قالیباف:شهید سلیمانی ۴۰ سال به دور از هیاهوهای سیاسی برای دفاع از مظلومین مجاهدت کرد

یک عضو مجلس خبرگان رهبری اخیراً در گرمخانه شهر همدان حضور یافت و با آسیب‌دیدگان اجتماعی این شهر دیدار کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مرعشی: شهادت حاج‌قاسم یعنی سوختن سرمایه چند ده‌ساله ایران!

سرمایه ایران با شهادت حاج‌قاسم از بین رفت یا رشد کرد!؟

سرمایه ایران با شهادت حاج‌قاسم از بین رفت یا رشد کرد؟! / راز دشمنی ناتمام با قالیباف حتی در پساانتخابات

حسین مرعشی، فعال چپ و دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی که دارای سابقه آشنایی با شهید سلیمانی نیز هست، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با سایت جماران پیرامون این شهید گفته است:

"اینکه ما به هر دلیل با ترامپ به بن بست رسیدیم، و شرایط به سمتی رفت که آمریکا این جسارت را کرد که یک سردار با تجربه و مسلطی چون سردار سلیمانی را از ما بگیرد، به نفع ما نبود و به معنای سوختن سرمایه ای چند ده ساله بود."

او در بخش دیگری از حرف‌های خود همچنین اظهار می‌کند: من فراتر از ترامپ معتقدم که بعضی از همپیمانان و رقبای ما در سوریه هم از شهادت حاج قاسم استقبال می کردند. آن گونه که من شنیده ام ما با برخی همپیمانان خود در سوریه در اواخر حضور سردار سلیمانی به اختلاف رسیده بودیم. سردار سلیمانی در آخرین دیدارمان مطالبی را بیان کرد که هنوز هم نقل آن را به لحاظ سیاسی جایز نمی دانم. هم پیمانان ما که بعدها در جنگ سوریه رقیب ما شده بودند می توانند به ترامپ خط داده باشند. ترامپ نیز کسی نبود که درازمدت فکر کند و تمام تصمیماتش لحظه ای و بر اساس منافع زودگذر بود.[۱]

*در اشاره به بخش نخست اظهارات مرعشی بایستی تأکید کرد که تحلیل تأکید کننده بر "سوختن سرمایه ایران پس از شهادت حاج‌قاسم"(!) تحلیل صحیحی نیست زیرا رهبر معظم انقلاب و شخص حاج‌قاسم بعنوان تعیین‌کنندگان اصلی راهبرد امنیت خارجی در ایران اگر به چنین تحلیلی معتقد بودند صحنه ماجرا کاملا تغییر می‌کرد و می‌شد که حاج‌قاسم حتی از کشور خارج نشود.

دقت شود که یک نظام سیاسی و امنیتی موفق به روشنی می‌داند چگونه موفقیت‌های خود را تبدیل به رویه‌های جاری و چشمه‌های جوشان کند.

نگاهی به کارنامه ۴۰ ساله نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث امنیت‌بخشی داخلی و خارجی و مواردی مثل ساکت کردن فتنه اشرار در جنوبشرق کشور، پایان داعش، حمله به پایگاه آمریکایی عین‌الأسد و تثبیت حزب‌ا... و حماس و حکومت سوریه بوضوح نشان می‌دهد که با شهادت سردار سلیمانی نه تنها هیچ سرمایه‌ای سوخت نشد بلکه آن شهید عزیز در پایان مهلت این‌جهانی خود در اوج موفقیت و اقتدار به پیشگاه الهی شتافت و شجره طیبه‌ای را بنیاد نهاد که با حمایت و بصیرت مردم ایران می‌تواند تا همیشه باقی بماند و رشد و نموّ کند.

اظهارات مرعشی مبنی بر استقبال برخی هم‌پیمانان ایران در سوریه از شهادت حاج‌قاسم نیز اولا با مناسبات عقلانی انطباق ندارد. ثانیا پرتاب چنین فروضی به ذهن جامعه از سوی افرادی که در جریان جنگ سوریه صراحتا مخالف موضع ایران اسلامی و حرکت شهید سلیمانی بودند و ایضا در فتنه ۸۸ نیز نقشی آشکار داشتند؛ یک حرکت مشکوک ارزیابی می‌شود...

***

راز دشمنی ناتمام با قالیباف حتی در پساانتخابات

سرمایه ایران با شهادت حاج‌قاسم از بین رفت یا رشد کرد؟! / راز دشمنی ناتمام با قالیباف حتی در پساانتخابات

محسن رهامی، فعال اصلاح‌طلب و از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۰ که صلاحیت وی احراز هم نشد، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون چیزی به نام "ارزیابی خود از ایستادگی دستگاه‌ها در مقابل فساد" اظهار کرده است: در دوره ریاست آقای اژه ای، فعالیت‌هایی که در دوره قبل شروع شده بود، ادامه یافت و قدم های خوبی در مبارزه با فساد برداشته شد، رییس فعلی قوه قضاییه نسبت به روسای قبلی قوه، تسلط بیشتر و شناخت بهتری به قوه قضاییه دارد و قضات و محاکم را می شناسند. اقداماتی را هم مثل کنترل برخی محاکم، جابجایی برخی قضات، حضور سرزده و بازرسی آغاز کرده، ولی برای نتیجه گیری هنوز زود است‌.

او پس از قوه قضائیه به سراغ مجلس می‌رود و با یادآوری این که "مجلس ادعای انقلابی بودن و در تراز گام دوم انقلاب بودن را دارد"، می‌گوید: مجلس فعالیت چشمگیری در زمینه مبارزه با فساد نداشته است.   برخی افرادی هم که قرار است با فساد مقابله کنند، حرف و حدیث هایی درباره آنها وجود دارد. کسانی باید با فساد مبارزه کنند که پرونده مشکوکی نداشته باشند. مجلس در زمینه شفافیت آرا هم خوب عمل نکرد و به جای مقابله با فساد اقتصادی و اداری، به مسایل حاشیه ای روی آورده است.

رهامی درباره دولت و قوه مجریه نیز گفته است: دولت مدت زیادی نیست که سر کار آمده و برای قضاوت هنوز زود است. رویکرد دولت انتخاب مدیران جوانی است که سابقه مدیریت چندانی ندارند  و خطر کم تجربگی آن‌ها وجود دارد. موضوع دیگر استفاده از برخی وزراست که در دوره تحریم های دوره دولت احمدی نژاد، حضور داشتند. من در مجموع معتقدم که دولت هنوز کارنامه ای در زمینه مبارزه با فساد ارایه نداده است که البته شاید هنوز فرصت کافی نداشته است. [۲]

*البته اگر آقای رهامی قبل از ارائه ارزیابی من‌عندی خود، علت عداوت اصلاح‌طلبان با گزینه‌ای به نام "محمدباقر قالیباف" را توضیح می‌داد؛ آنگاه علت این ارزیابی عجیب وی که بیشترین انتقاد را متوجه قوه‌ای کرده که کمترین نقش را در بحث فساد دارد، مشخص می‌شد!

ما قضاوت درباره آنچه که رهامی گفته است را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم...

اینکه قالیباف چه کرده یا می‌تواند چه‌کار کند که اصلاح‌طلبان ستادی حتی در پسا انتخابات هم دست از وی و سیاه‌نمایی علیه کارنامه جهادی وی برنمی‌دارند و همچنان او را اصلی‌ترین دشمن خط راهبردی فتنه در داخل کشور می‌دانند، محل تأملات جدیست.

در این باره بایستی اضافه کرد که مسئله لزوما به آقای قالیباف برنمی‌گردد!

بلکه پاسخ معما در "عزم جهادی و کارآمدی" است که دشمنان نظام و بدخواهان مردم در هرکجا که آنرا رؤیت کنند یا احتمال آنرا در آینده بدهند؛ علیه آن کین‌توزی را آغاز می‌کنند.

***

عضو مجلس خبرگان رهبری در گرمخانه همدان حضور یافت

دغدغه یک آیت‌الله برای کارتن‌خواب‌ها

سرمایه ایران با شهادت حاج‌قاسم از بین رفت یا رشد کرد؟! / راز دشمنی ناتمام با قالیباف حتی در پساانتخابات

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی اصفهانی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مدیر حوزه علمیه همدان، شنبه شب گذشته همراه با جمعی از طلاب و مبلغان جبهه فرهنگی میقات ظهور شعبه همدان، در یکی از گرمخانه‌های شهر همدان حضور یافت و از نزدیک با ساکنان این مکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگوی دوستانه، افراد حاضر در گرمخانه به بیان مشکلات و دغدغه‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله موسوی اصفهانی نیز ضمن شنیدن مشکلات، خواستار رسیدگی و رفع مشکلات مطرح شده توسط مسئولان از طریق مجاری اداری شد.

ذکر مصیبت شهادت حضرت زهرا(س) نیز پایان‌بخش دیدار و گفت‌وگوی مدیر حوزه علمیه استان در گرمخانه شهر همدان بود.[۳]

*این دیدار که در نوع خود عملی بینظیر به شمار می‌رود از مصادیق مردم‌مداری در نظام اسلامی و همدردی رجال نظام حتی با آسیب‌دیدگان اجتماعی است.

رخدادی که می‌توان به آن بالید و خواستار توجه بیشتر رسانه‌ها و مردم به چنین رفتارهای رئوفانه‌ای شد که حتی در تاریخ ایران نیز بیسابقه‌اند.

دقت شود که آیت‌ا... موسوی‌اصفهانی در حالی در یک گرمخانه حضور یافته است که هنوز در خاطر داریم رئیس‌جمهور وقت چطور با ماشین در یک کارخانه حاضر شد و از کارگران بازدید کرد. و یا دیده‌ایم که چگونه یک مسئول با کفش روی فرش‌های یک خانواده زلزله‌زده رفت و کسانی از رجال سیاسی متعلق به یک جریان خاص، چگونه از "مردم" با عنوان لشکر قابلمه‌بدست‌هایی یاد می‌کنند که مثلا باید تهران را برای زندگی آنها گران‌تر کرد تا نتوانند در پایتخت زندگی کنند!

این اقدام بصیرانه همچنین در حالی انجام گرفت که طی ماه‌های اخیر کسانی از رجال اصلاحات در اظهارات و بیانیه‌هایی خواستار عزلت‌گزینی علما و فضلا از مسائل مبتلی‌به جامعه و سیاست و مشغول شدن آنها به درس و بحث حوزوی شده‌اند. [۴]

همچنین در حالیکه اخبار اتوبوس خوابی برخی افراد در تهران نیز به گوش رسیده است، اهتمام این مسئول رده بالای نظام در توجه به افراد بی‌خانمان رفتاریست که باید بعنوان سرمشق مسئولان قرار گیرد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1536757

2_ https://www.isna.ir/news/1400101511454/

3_ https://hawzahnews.com/xbx2F

4_ mshrgh.ir/1319728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • حجت MD ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    وای به ایامی که این مغزهای با پاره اجر بر کشور حاکم بودند و وای بیشتر به روزی که دوباره اینها بخواهد با این مغزهای فاسد و واژگون شده بر کشور حکمرانی کنند خود غربی ها می گویند که شهید سلیمانی خطرناکتر از ژنرال سبلیمانی است و این بی مغزهای می گویند ما ضرر کردیم
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
      1 0
      بصیرت بصیرت بصیرت
  • حجت MD ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    وای به ایامی که این مغزهای با پاره اجر بر کشور حاکم بودند و وای بیشتر به روزی که دوباره اینها بخواهد با این مغزهای فاسد و واژگون شده بر کشور حکمرانی کنند خود غربی ها می گویند که شهید سلیمانی خطرناکتر از ژنرال سبلیمانی است و این بی مغزهای می گویند ما ضرر کردیم
  • حجت MD ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
    1 0
    وای به ایامی که این مغزهای با پاره اجر بر کشور حاکم بودند و وای بیشتر به روزی که دوباره اینها بخواهد با این مغزهای فاسد و واژگون شده بر کشور حکمرانی کنند خود غربی ها می گویند که شهید سلیمانی خطرناکتر از ژنرال سبلیمانی است و این بی مغزهای می گویند ما ضرر کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس