رسول منتجب نیا

رسول منتجب‌نیا، ‌ از داوطلبان نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰، در اعتراض به تأیید نشدن صلاحیتش در شورای نگهبان گفته است:‌ با اینکه توان بالایی دارم اما تصمیم گرفتم دیگر در هیچ مسئولیتی حضور نداشته باشم.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

پیشنهاد باهنر برای تشکیل نظام دو مجلسی در ایران

پیشنهاد باهنر برای تشکیل نظام دو مجلسی در ایران/ "تضمین روحانی" عذرخواهی نمی‌کند!

محمدرضا باهنر، فعال اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی اخیراً در بخشی از یک مصاحبه پیرامون فعالیت‌های مجلس و نظام تقنین در ایران گفته است: نظام تقنینی ما ساختار پیچیده‌ای دارد، با توجه به تجربیات ۲۸ ساله و جایگاهی که مجلس باید در تصمیم‌گیری‌های نظام داشته باشد، معتقدم که با یک مجلس، نمی‌توان مملکت را اداره کرد و اگر در آینده قرار باشد اصلاحاتی در قانون اساسی صورت بگیرد، باید نظام قانون‌گذاری در کشور دو مجلسی باشد.

به گزارش مشرق، او می افزاید: دموکراسی، جمهوریت و مردم سالاری را از غرب گرفتیم، بی شک دموکراسی لوازم خاص خود را دارد، بسیاری از کشورها با سابقه طولانی در دموکراسی، نظام قانون‌گذاری آن‌ها با دو مجلس اداره می‌شود.

باهنر تصریح می‌کند: نمایندگان مجلس با توجه به منافع منطقه‌ای، دنبال منافع ملی را نمی‌گیرند، نیاز به تشکیل مجلس دوم با اختیار قانون گذاری ملی داریم.

این چهره اصولگرا در ادامه صحبت‌های خود در این باره می‌گوید: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، افرادی فعال، دلسوز، و متعهد هستند، ولی خاستگاه آن‌ها منطقه‌ای و صنفی است و متأسفانه دید ملی نسبت به مسائل ندارند و در مجموع، منافع ملی در مجلس متولی ندارد و اصولاً نمایندگان مجلس متولی منافع منطقه‌ای هستند. ما به تشکیل یک مجلس دیگر با عضویت خبرگان و نخبگان کشور آن هم با نگاه کامل به مسائل و منافع ملی در نظام قانون‌گذاری کشور نیاز داریم، زیرا نمایندگان خانه ملت، با دید منطقه‌ای و صنفی، دستشان زیر تیغ مردم حوزه انتخابی خود است، نه اینکه نخواهند دید ملی داشته باشند، بلکه پیرو تضادهای بین منافع ملی و منطقه‌ای، متأسفانه نمایندگان مجلس با توجه به منافع منطقه‌ای، دنبال منافع ملی را نمی‌گیرند.

او در پاسخ به این سؤال که "برخی مدعی هستند مجمع تشخیص مصلحت نظم و شورای نگهبان حکم همان مجلس دوم را دارند، موافق هستید؟ "، تأکید می‌کند: مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان، اختیار قانون‌گذاری ندارند، جز در مواردی استثناء که با دستور مقام معظم رهبری می‌توانند در این رابطه اقدامی انجام دهند، ما مجلس دوم با اختیار قانون‌گذاری ملی می‌خواهیم که با مجلس شورای اسلامی در قالب نظام قانون‌گذاری کشور پیوند داشته باشند، زیرا مجلس قادر به حفظ منافع ملی نیست و برخی اختلاف‌نظرها نیز با تشکیل مجلس دوم حل خواهد شد. قوانین در صورت شکل‌گیری مجلس دوم، باید به تصویب هردو مجلس برای اجرایی شدن برسد، طبق سازوکارهایی که ایجاد می‌شود، یک سری قوانین به طور مجزا باید در مجلس اول و دوم تصویب شود.[۱]

*پیشنهاد قابل تأمل آقای باهنر در واقع تشکیل مجلس سنا علاوه بر مجلس نمایندگان است.

مجلسی که بتواند صرفا با در نظر قرار دادن منافع ملی کشور، قوانینی را تصویب کند و البته بر مصوبات مجلس نمایندگان نیز نظارت داشته باشد.

البته این گزاره به معنی بیتفاوتی نمایندگان مجلس به منافع ملی نیست اما در سوی دیگر قضیه هم نمی‌توان منکر تأثیرات خاص این مسئله مهم شد که نمایندگان مجلس به هر حال نماینده تعدادی از قشرهای مختلف مردم در چند منطقه هستند که همواره در مظان پیگیری برخی مطالبات سرزمینی قرار دارند.

نمونه اجرایی شده نظام دو پارلمانی را می‌توان در کشورهایی مثل انگلیس (مجلس اعیان) و آمریکا (مجلس سنا) مشاهده کرد.

نکته حائز اهمیت و قابل توجه در اشاره به صحبت‌های مهندس باهنر اینست که مجال پیشنهادات اصلاحی در سیاست هرگز جای طعنه‌های سیاسی و جنجال نیست بلکه عرصه آزاداندیشی و استدلال است تا راهکارها چکش‌کاری شده و فی‌النهایه بهترین پیشنهاد به دست آید.

اهتمام رجال سیاسی کشور به اصلاحات سیاسی از جمله وظایف و شأنیت‌های این افراد است.

***

توانمندی بالای تئوریسین "فدائیان روحانی" در مدیریت!

پیشنهاد باهنر برای تشکیل نظام دو مجلسی در ایران/ "تضمین روحانی" عذرخواهی نمی‌کند!

رسول منتجب‌نیا، فعال اصلاح‌طلب و از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در بخشی از یک مصاحبه با شماره پنجشنبه گذشته روزنامه آرمان امروز در اشاره به عدم احراز صلاحیتش از سوی شورای نگهبان گفته است:

"با توجه به برخوردهایی که با من شد، تصمیم دارم تا زنده هستم دیگر در هیچ مسئولیتی حضور نداشته باشم. با اینکه توان بالایی دارم ولی وقتی این برخوردها را مشاهده می‌کنم که میدان را واقعا تنگ کرده‌اند، دلیلی برای حضور نیست."

او همچنین می‌افزاید:‌ اگر قوه قضائیه آماده است و مطابق آنچه می‌گوید که با تخلفات هر مقام و شخصیتی در هر رتبه‌ای برخورد می‌کنم، به شکایات ردصلاحیت‌ها بپردازد. یکی از شاکیان شورای نگهبان هستم. من و قطعا اکثریت کسانی که رد صلاحیت شده‌اند آمادگی شکایت از شورای نگهبان را دارند. قوه قضائیه باید قانونا این موضوع را حل و فصل کند.[۲]

*در فضای اجرائیات و سیاست، اینکه فردی ابراز کند من توانمندی بالایی دارم، نخبه هستم، راه حلی را می‌دانم و... هیچ اشکالی ندارد و باید همینگونه هم باشد که افراد به توانایی‌های خود اذعان کنند.

اما نکته کلیدی در این فرایند آنست که این اذعان و بیان بایستی هم برای گوینده و هم برای شنونده "بر اساس کارنامه" باشد.

به این معنی که گوینده بتواند کارنامه خود درباره توانمندی یا توانمندی‌هایش را ارائه کند و شنونده هم قضاوت خود را به بررسی کارنامه اشاره شده موکول کند.

و اما در بحث آقای منتجب‌نیا و اشاره ایشان به توان بالایشان؛ ما به این بخش از کارنامه ایشان اشاره می‌کنیم که در سال ۹۲ نه تنها دولتی ناکارآمد را در دامن رأی مردم گذاشتند بلکه در همان سال طی مصاحبه‌ای در همین روزنامه آرمان هم تصریح کردند که ما اصلاح‌طلبان خودمان را "فدائیان دولت روحانی" قرار داده‌ایم! [۳]

در واقع آقای منتجب‌نیا در بحث توانمندی که مدعی آن هستند با دو سؤال مهم مواجه‌اند:

اول اینکه چرا با این توانمندی متوجه ناتوانمندی آقای روحانی و دولتشان نشدند و مردم را از "رأی بد" بر حذر نداشتند!؟

و دوم اینکه چرا ناتوانی‌های قابل مشاهده دولت آقای روحانی که از همان ابتدا با اصرار بر مذاکره و معطل گذاشتن ظرفیت‌های داخلی مشخص بود را به هیچ انگاشتند و حتی ابراز کردند که ما "فدائیان دولت روحانی" هستیم!

(جالب آنکه این آقایان تا آخر هم حاضر به اعلام برائت از روحانی و اشاره به مثبتات رقیب نشدند.)

***

 

"تضمین روحانی" عذرخواهی نمی‌کند!

پیشنهاد باهنر برای تشکیل نظام دو مجلسی در ایران/ "تضمین روحانی" عذرخواهی نمی‌کند!

محمدرضا خاتمی، از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ و از حامیان روحانی طی اظهاراتی در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران اظهار کرد:‌ بنده حدود دو سال است که سخنرانی نداشتم چرا که حرفی برای گفتن نداشته و از نظر بنده همه حرف‌ها زده شده است. از این وضعیت استفاده کردم تا بیشتر شنونده باشم و در درون خودم به این فکر کردم که چرا ما به این وضعیت رسیدیم و برای خروج از این وضعیت باید چه کاری انجام دهیم.

به گزارش اعتمادآنلاین او همچنین گفته است: امروز شاید اصلاحات اعتبار خود را در بین مردم از دست نداده باشد و مردم بگویند که شما افراد صادق و درستی هستید اما مردم معتقدند که دیگر مشکل به دست جریان اصلاحات حل نمی‌شود چرا که جریان اصلاحات امروز نه برنامه دارد و نه آدم دارد و صرفا حرف‌های گذشته را تکرار می‌کند. نسل جوان برایش مهم نیست که چه کسی رئیس جمهور می‌شود یا چه کسی نماینده مجلس می‌شود. درست است که ما به عنوان افراد سیاسی می‌دانیم که این بخش چه نقش می‌تواند در زندگی مردم داشته باشد اما مردم این موضوع را نمی‌دانند.

خاتمی می‌افزاید: ما در نظامی زندگی می‌کنیم که معتقدیم مردم باید در آن همه کاره باشند پس اولین اقدام در جریان اصلاحات باید بازسازی رابطه با مردم باشد. باید ادبیات جریان اصلاحات تغییر کند. ما باید به مردم بگوییم که حرف ما چیست و می‌خواهیم چه چیزی برای آنان به ارمغان بیاوریم. امروز چقدر جریان اصلاحات در کنار مردم است. جز تعدادی بیانیه چه حرکتی از این جریان دیده می‌شود. آیا مردم فکر نمی‌کنند که اصلاحات هم برای وضعیت کنونی برنامه‌ای ندارد. ما باید در درون جریان اصلاحات به دنبال راهکارهایی تخصصی برای حل مشکلات مردم و تربیت نیرو باشیم. نباید مدام حرف‌های تکراری را به زبان بیاوریم بلکه باید به مردم بگوییم اگر هدف توسعه و آبادانی کشور است مثلا در حوزه سیاست خارجی چه باید کرد. [۴]

*  پاسخ پرسش‌های "چرا به این وضعیت رسیدیم و اکنون چه بگوییم!؟ " در گزینه "عذرخواهی" نهفته است.

اصلاح‌طلبان و از جمله شخص آقای خاتمی باید بدانند که در مقطع کنونی هیچ چیزی نمی‌تواند رفتار سیاسی آنها را در نزد مردم و نظام اسلامی معقول کند الا "عذرخواهی رسمی از ساحت مردم و نظام".

آنها باید بواسطه اینکه یک دولت ناکارآمد را ۸ سال در دامن رأی مردم گذاشتند عذرخواهی کنند، دلایل این اشتباه بزرگ خود را بصورت کاملا سلیس توضیح دهند و در ادامه نیز به مثبتات رقیب در جبران اشتباهاتی که آنها بوجود آوردند، اشاره کنند.

گزینه بازسازی گفتمان هم می‌ماند برای بعد از طی شدن این مراحل. البته اگر عزمی برای عقلانی شدن در ستاد اردوگاه اصلاحات باقی مانده باشد...

  آقای خاتمی نمی‌تواند در شب انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ به مردم بگوید: "ما تضمین روحانی هستیم" اما امروز به جای عذرخواهی از "چه کنم!؟ " حرف بزند.

راه مشخص است. اگر عقلانیتی باشد.

***

1_ mshrgh.ir/1319545

2_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/329055

3_ http://fna.ir/a1hzoo

4_ etemadonline.com/fa/tiny/news-529592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 66
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    8 0
    - نتيجه ى تقواى الهى در اين جهان، دور ماندن از قهر الهى در قيامت است. «يتّقى بوجهه» - يكى از شكنجه هاى مجرمان، شنيدن سخنان تحقيرآميز است. «قيل للظالمين»
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      13 1
      جناب خاتمی مردم نتیجه چند دوره شما اصلاح طلبان چه در ریاست جمهوری وچه در مجلس را دیدند این دیدگاه در مورد شما اصلاح طلبان در مردم بوجود امده که کلا شما نه کار بلدید نه صداقت دارید و از همه بدتر پاسخگو هم نیستید شما اصلاح طلبان همیشه از مردم طلب کارید منافع ملی را قربانی منافع قبیله ای و شخصی کرده اید شما اصلاح طلب ها شنونده خوبی هم نمیباشید خروجی چند دوره دولت مورد تائید شما و مجلس مورد تائید شما بیشتر رانت خواری بود اکثر مدیران مورد تا ئید شما اختلاس گر و فراری با پول ملت مظلوم در کانادا و غیره میباشند حداقل به این چهل و دوسال کارنامه کاری خود نگاه کنید غیر از خوشونت هرج و مرج در کف خیابانها زیر پا له کردن حق مردم مظلومی که انقلاب اسلامی را دوست دارند با چنگ دندان و تقدیم هزاران شهید و جانباز مجروح و معلول از ان دفاع کردند، رانت خواری نجومی بگیری زمین خواری کوه خواری دریا خواری ،کشتن زن بی دفاع در حمام و خرید خون به ناحق ریخته ی ان زن مظلوم طلب کاری شما از انقلاب اسلامی سهم خواهی زوری چه فرایند سازنده ای در کارنامه چهل دوساله ی انقلاب اسلامی دارید اگر نمایندگان شما در مجلس شورای اسلامی رای بیاورد حتما پستی ویژه برای شحص خودش در شرکت نفت و پتروشیمی ذخیره میکند فامیل بازی و باند بازی بجای شایسته سالاری پیش زمینه کاری شماست سفره مردم کف کوچه و بازار هیچ جایگاهی در نظر شما ندارد در دیپلماسی خارجی از شاهان قاجار بدتر عملکرد داشتید اگر مسئولی برای رضای خدا و برای حقوق ملت حرفی بزند و عملی انجام دهد چوب لای چرخش میگذارید دست اخر رای هم که نمی اورید شورای نگهبان را مسئول میدانید و چنانچه دولت یا مجلسی غیر از اکثریت اصلاح طلب تشکیل شود هرروز کف خیابان ها به هر نحوی اشوب به پا میکنید بعد فکر میکنید مردم گاگول هستند و شما را درک نمیکنند شما محبوبیت خودرا از دست دادید چون در اداره مدیریت کشور بسیار ناتوان میباشید و اجازه هم نمیدهید دیگران کشور را راهبرداری کنند خصومت خود را در مقابل رای مردم کنار بگذارید و اجازه بدهید جوانان نخبه توانمند کشور را از چاهی که شما بوجود اوردید سربلند بیرون بیاورند.
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      7 5
      اصلاح طلبان 8 سال مملکت را شخم زدند و زمین سوخته و خزانه خالی تحویل دادند فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 1
      افساد طلبان 8 سال مملکت را به قهقرا بردند و فقر و محرومیت را در کشور توسعه دادند و مردمو بیچاره کردند و توسط همین مردم از صحنه سیاسی کشور حذف شدند.
  • سالار IR ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    13 6
    این بدبختها رو هم تائید میکردید
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      9 5
      تا دوباره با فریب رأی جمع کنند و مردم رو بدبخت تر کنند
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    14 2
    این پیشنهادهارا بذار برای خودت-چون اگر صدمجلسیش هم کنی،فقط تعداد بدها بیشتر میشه-
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      0 1
      عجب
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 3
    همش مسخره است
  • سید IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 6
    نخست این که جناب خاتمی تقریباً به نتیجه درستی رسیده است که مردم دیگر به اصلاح طلبان هیچ اعتمادی ندارند و تاریخ مصرف شان را تمام شده می دانند! که البته سببش این است که سازندگان یا همان اربابان این فرقه یعنی یانکی ها به این نتیجه رسیده اند که این نحله کارایی لازم در اجرای اهداف و نیات شان را ندارند! و از ایشان ناامید شده و به حال خودشان رهایشان کرده اند! دوم در رابطه با پیشنهاد آقای باهنر باید یادآور شد اگر بنا بر الگوبرداری از نظام مجلسین غرب بود باید ما مجلس اعیان یا همان سناتورها را می داشتیم که از اساس با اسلامیت نظام ما تضاد دارد! به علاوه نظام ما مجلس خبرگان را دارد که بسی افضل به مجلس ثروتمندان در یک کشور است! می توان قدری اختیارات آن را افزود و به روز کرد تا تصمیمات کلیدی و راهبردی ملی را هم در قانون داشته باشد!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    7 6
    همین مجلس،مسئولین وکارکنان شفافیت)ندارد وقانون محرمانیت براشون چندفوریتی تصویب شده چه برسه تعدادمحلس وباندشون بیشتر بشه
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    13 0
    بفرما کلا سیستم را ملکه ای انگلیسی کنید
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    13 0
    آ خیش - از بدون شغلی حوصله اش سر رفته مستر باهنر یار غار علی خان لاریجانی - مشدی همین یک مجلس کلی بیکار هستند
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    4 4
    اینکه ی منتجب نیا تصمیم گرفته اند در هیچ مسئولیتی دخالت نکنند ناظر بر سیاست جدیدی است که اصلاح طلبان برای تغییر مهره های خود گرفته اند و انچنانی هم که اینها پیاز داغش رو زیاد کردند زیاد ربطی به رد صلاحیت ها توسط شورای نگهبان ندارد یعنی حتی اگر تأیید صلاحیت هم بشوند مردم دیگه به اینها اعتماد نمیکنند و رأی به اینها نمیدهند / این حضرات اصلاح طلب فکر میکنند که اگر مهره ها و افراد جدیدی بیاورند یا اسم عوض کنند یا حزب جدید بوجود بیاورنداعتماد از دست رفته مردم به اینها میتونه بازسازی بشه !! ؛) / اینکه افراد جدیدی در این حزب اصلاح طلب بیایند که پشت پرده با حمایت همین افراد بظاهر بازنشسته سیاسی اصلاح طلب ،مطرح بشوند و در انتخاباتها نامزد بشوند این چیزی رو برای اینها عوض نمیکند / غربگرا بودن و وابستگی به حمایت غربی ها ، پاشنه اشیل عدم موفقیت این خضرات در جلب اعتماد مردم است / هزارتا اسم جدید و هزارتا مهره و افراد جدید هم بیاورند که سیاست غربگرایانه و حل مشکلات را در مذاکره با و توافق با غرب ببینند و بدانند و این سیاست را بصورت عملی کنار نگذارند باز همین اش هست و همین کاسه / دیگه مردم به حرف و قول های قشنگ توخالی و بدون عمل اعتماد نمیکنند / برنامه تا دلتون بخواد ارائه میکنند اما در مقام عمل انتظار دارند که غربیها بیان کمک‌کنند تا اون برنامه ها اجرایی و موفق بشود ؛)) مثلا همه چیز اعم از اقتصاد و رفع مشکلات رو را موکول به توافق برجام میکنند و گره میزنند / سیاست غربگرایی در تمام دولتهای اصلاح طلب با مهره ها و‌افراد مختلف در دستور کارشون بوده خواه دولت مرحوم هاشمی باشد خواه خاتمی خواه روحانی و../ اصلاح طلبان تا در عمل ( نه نمایشی و ظاهری ) این سیاست غلط را کنار نگذارند هرگز نخواهند توانست اعتماد از دست رفته مردم نسبت بخودشون رو بازسازی کنند /
  • اسکندر IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    12 2
    آقای محمدرضا خاتمی که با موج اصلاحات به ساحل سیاست قدم گذاشت واقعا نه سیاستمدار بود وتا آخر هم سیاست را به معنای واقعی آن یادنگرفت .درعجبم که چرا بعضی ها هنوز هم به ابن آقا تریبون میدهند
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    13 1
    میخان نونی درست کنن واسه یک مشت مفتخور اضافه
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      5 1
      آفرین،دقيقأ همینطوره! که البته نه تنها هیچ کار مثبتی نخواهند کرد، چوب لای چرخ مجلس و دولت هم خواهند گذاشت با راهنمایی اربابهاشون!!!
  • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    5 1
    دوز شفابخشی که آقای رئیسی برای بازشدن زبان این افراد استفاده کرده بسیار بالا بوده
  • كريم IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    11 2
    اي بي هنري كه نمي فهمي چه مي گويي. يعني ما برگرديم به زمان شاه با دو مجلس كه شاهنشاهي بشويم. اي منتجب نياي ...بزرگترين مسئوليتهاي تو اين است كه نوكري خود به آمريكا و بالطبع به اسرائيل را نشان بدهي كه در اين كار بسيار خوب موفق بوده اي. خاتمي سلطنت طلب و بعدا افساد طلب هم شدي حرفهاي شما اين بوده است كه نوكر آمريكا باشيد كه تا حالا گفته ايد و باز هم همپالكي هايت در نهان و آشكارا دارند مي گويند.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    10 0
    هزارتا دیگه نهاد،شورا،اداره،وزارت..هم درست کنی،تا هرانسان به(صداقت،شفافیت،انصاف،تلاش....) نرسد،۶یچی درست نمیشه
  • حاج حسین IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    9 1
    به جناب باهنر بفرمائید که نظام ما سه مجلسی است
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 4
    دوتایا چند مجلس،شورا... یعنی حدا شدن مردم ازحکومت
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    3 1
    با سلام آقای باهنر دچار تاخیر و تأخر نسبت به انقلاب اسلامی هستند و از فرصت دوران نمایندگی برای تامین منافع ملی و و تکوین فرآیند قانون گذاری استفاده نکردند. باهنر خود بخشی از یک تجربه هزینه محور است و
  • حاجی اذری IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 3
    آقای باهنر دونظر مهم ارائه کرده اند که باید به مطالبه ملی تبدیل شوند تاجایگاه قانونی پیداکنند ۱.....جایگاه احزاب در امور انتخابات.۲....کشور دومجلسی.
    • کافی است IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
      3 0
      این همه دستگاه و سازمان موازی که اثرات نامطلوب مدیریت کشور حاصل آن است کافی نیست؟!
  • شهاب سنگ IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    اقای منتجب نیا ایا موافقی قوه قضائیه ب خسارتها و خیانتهای طیف شما برخورد کند ایا موافقی با بانیان فتنه۸۸ ک خون چند نفر ب گردنشونه برخورد کند یا با جاسوسان ومزدوران اصلاح طلب چطور یا اصلاح طلبانی ک با مکیدن خون ملت زندگی اشرافی برای خودشون درست کردن چطور ایکاش همه ملت شما افسادطلبان تسلیم طلبان مزدورطلبان رو میشناختن اونوقت مصلحت اجازه میداد شما رو ب محکمه کشوند
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 1
    قرار بود. اسلام و مقررات ان بر جامعه حاکم باید حاکم شود ، وقرار است که که اسلام ناب محمدی حاکم شود
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    آقای باهنر همین یه مجلس هم اضافه است.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    از جناب رسول منتجب‌نیا صمیمانه بابت تصمیم بخردانه ایشان سپاسگزاریم واقعا هم کشور و نظام را از بلیات نجات دادند و هم خودشان را عزیز برادر شما از ابتدای انقلاب باید همین گونه عمل می کردید بهرحال توفیقی بود نصیب ما کردید خداوند خیرتان دهاد
  • فهیم IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    اقای منتجب نیا کار درستی می کنید به همه همفکرنتان بگوید همین کار بکنند .اقای باهنر بازنشسته بشوید بهتره .اقای خاتمی کشور به اینجا رساندید حالا می گوید چرا اینجوری شده .بس کنید لطفا .......شوید
  • FR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    باهنر همانقدر اصولگرا ست که مسیح مهاجری ! او هم ظاهرا میگه ما اصولگراها !!!
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 1
    فقط شورا ها باید تقویت شود-والا ده تا محلس دیگه،هم این قماش درش هستند
  • FR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    اصلاحات فقط برای سیاست خارجی برنامه دارد و آنهم تسلیم شدن و وادادگی به آمریکاست این جنس بنجل هم در دکان آنها باد کرده وخریداری ندارد .....همان بهتر که ساکت شوند
  • DE ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    پیشنهاد باهنر برای تشکیل نظام دو مجلسی در ایران/ خیلی خوبه موافق هستم یک مجلس انقلابی برای مردم و عزت و آبروی ایران و ساختن ابر قدرت ایران اسلامی و یک مجل هم برای تصمزمات ۲۵ دقیقهای و سینه خیز رفتن جلوی ارباب و هر هر کر کر و خنده و قدم زنی
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    برادر آخرت و سوال و جوابی هست
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    جناب آقای منتجب نیا تصمیم گرفته اند که از این پس سیاست را کنار بگذارند و در پمپ بنزین ها جوراب بفروشند اگرچه این جمع اضداد باشد.
  • سید فروزان CH ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    2 0
    آقای خاتمی ، ارمغان جریان اصلاح طلب سرمایه دشمن بودن در مملکت است ، افتخار کنید به این درجه خدمت رسیدن ، نفاق ،تحریف ،نفوذ ، اغتشاش ، دروغ بخش کوچکی از خدمات جبهه اصلاح طلبی بوده در مملکت ، بیشتر از این مردم را شرمنده خدمات خود نکنید
  • سید فروزان CH ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    آقای منتخب نیا حیف از این همه استعداد و توانایی ،واقعا حق شما را خوردند ، نینتانیاهو بخوبی آگاه شد از اینهمه توانایی که اصلاح طلبان را سرمایه خود دانست اسپند دود کن برای خودت ، امریکاییان دنبال گزینه ای جهت جایگزین کردن بایدن هستند ، ندزدنت
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    رو سیاهان عالم حیاکن
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 2
    چرا هیچ مرجعی با : محمدرضا باهنر برخوردی نمی کند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 1
    باز باهنر پیام داد .
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 4
    اقای باهنر خیلی زیاد نظر نده
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    باهنر
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    باهنر دنبال چیست؟
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۹
      0 0
      ...
  • حسين DE ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    0 0
    آقاى منتخب نياى توانا ممكنه يكى از توانائيهاى خودتان را نام ببريد،لطفاً فقط يكى نه بيشتر،در ضمن لطفاً دلايل رد صلاحيت خودتان را توسط شوراى نگهبان كه در اختيار خودتان است را منتشر كنيد تا مردم خيلى بيشتر با "توانائيهاى" شما آشنا شوند.
  • حسين DE ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    آقاى محمد رضا خاتمى در مورد عملكرد اصلاح طلبان در طى دوران بيش از سى و دوسال در رأس قدرت بودن يك بيلان ارائه دهيد بعنوان مثال در زمينه اقتصادى در دوران رياست جمهورى برادرت شيخ تمدن و افزايش روز افزون قدرت بانكها و مافياى دلاليسم كه داداشت حامى پروپا قرص آنها بود
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    اقای باهنر افکار شما به سمت کجا پیش میرود برای شما ها جای تاسف دارد .
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    چرا باهنر دستگیر نمیشه ؟؟؟
  • ... IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    1 0
    صددفعه به باهنر گفتیم که نظر نده!
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    باز باهنر پیام داد .
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
      0 0
      انهم در نهایت
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
    0 0
    آقای منتجب نیا اولا که هیچ توانایی نداری فرض بر اینکه داشته باشی شما اصلا صلاحیت نداری مگر غیر از اینست که شما معاون کروبی بودی حالا بفرمائید چه صلاحیتی داری هر گز نه شما بلکه هیچ کدام از شما اصلاح طلبان صلاحیت هیچ مدیریتی را ندارید
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    0 0
    باهنر...
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
    1 0
    یکی از بی هنر ترین افراد همین : باهنر است
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    0 0
    باهنر !
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
    1 0
    چرا با : باهنر هیچ برخوردی نمی شود ؟
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
      1 0
      چرا ایشان (باهنر) محاکمه نمیشود؟
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۵
    0 0
    باهنر فقط باید برای خودش نظر بدهد .
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
      0 0
      بعضیا هم از باهنر حرف شنوی دارند
  • ... IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
    0 0
    باهنر شروع میکنه به نظر گفتن .
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      0 0
      نظرش فقط برای خودش خوبه .
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 0
    باهنر = ؟
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
    0 0
    باز هم باهنر
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
    0 0
    . باز باهنر
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۱
    0 0
    اقای باهنر شما....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس