب شبه آقای نقیب زاده؛ چنین موردی در انتخابات خودنمایی خواهد کرد اولا - ثانیا از آنجا که میدانم شما آمریکا پرستید، اگر کسی در سال مثلا سوم ریاست جمهوری اوباما چنین حرفی میزد، چه پاسخی داشتید؟ پاسخ همان است :)
  • حجت MD ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    20 13
    اسم شما مردم نیست اگر شما اسلام را نمی خواهید به این معنی نیست که مردم اسلام را نمی خواهند مردم ما بیشتر از همیشه عاشق اسلام هستند
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      6 5
      جالبه. بغضیا میگن 51 درصد رای ندادن. این یه دروغ بزرگه. متوسط رای دهنده ها در حالت خوشبینانه 70 درصده. یعنی الان 21 درصد کم شده. این 21 درصد جند عامل داشته؟ کرونا بی بی سی و ایران اینترنشنال و وی اوا ای و دویچه وله و ..... اصلاحطلبان تحریم کننده احمدی نژادی ها هرچند کرونا به تنهایی 10 درصد تاثیر منفی داشته ولی اگر همه عوامل منفی را در یک حد بگیریرم برای هر یک از عوامل حدود 5 درصد میرسه. این عدد به آنها کمک خواهد کرد جایگاه خود را در ایران بشناسند. یعنی بی بی سی و....خودشون را بکشند 3 میلیون بیشتر طرفدار ندارند احمدینژادی ها خودکشی کنند 3 میلیون بیشتر طرفدار ندارند و قص غلی هذا.
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    6 2
    حلقه به گوشان کدخدا با دست کردن در جیب مردم (دزدیدن سرمایه بورس 50میلیون ایرانی عزیز)واختلاس ودزدی کاری کردندبه نظرخودشان که مردم از اسلام وانقلاب اسلامی فاصله بگیرن .دستتان رو شد حنایتان دیگر رنگی ندارد فعلا برید دنبال گداییتان غربگداها
  • حجت MD ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 9
    اسلام یعنی عزت انسان یعنی آگاهی انسان یعنی شرافت انسان کسانی مثل شما که اسلام را نمی خواهید یعنی ذلت و خواری را می خواهید آزاد هستید بین عزت و ذلت و زانو زدن یکی را انتخاب کنید
  • حجت MD ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    12 22
    اسلام یعنی روشنایی یعنی نور یعنی عالی یعنی حال خوب یعنی ارامش یعنی اقایی کسانی که کوری و کری و خواری و اضطراب را می خواهند راه باز است
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      5 3
      با سلام و احترام بر جناب حجت عزیز ، عرض میکنم که : تمام نمودی حجت ، حجت حق بمردم __بغیر از آن کسان که بوده باشند چو کژدم. با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    10 6
    سخنگوی طالبان گفت : اگه کشورهای مختلف جهان اعلام کنن هرکی سوار هواپیما بشه از ایران خارجش میکنیم فرودگاه‌های ایران چه وضعی خواهتد داشت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 4
      خدا کنه این اتفاق بیفته و هر میزان از ان 23 میلیون کنسرتی و قرکمری و برجامی و سرانشون که متنبه نشدند
  • حجت MD ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    15 18
    شما عده قلیلی هستید که از گذشته با اسلام و خدا زاویه داشتید
  • سعید MD ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    15 19
    شما طاغوت و کفر و بدبختی و کثافت را می خواهید
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    کسینجر در یکی از نطقهای مهمش برای دانش اموختگان علوم سیاست خارجی امریکا میگوید اینکه گفته میشود همه چیز دائما در حال تغییر است ما هیچ اصل ثابتی نداریم و باید چند صدایی و... در جامعه و حکومت ها حاکم باشد شعری بی معنا بیش نیست چون با این باور اصلا نمیشود نظم و قانون و ثبات و امنیت اقتصادی و... را برقرار کرد . کیسنجر اضافه میکند این مطالب که همه چیز در حال تغییر است و اصل ثابتی وجود ندارد و مسئله پلورالیسم در واقع پوست خربزه برای لغزاندن و به زمین زدن حریف های مااست و ما اعتقاد عملیو باور به ان نداریم .
  • امیر ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    12 2
    نقیب زاده ثابت کرد بیسواده
  • سیب IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 0
    حرف هایی از جنس "من هم هستم"
  • محمدایوب IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 2
    آقای نقیب زاده به دین مانند پدر میشود نگاه کرد آدم وقتی از پدری توسط مادرش متولد شد. تا آخر عمر پدرش تغییر نمی کند. مسلمان هم. اسلام که دارد تغییر نمی دهد.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    7 2
    متاسفانه هموطنان فریب خورده از طیف وابسته اصلاح طلب، بدون لحظه ای اندیشه و فقط به صرف فرهنگ خانوادگی خود(که تعلق خاط چندانی به فرایض دینی ندارند) تصورشان این است که با روی کار آمدن تفکر منحط اصلاح طلبی |،آنها در انجام برخی اعمال قبیح در جامعه آزاد میشوند درحالی که هشت سال اخیردر کشور حتی احمق ترین افراد را هم از این تفکر پشیمان کرد و سوارشدن غربزده ترین افغانی ها در قسمت با رهواپیمای آمریکایی در حالی که سگ آمریکایی روی صندلی لم داده بود ،گویای هزاران استدلال بود اما تعصب و عناد بی مورد و جاهلیت امروزی موجب شده تا عده ای هنوز استقلال و آبرو و اقتدار ایران عزیز را که با ریختن صده هزار جوان مومن و رعنا بدست آمده به یک سگ گردانی یا یک پارتی شبانه فروخته شودو اینجا دقیقا همانجایی ست که تئوریسین های مزدور اصلاح طلب وارد میدان شده و از این معامله ننگین حمایت میکنند
  • DE ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 2
    جای آن است که خون موج زند در دل لعل زین تغابن که خزف می‌شکند بازارش //سئوال غیر انحرافی: اگر مردم دیگر اسلام مرفهین بیدرد و اسلام انگلیسی و اسلام لاکچری و سهنیملیتری و اسلام سگ چرانی و دمخور بودن با بهاییت ... و اسلام غربگدایی ...و در یک کلام اسلام امریکایی را نخواهند چه باید کرد// سرطان اصلاحات منظور سران اصلاحات در حالی از "پایان سیاست" در ایران حرف می‌زنند که به مردم نمی‌گویند در پشت این ادعا؛ مردانی با تفنگ حمایل‌کرده منتظر ایستاده‌اند تا خشونتی فراگیر را علیه ایران رقم بزنند. ولی کور خواندند ملت بیدارند و مفتخواران و شیتیلگیران و رانتخواران و نوکران اجنبی را به گورستان خواهند فرستاد.
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 0
      سطح کلامت بالاست. حتی کلمات عامیانه و فانتزی هم خوب می تونی بنویسی.
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    10 1
    اگه نخواستن خودشون پا میشن انقلاب میکنن مثل سال 57 شوما خودشو ناراحت نکن. اینم پاسخ اونایی که دنبال جواب میگردن!
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 4
      خیر. مثل تو نادون نیستن. مگه شهر هرته ؟ مثل افغانستان که هرکی خوشش نیومد بیاد اشوب کنه ؟
    • mohammad IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 1
      اره چه جواب قشنگی
  • بهلول IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    ظلم پایان دارد وعدالت برقرار می ماند لا اکراه فی الدین ، ولیکن عواقبش با خودتان، طالبان پشت دروازه های ایران، تا بحال انها را از نزدیک دیده اید؟یک دنده نفهم و وحشی ، منتظر سر بریدن ایرانی ها ، تفرقه عامل نابودی ایرانیها خواهد شد ، کسانی که در ویلاها در حال گذران زندگی اند حتی یک فشنگ در دست نگرفته اند چه رسد به اسلحه برای مردم تصمیم میگیرند
    • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۰
      0 0
      همانها را می گویی?
  • GB ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    مرگ بر خیانتکار مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 2
    این نفوذیهای مفتخور رو جمع کنید.اینقد با معیشت و آینده مردم بازی کردن که مردم زندگیشون شده .... دوی و بخور ونمیر بعد میان ادای حمایت از مردم بدبخت بیچاره رو میگیرن. خجالت نمیکشن
  • SE ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    6 4
    مردم که نمیخواهند اصحالات نوکری دشمنان را بکند چه باید کرد؟
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 3
    جناب دکتر نقیب زاده گرچه این سوال و شبهه شما جوابهای حقوقی و شرعی و سیاسی متعددی دارد . ولی تاریخ نشان داده اگر مردمی احیانا حکومت امیر المومنین علی ع و امام حسین بن علی ع و حاکمیت ائمه ع را نخواستند و نپذیرفتند ازادند ولی باید متوجه باشند که دچار حکومت سفاکان بنی امیه و بنی مروان و حجاج بن یوسف ثقفی و بنی عباس و امروز مبتلا به حاکمیت سراسر خشونت و وحشی گری امریکا و انگلیس و اسرائیل و داعش خواهند شد . یقینا جریان غربگرا جاده صاف کن و میزبان ارتش وحشی غرب و بلک واتر و داعش خواهد بود .
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    انهای که خود را اسلام تلقی میکنند و جان و مال مردم را به تطمیع شدگانشان هدیه و بخشیده اند و کشوررا به این فلاکت رسانده اند مسلما مردم این اسلام را نمی خواهند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 3
    جهت اطلاع استادان اعظم اقایان نقیب زاده و سعید حجاریان و سروش محلاتی و جواد ظریف و حسن روحانی و مصطفی ملکیان و بهزاد نبوی و سید محمد خاتمی و محمد رضا تاجیک و... یقینا جایگزین نظام اسلامی ایران جریان و عناصر شما نیست شما ابزاری بیش برای فروپاشی اسلام و حکومت اسلامی در دست غرب نیستید با فرو پاشی اسلام و نظام جمهوری اسلامی محتمل ترین گزینه افرادی مثل سیسی یا صدام و رضاخان یا پینوشه و موسیلینی در ایران بقدرت خواهند رسید . و داعش بعنوان ارتش نیابتی امریکا و اسرائیل در ایران ورود خواهد کرد . البته همه این ارزوهای شیطانی و رویاهای اهریمنی ((در باره ایران مقتدر ایران امام حسین ع و ایران قاسم سلیمانی و ایران احاد مردم ایران و ایران رهبر فرزانه و مقتدر و پارسا و... )) به گورستان و بایگانی تاریخ سپرده خواهد شد .
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 6
    مردم اسلام را می خواهندافرادکه درکشوربجای حل مشکلات بفکرمنفعت خودشان بودندرانمی خواهندازاول انقلاب تاپایان دورروحانی را دیدیم
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      و ۲۴ سال رای به اصلاح طلبان
  • امید IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    تا بوده دشمن به دست خودمون به ما سیلی زده واتش فتنه رو در داخل روشن میکنه امثال یه دهن کذاب فقط یه وسیله ست به امید یه وحدت ملی اسلامی ناب یا مهدی
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 1
    اقای اصلاح طلب مردم ایران بدنبال لقمه نان حلال برای زندگی شان هستندو مردم ایران هیج وقت خودسان رابه گروه نمی بندندبلکه شما هستیداز موقعیت مردم ایران حرف می زتیدو درعمل هیج بدردمردم ایران نخوردیدجقدراختلاس شدکدام معیشت مردم راحل کردبدایابغیرازتورم و گرانی چیزی به ارمغان اوردبد
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 2
    اف بر اصلاح طلبان واصلاح طلبی
  • ناشناس IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    قوانین واقعی اسلامی
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 6
    مرت،چیکار به اسلام داری؟؟؟
  • علی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 4
    باسلام؛میشودروانتروراحتترهم پاسخ حجاریان،محمدسروش محلاتی،علیرضابهشتی وهمین جاهل نقیب زاده ونقاب زاده های دیگررااینگونه دادکه:ازلحاظ ونظرعقلایی ومنطق عقلانی برحسب آموزه های الهی وحتی آموخته های انسان عاقل،این هزاران هزاراشخاصی که (ازیک انسان۱۴ساله تاپیرمردوزن۸۰ساله)درراه خداودین خداوند،قرآن خداوند،پیامبروامامان معصوم خداوندکه تمام خلایق وتمام هستی ونیستی ،آفریده آفریننده یکتاهستند،سرتسلیم داشته،پیروی نموده وباباور ویقین راسخ ومطلق وقدمهای استوار،جهادنموده ویاشهیددرراه حق وراستی شده ویاباایثارگری وتلاش درراه دین ومذهب وناموس ووطن جانبازی نموده اندتا رضایت خداوندراکسب کنندودل ازاین عمردو روزه وگرفتاریهای دنیوی بریده وزندگی جاویدان آخرت رابرگزیده اندوصدالبته سرزمین ایران زمین وایرانیان وهموطنان عزیزشان رانیزحمایت وسربلندکرده اند،تادراین برهه اززمان درکمال امنیت به سربرندوهموطنانشان نیزباتلاشی دیگر وطنشان راازنو بسازندواسباب راحتی وآسایش رابرای خودوآیندگان فراهم نمایند،براستی این شهیدان،جانبازان،تکه تکه شده ها،سر داده ها،که حقیقت ماجرارا بسیارعالی درک کرده ودست ازحبیب ومولا وخالقشان نکشیده وبراستی بندگی نموده اند وهم دین،هم ایران وهم ایرانیان راحفظ نموده اند،همه این هزاران هزار تَن ،همه شان جاهل ونادان بوده اندکه دینداربوده اند؟!رای به جمهوری《اسلامی》داده اند،نافهم بوده اند،انتخابشان غلط بوده وبه بیراهه رفته اند؟!آنوقت درکمال ادب واحترام ما مردم این زمانه آخرالزمانی که نه ایمان درست وحسابی،نه تقوا وحیایی،نه عفت وپاکدامنی ونه حجابی،نه پیروی ازدین ومذهبی که نداریم،صبح تاشب سرمان توی فضاهای پرگناه وپرفسادمجازیست،بجای آدم پروری،دوستی ومهربانی بایکدیگرودوست پروری،ازدواج وفرزندآوری وفرزندپروری ولحظه هاراطبق فرمایش خداوندبه عبادت گذران ،خداخواهی وخداپرستی ،ازتمام ملت ایران عزیزمان وازحیوانات وسگها، معذرت میخواهم، به سگ داری،سگ دوستی وسگ پروری پرداخته وبه جای عبادت به ماهواره ها وفضاهای بی حیا وپرگناه مجازی مشغولیم وخوداعتراف میکنیم که چراخداوند#دعاهای مارااجابت نمی کند!چرا؟چراکه طبق احادیث آخرالزمانی پیامبرو اهل البیت(س)ماپیروی ازشیطان وشرهوای نفس میکنیم وازامت ایشان نبوده وموردشفاعت قرارنمیگیریم.پس وای به حال ماکه ازخدانمیترسیم وتوبه نمی کنیم!غیرازدیگران ایرادازخودماست،باتشکر.
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    اصلاح طلبان به دروغگویی خو کرده ان این قماش اگر هم کسی کار درست انجام بدهد چون با منافع انها نمیخواند اتهام میزنن تا بتوانن در دور بعدی مردم را فریب دهند وقدرت بگیرن اصولا این افراد که همیشه دنبال سود پردرامد بی زحمت هستن کسانیکه زحمت میکشند را متهم به پوپولیستی بودن میکنند خال انکه هشت سال از بس زیر کولر نوشتن وافتتاح نمادین کردن زخم بستر گرفتن
  • محمد جوادی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    شما با تفاسیری که نمودید کسی که اسلام یا انقلاب را نخواهد برابر بغی قرار دادید. و دو حالت در مقابل آن قرار دادید یا اسلحه بردارد و جنگ کند و یا خفه خون بگیرد . البته حالت سومی هم داریم که کشور ما دچار آن است و آن مردمانی خنثی
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    مشکل اینجاست که اصلاح طلبها هنوز تعریف مشخصی از خوشون اهدافشون و ذاتشون ندادن. کلا شناوره تعریف همه این کلمات براشون. نسبت شناوری تعریف هم با سود هست. هر چی به سودشون باشه به اون نوع تعریف بیشتر نزدیک میشن.
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 5
    با این نظر که اسلام محدوده بسته ای است موافق نیستم. اول انکه ۱۴۰۰ سال را پشت سر گذاشته و هنوز پا برجاست. طولانی ترین امپراطوری ها حتی نیمی از این عمر را نداشتند. در طی این مدت پیروزی ها و سر زمین های بزرگی حد اقل از اسلام بهره گرفتند. منظور انکه فکر بسته توصعه نمی یابد. اما اگر منظور فران است ، باید گفت که در ابتدای راه هستیم و مفهوم و معانی ان جای گشترش دارد. سعدی مرد اسلام شناس، اسلام باور و اسلام دوست مینویسد " عبادت بجز خدمت خلق نیست" و این استنباط او از اسلام است. این یک جمله انحرافی نیست. دستورالعمل ها در زمان های مختلف بنا ب افتضای زمان متفاوت میشوند ولی مفهوم عوض نمیشود. برای یگانگی و حافظت از مردم اسلام بسیار موثر است.
  • کارشناس IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 8
    سوال را نپیچانید ملت با دین مشکلی نداشته و ندارد.
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 7
    با همه ی بدبختی ها و خیانت های برخی از مسئولین ،مردم ایران اسلام را میخواهند البته اسلام واقعی
  • ابوذر تقی پور صمیمی IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    7 1
    ترجم سخنان جناب نقیب زاد: دیگر با نام اسلام نمی شود نان خورد.مردم دیگر به سیاسیونی که دم از اسلام می زنند اعتماد نمی کنند.الان وقت نان درآوردن از دموکراسی است.به تمام هم پیاله ها، صاحبان قدرتی که قدرت خود را از صدقه سری ریش و تسبیح و نفاق دارید دیگر نمی شود این رل بازی کرد.رل را عوض کنید.پیام مفهوم است؟؟
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 3
    با سلام نقیب زاده هم مانند هم کیشان غرب زده خود اسلام و انقلاب اسلامی و تطور اجتماعی را از منظر ادبیات غرب تحلیل و پردازش می کند. جوهر کلام نقیب زاده تقدیس امانیسم و الوهیت انسان است و معتقد است انسان از نظر اندیشه ورزی همواره در حال تغییر و تحول است و در مقابل یک امر ثابتی بنام دین و یا حکومت دینی وجود دارد که امروز زمان انسان از نظر ساخت فکری بزرگتر از امر ثابت می شود و بدین ترتیب تعامل انسان با ساختار و سامانه سیاسی بهنجار نخواهد بود و ریشه بحران ها را نقیب زاده در اینجا جستجو می کند. متاسفانه طیف غرب زده بسیار ساده لوحانه و ایدئولوژیک به سراغ تحلیل های بنیادی می روند. دین بعنوان یک امر ثابت در واقع بمعنای مخاط بودن انسان بر آن نیست و بلعکس این امر ثابت بر همه چیز محاط و دامنه آن بی نهایت است و انسان بطور اخص و جامعه بطور اعم در مدار یک نظم معهود و به سوی آن امر ثابت در حال حرکت هستند و فلسفه تاریخ و سیر تحول اجتماعی از همین جا نشأت می گیرد و... بنابراین نقیب زاده ممکن است با ادبیات غرب آشنا باشد ولی نسبت به امر ثابت جهل محض دارد و بر این عادت مدعای وی انتشار جهل و اصرار هم کیشان خود بمنزله حماقت و لجاجت و یا جاه طلبی است. علاوه بر این در سه دهه اخیر از نظر تحلیلی عکس مدعای نقیب زاده حادث گردید و ادبیات غرب بمنزله یک امر ثابت در مقابل اندیشه دینی بی مقدار بودن و فقدان اصول عقلانی را نشان داد و در برابر اندیشه دینی محلی از اعراب و عقلانیت ندارد و دستاورد آن برای جامعه ایرانی بجز هرج و مرج چیز دیگری در بر نداشته است. از این وی ما ملت دولت انقلابی را سر کار آورده و از آن حمایت خواهیم کرد و با محتوی دینی به اداره امور خواهیم پرداخت و در سایه این خوان گسترده الهی تمدن اسلامی را علی رغم میل دشمنان و احمقانه پایه گذاری می کنیم.
  • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 0
    این دین و فرهنگی که داریم قطعا در زمان حاضر و اینترنت با فرهنگ جوامع دیگه مقایسه میشه . در صورتی که نتونه خودش را با نیازهای جامعه امروز تطبیق بده قطعا دچار تغییر و تحول در نسلهای آینده خواهد شد
  • میبدی IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 2
    اتفاقا میخوان. این چه تیتریه
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 2
    واقعا ادمی از این همه سفسطه و مغلطه ی بکار رفته در به اصطلاح پاسخ شما به پرسش مطروحه در عجب میماند
  • جاویدایران NL ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 4
    ایران یک کشور قدرتمنده که دارای یک حکومت بسیارقوی هست، من نمیخوام در کشورم هر کس ونا کسی هر چی از دهنش درمیاد بگه و برای عظمت ایران توطئه چینی کنه، اینهابایدجمع بشه چون برازنده ایران نیست.
  • ابراهیم IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    برادر یا خواهر من این چه دفاعیه که در برابر حرف نقیب زاده می کنید؟
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 5
    جالبه. بغضیا میگن 51 درصد رای ندادن. این یه دروغ بزرگه. متوسط رای دهنده ها در حالت خوشبینانه 70 درصده. یعنی الان 21 درصد کم شده. این 21 درصد جند عامل داشته؟ کرونا بی بی سی و ایران اینترنشنال و وی اوا ای و دویچه وله و ..... اصلاحطلبان تحریم کننده احمدی نژادی ها هرچند کرونا به تنهایی 10 درصد تاثیر منفی داشته ولی اگر همه عوامل منفی را در یک حد بگیریرم برای هر یک از عوامل حدود 5 درصد میرسه. این عدد به آنها کمک خواهد کرد جایگاه خود را در ایران بشناسند. یعنی بی بی سی و....خودشون را بکشند 3 میلیون بیشتر طرفدار ندارند احمدینژادی ها خودکشی کنند 3 میلیون بیشتر طرفدار ندارند و قص غلی هذا.
    • DE ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 0
      احمدینژاد چی ۳ میلیون بیشتر رای نداره الان معاندین ضد انقلاب غربگداها اصلاحاتچی ها نوکران و وطنفروشان بهایی ها لاتچریها سه نیملیتریها منافقین ...سگ چران ها رانتخواران....برای مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به مرید مشایی یعنی احمدینژاد اسلام رحمانی رای میدهند قطعا ۵ میلیون رای دارد. ولی ۱۰ میلیون هم رای داشته باشد چنین رایی اول برای گاراژداری هم بی ارزش است چه رسد به کشور داری ثانیا احمدینژاد یک فرد بازنشسته است کاره ای نیست شخصیت سیاسی اش به تباهی رفت تمام.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 7
    مردم هم پشتیبان انقلابند و هم دین کسی دین نخواهد خوب نخواهد مشکلی نداره ولی او موظف است خلاف و برعلیه آن عمل نکند و به تمام قوانین سر نهد
  • لیلا IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 0
    همه نظرات منتشر شده گزینشی هستن چرا همه نظرات رو منتشر نمی کنید همه میدونن نظر مردم چه فقیر چه پولدار چیه
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    11 0
    از اسلام فقط استفاده ابزاری میکنید
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    جالب بود
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 3
    اصلاحات چی ها خداحافظ
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 5
    الان باید از اقای نقیب زاده این را پرسید مگر آمریکایی ها فرانسوی ها کلا اربابان فکری شما در راس دولت های لیبرال برای اسلامی شدن کشورشون و خروج از قیمومیت لیبرال دموکراسی که مردم غرب هر روز از یک جای دنیا باهاش مخالفت می کنند چه کردند ؟ ما منتظریم یک انتخابات با شرط دموکراسی واقعی و عدم مهندسی ذهنی و انتخاباتی در کشور هایی که شما نوکری بی جیره مواجبشون را می کنید ببینیم بعد به این سوال شما با منطق محکم پاسخ می دهیم
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    این اصلاح طلبها برای فرنگ کاربرد دارندوبس
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 3
    اگر اسلام به دلیل حذف حرمت‌ها حذف شود. اولین کسی که مورد تعرض قرار گرفته خواهد شد خود شما هستید
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 10
    مردم اسلام را با جان و دل میخوان
    • منصور IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      4 0
      اگه پیدا کردی منم باهات موافقم
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 0
      قطعا همینطوره. ولی اسلام تمتم و کمال
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 2
    سوال یک میلیون دلاری: چرا انقدر درباره واقعیت وجودی دین اسلام مطمئنین؟ لطفا حمله نکنید یا با پرخاشگری جواب ندین من خودم به دین اسلام اعتقاد دارم ولی میخوام ببینم که اعتقاد شما چیزی بیش از تقلید کورکورانه هست یا نه لایک و دیس لایک هم نکنید فقط جواب بدین این زیر
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 4
      چون قویترینه و هرکه با اسلام در افتاد ورافتاد
    • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 3
      مگر شما در انسان بودن خودت شک می کنی ؟ به همان میزان و حتی بالاتر می توان یقین و ایمان دینی داشت. اگر واقعا قرآن و عترت را فهمیده باشید ، می فهمید که اسلام کلام خداست و مطابق با خلق و خوی انسان مومن و از روح و امر الهی نشات می گیرد و نه از خواندن و نمره گرفتن . برای کسانیکه خداوند سبحان بر دلهایشان مهر نزده این اظهر من الشمس است و وای بر کسانیکه به فرمایش خداوند در قرآن کریم به حال خود رها شده باشند !!! دریا دریا آب بنوشانی و هزاران هزار کتاب بنویسی نمی توانی آنها را از خواب غفلت بیدار کنی ، و صد البته ، الله اعلم
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 1
      خب جوابمو گرفتم واقعا جالبه! رو چیزی تعصب دارید بعد نمیدونید چرا! هنوز منتظر دلایل منطقیم که چرا باید اسلام رو واقعی و از بقیه ادیان بالاتر بدونیم به قولا دنبال یه نفرم که علت تعصبش چیزی به جز به دنیا اومدن توی یه کشور اسلامی باشه اگه نه تویی که خودتو واسه اسلام میکشی ممکن بود یه جای دیگه مسلمونا رو بکشی! اگه علتی پیدا نکردین خواهشا خودتونو مسلمون نخونید که به بقیه توهین نشه با تشکر
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 1
      آها و یه نکته مهم لطفا نگید چون فلانی گفت و چون فلان جا نوشته چون اونها خودشون منبعشون دین اسلامیه که ما میخوایم علت حقانیتش رو به دست بیاریم(البته که در حقانیتش شکی نیست) به اتفاقات تاریخی غیر معتبر هم اشاره نکنید با تشکر
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 1
      پاسخ شما آیه ۳۰ سوره روم است.در این آیه سخن از توحید فطری است." روی خود را متوجه آیینِ توحید خالص گردان،یعنی این دین را بگیر و رها نکن و تمام وجود خودت را از هر جهت به خداوند معطوف کن،به آیینی که از همه کژی ها و انحراف ها پاک است،این فطرتی است که خداوند انسانها را بر آن آفریده،تغییری در آفرینش خدا نیست،یعنی این فطرت دینی ثابت و تغییر ناپذیر است،این است آیینِ محکم و استوار.خداوند سرشت انسانها را بر معرفت و شناخت خود عجین کرد.هر مولودی بر فطرت اسلام و دینِ خالی از شرک متولد می شود و این پدر و مادر( به عنوان اولین و نزدیکترین الگوی تو ) هستند که یهودیت یا مسیحیت یا مجوسیت انحرافی را بر او القا میکنند.و آیه بعد گام اول در توحید عملی: از خدا بترسید و نماز بر پا دارید و از مشرکان نباشید.تقوای الهی که اگر بر طبق فطرت خود ایمان نیاورده باشی به خداوند، طبعا خدا ترس هم نخواهی بود،نماز مهمترین جلوه توحید عملی است به تعبیری شد ایمان و تقوا و عمل صالح( یک عمل صالح که سودش را خودت میبری نماز است،نماز درست باشد باقی اعمال را نیز میتوان اصلاح کرد،نمازی که از بدی ها دور نکند،عبادت نیست)از مشرکان نباش یعنی اکنون که اسلام آوردی طبق ذاتی که خدا تو را بر آن سرشته و مومن به او گشتی دیگر بیرون رفتن از این وادی توجیهی ندارد چون تو را به سوی سیاهی های شرک می برد،تو را تسلیم غیرِ خدا میکند.پس راه از بیراه مشخص شده است.نه من از پرده ی تقوا به در افتادم و بس/ پدرم نیز بهشتِ ابد از دست بِهِشت / بسیاری هم در کشور اسلامی به دنیا نیامدند،اصلا دین نداشتند ولی بوده یک روز که در زندگی خود ندای فطری منادیا ینادی للایمان از درون آنها را تسلیم امر الهی کرده و اسلام آورده اند.تقلید کورکورانه در هیچ امری پذیرفتنی نیست به ویژه در امر دین،برای همین راه باز است برای کاوش و به دست آوردن حتی با وجود فطری بودن توحید،مانند رفتار پیامبر سلیم حضرت ابراهیم خلیل ع که برای محاجه با مشرکان و شناساندن توحید فطری خود یکبار به ظاهر ماه و خورشید و...را به عنوان معبود خود معرفی کرد تا وجود پروردگار یکتا را بشناساند و بگوید پرستش فقط ویژه خداوند یگانه است که افول ندارد نه هیچ موجود دیگری،از ایشان با عنوان اینکه قلبی سلیم داشت یاد شده،یعنی در هر حال تسلیم امر خدا بود.اگر انحرافی هست ایراد از اسلام نیست،ایراد از مسلمانی ماست.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      0 3
      اسلام را از سیره زندگی اهل بیت (ع) و پیامبر(ص) و امامان معصوم (ع) بشناسید
  • رضا IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 5
    سالها افراد ضد دین تلاش کردند مردم را از دین دور کنند با فشار اقتصادی وگرا دادن برای تحریم و تبعیض و اختلاس و تبلیغ تا امروز اقای نقیب زاده این کلام نا مربوط وبی ربط را بزند و ایشان اصلا برای ان از اربابانش اجازه گرفته است یا در مدتی که با پول جمهوری اسلامی در خارج درس خوانده وابسته شده وگرنه بچه مسلمان شیعه هرگز اینچنین حرفی را نمی زند ایشان از آن استادانی است که برای این هدف تربیت شده تا زمینه را برای لایکها هموار کند لااقل از اسامی شهدا کوچه وخیابان خجالت میکشیدی
  • عباس IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 7
    نظام مبارک اسلامی نظامی مبتنی بر رای مردم و مفتخر به تبعیت از ولایت فقیه است. ظاهرا آقای نقیب زاده رای 98 درصدی مردم به نظام اسلامی را فراموش کرده اند باقیمانده 1 درصدی که از جنس نقیب زاده و روحانی و تاجزاده و امثالهم هستند کی اسلام را پذیرفته اند که الان پشیمان شده باشند . اسلام آقایان اسلام آمریکایی از اول بوده است.
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 2
      داداش 98 درصد رای بله یا خیر دادن همه که بله ندادن
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 2
      98 درصد شرکت کنندگان آری گفتند فکر کنم
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 6
    مردم با اسلام مشکلی ندارند
  • CA ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    كسايي كه عوض جواب دادن غربگدا و فحش ميدن مطمئن باشيد خود نفاق و كفر هستند و خيلي سود ميبرن از وضع ايران ،
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 4
    آقایون احتمالا دنبال تبلیغ دین مسیحیت یا یهود یا بی دینی هستند که اسلام را اینجنین هدف گرفته اند
  • احمد شاه شاه IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    من بعد از 63 سال عمر از خداوند یکتا تازه چشمانم به روی حقایق باز شده.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 6
    خوب دوست نداری اسلام رو برو تو کشوری که دینشو دوستداری زندگی کن کسی که جلوتو نگرفته آمو
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    طبیعتا سیاست پایان نمی پذیرد
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    دين اسلام به عمل انسان است متاسفانه بيشتر مردم فقط به اسم مسلمان هستند به عمل نه دروغ قضاوت مردم آزارى كرانفروشى اعتكار اختلاس و غيره .......
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 0
    اون مردمی که از نتیجه مدیریت اصلاحاتچی ها زندگیشون هوا رفته باید چکار کنند؟ وقتی شما استادان مرفه و حراف را نخواهند باید چکار کنند؟
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    خواست مردم اولویت دار تر است . پیامبر اسلام با بیعت و خواست مردم در مدینه حکومت اسلامی تشکیل داد .
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    7 1
    با سلام و احترام بر جناب آقای نقیب زاده و همفکران ایشان عرض میکنم که کاش کمی از اسلام شناخت میداشتید ، حالا هم دیر نشده اگر کتاب نفیس « اسلام و مقتضیات زمان » را در دو مجلد از علامه شهیر و شهیدمان مطری اعلی الله مقامه خوانده بودید و نیز اگر میدانستید که اسلام دین است و دین خواهی و دین دوستی فطری انسان است ، هرگز بخود اجازه نمیدادید چنین مطالبی را برشته ی تحریر کشیده و کاغذ و جوهر و وقت خود را بیهوده مصرف کنید . در خاتمه این را هم عرض کنم که : مزن زور و آزرده خود را مکن __ لأنّا لما شئتنا لم نکن _ این قسمت را نیز جدا بنویسم که اگر محبوبین عزیزمان در وب سایت وزین و دوست داشتنی مشرق زید عزّهم خواسته باشند حذف کنند ، همین بخش را حذف کنند ، گرچه نشرش نیز بنظر بنده ی حقیر اشکالی ندارد : به کسانی که آنگونه می اندیشند و توجه نداشته اند که دین نابود شدنی نیست چون خدای تعالی می فرماید : «اِنّا نحن نزّلنا الذّکر و اِنّا له لحافظون » یاد آوری کرده و عرض می کنم که : با هر تله با تیشه __خوردید فریب همیشه __بی فکری کردی پیشه __گفتید سخن بی ریشه . به امید آن که بعد از این قدری بیندیشید و سپس بگوئید یا بنویسید . با عرض ادب ، محمد مهدی اسلامی .
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    8 5
    متاسفانه با پیر و جوان که حرف می زنی همه ضد شده اند . راستی چرا؟؟ چند روز قبل یک پیرمرد ۸۰ ساله در میدان تره بار از نبود مرغ شاکی شده بود و چند جوان هم برایش هورا می کشیدند!! راستی چرا ؟؟
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      3 4
      بیشترشون به فرمان بیبیسی به کنسرت و برجام رای دادند الان هم حاشا میکنن و گردن انقلاب میاندازند
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 3
    مردم اسلام میخواهند لااقل حداکثر مردم.ولی نه این اسلامی که تو جامعه است اسلام واقعی میخوان .نمونش این بانکها واقعان کجای کارشون به اسلام میخوره
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    یک سؤال خیلی مهم شما اصلاح طلبان ، که با اصل اسلام مشکل دارید. طبق قانون اساسی، اصلا حق ندارید در جمهوری اسلامی حزب داشته باشید
  • نادر جابری IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 2
    به استحضار ماموران اطلاعاتی می رسانم اگر یکی از مردم عادی این حرفها رو بزنه فرداش می گیرن میبرن چرا این حرفهارو زدی . الان کجا هستند برادران اطلاعاتی
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      والله بدتر این حرفها شنیدیم فحش به مقدسات شنیدیم کسی کاری نداشته . حالا شما گاندو دیدی جو گیر نشو
  • كريم IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 3
    تمام افساد طلبان و سردمداران شما معلوم بود كه از اول با اسلام و دين حق سر ستيز داريد.
  • حامد IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 5
    مقصر اصلی مردم هستند که این غده سرطانی بدخیم اصلاحات رو یک بار برای همیشه دور نمی اندازند. تا تمام مشکلات تموم بشه
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 0
    مشرق جرا همه مطالب گزینشی ای بدبخت .بزدل.بزدل.بزدل
    • احمد IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      1 0
      ایاالهناس به اسم اسلام
  • رئوفی IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    سلام،با انجام مدیریتهای ضعیف و ناتوان و به دنبال آن نداشتن قدرت اجرایی واحد در قالب مدیریت میدانی و نداشتن تعامل سیاسی و اجتماعی درست با همسایگان و سایر ملل،دیری نخواهد بود که مردم از این سیستم ناتوان و دروغگو به تنگ آمده و مطالبه گر شوند
  • سید محسن19 ساله IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 2
    شما که میگی حکومت اسلامی نشان داد که اسلام با قوانینش کارآمدی وصلاحیت لازم برای اداره جامعه خودتوون بانیان وضع موجودین
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 2
    ۸۰٪ مشکلات کشور مربوط به همین سرطان اصلاحات هست که بانی سانتالمانتیسم هستند و همه چیز رو به فضاحت میکشونن مثل عدالت و آزادی و پیشرفت کشور و علم و پیشرفت رو هم مسخره میکنند
    • US ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 0
      سانتالمانتیسم چیه؟؟؟؟؟ با کامنت‌های این سایت می‌شه چند جلد دايره‌المعارف لطیفه چاپ کرد.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    جناب نقیب زاده مطمئن باش این که شما و سایر اصلاح طلبان پر روی زنده اید، و در این شرائط سخت هم با یاوه گویی های خود مردم را آزار می دهید، به خاطر رأفت اسلامی جمهوری اسلامی ایران است؛ و اگر به فرض محال یک روز مردم عزیز ایران اسلام را نخواهند اولین کاری که می کنند این است که شما و امثال شما غرب گراهای لیبرال را زنده به گور خواهند کرد.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 3
    همینطور که ما مسلمانها جنگیدیم وحکومت میکنیم-اینهای هم که ادعای( قبول نداشتن اسلام، دموکرلسی وازادی)دارند باید عزینه کنند بجنگند وکشته بشوند تا به آزادی وبی بندباری که مد نظرشون برسند(
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 3
    همینطور که ما مسلمانها(جنگیدیم،شهیددادیم وحکومت میکنیم)-اینهای هم که ادعای( قبول نداشتن اسلام،وخواهان دموکرلسی وازادی... هستند) باید هزینه کنند بجنگند وکشته بشوند...)تا به آزادی وبی بندباری که مد نظرشون برسند
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 2
      راحت حلقوم وبا سگ بازی رفاه ثروت ولاکچری بودن ومدارک دانشگاهی انچنانی ارائه دادن-کسی دوستی زحماتش شهدایش دانقلام واسلامشو تقدیمت نمیکنه-بجنگ تا بفهمی هرچیزی که دوست داری ولو بی بند وباری عرضه وزحمت میخواد
  • BE ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 2
    زنده باد اسلام
  • علی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 3
    این انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید پا گرفته جالب است یک عده خائن خودفروش که هیچ کاری برای انقلاب نکرده اند اکنون مدعی و طالب سهم و اظهارنظر خائنانه هستند و با نفوذ در حاکمیت طلب کار هم شده اند
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 2
    انگاربعداز۴۳سال هنوز متوجه نیستی که باباجون ما برای اسلام ومذهب انقلاب وجنگ کردیم وشهید دادیم تا خودمان تصمیم گیرنده زندکی و دینمان باشیم-حالا شما میگویی مسالمت آمیز وبدون اینکه بخواهید هزینه کنید دموکراسی وبی بندباری وهرچیزی که دوست داری ....میخواهید!
  • ali IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    اقای نقیب زاده شما می فرمایید مثلا امریکا یا اروپا متحول شده ساخت و نظم سیاسی انهم باهاش پیش امده و مثلا مردم امریکا یا اروپا گفتند ما مسیحیت را نمی خواهیم یا اصلا گفتند دین را نمی خواهیم آره؟؟؟نخیر قربون کشورهای امریکایی یا اروپایی درسته انها هم جناحی عمل می کنند اما هر جناحی که راس کار میاد باز درسته به فکر منافع شخصی و جناحی خویشند اما موازی با ان منافع به فکر منافع کشور و ملتشون هم هستند .به خاطر همین متحول میشوند.اما ایا در ایران اصولگرایان عزیز یا شما ااصلاح طلبان عزیزتر هیچوقت به غیر از منافع شخصی و جناحیتون به فکر منافع ملت و کشور بوده اید؟؟؟؟
  • حمید IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    اگر مردم این اصلاح طلبانرا نخواهد باید چکار کند؟؟؟؟؟
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      2 0
      هیچکار باید محترمانه بروند
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    راحت حلقوم وبا (سگ بازی رفاه ثروت ولاکچری بودن ومدارک دانشگاهی دوعابی ...)-کسی زحمات شهدا وانقلام واسلامشو تقدیمتون نمیکنه-بجنگ تا بفهمی هرچیزی که دوست داری ولو بی بند وباری عرضه وزحمت میخواد
  • FR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    پاسخ به سوال انحرافی تیتر .... انگا حواسشون نیست که حتی در فرانسه نگران جمهوری اسلامی فرانسه هستند !
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    اسلام محمدي فرق داره
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 2
    امثال شمااسلام را بد جلوه دادید
  • ح IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    باید اصلاح طلبان هزینه بی دین شدن مردم را هم در این دنیا وهم در اخرت را بپردازند
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    مبنا هرچه باشد.امروز تمام سیاستمداران این رو باید بدانند وبیندیشند.که احاد جامعه وکل ۹۰میلیون امروز جامعه چه میخواهند چه چیز امروز بلید تغییر کند کدوم قانون تغیرنکند.اشتباه نکنیم ملت ایران نود میلیون نفر هستن نه چند صد هزار نفر .اشتباه است که اعداد ارغام یادمان برود که اگر از یاد برود همه چیز میرود خروجی میشود.تبعیض.اختلاس راند .بیکاری.فاصله طبقاتی.فقر وفلاکت.
  • کارمند ساده IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    این است نتیجه اعتماد به تکنو کرات که سوالاتی بکند که جوابش را هم دارد و این گروه یعنی تکنوکرات ها اعمم از اسلامی و غیر اسلامیشان جوری درس خوانده اند که برای هر ایدئولوژی کار می کنند والا کم نیستند فن سالارانی که دراند فقط برای دکترین نظام ولایت فقیه مطلقه کار می کنند و عده ای از آنها را نیز مثل بزرگان دین خانه نیشین کرده باشند ... و تو خود بخوان حدیث مفصل از اسلام نخواستن و طرح این گونه سوالات ک صورت مسئله را پاک کردن و ....
  • Ali IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    نتيجه گيري بسيار غلطي است كه اگر كسي نخواست برود يا دست به اسلحه ببرد! بسيار متاسفيم از تحليل بي منطق تان
  • ایرانی IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 3
    آقای احمد نقیب‌زاده تنها راه خروج از این افکار شیطانی پایان دادن به اندیشه های الوده غرب گرایانه یک عده وطن فروش های سکولار دمکرات می باشد که می خواهند بگویند که دیگر ایرانیان مردمان حسینی نیستند انها تصور می کنند با تلقین اندیشه پلید شیطانی سکولار می خواهند در مقابل پیشرفت ایرانیان بایستند.
  • ناصر IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 2
    سوال انحرافی بی معنی است ملت مخالف اسلام نیستند نخواهند شد ملت مخالف مسئولین بی کفایت ودزدان نفوذی ونفوذیهای دشمن برای بد بخت کردن مردم هستند تا به مردم بگویند اسلام نمی تواند کشور را اداره کند چیزی که در عمل تا کنون شده است
  • علیرضا IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    اصلاح طلبان نونشون در این حرفهاست
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    اصل بر مردم سالاری هست اگر اکثریت مردم خواسته ای داشته باشند هر خواسته ای باید اجرا بشه چه خوشتون بیاد چه نیاد.
  • محمد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 0
    مردم دوست دارند هر نوع حکومتی را تشکیل دهند اسلام یا غیر اسلام مهم امورات دنیا واخرت مردم به روال باشد.
  • علی IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 4
    آنموقع باید دم امثال شما را گرفت و پرت کرد بیرون ، اگر راست میگید جلوی مردم این حرفها را بزنید.
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 2
    منظورت کدام اسلام هست؟ اسلام معاویه ای و داعشی رو مردم نمیخوان اسلام ناب را م خواهند
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 3
      حالا اسلام ناب یا معاویه ویزیدی و...ما همین اسلام وحکومت را برایش انقلاب وجنگ کردیم وشهید دادیم وعیر ممکنه مثل راحت حلقوم دوستی بدهیم به شما که هرچیزی دوست دارید بخواهید
  • سجاد IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 6
    مردم در تشیع جنازه سردار سلیمانی نشان دادند که چه را می خواهند آنچه مسلم است مردم مسئولین زالو صفت رانتی نجومی بگیر غرب زده را نمی خواهند
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      بعدم فهمیدم
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
      0 0
      اشتباه کردم
  • هموطن IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 7
    امت اسلامی خصوصا مردم شریف ایران هرگز با اسلام مشکلی نداشته و هر روز عشق و علاقه آنها به دین مبین سلام بیشتر میشود، حال آقای نقیب زاده شما بفرمایید اگر مردم ایران دیگر شما و هم حزبی های وابسطه و مرعوب لیبرال و منافق شما را نخواهند چه باید بکنن؟!اگر نخواهن شما برای مردم و دنیا و آخرت شان دلسوزی نکنید چه باید بکنن؟!...
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 3
    اقا اسلام وحکومت ما همینه که هست،خواستی خواستی نخواستی غیر ممکنه مفتی بهتون بدهیم که درخیابانها لخت بگردید وسگ بازی کنید اعتراض کنید وادای دموکراسی وحق به جانبی کنید
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    اف بر حجاریان و نقیب زاده وطن فروش و خائن
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 4
    همینه که هست چون ما انقلاب وجنگ کردیم وشهید دادیم -وشما هم با باید تابع ما باشید یا اگر عرضه ایی بجز عریان گردی کارهای غیر اخلاقی دارید مثل مرد با ما بجنگید حکومت را نخواهید دودستی تقدیمتان کنیم-عرضه داری مثل ما بجنگ تا بهتان حالی کنیم بی بندباری ودموکراسیتان یعنی چی
  • بهزاد IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    مشرق اعتراف میکنم بین همه رسانه ها بیشترین احترام به آزادی بیان از طرف نشریه شماست. از طرف خودم از شما تشکر میکنم
  • ناشناس IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    چه دولتی
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    جناب نقیب زاده من یاد این ضرب المثل انداختی که کافر همه را به کیش خود پندار
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    مردم ایران افراد مفتخور بی عرضه ای مثل شما که .... سیاست ایران بودید را نخواهند چه کسی را باید ببینند؟!
  • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 5
    مردم با اسلام و دین خود مشکلی ندارند مشکلی اگر هست ز برخی مدیران غرب فریفته و خائن و دزده که دست در بیت المال کرده و به این کشور و به مردم نجیبش خیانت کرده اند... بیخود از اسلام مایه نگذارید خائنین منافق بی هویت
  • مسلمانی افتخار من IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 5
    عشق است اسلام، هر کسی اسلام رو در رفتار اهلبیت پیامبر(ص) ببینه متوجه زیباییهاش میشه
  • سعید IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    ضمن سلام و تحیات خدمت همه ی عزیزان که جواب این بنده خدارا دادند
  • کرمی IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 2
    نگاه شماغرب زده هاتغییرکرده نه مامردم ...شماییدکه شبه افکنی وسم پاشی میکنیدشماییدکه دینتان هورهوری است...اف بر شماوامثال شما
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 2
    ازادی،دموکراسی،رای گیری، ورقاصی ومصرف گرایی ونمایش زندگیهای لاکچری ورفاه ......نمایش عدالت وانسانیت وحق به جانب دانستن ...)همش دروغی ازطرف(استکبار،اشعالگر ظالمان وگاوهای شیرده ... بیش نیست برای فریب ومست کردن وبی خیال کردن مردم به تعیین سرنوشتشان که همانا اسلام وتکامل وعدالت وازادی واقعیست
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 1
    مشرق نیوز عزیز و محبوبم ، سلام علیکم ، با نهایت احترام وادب بعرض مبارکتان مرسانم که خیلی دوستتان دارم ، خیلی خوش ذوق و مهربان و با صفا هستید ، آنقدر با محبت هستید که تنوانستم فقط قلباََ از شم عزیزانم سپاسگزار باشم ، باور بفرمائید فردی که بی مورد احساساتبکار ببرم نیستم ، چون آن نوشته ی حقیر باز هم بصورتی خیلی دلنشین و زیبا اصلاح کرده اید ، لازم دانستم که علاقمندیم را به شما عزیزان بزرگوارم ابراز کنم ، این که مرقوم فرموده اید «با هر تله با تیشه »خیلی برایم شیرین و بامزه است ، واقعاََ ممنونتان هستم . احسنت بر شما از بابت زحمت زیادی که برایتان ایجاد کرده ام نیز تقاضای عفو دارم . خدای تعالی بر عمر پر برکتتان بیفزاید و در دوعالم سعادتمندتان کند . با عرض ادب و ارادت ، دوستدارتان محمد مهدی اسلامی .
  • ع ر IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    4 3
    متاسفم برای مشرق که این حرف رایگان را تیتر میزنه. اییییینقدر این سوال بی ارزش است و متاسفانه با اغراض ضد دینی ، که اصولا نباید به این افراد وقعی نهاد.
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 2
    شما جناب نقیب زاده در تفکر شخصیت آزادی تو خونت و چهاردیواری هم هر طوری دوست داری زندگی کن . دولت اسلامی پایش مبنای الهی است و قانون شریعت دل بخواهی و محدود به زمان و مکان نیست . اسلام هم زور به کسی نگفته در سال نهم هجری با نزول آیات سوره توبه اعلام شد که هر کس از کفار نمی خواهد اسلام رو بپذیره از سرزمین های اسلامی خارج بشه و برود . قانون الهی این است ما هم به عنوان پیرو قانون الهی از اون تبعیت می کنیم . شما و امثال شما خوش ندارید زیر قانون الهی قرار بگیرید ارض خدا وسیله تشریف بفرمایید خارج از این دایره . دین خدا از شما و امثال شما نظرخواهی نکرده و پیرو افکار فاسد شما نیست .
  • DE ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    5 1
    یک سئوال غیر انحرافی: اگر غربگراها و نوکران امریکا و وطنفروشان و معاندین رانتخواران و دزدان بیت المال شیتیلبگیران پورساتتی دلالها داداچ ها منافقین بهایی ها.... اسلام را نخواهند چه باید کرد؟!/ جواب ساده تر است از خود سئوال است. این سئوال را قرنهاست فرانسه در افریقا با نسل کشی و انگل لیس خصوصا در کل دنیا و مخصوصا در ایران و امریکا در تمام کشورهای دنیا خصوصا در هیروشیما و ناکازاکی و ویتنام و شیلی و افغانستان عراق و سوریه ........جواب داده اند آنجا مردم امریکا و انگل لیس ...را نمیخواستند همه را نسل کشی کردند همه را با بمب ناپالم سوزاندند و در افریقا آنهاییکه فرانسه را نمیخواستند دستانشان قطع زبانشان را بریدند و چشمهاشان را کور کردند و پایشان را قطع کردند و الان هم با جلیفه زردهاییکه رژیم دلقلکی اکنون فرانسه این پشتیبان منافقین و تروریست ها و نوکر صهیون را نمیخواهند چکار میکنند؟؟؟ خوب است ایران هم با غربگدایانی که حکومت جمهوری اسلامی و اسلام را نمیخواهند همان کاری را بکنند که همین الان آربابان امپریالیستشان با مخالفین میکنند ؟؟؟
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    «مردم» در قاموس این طالبان افساد؛ آدمای فرشته و ولنجک هستند که رئیس جمهور مطلوبشون هر روز از پشت شیشه دودی نظرسنجیشون می کرد
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    ایده نویسنده در یک کلمه خلاصه می شود اگر اعتراض دارید بیاین
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
      0 0
      و اگر منطق ندارید...
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 3
    اولا باید بگم این نقیب زاده بیش نیست . دوماً کسانی که با این شبه مخالفت کردند چند نفرشان یکبار قرآن کتاب اسلام را خوانده‌اند و و معنای آن را فهمیده اند.فکر نمی کنید مشکل از خود ماست که امثال این آدم اجازه زدن چنین حرفی را به خودشان می دهند
  • اصلاح طلب IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 4
    اسلام همه چیز ماست . بدون اسلام علوی زندگی معنا ندارد .بدون تشیع زندگی در پلیدی و دخمه است . ایا ممکن است من با امام حسین عزیزم قهر کنم . ؟؟از کودکی برایش سینه زدم . اسم علی ع همه زندگی من است . بدون علی ع هرگز . یا ابا الفضل .تو تمام وجود منی .
  • اصلاح طلب IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    سایت مشرق این آدم را من تا امروز نه می شناختم و نه مضمون سخنانش را می دانستم اما یک چنین آدمی باید استاد علوم سیاسی باشد!!!؟ شما چرا نشر می دهید ؟!!! این یعنی تریبون مجانی برای این افراد دنبال همین تریبونها!!!!! / جواب / افرین . نشر اراجیف که ازادی عقیده نیست . مشرق نیوز راه را اشتباه رفتی . می ترسم ازت انتقاد کنم منتشر نکنی . ما راضی نیستیم با پول بیت المال این اراجیف را بنویسید . ما روی دین تعصب داریم . لطفا دیگه از این مطالب نشر ندهید .ممنون
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    چه اسلام واین حکومت را نخواهی وبخواهی همینه که هست ما نمیداریم ونخواهیم گذاشت به اسم دموکراسی وچهارتا مدرک وکتابخواندنتان وادعای نخبگی مملکت را به بی بند وباری وعریان گردی وسگ گردی عوض کنید
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    چه اسلام واین حکومت را نخواهی وبخواهی همینه که هست ما نمیداریم ونخواهیم گذاشت به بندوباری کی هدششود مملکت
  • محمد IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 1
    مردم دیگه از این اصلاح طلب های بدبخت حقیر عشق تابعیت غرب بی غیرت وطن فروش منفعت طلب وسجده کننده به انگلیس متنفرن.
  • سید فروزان CH ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    3 1
    باید به نقیب زاده کفت (حیف آقا) تا زمانی که تکیه ها و هییتها اینچنین مملو از عاشقان حسین هستند و هر عاشورا یک حماسه میشود ، تا زمانی که با شنیدن نام شهسوار سردار شهید اشک از چشمان میریزد تو و دیگر غربگدایان بی وطن ، آرزوی نخواستن اسلام از طرف مردم را به گور میبرید
  • سیدهادی IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 2
    کی این مملکت از گزند. این منافقین اصلاح طلب خلاص شود خدا میداند
  • US ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 1
    دشمنان ایران و نظام قصد نابودی ایران و تجزیه آن و کشتن مردم ایران را دارند ولی نه خودشان و نه حتی اجماع بین المللی شان هم توان چنین کاری ندارد لذا نفوذی هایشان در داخل کشور که عمدتا از اصلاح طلب ها هستند مامور و مزدور برای انجام این کار شده اند. مردم ایران اصلاح طلب های خائن را شناختند که به آنها در دو انتخابات اخیر "نه" گفتند.
  • دانیال IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    آقای نقیب‌زاده سکوت کن!
  • افشین IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    مردم در دهه محرم و تمامی ایام دینی و مذهبی و حتی تشیع پیکر شهدا و مخصوصا سردار دلها نشان دادند که خواستشان چیست.اگر امروز معدود اشخاص و جواناني دارای شبه شدند این دقیقا از عملکرد شما اصلاح طلبهاهست.
  • حقیقت یاب IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 3
    مردم اسلام را میخواهند
  • جلال IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 0
    نتیجه «اندیشه‌ورزی» که آقای نقیب زاده از انسداد آن می ترسند را در این هشت سال دیدیم.
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    منظورت کدام مردم هست نقیب زادی.من به عنوان عضو کوچکی از مردم بزرگ ایران حاضرم جانم را فدای اسلام کنم
  • ع م IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    با این اوضاع و احوالی که در این کشور حاکم است و پیش میرود مطمئنا ...
  • علی IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    این بی سواد لایق هیچ جوابی نیست مگر اینکه بگوییم شما لطف کنید خرابکاری های چند ساله را درست کنید .و یک مقاله برای کشور های مدعی دمکراسی امریکا و فرانسه و انگلیس که اعتراضات میلیونی مردمشان را سرکوب میکنند بزنید تا شاید حواستان سر جایش بیاید .. در ایرانی بودنتان شک داریم مسلمان بودن که جای خود دارد
  • جلال IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    1 1
    آقای نقیب زاده اگر تو درپنجاه وپنج سالگی خانواده ات آن را نخواهی آن وقت ایرانیان هم اسلام را تصمیم می گیرند که بخواهند یا نه؟
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 2
    اسلام دارد در جهان پیشرفت می کند و تا چند دهه دیگر جای مسیحیت را می گیرد و شما می خواهی ۸۰ میلیون از مسلمان شیعه کم کنی!می خواهند نور خدا را با دهان هایشان خاموش کنند دریغ!
  • سپیده دم اندیشه IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    2 1
    آقای محترم سخن از کدام اسلام می زنی اسلام معاویه یا اسلام علی؟اولی را که هیچ انسان آزاده ای نمی خواهد!و با دومی هم تمام خبیثان و ظالمان مبارزه می کنند....
  • US ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۵
    0 0
    خب ما که مطمئن هستیم
  • محمد مهدی اسلامی IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    3 1
    با سلامی دیگر بر جناب ناشناس جان عزیزم ( که فرموده اید سؤآل یک میلیون دلاری)، اکنون بقیه ی عرایضم: همچنین آیه ی کریمه ی «...الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ ۚ أُولَٰئِكَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ ۖ وَأُولَٰئِكَ هُمْ أُولُو الْأَلْبَابِ=کسانی که سخنان را می شنوند و از بهترین آنها پیروی می کنند آنان هستند کسانی که خدا هدایتشان کرده است و همانا آنانند که صاحبان خرد هستند » آیا از این بهتر و کاملتر سخنی وجود دارد ؟ ، قربان شکل ماهتان بشوم همه ی آیات قر آن کریم اینگونه از استحکام و برتری بر خوردارند ، با این حساب بفرمائید کدام انسان منصف و عاقل که کمال طلب است قر آن را رها می کند و بدنبال مکتب ها و مذاهب دیگر می رود ؟ ! سخن در این زمینه بسیار است که همه را در اینجا نمیشود آورد چون که مثوی 70 من کاغذ شود . فقط این مطلب را نیز خدمت با سعادتتان عرض کنم ، برتراند راسل یکی از فلاسفه ی مشهور انگلیسی است که منکر وجود خدا بود ، مرحوم علامه جعفری اعلی الله مقامه با او مکاتبه ای داشت ، او برای علامه نوشته است اینگونه که شما از خدا ودین می گوئید ، بلی معقول و پذیرفتنی است . لذا اسلام دینی است که هر دانشمند عاقلی را مجاب و شیفته ی خود میکند . اما هر تقلیدی کورکورانه نیست . مثلاََ بنده که برای علاج بیماریم به پزشک رجوع میکنم و دستورات اورا اجراء میکنم از او تقلید کرده ام ، اما آیا این تقلید کور کورانه است ؟ یعنی اگر به او رجوع نکنم و بمیرم معنایش این است که کار خوبی کرده ام ؟! زیرا که خواسته ام تقلید نکنم ؟! حتماََ تصدیق می فرمائید که این تقلید عین بکار بردن عقل و لازم است . یا مثلاََ برای ساختن خانه به مهندس ساختمان و معمار و بنا رجوع می کنم ، تقلید کور کورانه است ؟! یا نه عین تقلید لازم و درست و عاقلانه است ؟ تقلید کور کورانه همانطوری که میدانند آن است که انسان نداند چرا دستور دیگری را پذیرفته و بکار می بندد مانند طوطی یا میمون ،اما انسانی که میفهمد چون خودش استاد در فلان فن نیست و برای رفع نیاز و حل مشکلش به استاد متخصص رجوع می کند تقلیدی لازم و از روی درک و فهم وعقل است . خدای تعالی بر توفیقاتتان بیفزاید و سر بلندتان کند ، ملتمس دعای خیرتان ، با عرض ادب ارادتمندتان ، محمد مهدی اسلامی .
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 2
    تاریخ ایران نشان داده است، دگر گونیهای اجتماعی و سیاسی و حکومتی و اصلاً انقلابی در ایران یک حرکت ایدأولوژیک و مذهبی بوده است نه غیر. علاوه آن صبو بشکست و آن پیمانه ریخت. شتر در خواب بیند ...!!!
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
      1 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی ایدک الله تعالی ، با تشکر از بابت پاسخ خوبتان ، از آنجا که فرموده اید : « آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت » و « شتر در خواب بیند پنبه دانه ...» ، اجازه بفرمائید هر یک از این دو را کمی عریض تر کنیم .پس عرض می کنم : آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت __یار شیطان آرد او را نیز بیخت __لیک شیطان هم ز دست او گریخت __چون که دید او هست دارای دو ریخت __باطنی دارد ز بیرونش جدا __پس ز ترس او پناه برد برخدا __گفت خدایا او زمن اقوی بود __بیشتر از من خالی از تقوی بود __بد تر از من گر نباشد نیست کم __صد بدی از وی زند سر دمبدم _ و اما در مورد شتر خوابیده و خواب دیده : شتر در خواب بیند پنبه دانه __گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه __ نگهداری کنیم از او بخانه __خبر از حسن آن داری تو یا نه؟__ بَرَد ما را به هر جائی که خواهیم __چنان راحت نمی فهمیم براهیم __اگر خواهی بیا همراه ما باش __بشرطی که نخواهی ما پزیم آش __... با عرض ادب . ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 1
    این نامردهای واداده خودشان را می بینند وفکر می کنند مردم انقلاب واسلام را نمی خواهند.مردم از عملکرد ضعیف ، خودمحورانه،ضد مردمی ،اشرافی گری وراهبردهای ذلیلانه دولت های سازندگی ،اصلاحات واعتدال در مقابل دشمن متنفر شده اند نه از اسلام وانقلاب!!!!!!!!
  • مجتبی IR ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    احمد نقیب‌زاده، استادان اصلاح‌طلب علوم سیاسی:"اگرچه در دوره کوتاهی ممکن است مردم نگاه‌شان اسلامی باشد و دولت دینی دموکراتیک نیز شکل بگیرد، ولی اگر نگاه مردم تغییر یابد، آنگاه چه باید کرد؟" متاسفانه به دلیل همین آزادی هاست که اینگونه افراد بی عقل می توانند در دانشگاه ها تدریس کنند. مگر هر تغییری خوب است که حالا ضرورت تغییر در نگاه مردم امر مثبت تلقی گردد. اتفاقا اگر در چنین احوالی و در این نظام مترقی، افرادی در جامعه از برگشت به عقب صحبت کنند یعنی اینکه استادان دانشگاه در کشور سواد لازم را نداشته و نتوانسته اند به نحو صحیح مردم وجامعه را آگاهی بخشند. مردم ایران سال 57 اسلام را قبول نکردند. مردم ایران از ابتدای عرضه اسلام به ایران آنرا پذیرفتند. مردم ایران همیشه نگاهشان اسلامی بوده اما به دلایلی امکان حکومت اسلامی وجود نداشته که آن هم از سال 57 محقق شده است. البته عواملی که تا قبل از سال 57 با استقرار حکومت دینی مخالفت می کردند پس از سال 57 از بین نرفته و همچنان پس از انقلاب به فعالیت های خود ادامه داده اند. همین شبهه این به اصطلاح استاد نیز یکی از همان عوامل است. "جهالت" در لباس علم یعنی این استاد دانشگاه.
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    به جا سربازی و مفتخوری بایست کار کرد
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    بابااینها دنبال صندلی می گردندگرشان نمی ایدکه بیاینددنبال ادامه ۸سال راپیگیری کنندبرایشان منفعت داشته نه درفقربودندو نه بی خانه و نه بیکاراقازاده هازشان درخارج و..
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 2
    اگه مردم تو ورفقایت هستی که اسلام نمی خواهی برو وبهاربابت شیطان بپیوند مردم ایران هزار سال مسلمان واسلام را میخواهند
  • علی GB ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    0 0
    این کشور مال مردم ایران است هرانچه که اکثریت جامعه بخواهند باید همان شود اقلیت اگر بخواهند خودرا تحمیل کنند این یعنی زور واجبار
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    2 1
    آقای نقیب زاده اگر ما مردم هستیم اسلام را می خواهیم ولی اگر شما غربگراها اسلام را نخواهید مانند شاه و فرح می توانید بروید ریر لوای کفر
  • عموزاده از سمنان IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
    1 0
    سلام ممنونم از مشرق بابت شروع این بحث. جای این بحث های پایه ای چفدر خالی است. ان شاالله جامعه به رفاهی برسد که دغدغه این بحث های پایه ای را داشته باشد. مجددا ممنونم.
  • فریدون خواجه یار IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    باسلام . درپاسخ اینکه اگر مردم اسلام و یا جمهو ری اسلامی را نخواهند باید چه کنند میگویم که همان کاری را که تا به حال میکدید!؟ مخالفت کنید. ترورکنید. کودتا کنید. هشت سال جنگ را تحمیل کنید. نفوذکنید و وهن ایجاد کنید. حق و ناحق کنید. شبهه افکنی کنید. در زمین دشمن بازی کنید. توهین کنید. جنگ سایبری راه بیاندازید. انقلاب مخملی کنید. اخبار فیک و دروغ را نشر دهید. احتکارکنید. اختلاس کنید. و........ هزاران عمل دیگر.؟؟؟؟ اما، متوجه نیستید که تا زمانی که قانون اساسی یک مومن مسلمان قرآن مجید است ، هیچکسی نمیتواند با اسلام ستیزی کاری از پیش ببرد.
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام عزیزان مشرق نیوز لطفا در صورت امکان یک جای صفحات دعای هر روز ماه صفر (یا شدید القوی و یا شدید المحال...) را مرقوم بفرمایید،سپاسگزاریم.
  • عباد IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    0 1
    اسلام عین عدل است
  • IR ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 0
    مشرق هر روز به سایتت سر میزدم با چاپ ومطرح کردن حرف این ....... مشرق را به مدت یکماه تحریم میکنم
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
      0 0
      با سلام و احترام بر جنابعالی دوست خوب و دوست داشتنی ، بنده ی حقیر قربان قلب مهربان و باصفای شما بشوم میدانید که عزیزان مشرق نیوز خیلی بزرگواری می کنند که ما را در جریان آنچه در اطرافمان می گذرد قرار میدهند ، که با دیدن و خواندن نظرهای موافق و مخالف علاوه بر آن که بر دامنه ی اطلاعاتمان افزوده می شود ، و پخته تر و ورزیده تر می شویم با دادن جوابهای درست و مناسب ادعاهای دیگران را چه از روی بی اطلاعی آنان باش وچه خدای نا کرده از روی عناد و غرض ورزی بی اثر می کنیم ، چون ما چه بخواهیم و چه نخواهیم دیگران سخنان خود را درست یا غلط تبلیغ و ترویج می کنند ، و با کنار کشیدن ما آنان کارشان را تعطیل نمی کنند لذا در صورتی که مطالبشان باطل باشد سبب گمراهی عده ای خواهند شد و اگر درست و بحق باشد که ما نیز با کمال میل خواهیم پذیرفت حتی اگر گوینده و نویسنده خود اهل باطل باشد ، «انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال = بنگر که چه می گوید نه آن که چه کسی می گوید ». ان شا ءالله موفق و مؤید و سر بلند باشید . با عرض ادب و ارادت ، محمد مهدی اسلامی .
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸
    0 2
    اگر چه از مشرق بخاطر چاپ سخنان این دشمن خدا ناراحت شدم اما باید جواب را داد: هر وقت جمع افرادی چون تو مثل اسلام خواهان به ۹۸درصد رسید همانکاری را کنید که ملت مسلمان بر ضد شیاطین اسلاف توکردند اسلام خواهان نودوهشت درصد انقلاب کرده واجداد تورا به زباله دان انداختند تو هم پرچم ضداسلام بردار با بقییه دشمنان دین در مقابل اسلام خواهان بایست‌.این کاریست که .میکنی اسم مردم رانیار
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    3 0
    این بنده خدا اولا که نگفت از همین الان بیاین اسلام رو بزاریم کنار فقط گفت اگر مردم اسلام را نخواهند چه باید بکنیم؟! در ثانی مگر میزان رای ملت نیست.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
      0 0
      جناب مشرق قسمت آخر نظر من کو؟
  • US ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    3 0
    پیامبر از مردم بیعت خواست یا نخواست ؟
  • سینا IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
    1 0
    بابا صد رحمت به آمریکا،اینا تو دشمنی با ما دست آمریکا رو از پشت بستن.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    جامعه عقبمانده و و تمدن گریز ایرانی با ویژگیهای خاص و مفسدانه خود از ناامن ترین جوامع جهانی برای زندگی انسانی و روبه رشد است که نه مردم پایبند قوانین و احترام به دیگران هستند و نه مسئولین اهمیتی به وظایف و رفع مشکلات جامعه میدهند
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۲
    0 0
    وقت رفتنتونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس