جوادی آملی

آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» تأکید کردند که دانشگاه‌ها باید از قیام حسینی الگو بگیرند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!/ وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح طلب در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا درباره "هشدار کارشناسان و متخصصان در خصوص این‌که از اگر گرانی و مشکلات معیشتی که در این چند وقت اخیر شاهدش هستیم ادامه پیدا کند در ماه‌های آینده ما با اعتراضات مردمی از جنس معیشتی و اقتصادی روبه‌رو خواهیم بود"! اظهار کرده است: ابتدا باید خاطرنشان کرد که این دولت تازه کار را تحویل گرفته است. البته امیدی هم در بین کسانی که نیاز بیشتری به مسائل معیشتی دارند ایجاد کرده است اما اعلام می‌کند تورم وجود دارد.

او می افزاید: همه این را می‌دانند که مسئله اقتصاد کشور یک مسئله در هم پیچیده با مسائل داخلی و خارجی است و اگر این ۲ معقوله را نتوانیم به یک توزانی برسانیم، صرف امکانات داخلی در شرایط کنونی نمی‌شود برخی از انتظارات را پاسخ دهیم. وقتی فضای روانی اقتصاد کشور را مشاهده کنیم، می‌بینیم با برخی از تلاطمات چگونه قیمت ارز بالا می‌رود! در این شرایط به نظر می‌رسد بدون نگاه به تجارت و سیاست خارجی، صرفاً نمی‌توان با امکانات داخلی در شرایط کنونی مشکلات کوتاه و میان مدت را حل کرد.[1]

*دقت شود که منظور ظریفیان و خبرگزاری ایلنا از "هشدار کارشناسان و متخصصان درباره بروز اغتشاشات اقتصادی به دلیل گرانی"! حرفهای محفلی و رسانه ای فرماندهان فتنه اقتصادی است که طی بیش از 10 سال گذشته همواره و به هر بهانه ای اعم از درگذشت یک خواننده جوان، افزایش قیمت بنزین، هواپیمای اوکراینی و حواشی برخی دانشجویان؛ خواستار اعتراض خیابانی مردم بوده اند و البته اقتصاد هم بهانه اصلی اینان بوده است.

از طرفی بیان این نکته برای همگان نیز ضروریست که راه حل گرانی از مسیر صندوق رأی می گذرد نه از خیابان! و البته این توصیه در ذیل هشدار به مسئولان دولت است که باید با نظارت بر بازار و قیمتها؛ جلوی گرانی را بگیرند تا بهانه به دست دشمن نیافتد.

ما همچنین قضاوت درباره اظهارات ظریفیان مبنی بر اینکه به صرف امکانات داخلی نمی شود به برخی انتظارات پاسخ داد را به قضاوت مخاطبان محترم می گذاریم.

*** 

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!/ وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

دیاکو حسینی، از کارشناسان مسائل استراتژیک در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون کینه توزی های اخیر رئیس جمهور آذربایجان گفته است:

"من فکر می‌کنم اگر ترکیه، اسرائیل و جمهوری آذربایجان مصمم هستند که ایران را از ترتیبات امنیتی قفقاز حذف کرده و منافع حیاتی تهران را نادیده بگیرند، در این صورت باید منتظر پیامدهای آن و پاسخ جمهوری اسلامی ایران باشند که ابعاد مختلفی از جمله بالا بردن توان آمادگی رزمی ایران در مرزها تا تقویت روابط نظامی ایران و ارمنستان می‌تواند داشته باشد."[2]

*در اظهارات آقای حسینی این نکته دیده می شود که ایشان گستره اقدامات ایران در دفاع از منافع خود را "آمادگی توان مرزی و تقویت رابطه با ارمنستان"! می دانند.

این انگاره و این تحلیل نوعی تقلا برای تقلیل دادن قدرت بالای هژمونی ایران به نظر می رسد. هژمونی تعیین کننده ای که از دشت قبچاق در شرق تا سواحل مدیترانه در غرب گسترده شده و در هر کجا که اراده کند؛ سلطان صاحبقران است و کسی چه در رویارویی مستقیم و چه در رویارویی نیابتی، یارای هماوردی با آن نیست.

پس مشخص است که اگر ایران از ناحیه آذربایجان و بالاتر از آذربایجان احساس خطر کند؛ پاسخش و رفتارش هرگز منوط به رفتارهای معمولی مثل ارتقای توان مرزی و یا تقویت رابطه نظامی با فلان کشور همسایه نیست. چه اینکه ایران با موشکباران دشمنان آمریکایی خود در صدها کیلومتر آنسوتر از مرز و ایضا با عملیات در دوردست اقیانوس های جهان و یا عملیات های بزرگ خارجی در بوسنی و سوریه نشان داده است که دفاع او از منافعش شامل طیف وسیعی از رفتارهای متنوع اما عقلانی است.

باکو در مقطع فعلی نیاز دارد که با واقعیت و آینده قطعی آشنا شود نه اینکه پیام های نرم دریافت کند!

*** 

تأکید آیت‌ا... جوادی آملی بر الگوگیری دانشگاه‌ها از قیام حسینی

از این پیام‌های نرم به باکو ندهید!/ وقتی فرماندهان فتنه به متخصص و کارشناس تبدیل می‌شوند

حضرت آیت‌الله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید و مفسّر برجسته قرآن کریم در پیامی به همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، بیان کردند: روزی آسمان و زمین فرو می‌ریزد اما نام و یاد سیدالشهدا نمی‌ ریزد؛ زیرا امام حسین (ع) سلطنت را از بین برد و دین، توحید و معاد را زنده کرد.

به گزارش شفقنا، در ادامه پیام آیت‌الله جوادی آملی آمده است: امام حسین (علیه السلام) اصل مکتب را زنده کرد و به یاد مردم آورد. امام حسین (علیه السلام) جامه و لباس فاخری بر پیکر مردم دوخت.

خدادوستی و توحید محوری اصل است. امام حسین (علیه السلام) خون خود را برای جهل زدایی و جهالت زدایی داد و دانشگاه باید جهل‌زدایی کند.

نصیحت موعظه و سفارش نیست بلکه ناصح کسی است که لباس پاک بر تن کند، مردم را برهنه نکند، آبروی جامعه را با اقتصاد سالم حفظ کند و نصیحت باید مدیریت عالمانه و حکیمانه باشد.[3]

*بدیهیست که اگر فضای دانشگاهی کشور ما جهل‌زدایی را آنچنان که آیت الله جوادی آملی فرموده اند؛ به تأسی از قیام حسینی در دستور کار خود قرار دهد؛ مشکلات عمده ای از جامعه، از مردم و از نظام اسلامی حل خواهد شد.

باید دانست که گاهی ندانستن راه حل ها؛ به جولان هرچه بیشتر مشکلات منجر می شود.

***

1_http://sobhema.news/?p=18175

2_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1138581

3_https://fa.shafaqna.com/news/1234629/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 89
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    41 6
    کارشناسانی مثل دیاکو حسینی رو کی کارشناس کرده؟
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 4
      نمیدونم
    • SE ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      20 2
      دیاکو حسینی از همفکران ظریف و باطل کلام و تیم روحانی است
  • US ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    34 11
    دارن از ریز و درشت علت ایران گردن کلفتی و گستاخی می کنند، ترکیه عضو ناتو و چپ و راست درحال خرید تجهیزات نظامی هست ،آذربایجان با اسرائیل و ترکیه هم‌پیمان شدند علیه منافع ملی و اقتصادی ایران. پاکستان اتمی، چرا ما نباید سلاح هسته‌ای داشته باشیم با وجود این همه دشمن و تهدید؟!
    • ساسان IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      16 6
      انشالله که حوادث اخیر سران رو به این جمع بندی برسونه که داشتن قدرت اتمی نظامی از نون شب واجبتره
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      12 8
      درود بر شما دقیقا" همینطوره ایران گزینه ای بهتر از اتمی ،. هسته ای شدن ندارد ، هر آنچه دشمنان ما و رقبای منطقه ای ما دارند ما نیز باید تجهیز شویم امنیت مسلمانان با هر وسیله با هر نوع تسلیحاتی باشد واجب است .. دنیا و خصوصا" منطقه ما همواره مورد توطئه و دسیسه بیگانگان بوده و هست باید قوی شویم بازدارندگی اتمی ایجاد کنیم ..
    • رهام IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      1 1
      بنا بر فرموده رهبر گرامی مان تولید، انباشت و به‌کارگیری سلاح اتمی نه‌تنها تولید قدرت نیست، بلکه نابودی قدرت، تهدید بشریت و از بین‌ بردن بشریت است.به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همهٔ امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفهٔ همگان می‌دانیم و حتی جان کری نیز گفته من برای فتوای ایشان احترام قائل هستمو همینطور شینزو آبه نیز سخنان رهبری را تایید و این سخنان دلیل محکم هست .لذاایران هرگز دنبال سلاح نیست .جایز نیست عده ای اینجا ازتولید ان حمایت کنند .دوم اذربایجان هیچ گاه جرات حمله نداره و ترکیه هم نمیاید منافع خودشو به خطر بندازه و با اذربایجان به ایران حمله کند.اسرائیل فقط رجز میخونه میدونه از مرز لبنان شکست میخوره .لذا جرات نمیکند .اذربایجان در صورت حمله یک شبه تمام اقتصاد و زیر ساختهایش میره هوا هر چند ما هم ضربه میخوریم ولی اذربایجان نمیتونه خودشو جمع کنه پس هیچگاه چنین غلطی نمیکنه .
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      0 0
      16:25 این یک اشتباه فاحش است همون آیندگان شاید ما رو ب خاطر درست نکردن همین سلاح برای دفاع مشروع سرزنش کنند
  • فهیم IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    40 24
    اذربایجان مگر در واگذاری 70ساله نبود ؟
    • حجت IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 8
      این مزخرفاتو پهلویچیا علم کردن. آخه یه کشور که بعد کلی خسارت مادی و معنوی یه جاییو گرفته به کشور ضعیف تر میگه باشه
    • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 7
      واگذاری 70 ساله تا زمانی مطرح بود که آذربایجان تحت سلطه کشور روسیه یا شوروی سابق بود. وقتی قبل از پایان 70 سال استقلال پیدا کرده دیگه مسئله واگذاری خود به خود منتفی میشه...
  • سوسان IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    23 6
    دیاکو دیگه کیه؟ ایران خودش خودشو از قفقاز حذف کرد
    • آقا بزرگه IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 3
      تو خودت کی هستی میایی اضهار فضل میکنی؟
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 1
      آقا بزرگه،این سوسان یه پانترکه آتیشیه،بگرد پیدا میکنی اضهار فضل هاشو.
  • یوسف IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    36 71
    ایران داره در امورفی مابین دو کشور ارمنستان و آزربایجان دخالت می کنه به بهانه نا دیده گرفتن ایران و عملا آزربایجان رو به حمله نظامی تهدید می کنه حالا وقتی آمریکا ایران را به همین بهانه تهدید می کنه می شه امپریلیست و مستکبر
    • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      29 18
      چی میگی دخالت؟ آذربایجان در جاده ارمنستان فقط راه ترانزیت ایران رو مشکل کرده اونهم بدون هیچ بهانه ای راهی‌ که دهها سال اونم طبق حقوق بین الملل ترانزیتی مجاز بود. کیه که هی حرف از قومیت گرایی ترک گرایی و تجزیه آذربایجان ایران میزنه؟ اونم بعد از ۳۰ سال کمکهای بی منت ایران به آذربایجان حتی در جنگ قره باغ ایران از آذربایجان حمایت کرد که حتی خودشون تشکر کردند.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      32 13
      ایران همواره از آذربایجان حمایت کرده و اینها نمک میخورن نمکدون میشکنن توی این سی سال از تاسیس رژیم باکو چیزی جز خیانت و دشمنی ازشون ندیدیم همیشه در حال تهدید ایران به تجزیه هستن و گروهک های پان ترک رو حمایت میکنن و با دشمن ایران یعنی صهیونیستها بر علیه ایران متحد شدن
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      23 11
      یوسف جون اون امریکا چند کیلومتر با مرز ایران واذربایجان فاصله داره؟ تو در همین حد هم نمیدونی که کشورای همسایه هرچقدرهم با هم دوست باشن برای هم تهدید محسوب میشن هرچقدرم برای اقتصاد هم هم باشن میتونن بر ضد منافع هم عمل کنن مجبورت نکردن کامنت بدی وقتی ...نیس
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      20 8
      ایران و آذربایجان همسایه هستن! آمریکا تو قاره ی دیگه س! آذربایجان راه ترانزیت ایران رو بسته نماینده مجلس و دولتش داره ایران رو تهدید میکنه! منافع اقتصادی ایران در گرو این منطقه مرزی هست! کجا داری سیر میکنی عمو اشتباه به عرضت رسوندن. اخبار رو از رادیو فردا دنبال نکن
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      19 4
      تو از آذربایجان جداشده خوب فارسی مینویسی ؟1
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      26 9
      کامیون دارها را اذیت کرده تروریست آورده نزدیک مرزها از آذربایجان حمله پهبادی شده به تاسیسات ما اسرائیل را تو منطقه آوردهکشور آذربایجان لاییک هست دین وایمان ندارند برادری حالیشون نمیشه باید ضربه شصتی بهشون نشان داد
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      14 7
      یوسف IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲ تجزیه طلب اون ""آذربایجان"" هست که جان ایرانه نه ازربایجان تو نمیخواد نگران فی ما بین کشورها باشی نگران فی ما بین خودتو نوکرای صهیونیستت باش !
    • آذری iran IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      17 0
      بعنوان یک ایرانی آذری پاسخ میدهم : پانترکیسم مغلمه ای است از بیسوادی و بیشعوری و بی خردی ! این فرمایش بزرگان آذربایجان ایران .. یاشاسین گوزل ایرانیمیز
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 0
      اگر مرز ایران و ارمنستان حذف بشه و به دست آذربایجان بیوفته ، به نظرت آذربایجان بعد اذیت نمیکنه ایران رو ؟ (از لحاظ صادرات و تجارت با اروپا)
    • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 0
      تعصبات قومیت هنوز فعاله
    • ما همه ایرانی هستیم IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
      0 0
      تعصبات قومیت ستیزی پانترکیسم فعاله و ما ایرانی ها کنار هم پشت هم و دست در دست هم به این بهاییان تجزیه طلب و جاعل تاریخ و بی هویت و بی ریشه پاسخ میدیم،همین.
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    42 50
    ما جنگ نمی خواهیم ؛ اقتصاد کشور داغونه گرفتار جنگ هم بشیم
    • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      29 22
      کمتر هذیون بگو
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      18 12
      درجه یک! دقیقا جنگ جنگ منافع و اقتصاده! اگر زنگزور رو از دست بدیم از لحاظ اقتصادی اتصال به قفقاز و کریدور اروپایی رو از دست میدیم! فکر میکنی ایران به دنبال جنگه؟ بخوان با منافع ما بازی کنن بیچاره شون میکنیم
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      16 7
      تو نمی خوای.بعضیا هم می خوان.لطفا نظرتون رو تحمیل نکنید
    • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 3
      شکست ایران در این مسئله شکست های اقتصادی زیادی هم در پی خواهد داشت.
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 5
      رئیس جمهور قبلی با ترسوندن شما از جنگ از شما رأی گرفت، کاری با کشور کرد که از هزار جنگزده خراب تر شد اگه بترسی همه چیزت رفته، تازه جنگ هم بشه اهل جنگ هستند همونهایی تو سوریه و عراق رفتند نگران نباش اوف نمی شی
  • اف اف IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    40 20
    ایران بایستی هر چه سریعتر آذر بایجان را به وطن خودش ایران ملحق کنه و اونو پس بگیره که کسی دیگه چشم طمع به خاک مقدس ایران رو نداشته باشه
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      10 4
      زودتر اذربایجان بحرین وتمام مناطق ایران که درتصرف بیگانگان قرارگرفته رابه خاک ایران برگردانید تمام این مناطق خاک ایران هستند
    • طاهر IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      16 8
      ساکنین کشور آذربایجان و .. را هم مثل ایرانیا بدبخت کنید همش تو فکر گرانی و اختلاس،صف مرغ و هزاران مشکل دیگر باشند حداقل اونا این دغدغه های احمقانه را ندارند
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 5
      راست میگه دغدغه سران باکو آزادی همجنسگرایی و دغدغه سران آنکارا صنعت توریسم هست.
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    35 25
    بزنید باکو رو بترکونید
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    22 16
    به نظرم بهترین راه خوابیدن غائله آذربایجان عوض کردن دوستای علی اف هست.
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      22 1
      مرده شور هر چی سانسورچیه رو ببرن
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    33 13
    ایران آمادگی لازم برای رویارویی و زمین گیر کردن خود آمریکا رو در خاورمیانه داره حالا عده ای احمق به پشتوانه حمایت های پوشالی آمریکا دل شیر پیدا کردن که برای ایران خط و نشون بکشن. واقعا که احمقن
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    25 17
    ولی تقویت روابط با ارمنستان از لحاظ استراتژیک و اقتصادی لازمه. ایران دیگه طرف خودش رو شناخت.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    27 15
    مگر آذربایجان با یه قرارداد مدت دار به روسیه واگذار نشده بود؟ مگه مدت قرار داد تموم نشده؟ پس دیگه چه زمانی باید به وطن اصلی ایران بازگردد؟ مگه چین هنگ کنک و ماکائو رو به همین صورت از انگلیس پس نگرفت؟؟
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 3
      دوست عزیز متاسفانه متن قرار داد ترکمانچای و گلستان بدون قید تاریخ یعنی به عبارت دیگر مادام العمری هستند.
    • IE ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 1
      برجام مادام العمر از ایران می خواهند ..ایران نباید تن به این ذلت بدهد !! ما حق نداریم برای آیندگان تصمیم بگیریم !!!!!!!
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    24 23
    در آذربایجان و چند کشور دیگر از جماهیر سابق شوروی؛ سوراخ هایی وجود دارد که فقط با موشک های ایرانی پر می شوند!
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    18 18
    یا حیدر کرار زند نقش به زودی بر پرچم سه رنگ آذربایجان . (میدونم قافیه نداشت ولی حقیقت داشت!)
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    10 5
    الهام علی اف
  • DK ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 9
    جمع کنید
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    13 10
    اگر اینقدر ایران در این چند دهه با امریکا درگیر نمیشد و لوله گاز هند و پاکستان از ایران به اروپا میرفت امروز جایگاه ایران قویتر بود
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 2
      راست می گی: اگه ایران هواپیمای مسافربری آمریکارو نمی زد! اگه ایران آمریکارو تحریم نمی کرد درحالی که آمریکا به تمام تعهداتش عمل کرده! اگر ایران کوتای 28 مرداد را در آمریکا انجام نمی داد! اگه ایران تو کشور ثالث سردار دلهای آمریکارو نمی زد! اگه ایران داروی سرطانی های مظلوم آمریکایی را تحریم نمی کرد! اگه ایران داعش را در کانادا برای تخریب آمریکا بوجود نمی آورد که این همه ضرر متوجهش نمی شد! اگر هر روز نقشه برای تخریب و انفجار و اذیت های مکرر انجام نمی داد این اتفاقات نمی افتاد اینها همه نفرین مظلوم آمریکا است، صد در صد احمقه اون که اینها را ندونه لعنت خدا بر بی شعورها
    • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 2
      حتما بگو برات اسپند دود کنن چشم نخوری ....
  • آشفته IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    23 5
    مشکل اصلی اونجاست که یه بیشرف به نام رضاخان فکر کرد ایران ارث هست و قره سو رو هدیه کرد به ترکیه و این فتنه از اونجا شروع شد البته با پوزش از دوسدارانش
    • آشفته ۲ IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 1
      دقیقا،
  • DE ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    19 18
    من کاری به سیاست ندارم اما قیافه الهام خیلی ضایع ست . هزارتا جراح پلاستیک هم جمع بشن نمیتونن این قیافه رو صافکاری کنن .
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      11 14
      آفرین دماغش داغونه به چه امیدی زنده هست
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 8
      به امید یه کف گرگی تا دماغش را به راه راست هدایت کنه .....هوا و فضای سپاه برای آذربایجان بانک اهداف منتشر کنه ....
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    16 7
    راه حل دوستی بیشتر با ارمنستان ومانور هوایی با 200جنگنده در طی سه روز نزدیک مرزها به خدا ترسو هستند
  • علی GB ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 2
    جمهوری جعلی باکو و ترکیه که نوکر بی جیره و مواجب امریکا و اسراعیله، جگر شیر بزاری تو دلشون جرات چپ نگاه کردن به ایرانو ندارن.
  • کارشناس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    15 15
    رزمایش ایران خودزنی است. دیگر هیچ همسایه دوستی برای ایران باقی نگذاشته اید
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      10 6
      دوست لاییک و دشمن امام حسین میخواهیم چیکار .....
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 5
      اگر توی این چند سال از باکو و ترکیه زهر چشم گرفته میشد الان باکو گستاخ نمیشه.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 3
    اول از همه باید این مشرق و سایتهایی شکل این رو از وجود کثیف برخیها پاکسازی کرد
  • امیرو IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 4
    یعنی امکان دارد یه روزی بشنویم آخرین اصلاح طلب هم به دارفانی رفت و نسلش منقرض شد؟ چه زیبا میشود اون دنیاب رویایی
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 4
      اف برتو بااین افکارت ازخدابترس
  • سهند IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    7 5
    در حال حاضر بهترین کار ممکن انست ایران یا ارمنستان اعلام کنند اماده همکاری و بستن پیمان نظامی با یکدیگر هستن این تنها سیاستیست در دنیای امروز جواب میدهد
  • سید روح اله IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 2
    حقیقت این است که سالهاست که الهام علی اف با یهود پیمان بسته و به ایران و دنیای اسلام خیانت کرده و بر هییچ کسی پوشیده نبود
  • حسین IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 5
    نمیدونم چرا هر وقت علی اف رو میبینم یاد جهانگیری خودمون میفتم؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 4
      بخاطر دماغهاشون هست .....این تصویر سه بعدی به داخل ضمیر ناخودآگاهت هم نفوذ کرده .....
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 8
    فرضا باکو و آنکارا میخان خاک ارمنستان رو اشغال کنن و از راه زمین به هم وصل بشن اوکی ، پس ما این فرض رو اثبات شده بدونیم . سوال اصلی اینه پس چرا ارمنستان هیچ نگرانی نداره ؟ مگه خاکش اشغال نمیشه ؟! پس چرا ناراحت نیست و دنبال عادی کردن روابط با ترکیه هست ؟ چرا روسیه هیچ واکنشی نسبت به رزمایش سه کشور تو دریای خزر نشون نداد؟ هموطنان دوستان عزیزان بجای فحش دادن به اردوغان و الهام بهتره به سیاست زیرابی ارمنستان بیشتر فکر کنیم !
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 2
      زیرآبی را که اونی رفت که راه کامیون های ایرانی را بست ....وگرنه کسی کاری به آذربایجان نداشت .....تازه از برگشتن خاکش هم حمایت میکرد ...
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 1
      از کی تا حالا پانترک بهایی شده هم وطن ما ؟؟
  • پوریان IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    7 13
    کشورهای پیشرفته اسلامی یعنی ترکیه و آذربایجان خاری در چشم احمقان و افتخاری برای مسلمانان.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 5
      کشورای فاسد و ضد دین، رقاص خانه و شراب خانه وگوش به صهیون، بی آبرویی اسلام و مضحکه خاص و عام ترکیه و آذربایجان خار در چشم اسلام
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 4
      رژه همجنسبازان وسط باکو هم جز همین اسلامی است که میگی .....حدیثی آیه ای برای توجیحش نداری .....شاید ما در اشتباه هستیم......
  • SE ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    11 6
    بازگرداندن خاک جدا شده به ایران ضروت امروز است
  • ببرشمال IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    9 2
    فقط زبان قدرت جواب میده.
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 6
    پا رو دم این و آن میگذارید و انتظار لال بودن از انها میخواهید
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 1
      آخه بعضی ها دمشون خیلی پهن و دازه مثل زبونشون که تو نمی تونی حرکت کنی هر جا پا بذاری دمه پس باید یا خودش دمشو کوتاه کنه یا ما .. حرف مفت شاخ و دم نداره اخوی
  • BE ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 2
    کار به عمل برآید. اگر ایران خواهان حفظ منافع خود و حذف نشدن از معادلات قفقاز و از دست ندادن مسیر ترانزیت جاده ابریشم است باید به هر طریق ممکن از جابجایی مرزهای شمالی جلوگیری کند و بهترین راه بستن پیمان های متقابل نظامی و امنیتی با جمهوری ارمنستان است. بجای هیاهو عمل کنید.
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 5
    این سه میلیون ارمنی چه خوش شانس هستن که همه میخوان ..
  • ناشناس DE ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 4
    علی اف که تربیت شده مکتب کا ق ب است و پدرش که از سران رژیم مخوف اتحاد جماهیر شوروی بود قبل از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی که قره باغ یکی از مناطق ارمنی نشین بود و علنأ سیاست الحاق آن به ارمنستان از طرف علی اف هم پذیرفته شده بود دست های خاندان علی اف به خون مردم منطقه و مخصوصأ به آذربایجانی ها آغشته است
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 4
    دیاکو جان هنوز دهنت بوی شیر میده از سرنوشت صدام در حمله به کویت درس نگرفته ای . هر نوع تغییرات در فققاز جنوبی حتما با دستور عمو پوتین صورت میگیرد . کریدور زنگزور هم خواست پوتین هست که در توافقنامه صلح اومده و ارمنستان زمان طولانی نمیتواند در مقابل آن مقاومت کند
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 1
    جناب آقای حسینی مشکل ما این هست که در داخل ارمنستان غرب گراها به قدرت رسیده اند که شبیه غرب گراهای اصلاح طلب خودمان هیچ بویی از ارزشهای و منافع بلند مدت نبرده اند. خود ارامنه حاضر شدند که خاک خودشان را به دشمنان دیرین ارمنستان ببخشند.
  • DK ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 2
    این باکو منو یاد کوچولویی میندازه که دخترهای اروپایی توی کیفشون میزارن که جون ندارن و به اتکا صاحبشون حدکت می کنن
  • GB ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    ملت اذربایجان مسیر بیداری پیدا کردند .پان ها دشمن ملت هستند .باید با صبر وحوصله .پیش رفت
  • مجید IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    ایران همیشه طرف حق بوده
  • fsghf IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    سلام اکنون گاز باکو از گرجستان به ترکیه می رود اگر باکو کریدور را تصرف کند مستقیم از نخجوان می فرستد و درامد گرجستان از بین می رود به گرجستان اطلاع دهید جهت باز کردن مسیر روی کامیون ایران علی اف گفته بعد از زنگه زور نوبت ایروان است ایروان را که گرفت خواهد گفت نوبت گرجستان است
  • بهزاد IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    باکو هم فرزند ایران است. کمی چموش است درست می شود
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
    1 0
    کسانی که دل نگران آذربایجان هستند..اول جواب امارات ....را بدهند تا آذربایجان حساب دستش بیاید..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس