کد خبر 1283371
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
کوشکی صمدی

دولت رئیسی در سالهای پیش رو با انبوهی از کارهای برزمین مانده دولتهای قبل و مشکلات جدید روبرو خواهد شد. شناخت و رصد این رویدادها و ارائه راهکار، از جمله وظایف مرکز "بررسی‌ها" است.

سرویس دیدگاه مشرق - دکتر محمد صادق کوشکی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران طی یادداشتی درباره الزامات دولت قوی از جمله تحول در حوزه پژوهش و مرکز بررسی‌ها نوشت:


۱) مرکز بررسیهای استراتژیک ریاست جمهوری از جمله دستگاههایی است که از ابتدای تشکیل تا به امروز به جز جذب بودجه های قابل توجه و ارائه متونی غیرکاربردی و عمدتا نظری، کار چشمگیری انجام نداده و گرهی از مشکلات کشور را باز نکرده است و شاید به همین علت به چشم آقای رئیسی نیامده و هنوز امنیتی ترین مهره اصلاحات ریاست آن را بر عهده دارد. این مرکز تا امروز پاتوق امنیتی های اصلاحات بوده تا با خیال راحت در آن بنشینند و از بودجه های آن برای پیشبرد جنگ روانی قدرت طلبانه و بازیهای سیاسی کارانه استفاده کنند.

۲) اما این مجموعه می تواند و باید چراغ راه  "دولت قوی" باشد و محل پیوند متخصصین انقلابی دانشگاه با هسته مرکزی دولت قرار گیرد.

۳) دولت رئیسی در سالهای پیش رو با انبوهی از کارهای برزمین مانده دولتهای قبل و مشکلات جدید روبرو خواهد شد ( ادامه خشکسالی و بیکاری و مهاجرت  ناشی از آن و تبعات امنیتی اجتماعی آنها ، فتنه انگیزیها و شورشهای قومیتی  هدایت شده از خارج مرزها ، ایجاد تنشهای پی در پی با همسایگان بواسطه دخالت قدرتهای فرامنطقه ای و...) که هدف تمامی آنها متوقف کردن این دولت در مسیر خدمت رسانی و حل معضلات مردم است.

۴) شناخت و رصد این رویدادها و ارائه راهکار برای مهار این حرکات از جمله وظایف مرکز "بررسی‌ها" است و  به همین علت شایسته است رئیس جمهور بدون تعلل و در اولین فرصت ممکن با انتصاب فردی چیره دست در پژوهشهای کاربردی و میدانی و صاحب دغدغه ها و انگیزه های انقلابی به مدیریت این مرکز ، آن را به کانونی فعال برای طراحی و انجام پژوهشهای ریشه ای ( مانند آمایش جمعیت ، مهار بحران آب ، مدیریت مطالبات قومیتی ، فعالسازی دیپلماسی اقتصادی ، سیاستگذاری کلان اشتغال و ...) تبدیل کند و با تهیه و ارائه گزارشها و پیشنهادات کاربردی، رئیس جمهور را در شناخت دقیق مسائل و هماهنگی دولت برای غلبه بر آنها یاری دهد.

۵ ) مدیر دولت قوی به مرکزی قوی برای مشاوره و شناخت مسائل کلان کشور نیاز دارد و چرا این مجموعه " مرکز بررسیهای  راهبردی ریاست جمهوری " نباشد؟
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 1
    نظر اقای کوشکی کاملا منطقی است
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
      0 0
      الحمدالله دولت جدید با دولت پیر و فرتوت و بیحال و تنبل قبلی…… خیلی تفاوت دارد. جمعه ها رییس جمهور سابق خواب بود بنزین گران میشد……!؟! اما رییسی و دولتمردانش جمعه ها در مناطق و استانهای محروم کشور حضور دارند. وزیر مسکن دولت قبل(آخوندی)مسکن مهر را مزخرف نامید…!!! اما خودش هیچ غلطی نکرد…… در حالیکه دولت فعلی قول ساخت یک ملیون مسکن در سال را داده است.... خلاصه هر چی بگم از دولت برجام زده و غرب گدای سابق و جاسوسان و نفوذیهایش ……… کم است و میشود مثنوی ۷۰ من کاغذ……
  • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    2 1
    آرزو بر جوانان عیب نیست!
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    برو حاجی مارو بی خیال
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    دکتر شدی استاد
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    نظرات وتفکرات من و تو و0000. به اقتصاد این کشور چنین بلائی اورده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس