سعید شریعتی.jpg

یکی از فعالان فتنه 88 با طرح برخی بهانه های سیاسی؛ اقدام به القای ضعف در جامعه ایرانی کرده. این در حالی است که مقام معظم رهبری دائما بر پراکندن امید و نشاط در جامعه تأکید دارند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

خوارج انقلاب و تحریم‌گران انتخابات را تطهیر نکنید!

خوارج انقلاب و تحریم‌گران انتخابات را تطهیر نکنید! / مظلومیت مردم و سود 100 میلیونی دلال‌ها در نبود نظارت دولتی

احمد مازنی، فعال چپ و از نمایندگان مجلس دهم در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است:

"نسبت جریان اصلاحات با جمهوری اسلامی، نسبت حامی و حمایت شونده است و این جریان خود را بخشی از نظام و انقلاب و قانون اساسی می‌داند و در تعامل با حاکمیت نیز همیشه تلاش کرده که به عنوان عضوی از نظام جمهوری اسلامی به مردم خدمت کند و اگر نگاه و نظر اصلاحی هم دارد، در جهت تحکیم نظام و حفظ دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی است. "[1]

*بهتر آنست که آقای مازنی اول از همه چنین اظهاراتی را با سران و رجال ستادی جریان اصلاحات در میان بگذارد و پس از اخذ تصمیم مشترک؛ ادعای حمایت از نظام را داشته باشد.

زیرا ستاد هسته سخت اصلاحات طی سال های گذشته با رفتارهایی مثل فتنه سال 88، تحریم انتخابات و زیر سوال بردن مخالفت گونه سیاست های کلان نظام اسلامی؛ عملا در سمتی قرار گرفته است که هیچ عقل سلیمی نمی تواند این آقایان را حامی نظام تصور کند.

لازم به ذکر است که در جریان انتخابات 1400 و تحریم آن از سوی ستاد اصلاحات برخی احزاب اصلاح طلب در قالب ائتلاف جمهور با این تصمیم غلط همراهی نکردند.

*** 

القای ضعف جامعه ایرانی توسط فعالان فتنه 88

خوارج انقلاب و تحریم‌گران انتخابات را تطهیر نکنید! / مظلومیت مردم و سود 100 میلیونی دلال‌ها در نبود نظارت دولتی

سعید شریعتی، فعال اصلاح طلب و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از یک مصاحبه با پایگاه خبری صبح ما اظهار کرده است: حاکمیت یکدست شده به‌هیچ عنوان نمی‌تواند رضایتمندی مردم را فراهم کند. شما اگر به پارچه نگاه کنید، پارچه دارای تار و پود است، اگر یک پارچه دارای تار باشد و همه این تارها منظم و یکدست باشند اما پودی درمیان نباشد از استحکام برخوردار نیست. جامعه هم مانند همین است، درست است که قدرت باید هم راستا باشد و تعارض درونی نداشته باشد اما بدون وجود پود که رضایت مردم است آن تارها ارزش و استحکامی ندارند.

او تصریح می کند: وقتی شما پودها که همان مردم هستند را کنار بگذارید و آن‌ها را ضعیف کنید، سبب عدم مشارکت آن‌ها در تصمیم‌سازی‌ها شوید طوری که نماینده‌های متکثر مردم در تصمیم‌سازی حضور ندارند انگار پودهای جامعه از بین رفته است. توجه کنید که یکدستی و یکپارچگی از هم متفاوت هستند، یک جامعه زمانی قدرتمند است که یکپارچه باشد یعنی در همان مثال پارچه تارها و پودها هم راستا و در هم تنیده باشند، آن‌موقع می توانیم بگوییم با یک جامعه یکپارچه مواجه هستیم، طوری که دولت و ملت درهم‌تنیده و هم‌راستا هستند. اما یکدستی اصلاً اهمیت ندارد، ملت یکدست بدون دولت، جامعه مستحکمی نخواهد بود و و در وضعیت دولت یکدست اما بدون ملت هم جامعه مستحکم نخواهد شد. [2]

*منظور آقای شریعتی از عبارت "حضور نداشتن نمایندگان متکثر مردم در تصمیم سازی"؛ فرایند شریرانه تحریم انتخابات های 98 و 1400 از سوی اصلاح طلبان و تأیید نشدن صلاحیت امثال مصطفی تاجزاده و چند فرد بی صلاحیت دیگر بعنوان نامزدهای جریان چپ در انتخابات است!

از ذبح عقلانیتی که در این عبارت وجود دارد که بگذریم؛ ادعای اصلاح طلبان درباره یکدستی ساختار حکومت در ایران نیز ادعای درستی نیست. زیرا اولا یکدستی صرفا در حکومت های دیکتاتوری یا تک حزبی ممکن است. ثانیا یکدستی به معنای تعلق سران کشور به یک حزب سیاسی هم نیست. چه برسد به ایران که چیزی به نام حزب فراگیر در آن وجود ندارد و اصلاح طلبی و اصولگرایی هم در ایران طیف هستند نه حزب!

بلکه یکدستی به معنی پیروی تمام مقامات کشور (طوعا یا کرها) از یک سلیقه خاص است. چیزی که در ایران اسلامی نمی بینیم و مسئولان کشور هم عموما سلایق متفاوتی دارند.

تقلای شریعتی برای القای ضعف در جامعه در حالی است که همه باید بدانیم مقام معظم رهبری بارها و بارها بر امیدآفرینی منطقی و مبارزه با سیاه نمایی تأکید کرده اند. معظم له در رخداد اخیر انتصاب رئیس جدید صدا و سیما نیز در متن حکم انتصاب تصریح کردند که یکی از وظایف صداوسیما "پراکندن امید و نشاط" است.

*** 

مظلومیت مردم و سود 100 میلیونی دلال‌ها در نبود نظارت دولتی

خوارج انقلاب و تحریم‌گران انتخابات را تطهیر نکنید! / مظلومیت مردم و سود 100 میلیونی دلال‌ها در نبود نظارت دولتی

مشاهدات میدانی در هفته های اخیر حاکی از افزایش قیمت موز در بازار است.

به گزارش مشرق، بر اساس مشاهدات میدانی از میوه فروشی های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو موز به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است و این در حالیست که قیمت آن بیش از دو هفته پیش حدود ۲۵ تا ۲۶ هزار تومان بود.

به عبارت دیگر در کمتر از یک ماه قیمت این میوه در بازار ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ هزارتومان افزایش یافته است.

افزایش قیمتی که چندی پیش رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی استان تهران علت آن را کاهش تنوع میوه به دلیل ورود به فصل سرما و افزایش تقاضای آن عنوان کرد و رئیس اتحادیه بارفروشان نیز علت دیگر آن را انحصار "واردات موز در ازای صادرات سیب" دانست و اعلام کرد: واردات موز در ازای صادرات سیب برای برخی افراد رانت ایجاد کرده و باعث ورود دلالان به این عرصه شده است؛ به طوری که دلالان بر روی حواله ای که به واردکنندگان واگذار می‌کنند ۵۰۰۰ تومان می‌کشند. این یعنی آنها فقط حواله‌های سیب‌هایشان را کانتینری ۱۰۰ میلیون تومان به واردکنندگان می‌فروشند که در نهایت این مبلغ به قیمت تمام شده محصول اضافه می‌شود. [3]

*مسئله ساده است...

دلالها در نبود نظارت دولتی، کانیتنرهای سیب را با سود دلخواه می فروشند و دست آخر این مردم هستند که باید پول سود دلخواه دلالان را علاوه بر قیمت واقعی موز به فروشنده بدهند.

دقت شود که این مسئله و این معضل که در تمام ابعاد دیگر گرانی کالاها و خدمات وجود دارد؛ هرگز و هرگز راه حل اقتصادی ندارد و نمی توان این مشکل را در تالارهای بورس، در تصمیمات بانک مرکزی، در راهبردهای وزارت اقتصاد و... جستجو کرد!

بلکه این معضل را بایستی با "راهکارهای نظارت قانونی و قضایی، مجازات و مالیات" حل کرد. همانطور که در ملل دیگر نیز با گرانی بیقاعده و به هم ریختگی بازار که از هیچ قاعده دلاری، تورمی، تحریمی و بازاری پیروی نمی کند؛ از همین راهکارها استفاده می کنند چون راه دیگری وجود ندارد. [4]

سوگمندانه بایستی اذعان کرد پولی که از جیب مردم ایران صرف گرانی می شود؛ ماحصل ندانستگی و کاتولیک تر از پاپ بودن جمعی مدعی اقتصاد است که فکر می کنند اقتصاد بازار آزاد را از آدم اسمیت هم بهتر فهمیده اند و از همین روست که هر صدایی که خواستار نظارت جدی بر بازار باشد را به محاق می فرستند.

***

1_https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1137206

2_http://sobhema.news/?p=18155

3_mshrgh.ir/1279667

4_mshrgh.ir/1279373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 36
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 17
    دولت، مجلس و قوه قضاییه در انحصار یک حزب و یک تفکر است. تمام پیشرفت ها یا ناکارآمدی های آتی به پای جریان انقلاب نوشته خواهد شد.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      4 0
      عمده مشکلات کشور در 34 سال بعد از انقلاب نتیجه سوء مدیریت اصلاحات و کارگزاران است.
    • DE ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      شما نمیخواد نگران باشید ، جریان انقلاب خودشون انقدر شجاعت و مردانگی دارند بیان از عملکرد شون به عدالت دفاع کنن.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 1
    در تابستان بدلیل وفور انواع میوه قیمت موز ارزان تر است و در زمستان گران می شود.
  • سامان IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    10 2
    مازنی نماینده سلفی بگیر با موگرینی حالا نظریه پرداز شده است !!! خخ
  • سعید MD ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    9 0
    وقتی هم مجلس اصلاحطلب بود هم دولت چه غلطی کردید
  • AHMADGOLBAZKHANIPOOR IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    پنج نفر از فعالان فتنه ۸۸. و عوامل وابسطه مافیای بورس دارن سالی پنج میلیون تن (BV) پایه قیر خام را از دولت با چهل درصد زیر قیمت فوب خلیج فارس می‌گیرند. شش ماه بعد شاید نه صد میلیارد تومان به دولت بدن یا تن. اکر این قیر خام( VB) را به دو هزار تعاونی مرزی می‌دادند. اونها می‌توانستند مثل اربیل عراق این قیر خام را تبدیل کنن به گازوئیل و به جای هر تن ۱۸۰ دلار به قیمت ششصد دلار صادر کنن.
    • IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      0 0
      عزیزم قیر گرانتر از گازوییله
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      گازوئیل از قیر درست میشه؟ کلا صنعت پالایش رو به فنا دادی. VB ته مانده برج تقطیر پالایشگاهه و دیگه نمیشه از اون ماده سبکتری استخراج کرد.
  • مجید MD ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    17 0
    دردشان این است که مردم انها را پس زدند خلاص
  • كريم IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 0
    بله شما افسادطلبان خيلي به قانون اساسي پايبند بوديد و هستيد يكي از نشانه هاي آن هم اختلاسها و دزديهاي شما در دولت قبلي است كه روي ما را به عنوان تعدادي ايراني آمريكايي، در جامعه جهاني سفيد كرديد.
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      1 6
      مجلس که دو ساله اصولگراس اون چرا نتونست کاری کنه ؟؟؟
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    7 0
    همین امثال : مازنی بی سواد عاشق دلباخته موگرینی مملکت را به این روز انداختند .
  • علی IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    8 0
    وقتی یک عده منافق و خوارج در نظام نفوذ کرده باشند وضعیت همین است
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      دقیقا
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    اگر انتخاباتی بود ملت باید یاد بگیرند به اصلاح طلبان و نوچه های غرب رای ندهند در رابطه با کرونا هم چرا ملت ایران به کرونای شان رای اعتماد دادند؟! حالا بخاطر این واکسن های مشکوک مرگ های بسیاری داریم
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 2
    اصولگرایان هیچ کاری نخواهند کرد..... همچنان که اصلاح طلبان نتوانستند بکنند....اغلبشان فرسوده شده‌اند...که باید بازیافت شوند....
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      7 0
      فقط کسی که تفکرش همسو با تفکرات امام خمینی و امام خامنه ای عزیز هست، میتونه برای این کشور سودمند باشه
  • محمدایوب IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    2 0
    جناب شریعتی درست می فرمایید. پارچه دارای تار و پود است. تنها تار نمیشود پود هم لازم دارد چه زیبا فرمایش می کنید نظام هم مانند باغچه دارای گل و گیاه است وومانند پارچه که نیاز به پود دارد. این باغچه هم نیاز به کود داره. اصلاح طلبان برای رشد این گل و گیاه لازم است.
  • محمدایوب IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    آقای مازنی. دیگه مگر موگرینی را تو خواب ببینی. حالا میتونی به تو ارفاق کنین مثل ظریف بری سونا با کری
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    4 0
    باید با نظارت برسود وارد کنندگان توسط بانک و سازمانهای دخیل جلوی حرص و عاض سیری ناپذیر دلالان گرفته شود!
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      3 0
      دقیقا
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 2
    مردم نمیخوان
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    «مقام معظم رهبری دائما بر پراکندن امید و نشاط در جامعه تأکید دارند.»
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    جناب مازنی، در عمل کاملا اصلاحات مقابل انقلاب اسلامی و در راستای منافع دشمنان اسلام میباشد
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    مرگ بر اسراییل مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    خدایا شر فتنه گران رو به خودشون برگردان
  • DE ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    اقای شریعتی از کی تا حالا شما اصلاحاتچی های غرب گرا و ذلت گرا خودتون رو پود بحساب میارید؟
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    احمد مازنی با گرفتن سلفی حقارت،پایه های نظام را مستحکم کرد!؟
  • US ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    اسراییل به زودی نابود خواهد شد به حول الله و قوته
  • DE ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    رفتار شیطانی اصلاحاتچی ها شده این که ترور روانی موبینگ شیطانی راه بندازن .
  • IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 0
    اصلاح طلبان کلا از منطق و استدلال تهی هستند و با مثال های نامربوط، حرف های خود را موجه جلوه میدهند.
  • عاشق دلباخته موگرینی IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
    1 0
    باز این شیخ ... پیدایش شد ؟
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 0
    دی شیخ با چراغ می گشت به دنبال موگرینی و ...
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    1 0
    همین امثال : مازنی بی سواد و عاشق دلباخته موگرینی مملکت را به این روز انداختند . اینها فقط مفت خور و انگل جامعه بودند . خدا لعنت شان بکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس