محمد فاضلی

"عوض کردن جای شهید با افراد سیاه‌نما در روز روشن"! پروژه‌ای که برخی رجال و احزاب اصلاح‌طلب در راستای پروژه سیاه‌نمایی خود آنرا دنبال می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"پلیس"؛ هدف رگبار مجرمان خشن

"پلیس"؛ هدف رگبار مجرمان خشن/ یتیمان روحانی در حسرت آبان ۹۸

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس استان تهران در بخشی از یک مصاحبه پیرامون درگیری مسلحانه اخیر پلیس با سارقان در محله ولنجک تهران گفته است:‌ مجرمان گستاخ‌تر و جری‌تر شده‌اند و باید به این موضوع بیشتر تمرکز کنیم.

او می‌افزاید: به نظر من علت این امر پایین بودن هزینه جرم برای مجرمان است. در برخورد با مجرمان یک بخش برخوردهای پلیسی و انتظامی است و بخش دیگر برخوردهای قضایی است که باید در ادامه و تکمیل کننده تلاش‌های پلیس باشد.

سردار رحیمی تصریح می‌کند: مجرمان این استنباط و احساس را دارند که برخورد آنچنانی با آن‌ها نمی‌شود و قطعا آن‌ها جری‌تر نیز خواهند شد.

رییس پلیس تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که در این زمینه با مشکل قانونی مواجه هستیم یا خیر؟! نیز گفته است: معتقدم در این زمینه مشکل قانونی وجود ندارد اما باید برخورد قاطع با مجرمان صورت بگیرد.[1]

*ما قضاوت درباره گفته‌های سردار رحیمی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

پر واضح آنکه وقتی بحث جری شدن مجرمان از لسان فرماندهان انتظامی شنیده می‌شود یعنی اقدامات عاجل حکومتی و قضایی در این باب لازم است. تا هم عواقب جرم به صورتی بازدارنده به یکان یکان افراد جامعه شناسانده شود و هم مجرمان به گونه‌ای مجازات شوند که شاهد تکرار جرم نباشیم.

جالب است بدانیم که یکی از سارقان مسلح حادثه اخیر، پیش از این سابقه قتل عمد نیز داشته است!

سارقان در این درگیری یکی از مأموران ناجا را نیز از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار دارند که خوشبختانه اندام حیاتی این نیروی پلیس آسیب ندید و ایشان هم‌اکنون در نقاهت به سر می‌برند.

***

عوض کردن جای شهید و "سیاه‌نما" در روز روشن!

"پلیس"؛ هدف رگبار مجرمان خشن/ یتیمان روحانی در حسرت آبان ۹۸

حزب اصلاح‌طلب همبستگی طی بیانیه‌ای در واکنش به تمدید نشدن قرارداد همکاری محمد فاضلی (از استادان اصلاح‌طلب جامعه‌شناسی) با دانشگاه مربوطه[2] تأکید کرده است:

"توصیه مشفقانه حزب همبستگی ایران اسلامی به رئیس جمهور محترم آن است که نسبت به توقف اینگونه رویه های غلط که می تواند آینده کشور را به مخاطره انداخته و به تهی شدن جامعه علمی کشور از حضور نخبگان و اساتید خیرخواه و آزاداندیش بیانجامد، اهتمام جدی ورزد و اجازه ندهد که نقد عالمانه دلسوزان واقعی و خیرخواهان مردم ایران، در هیاهو و هجمه های دوستان ناآگاهی که هیچگونه صدای مخالفی را بر نمی تابند، به محاق رفته و پشتوانه دولت و نظام از موهبت فرهیختگانی که تعالی و پیشرفت کشور را آرمان خود قرار داده اند، تهی شود!"[3]

*ما نفیا و اثباتا درباره تمدید نشدن همکاری آقای فاضلی با دانشگاه و موضع حزب موسوم به همبستگی نظری نداریم.

اما این جمله ابراز شده در بیانیه مذکور جای تأمل دارد که می‌خوانیم: "پشتوانه دولت و نظام از موهبت فرهیختگانی که تعالی و پیشرفت کشور را آرمان خود قرار داده اند، تهی شود"!

این جمله در حالی است که خوانش مواضع آقای فاضلی نشان می‌دهد ایشان اتفاقا در سمت دیگر ماجرا قرار دارد و مواضع و تفکرش در سمت موافق نظام نیست.

ما در اینجا برخی از مواضع اعلامی از سوی فاضلی را جهت استحضار مخاطبان محترم ارائه و قضاوت را به آنها واگذار می‌کنیم:

۱_ نظام سیاسی –ایران- به شیوه‌های مختلف، خانواده را آزار می‌دهد.

۲_ کیفیت حکمرانی در ایران پایین است.

۳_ اگر احساس خفگی می‌کنید، اثر طناب‌هایی است که در این ۷۰ سال حاکمان، سیاست‌مداران، بوروکرات‌ها، پیمانکاران و مشاوران دور گردن‌مان محکم بسته‌اند.

۴_ ما ایرانیان، کجا و چرا شکست خوردیم؟

۵_ مردم معتقدند که فساد نظام‌مند در کشور وجود دارد.[4]

بدیهیست که پرده برانداختن از سیاه‌نمایی‌ها و انکارهایی که پیرامون حقایق مثبت نظام جمهوری اسلامی ایران صورت می‌گیرد از مصادیق اصلی "جهاد تبیین" است.

***

 

"یتیمان روحانی" در حسرت آبان98

"پلیس"؛ هدف رگبار مجرمان خشن/ یتیمان روحانی در حسرت آبان ۹۸

اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال چپ و قائم مقام حزب اعتماد ملی در مصاحبه با شماره دوشنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون دولت رئیسی اظهار کرده است:

"این دولت هنوز سر در گم است و هنوز دارای یک مدیریت ثابت و تفکر با ثبات در زمینه اداره کردن کشور نیست. هنوز نمی‌داند که ارز ترجیحی را حذف کند یا ماندگار کند. هنوز نمی‌داند که سن بازنشستگی را دو سال اضافه کند یا اینکه تغییری در آن ایجاد ننماید. هنوز نمی‌داند که مطالبات معلمان را در خصوص رتبه بندی انجام دهد یا اینکه آن را مسکوت بگذارد و اساسا بودجه آن را دارد یا بودجه‌ای برای آن تخصیص نداده است. هنوز نمی‌داند که قیمت حامل‌های انرژی به ویژه بنزین را آزاد کند یا خیر. مجموع این مسائل نشان می‌دهد که دولت سیزدهم فعلا یک دولت سرگردان است."[5]

*فارغ از اینکه کسی منتقد یا مشوق دولت آقای رئیسی باشد اما آقای گرامی‌مقدم گویا تدبیر و تأمل مدیریتی را با سردرگمی اشتباه گرفته‌اند...

و از طرف دیگر دلشان هم برای دولتی که صبح جمعه تصمیم به گرانی بنزین می‌گرفت و ده‌ها نفر بخاطر تصمیم غلطش می‌مردند، تنگ شده!

عضو برجسته حزب اعتماد ملی باید این منطق مدیریتی را بداند که تصمیمی که پس از تأنی و مشاوره گرفته شود؛ حتی اگر بد هم باشد اما بهتر از تصمیمات خلق‌الساعه و فکر نشده است.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1186965

2_ mshrgh.ir/1330363

3_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1539413

4_ mshrgh.ir/1329779

5_ https://www.armanmeli.ir/fa/main/print/330510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    3 7
    با سلام می دانم ممکن است منتشر نشود اما تمام موارد 5 گانه منتسب به آقای فاضلی- تابحال اسمشان را هم نشنیده بودم- کاملا صحیح و درست است بخصوص در مورد نهاد خانواده که به فنا فرستاده شد .
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
      1 0
      دلیل این همه گلایه مردم از پلیس چیه؟ عدم برخورد قضات!قضات انگار با مجرم رفیقن.پلیسم مبینه که چه دستگیر کنه چه نکنه اتفاقی نمیوفته بعد یه مدت دلسر میشه.به همین راحتی
  • MD ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    23 2
    وقتی اسماعیل گرامی این حرف رو در مورد سردرگمی دولت بزنه, معلوم میشه که دولت داره نسبتا خوب پیش میره و اینها میخواهند ایراد بنی اسرائیلی بگیرند، و از روی این نوع ایراد گرفتنهای دشمنان میشود کیفیت کار دولت را به خوبی درک کرد.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    10 1
    این اصلاح طلبان زمانی که دانشمندان هسته ای کشور را اخراج می کزدند و صنعت هسته ای را تعطل کردند چرا صدایشان در نیامد . وجدان ندارند
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    28 1
    ننگ بر فتنه گران. پادوهای غرب. امکان ندارد ایران عزیز رو جولانگاه آمریکا و غربزده ها کنیم به هرقیمتی که باشد از ملت مسلمان و مومن ایران دفاع خواهیم کرد
  • سیدامیر IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    8 0
    به مسئولین مربوطه بگین سارقان مسلح و جانی دیر یا زود شما را هم دچار مشکل خواهند کرد پس بخاطر تعهدات حقوق بشری کذایی امنیت مردم بی دفاع را بخطر نیندازین.
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    14 0
    به این شخص مقدم باید گفت آقای سه نقطه ... مثل اینکه یادت رفته ۸سال تصمیمات آبگوشتی دولت متبوعت و همفکرانت که میگفتتد هر کس توان زندگی در تهران را ندارد برود به شهر و ولایت خودش زندگی در تهران هزینه دارد و فقط اصلاح طلبان که اساتید غارت و چپاول هستند می توانند در تهران زندگی کنند
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    8 1
    تا زمانی که طرح تکریم مجرمین در قوه قضاییه هست وضع امنیت بهتر نمیشه
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    5 1
    به نظر حضرات باید اجازه بدیم امثال فاضلی ذهن نخبه های مملکت رو پر از مزخرفات خودنمایانه و خیانتکارانه کنند تا آزادی بیان آسیب نبینه. خود مخترعین آزادی بیانم اجازه نمیدن هرکس هر چه دلش خواست به اسم استاد تو ذهن دانشجو کنه
  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    7 0
    اف به روحانی کذاب
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 0
    کمتر کسی پیدا میشود که حقوق و امکانات خوبی نصیبش گردد و بخواهد تا ان را بخطر اندازد.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 0
    آخه دولت سیزدهم مثل دولت قبل ارباب خارجی ندارند که فقط گوش بارمان آنها باشه که هرکاری که کمر اقتصاد .امنیت .وفرهنگ ایرانو بشکنه انجام بده .ونیازی بازدید وازمون نداشته باشه .ولذا دولت سیزدهم بارها با کارشناسان جلسه بررسی انجام میده تا زمانیکه برسه.ومثل شما دائما بفکر دروغگو تهمتو سیاه نمایی دیگران نیست ومثل روحانی باهمه کارشناسان مخالفت وفقط دستور انگلیسی آمریکا و انجام نمیده .تا نیازی به بررسی نداشته باشه
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    اینکه آیه الله رییسی با احتیاط عمل می کند به این دلیل است .اولا وضعیت حساس است و جای اشتباه نیست .اشتباه در گران کردن بنزین را یادتان باشد.ثانیا علاقه رییسی به مردم باعث شده با احتیاط عمل کند . گران کردن ارز و بنزین کار بسیار خطرناکی است . با گران کردن قیمت ارز قیمت دارو گران می شود و بسیاری از داروها زیر پوشش بیمه نیستند.وما آنها را آزاد می خریدم . و به بهانه گران شدن ارز همه چیز یکباره گران می شود . پس آقای رییسی خوب عمل می کند .
  • محسن محمدی IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    0 0
    با سلام نظرات دکتر محمد فاضلی را نقد کردید و به برخی نکات درست نیز اشاره کردید اما اگر مبنا را منشور انقلاب قرار دهیم ایشان را علیرغم وجود نظرات مخالف ، جزو افراد دلسوز قلمداد خواهیم کرد با احترام
  • !! IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    1 0
    ناف لیبرال اصلاح طلبان را ؛ با نفاق بریده اند !!
  • محتشم IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 0
    تنها در ایران است که پلیس به صورت بی دفاع مورد حمله قرار گرفته و و حشتناک تر اینکه اجاره دفاع از خود نداشته و به تئوری جلوگیری از تنش می بایستی نقش قربانی سیاسیون اصلاح طلب ایفا کند آیا فکر نمی کنند دارند این کشتی را سوراخ می کنند
  • اویس US ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
    2 0
    یک کلمه(افساد طلبان)
  • مهدی IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 0
    من فکر می کنم اگر خطری متوجه کشور باشد از جانب منتقدان جدی نیست بلکه از سوی "کاتولیک تر از پاپ ها" و لشگر مجیزگویان منافق است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس