فتنه 88

فرماندهان فتنه اقتصادی با مفسدنمایی از فضای کشور و تقلا برای ناامیدسازی مردم در صدد تکرار "آبان 98" در سطحی وسیعتر و خشن‌تر هستند. این مسئله توجه جدی خواص کشور را طلب می‌کند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

اگر "تحریم‌کنندگان انتخابات" بدون توبه بازگردند!

شرط بازگشت چپ‌های تحریمی به سیاست ایران

آمار تأسف‌بار یک مدیر قضایی از ناکارآمدی دولت روحانی/ شرط بازگشت چپ‌های تحریمی به سیاست ایران

محمود میرلوحی، از حامیان تحریم انتخابات و عضو سابق شورای شهر تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون وضعیت اصلاح‌طلبان گفته است:

"کناره‌گیری و قهر کردن چاره مسائل امروز و به نفع مردم نیست. بنابراین اصلاح‌طلبان با مجموع شرایطی که هست بهتر است به جامعه بازگردند و روابطشان را با مردم تقویت کنند."

او همچنین تصریح می‌کند: امروز ظاهراً قوه مجریه و قوه قضاییه علاقمند به شنیدن نظرات و پیشنهادات بخش‌های مختلف جامعه و اصلاح‌طلبان هستند. [1]

*اظهارات میرلوحی که خودش و حزب متبوعش از حامیان ستادی تحریم انتخابات‌های 98 و 1400 بوده‌اند را بایستی تقلا برای بازگشت بی‌هزینه به سپهر سیاست کشور ارزیابی کرد.

چه اینکه این جریان خاص سیاسی در جریان انتخابات‌های پیش گفته دست به شریرانه‌ترین رفتار ممکن یعنی خروج از دموکراسی و تحریم انتخابات زد و امروز به جای عذرخواهی و "توبه علنی" اما با بیشرمی اظهار می‌کند که کناره‌گیری چاره کار نیست و باید به جامعه برگردیم!

بدیهیست که در صورت بی‌توجهی خواص کشور و گوشزد نشدن این نکته به اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه برگشت بدون هزینه و توضیح و توبه محال است؛ این جریان سیاسی می‌تواند رفتارهای خطرناک خود را مجددا علیه مردم، علیه حاکمیت و علیه امنیت کشور تکرار کند.

***

مفسدنمایان در پی تکرار وسیعتر و خشن‌تر آبان 98

آمار تأسف‌بار یک مدیر قضایی از ناکارآمدی دولت روحانی/ شرط بازگشت چپ‌های تحریمی به سیاست ایران

غلامرضا ظریفیان، از فعالان اصلاح‌طلب در بخشی از یک یادداشت در شماره یکشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون فساد نوشته است:

"بررسی‌ها نشان می‌دهد در مساله مبارزه با فساد به‌دلیل اینکه تنها معطوف به مبارزه با افراد شده‌ایم نتوانستیم نتایج مطلوبی به دست بیاوریم و اقدامات موثری در زمینه کاهش فساد صورت دهیم! "[2]

*این اظهارات ناجوانمردانه، یک سیاه‌نمایی و مفسدنمایی آشکار علیه نظامی اسلامی است که طی 43 سال گذشته هرگز با فساد مداهنه نداشته و هر فساد کشف شده‌ای را به اشدّ مجازات رسانده است.

چه اینکه حرف‌های ظریفیان هنگامی درست می‌نمود که باندهای مافیایی علنی در ایران مشغول به فعالیت باشند و یا مفسدین با جرائم اثبات شده بی‌هیچ برخورد و تعقیبی در جامعه آزاد بگردند...! امری که در ایران اسلامی محال است.

می‌ماند مسئله وقوع فساد که اصلاح‌طلبان به دلیل مهجوریت عقلانیت و فلسفه و مطالعه در اردوگاهشان هرگز به مقام یادآوری این نکته با مردم نرسیدند که امکان وقوع فساد همیشه و حتی در حکومت امام معصوم نیز وجود دارد. زیرا فساد یک امر نفسانی است.

و یک حکومت هنگامی در بحث فساد باید استنطاق شود که با بسترها و بروزهای آن برخورد نکند.

مقام معظم رهبری با رصد همین سیاه‌نمایی‌ها بود که در سال 97 طی بیاناتی فرمودند:

"یک نکته‌ی بسیار مهم در زمینه‌ی فساد هست؛ این را بگویم، این را همه توجّه کنند، همه‌ی ملّت ایران هم توجّه کنند. بنده از قدیم با فساد و مفسد و مفسدین اقتصادی و غیرذلک مبارزه میکردم و مخالفت میکردم، الان هم عقیده‌ام قرص و محکم همین است؛ امّا بعضی‌ها وقتی درباره‌ی فساد حرف میزنند، افراطی حرف میزنند، حواستان باشد! یک‌جوری حرف میزنند که گویا همه فاسدند، همه‌ی مدیران را و همه‌ی دستگاه‌ها را فساد گرفته! نه آقا، این‌جوری نیست؛ یک تعداد کمی فاسدند.

بله! فساد، کمش هم زیاد است و باید با آن مواجهه بشود؛ امّا این یک حرف است، اینکه شما جوری حرف بزنی که شنونده خیال کند همه جا را فساد گرفته [حرف دیگری است]. بعضی‌ها تعبیرات فرنگی هم به‌ کار میبرند: «فساد سیستمی»؛ نه آقا! آن کسی که فساد را سیستمی میبیند، در مغز خودش فساد هست، در چشم خودش فساد هست. این‌همه مدیر پاک‌دست، این‌همه کارگزار مؤمن و پاک‌دست در سرتاسر کشور در همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارند، دارند زحمت میکشند؛ چرا به اینها ظلم میکنید؟ چرا خلاف میگویید؟ چرا به نظام اسلامی ظلم میکنید؟

بله! در نظام اسلامی یک نفر هم نباید فاسد باشد؛ امّا آنچه وجود دارد، مثلاً ده فاسد است، نه ده هزار فاسد؛ خب اینها خیلی تفاوت دارد؛ این را توجّه داشته باشید. بعضی‌ها در حرف زدن، در نوشتن؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، راحت برمیدارند اینجا و آنجا مینویسند «آقا همه را فساد گرفته»؛ نه آقا! این‌جوری نیست. بله! فساد هست، در دستگاه‌های مختلف هم هست. من دیدم مثلاً در فرض کنید مجلس یا جای دیگر بعضی‌ها را متّهم میکنند؛ درست که دقّت میکنید، می‌بینید آنهایی که مورد اتّهام قرار گرفته‌اند یک چند نفر آدمند؛ این چند نفر را نمیشود تعمیم داد. تازه اگر راست باشد؛ ممکن است همین هم که متّهم میکنند دروغ باشد، خلاف واقع باشد، از روی ندانستن و بی‌اطّلاعی باشد؛ امّا اگر هم راست باشد، تازه میشود چند نفر در مقابل یک عدّه‌ِی کثیر. توجّه داشته باشید که افراط و تفریط در همه‌ی چیزها غلط است. "[3]

در این رابطه جالب است بدانیم که معظم‌له نظام اسلامی را مایه افتخار و مباهات اسلام نیز می‌دانند که این مسئله جامع‌الاطراف بودن کارنامه مطلوب نظام اسلامی را در همه ابعاد و از جمله در مبارزه با فساد نشان می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با پروژه مفسدنمایی اصلاح‌طلبان از نظام اسلامی می‌توانید این گزارش سال 98 مشرق را نیز مطالعه کنید.

گفتنیست مصطفی تاجزاده از رجال ستادی جریان چپ، پیش از این تأکید کرده است که آبان 98 در سطحی وسیعتر و خشن‌تر تکرار می‌شود! [4]

***

آمار تأسف‌بار یک مدیر قضایی از ناکارآمدی دولت روحانی

آمار تأسف‌بار یک مدیر قضایی از ناکارآمدی دولت روحانی/ شرط بازگشت چپ‌های تحریمی به سیاست ایران

مدیرکل اداره بازرسی استان ایلام گفته است: یک هزار و ۵۴۳ شکایت مردمی از ابتدای امسال تا ۱۸ مهرماه رسیدگی شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر افزایش داشته است!

به گزارش ایرنا، مهدی اصلانی روز یکشنبه گذشته در دیدار با امام جمعه ایلام بمناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی تصریح کرد: افزایش شکایات مردمی از جنبه مثبت آن نشان دهنده اتکا مردم به سازمان بازرسی برای مقابله با فساد و رفع مشکلات آنان است و از دیدگاه منفی نشان می‌دهد که سطح رضایتمندی عمومی مردم از دستگاه‌ها بسیار کاهش یافته است.[5]

*آنچه که این مدیر محترم گفته و آمار ارائه شده از سوی وی، زنگ خطری است که مدیران و مسئولان دولت جدید بایستی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.

همه می‌دانیم که ناکارآمدی خصلت بارز دولت آقای روحانی است و با توجه به این مسئله، نارضایی مردم از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی در سطح استانی و کشوری بدیهی بود.

اما باید دانست که دولت سیزدهم با وعده رفع همین ناکارآمدی‌ها پا به عرصه گذاشته و اکنون نیز یکی از اهمّ وظایف او، رفع نارضایی‌های مردم از عملکرد برخی دستگاه‌های دولتی است.

از جمله راه‌های رفع این نارضایی نیز تصحیح عملکردها و پا نگذاشتن در مسیر راه‌های اشتباه دولت قبل است.

امر واضح آنست که سرنوشت دولت اعتدال در فراروی دولت سیزدهم نیز قرار دارد و در صورت بروز ضعف و ناکارآمدی، مردم به گفتمان دیگری در انتخابات آتی رأی خواهند داد.

(این نکته از سر آن بیان شد که برخی به دنبال القای شرایط بن‌بست و بیان این شبهه هستند که اگر دولت سیزدهم نیز دارای اشتباهات و ناکارآمدی‌های بزرگ باشد؛ کار نظام اسلامی تمام است!)

گفتنیست، ‌ رئیس‌جمهور سابق در جریان انتخابات سال 96 در استان ایلام حائز بیشترین آرای مردم شده بود...

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1139892

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/323840

3_ https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=40273

4_ mshrgh.ir/1018114

5_ www.irna.ir/news/84499555/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 4
    شرط برای بازگشت چپ ها به صحنه سیاسی این است که چپ گرا باشند .نه راست گرا.
    • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      2 0
      همه یادشان است دکتر از نوجوان 17 ساله ای گفت که در زیرزمین منزل سانتریفیوژ ساخته چقدر غربگراهای ضد ایران دلقک بازی دراوردند حالا در دنیا پیچیده که بچه 13 ساله واتساپ و اینستا را هک کرده همه دارن به به و چه چه میکنند اینجاست که ادم به علت اصلی 250 سال عقب ماندگی ایران با وجود امیرکبیرکشها و تقی زاده ها و حجاریانها و زیباکلام ها پی میبرد
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    9 3
    تبعات وحشتناک کسری بودجه ۵۰ درصدی در سال جاری…!!! متأسفانه دولت روحانی ، زمین سوخته ای فقط تحویل دولت جدید داده است و لا غیر ……… بقول مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی ویرانه ای تحویل گرفته آقای رییسی ………!!! خدا کمکش کند
    • ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 3
      خیلی زود نیست برای بگردن دولت قبلی انداخت دولت های قبل از سال دوم شروع می کردن شما عجلهزیادی دارید
  • محمدایوب IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 0
    پس چرا در بازخواست روحانی اینقدر تعلل میکنند. بااین همه ناکارآمدی. نامردی وخباثت. می گویند دزد نگرفته پادشاه است تا روزی که روحانی بازخواست نشود این سربازان اسراییل. طلبکار هستند ومانند آن دزد که در حال فرار است فریاد دزد رابگیرید سر میدهند. از یک طرف مردمی که خواهان بازخواست روحانی هستند نیز از عدالت نظام ناامید میشوند واز عدالت هم به دور است
  • FR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    1 3
    تکرار آبان ۹۸ اولا ممکن نیست چون دولت روحانی عمدا انرا بوجود آورد که در مقابل فتنه ۸۸ که در واقع اشرافیت ضد مردم بود و شکست خورد این بار مردم را ضد حاکمیت به صحنه آورد بنابراین نارضایتی مردم هم ابی برای این اصلاح طلبان وابسته به غرب گرم نمیکند و بنابراین آنها در موضعی نیستند که تهدید کنند  از التماس هایشان که یعنی ما قهریم بیایید با ما آشتی کنید معلوم است !
  • US ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 1
    بابا چرا شما دست از این بنده خدا برنمیدارید،
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    4 3
    باید ح روحانی فوری بازخواست شود . این خواست کل ملت ایران است .
  • DE ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    2 0
    "کناره‌گیری و قهر کردن ما غربگدایان و اصلاح طمع کاران و ضد انقلاب و وطنفروشان...چاره مسائل امروزمان نیست و به نفعمان هم نیست. ملت بدون توجه به این‌ طیف خائن راه خودش را میرود .بنابراین اصلاح‌طلبان با مجموع شرایطی که هست بهتر است به خانه های خود بازگردند و روابطشان را با روز قیامت تقویت کنند."و توبه کنند
  • نیما US ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    4 2
    واقعا اقای ریسی با زمین سوخته مواجه هستن.
  • زهره US ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 2
    ریسی نارنجک ضامن کشیده شده رو از دولت اصلاحات تحویل گرفتن.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    4 0
    روحانی باید فوری بازخواست شود .
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    0 1
    تازه ترس از ترامپ هم هست.
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    3 0
    والله این همه ضعف نشون دادن نظام در مقابل این فرقه ضاله وهمدستان صهیونیست .بینهایت مشکوکه .اینا هرضربه ای بکشور وملت .از تقاضای تحریم‌های فلج کننده ورهبری چندین فتنه وشورشبزرگ بازم بدون دادن هزینه بودن درودی یا وحکومترو ارثیه پدری می‌دونن
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 0
    یادمون نندازید حالمون بد میشه
  • رضایی ۲ IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 4
    دکتر روحانی بسیار خوب عمل کرد و این همه دروغ هم سر هم نکنید خدا خیرش بده ،برای اقای رئیسی هم ارزوی موفقیت دارم میدونم پیاممو نمیزاری
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    2 0
    حسن روحانی باید فوری بازخواست شود . این خواست همه مردم است .
  • ریحانه DE ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    8 سال شیعه خانه امام زمان دچار بیماری دوقطبی های بی ارزش شد.و عواقبش تا سالها ادامه داره. کاش مردم در انتخابات درگیر دوقطبی ها نمیشد. پاسخ امام زمان و خون شهیدان با تمام دو قطبی سازانی هست که عمرمان را نابود کرد.
  • ریحانه DE ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    14 0
    8 سال شیعه خانه امام زمان دچار بیماری دوقطبی های بی ارزش شد.و عواقبش تا سالها ادامه داره. کاش مردم در انتخابات درگیر دوقطبی ها نمیشد. پاسخ امام زمان و خون شهیدان با تمام دو قطبی سازانی هست که عمرمان را نابود کرد.
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    خواست ملت ایران بازخواست سریع حسن روحانی است .
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
      1 1
      بازخواست چیه ؟ محاکمه انقلابی باید بشود .
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    کثیف ترین دولت روی کار امده همین (دولت تدبیر و امید) بود که اکثرشان شان دزد و غارتگر بودند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس