محمود میرلوحی

یکی از تحریم‌کنندگان انتخابات ۱۴۰۰ بدون اشاره به برخی دستاوردهای دولت و در یک مخالف‌خوانی زودهنگام گفته است: احساس می‌شود تحقق وعده‌های اقتصادی رئیسی شدنی نیست.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

مخالف‌خوانی زودهنگام در قبال وعده‌های اقتصادی رئیسی

انصافی که محسن هاشمی در حق قالیباف به خرج داد! / مخالف‌خوانی زودهنگام در قبال وعده‌های اقتصادی رئیسی

محمود میرلوحی، عضو سابق شورای شهر تهران و از تحریم‌کنندگان انتخابات ۱۴۰۰، طی یادداشتی در شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی با برشمردن مشکلات اقتصادی کلان کشور نوشته است:

"تحقق وعده‌ها و قول‌های دولت سخت است و در عین اینکه همه امیدواریم که این وعده‌ها محقق شود و می‌خواهیم به خود بباورانیم که این وعده‌ها تحقق خواهد یافت و نباید مایوس شویم و امیدمان از دست برود اما وقتی با واقعیات و اعداد و ارقام نگاه می‌کنیم احساس می‌شود که کار سختی است و شدنی نیست. "

او می‌افزاید: هر چند که امیدواریم برجام احیا شود، تحریم‌ها برداشته شود و تاثیرات زیادی بر اقتصاد و وضع معیشتی جامعه داشته باشد.[۱]

*جامعه سیاسی همواره باید دوستان و دشمنان خود را بشناسد و صدالبته که "تحریم‌کنندگان انتخابات" هرگز دوست یک جامعه و مردمانش نیستند.

جدای از این، باید از میرلوحی پرسید که چرا نیمه پر لیوان را نمی‌بیند و مثلا برخی اقدامات دولت رئیسی مثل واکسیناسیون یا عضویت در سازمان شانگهای را به هیچ انگاشته است!؟

بدیهیست که چنین افراد سیاه‌نما و تاریکی ولو در صورت رفع شدن مشکلات اقتصادی نیز بر سیاه‌نمایی و ناامیدسازی اصرار خواهند داشت.

مسئله مهم‌تری هم البته در این میان وجود دارد و آن شأنیت رجال سیاسی در قبال رؤسای جمهور است.

آقای میرلوحی و دوستان ایشان اگر در قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری نقد عمده‌ای به برنامه‌های اعلامی رئیسی داشته‌اند، اکنون نیز می‌توانند بر سیاق همان برنامه‌ها به نقد دولت بپردازند اما اگر در این باره سکوت داشته‌اند و مشغول تحریم انتخابات و تخریب رقبای خاص خود بوده‌اند؛ امروز دیگر سخنان آنها مسموع نخواهد بود.

***

انصافی که محسن هاشمی در حق قالیباف به خرج داد!

انصافی که محسن هاشمی در حق قالیباف به خرج داد! / مخالف‌خوانی زودهنگام در قبال وعده‌های اقتصادی رئیسی

محسن هاشمی، فعال چپ و رئیس سابق شورای شهر سابق تهران اخیراً طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به قالیباف که گویا به بهانه صحبت‌های قالیباف درباره توسعه مترو تهران نگاشته شده؛ تلاش کرده است تا نقش مرحوم هاشمی و شخص احمدی‌نژاد را در این توسعه پررنگ سازی کند.

بخش جالب‌تر این نامه کوتاه اما جایی است که هاشمی اظهار می‌کند:

"همان‌گونه که سفیدنمایی کارنامه خود ناپسند است، سیاه‌نمایی عملکرد دیگران هم اخلاقی نیست و ازاین‌رو توصیه مداوم آشکار و پنهان من به همکارانم در شورای شهر تهران در دوره گذشته این بود که عملکرد مدیریت شهری در دوره جناب‌عالی با دیده انصاف مورد بررسی و نقد قرار گیرد و در کنار پیگیری تخلفات، دستاوردها نیز مورد توجه قرار گیرد. "

او می‌افزاید: پروژه متروی تهران با همه نقاط قوت و ضعف‌هایش حاصل عملکرد مسئولان جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته است و نمی‌توان نقاط مثبت را به حساب یک نفر و کاستی‌ها را به حساب دیگران گذاشت. [۲]

*محسن هاشمی از چهره‌های نجیب اصلاحات است و شاید برای مخاطبان محترم جالب باشد که در دوران استیلای اصلاح‌طلبان بر شورای شهر تهران از شهردار شدن او نیز دفاع کردیم تا تهران به امثال نجفی و حناچی گرفتار نشود اما دستور کار سازمانی ستاد اصلاحات چیز دیگری بود.

مع‌الوصف از آقای هاشمی انتظار نبود پس از فراغت از شورای شهر اشتغال سیاسی خود را با یک "رقابت بازنده" آغاز کند!

ادعای هاشمی مبنی بر توصیه به همکاران شورای شهر برای توجه به دستاوردهای قالیباف و به خرج دادن انصاف(!) در حالی است که شورای سابق ولو در یک مورد عمده هم به بیان این دستاوردها نپرداخت و به جای به خرج دادن انصاف هم شاهد رخدادهای زیر بودیم:

_ادعای نجفی مبنی بر جمع‌آوری پرونده تخلفات قالیباف (که هرگز اثبات نشد)

_محکوم شدن محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران به حبس و شلاق به دلیل دروغ‌گویی علیه قالیباف

_ادعای پیروز حناچی، شهردار وقت تهران پیرامون تخلفات قالیباف (که با تکذیب بعدی شخص شهردار همراه شد)

_تأکید مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران بر داشتن استراتژی برای نقد قالیباف!

جالب است که در قبال تمام این مسائل کلان که مدتی ذهن رسانه‌ها را به خود مشغول کرده بود؛ حتی یک مورد هم در خاطره ما نیست که آقای هاشمی بصورت عمده به میدان آمده باشد و لزوم رعایت انصاف را به همکاران اصلاحاتی خود گوشزد کرده باشد!

کار شورای سابق به جایی رسیده بود که پیر و جوان می‌دانستند محسن هاشمی در نقش پاپ عمل می‌کند، اعضای شورا علی‌الاصول کار خاصی جز تخریب قالیباف و کارنامه جهادی او ندارند و شهرداری هم به ناکارآمدی و البته گرانفروشی به مردم اشتغال دارد. [۳]

آقای هاشمی با این کارنامه مدعی نقش پررنگ هاشمی و احمدی‌نژاد در توسعه مترو تهران و البته تلاش خود برای رعایت انصاف در حق قالیباف شده است...

***

1_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/328651

2_ http://sobhema.news/?p=19783

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/02/15/2256683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    8 42
    رئیسی منتخب و نماینده من نیست
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      14 0
      سلام علیکم
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      19 5
      ریسی نماینده و منتخب مردم است و قانونی پشت گرم اکثریت آراست شما یک نفر هستید و آزدای داشتی نظرت ابراز کردی
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      19 4
      رئیسی رئیس جمهور منتخب و محبوب همه مردم ایران است.
    • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      15 1
      توسعه متروی تهران از زمان تصدی دکتر احمدی نژاد در شهرداری شروع شد و در زمان تصدی دکتر قالیباف به اوج پیشرفت رسید اما اصلاح طلبان در 4 سال گذشته حتی یک کیلومتر خط مترو نساختن و هیچ واگنی به واگن ها اضافه نکردند.
    • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      15 2
      افساد طلبان غربگدا 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      18 1
      لیاقت امثال شما همان حسن فریدون است.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      18 1
      دار و دسته هاشمی و روحانی در 4 دهه گذشته آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      15 1
      حجت الاسلام هاشمی برای پیشرفت مترو فقط در نماز جمعه خطبه می خواند اما قالیباف با مدیریت جهادی 340 کیلومتر خطوط مترو ساخت.
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      13 1
      شورای شهر اصلاح طلب به ریاست محسن هاشمی تمام پروژه های عمرانی شهر را تعطیل کرده بود و فقط به تغییر نام خیابان ها و معابر مشغول بود !
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      10 1
      اصلاح طلبان شهرداری تهران را با 55 هزار میلیارد تومان بدهی تحویل دادند و باید ساکت باشند.
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      7 0
      جناب ! ؟؟؟؟،،،،،. اگر بود ، تعجب داشت !!!! رب گوجه چه داند قيمّت زعفران را ؟؟؟؟،،،
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      3 0
      برو پی کارت، تنها کاریه که می تونی بکنی
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      0 0
      به اطلاع چشم بسته ها و گوش بسته ها می رسانم دستاوردهای دولت سیزدهم (در 5 ماه تشکیل) به شرح زیر است: 1-خرید و تزریق 130 میلیون واکسن از انواع مختلف و پایین آمدن تعداد روزانه فوتی ها از 800 نفر به 50 نفر و امید به صفر شدن تعداد مرگ و میر بیماران کرونایی در سراسر کشور. 2-ثبات قیمت در بازار مرغ و تخم مرغ و جمع شدن صف های طولانی برای خرید این محصول که این صف ها در شأن و مقام و عزت و کرامت ایران و ایرانی نبود. 3-طرح ثبت نام مسکن ملی جوانان که خودش یک روزنه و نقطه عطف و امید برای کسانی است که انشاله در آینده نزدیک از این طریق صاحب خانه بشوند.و با شروع کارهای عمرانی در کشور 400 شغل پویا و فعال می گردد. و نشاط و شادمانی به کشور بر می گردد. 4- توجه خاص دولت به قشر ضعیف جامعه 5-سامان دهی و ثبیت قیمت ها در بازار دارو 6-پایین آمدن قیمت در بازار میوه و تره بار نسبت به سال قبل 7-ثبات نسبی قیمت ها و اعلام رضایت مردمی در سراسر کشور به نظرم با توجه به وضعیت کشور و خالی بودن خزانه و بدهی های دولت در زمان تحویل خدمات دولت سیزدهم در این مدت کم پنج ماهه، قابل تقدیر و ستایش می باشد و از سید بزرگوار و دلسوز بابت تلاش شبانه روزی تشکر می کنیم.
    • IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      0 0
      هنر شهردار و شورای شهر تهران در زمان اصلاح طلبها به ریاست محسن هاشمی این بود هر کوچه، خیابان، میدان و چهار راه که به اسم شهید مزین شده بود نام شهید آن را مخدوش کرده و لاک می گرفتند.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    22 1
    اصلاح طلبان نگیدبلای جان کشور واقتصادبگید. نوکران غرب پرست بگید. ...وفاسدورانتی بگیدنه اصلاحاتی.. فاسداتای....
    • کوشکی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      1 1
      اوهوم
  • سید IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    23 3
    بالاخره محسن خان هم سر سفره بابا جانش بزرگ شده است و ذاتاً نمی تواند منصف باشد مگر این که به بی انصافی پدرش اذعان داشته باشد!
    • مظلوم IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      8 0
      بگو سر سفره ی اکبر
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    20 3
    باباش کی بود که پسرش چی باشه
  • محمد IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    6 0
    اینو ولش کنید همان خبر مصاحبه فائزه هاشمی را بگذارید
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    3 5
    فکر کردم منظورتون از تحریم کننده انتخابات، معجزه قرن اصولگرایان محمود احمدی نژاد
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
      11 0
      با این گندی که روحانی بالا آورد حالا همه از احمدی نژاد به نیکی یاد می کنند.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    12 0
    این آقا زاده سودای قدرت دارد ولی شایستگی لازم ندارد از پدر نامی گرفت ، ایکاش شایسته سالاری گسترش یابد و افراد تحصیلکرده و نخبگان محب وطن مسولیت بگیرند که آقا زاده های ناشایسته مطرح نشوند ، خسروان و باری گران برای حاکمیت نشوند.
  • شیخی IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    13 0
    آقای هاشمی چه بلایی سر این کشور آوردید . شرم وحیاء هم خوب چیزیه
    • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 0
      خدا عذاب رفسنجانی را روز به روز بیشتر بکند .
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    9 2
    والله بی انصافی است که در سه ماه اول آقای رئیسی اینهمه هیاهو به راه انداختند به حدی که عملکرد ایشان در واکسیناسیون و مهار کرونا در سه ماه در لابه لای این حملات و هیاهوی گسترده گم شد. آیا قبول دارید اینهمه هجمه و هیاهو و تخریبی که در سه ماه اول به آقای رئیسی شد در هشت سال به آقای روحانی آنهم با اونهمه سوء مدیریت نشد چرا که اگر میشد شاید وجدان دولت قبل کمی به خود می آمد و هشت سال مملکت را به گند نمیزد. این آقایان همان لالهای پرطرفدار دولت روحانی هستند که اکنون یکباره زبان باز کرده اند
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    8 0
    چرا حرف کسی را که به جرم درغگویی و اتهام زنی به حبس و شلاق محکوم شده را باز نشر می دهید. چرا همچین آدمی باید بُلد شود؟؟؟؟؟
  • حمید IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    احمدی نژاد بزرگترین خوبیشی همین بود که هیمنه تو خالی همینها را از بین برد حضرات تنها کارشان گذاشتن اسم اقوامش روی خیابانهای بود که دیگران ساخته بودن
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 0
      درود بر احمدی نژآد
  • كريم IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    5 0
    اگر تو اي فرزند حضرت آية الله حاج شيخ اكبر هاشمي رفسنجاني بهرماني و ديگر افساد طلبان چوب لاي چرخهاي تازه بكار افتاده حكومت آقاي رئيسي نگذاريد و اجازه بدهيد، تمام وعده هاي ايشان ان شاء الله به سر انجام خواهد رسيد. ننگ بر تمامي سران فتنه 88 .
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      2 0
      ثقه الاسلام اکبررفسنجانی توی کاخ فرح پهلوی مرد و تمام شد
  • وارسته IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    6 0
    درود بر قالیباف
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    7 0
    از کوزه همان بیرون تراود که در اوست وقتی نجفی و حناچی شهردار می شوند تکلیف آقای هاشمی هم روشن است
  • بافقی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    اصلا از این خانواده هیچ بخار عاقلانه ای برنخواه دخواست ....حالا ایشون یه کلمه انصاف بخرج داده ممنون
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    1 0
    خدا از خاندان رفسنجانی نگذره
    • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
      1 0
      اف بر رفسنجانی
  • سرد IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
    0 0
    دور مجنون گذشت و نوبت ماست هركسى ٥ روزه نوبت اوست. برلب جوى نشين وگذر عمر ببين كاين اشارت زجهان گذران ما را بس. حالا اقاى محمود مير لوحى با هزار تا كنايه و مثل ميگويد و پس ميگيرد تصحيح كرده و تصحيح نكرده با احتياط حرفش را ميزند.
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
    1 0
    خاندان رفسنجانی بجز رانت مگر کار دیگری کرده اند ؟
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
    1 0
    اکبررفسنجانی در نهایت اشرافی گری از دنیا رفت ولی شاگردان رانت خوار او ول کن مردم نیستند .
    • IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      1 0
      خدا عذاب پایه گذار اشرافی گری را بیشتر بکند .
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    رفسنجانی به تاریخ رفت .
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      1 0
      منظور از تاریخ ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس