کد خبر 1290475
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
تل آویو در پی تقویت نیروی هوایی امارات است

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از آمادگی برای همکاری و تقویت نیروی هوایی امارات متحده عربی خبر داد.

به گزارش مشرق، به دنبال دیدار فرمانده نیروی هوایی امارات متحده عربی از سرزمین‌های اشغالی، همتای صهیونیست وی قول کمک به نیروی هوایی امارات را داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» ژنرال «ابراهیم ناصر محمد علوی»، فرمانده نیروی هوایی امارات متحده عربی، به مناسبت برگزاری رزمایش چند ملیتی به نام «پرچم آبی» عازم سرزمین‌های اشغالی شد.

ژنرال «آمیکام نورکین»، همتای صهیونیستی وی به همین مناسبت در توئیتی نوشت: «این یک روز واقعاً تاریخی با اهمیت فوق العاده برای آینده همکاری بین نیروهای هوایی ماست.»

این دو متحد ایالات متحده سال گذشته روابط خود را عادی کردند. این روابط تا کنون بیشتر در حوزه‌های دیپلماتیک و تجاری بوده تا نظامی بوده است.

 در حالیکه «نفتالی بنت» ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ماه گذشته در مجمع عمومی سازمان ملل متحد مدعی شد که ایران قصد دارد صدها نفر از نیروهای مقاومت خو را در یمن ، عراق ، سوریه و لبنان را به پهپاد مسلح کند، ایران چنین ادعایی را رد می کند.

هفته گذشته یک مقام ارشد امنیتی رژیم اسرائیل در جمع خبرنگاران خارجی گفت که همکاری‌های امنیتی با کشورهای عربی در مشارکت های جدید با اسرائیل در ماه ‌های اخیر بهبود یافته و تشدید شده است".

این مقام صهیونیستی از کشور خاصی نامی نبرد و جزئیات این همکاری را اعلام نکرد  و تنها گفت با همکاری اسرائیل در سنتکام ( مقر فرماندهی تروریست‌های آمریکا در خاورمیانه) افزایش یافته است.

امارات و رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۰ با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا توافقی موسوم به ابراهیم را امضاء و رسما روابط دیپلماتیک خود را عادی‌سازی کردند.

روابط دو طرف از سال گذشته تاکنون توسعه‌ یافته به‌نحوی که تل‌آویو و ابوظبی در زمینه‌های مختلفی توافق امضاء کرده‌اند.

وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی نیز اخیرا ادعا کرد که تل‌آویو با تمام کشورهای عربی خاورمیانه ارتباط دارد.

«عیساوی فریج» وزیر همکاری‌های منطقه‌ای کابینه رژیم صهیونیستی در ارتباط با اقدامات تل‌آویو برای امضای توافق‌های عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه مدعی شد: «با هر یک از کشورهای عربی خاورمیانه حتی کشورهای متخاصم روابط و ارتباط مستقیم و غیرمستقیم داریم.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس