کد خبر 1276866
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
معافیت تحریمی سران طالبان تمدید شد

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه به‌رسمیت شناخته‌شدن جهانی طالبان هنوز روی میز قرار ندارد، گفت باید اطمینان حاصل شود که سلاح‌های آمریکایی در افغانستان برای اهداف غیر سازنده استفاده نمی‌شود.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت به‌رسمیت شناختن طالبان در عرصه بین‌المللی هنوز در برنامه جامعه جهانی قرار ندارد.

بیشتر بخوانید:

طالبان از جامعه جهانی ۲۰ ماه زمان خواست

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، لاوروف شامگاه شنبه طی نشست خبری در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت: «مسئله به‌رسمیت شناخته‌شدن جهانی طالبان هنوز روی میز قرار ندارد».

وی در ادامه توضیح داد: «خروج شتاب‌زده نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان بدون فکر کردن در مورد عواقب آن انجام شد و هنوز سلاح‌های زیادی در دست [طالبان] است. باید اطمینان حاصل شود که سلاح‌های ایالات متحده در افغانستان برای اهداف غیر سازنده استفاده نمی‌شود».

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مسکو از عزم طالبان برای مقابله با داعش در افغانستان حمایت می‌کند، اظهار داشت: «ما در مرحله کنونی اهمیت لغو تحریم‌های شورای امنیت علیه طالبان را نمی‌بینیم. تحریم‌های کنونی شورای امنیت علیه طالبان مانع ارتباط با آنها نمی‌شود و نیاز به پیشبرد روند سیاسی وجود دارد».

لاوروف همچنین افزود: «طالبان درخواستی به روسیه مبنی بر تعیین نماینده خود به عنوان سفیر در مسکو ارسال نکرده است. ما با طالبان تماس داریم که امنیت شهروندان ما را تسهیل کرده و آشتی افغانستان را تسهیل می‌کند».

این در حالی است که پیشتر «ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزیر اطلاعات و فرهنگ کابینه موقت طالبان با تاکید بر این‌که شروط جامعه بین‌الملل برای به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان غیرقابل قبول است، گفت که نگرانی‌های بین‌المللی قابل حل است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    گفتگوی های سازنده و مداوم با افغانستان را بمنظور رفع نگرانی های داخلی و خارجی و ثبات سیاسی و اقتصادی این کشور که دارای یک قانون اساسی و دولت برخواسته از آرا عمومی . باشد . تا بهانه ها رفع و اعتماد جلب. شود . ایران همواره در کنار مردم افغانستان و مدافع منافع آنان خواهد بود .
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
    0 0
    افغانستان متعلق به همه اقوام تاجیک و پشتون و هزاره اوزبک و ... میباشد و طبیعتا" همه اقوام افغانستان باید در قدرت و حکومت آینده این سرزمین مشارکت کنند و سهیم باشند ، ایران هم بارها به وضوح اعلام کرده از دولتی که بر آمده از همه اقوام افغانستانی باشد حمایت خواهد کرد ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس