ظلم تاجزاده و حجاریان به کشاورزان ایرانی

دو پوست موز زیر پای حجاریان است. از یکسو برای فتنه اقتصادی نباید به قوت اقتصادی ایران اشاره کند. از سوی دیگر اما با جای گرفتن قدرت ایران در تعریف "هژمونی" که منبعث از قوت اقتصادی و نظامی است چه کند؟!

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

 

"رهبری نامقبول، انقلاب ناموفق"

روحانیون مبارز "معارض" شدند

روحانیون مبارز "معارض" شدند/ دو پوست موز زیر پای حجاریان!

2 تشکل چپ "مجمع روحانیون مبارز" و "مجمع مدرسین و محققین حوزه" اخیراً به بهانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه مشترک و البته تندی را منتشر و در آن تأکید کردند که امروز سخن گفتن و دفاع کردن از انقلاب دشوار است!

در ادامه مهمترین بخش‌های این بیانیه را به انتخاب مشرق می‌خوانید:

_در چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب، سخن گفتن از آن دشوار و ستایش از آن دشوارتر است!

_بسیاری از مردمانی که از توطئه ها و فشارهای ظالمانه خارجی و نیز اشتباه ها و ناکارآمدی های درونی رنج فراوان دیده اند، نسبت به اصل انقلاب دچار تردید و احیاناً بدبینی شده و امیدشان به آینده بهتر کمتر شده است و دشمنان ملت و انقلاب این بدبینی و نومیدی را تشدید می کنند. با این وجود، بر این باوریم که همه ی آنان که دل در گرو انقلاب و بزرگی رهبر فرهمند بنیانگذار دارند و همه‌ی کسانی که به سرنوشت کشور و عزّت ملّت و برخورداری همگان به عنوان شهروندان صاحب حق و حرمت می اندیشند باید بکوشند تا جایگاه والای انقلاب و منزلت حضرت امام نگاه داشته شود و دریابند و به دیگران تفهیم کنند که در سایه این باور و دلبستگی است که می توان سلامت، آزادی و پیشرفت کشور را تضمین کرد.

_در اسلامی بودن انقلاب تردیدی نیست. گواه این مطلب آنست که رهبر مقبول انقلاب از برجسته ترین شخصیت های علمی و دینی و مرجعی بزرگوار بود و اکثریت آنان که به صحنه آمدند مسلمان بودند.

_امام در آغاز، هم نوا با وجدان جامعه خواستار اصلاح بودند و هنگامیکه از آن نومید شدند بر رفتن نظام شاهنشاهی و جایگزین شدن آن با نظامی که در آستانه ی پیروزی انقلاب عنوان "جمهوری اسلامی" را یافت پافشردند!

_خدمات بعد از انقلاب قابل انکار نیست ولی باید پرسید که:

اولاً اگر جمهوری اسلام هم نبود آیا بخش مهمی از این خدمت ها و پیشرفت ها به وجود نمی آمد؟ ثانیاً در مقام مقایسه کشورمان با بسیاری از کشورهای هم طراز و حتی آنها که از ما عقب‌تر بوده اند و امروز جلو افتاده‌اند، باز هم کارنامه جمهوری اسلامی یا بهتر است بگوئیم راهبردهای مدیریت جامعه را (که تقریباً در تمام این دوران به خصوص سه دهه اخیر ثابت بوده است) درخشان خواهیم یافت. ثالثاً، آنچه صورت گرفته است چه نسبتی با آرمانهای انقلاب و خواست تاریخی ملّت که در جستجوی آزادی، استقلال و پیشرفت توأم با عدالت، اخلاق و معنویت بوده است دارد؟

شاید بتوان پاسخ این پرسش ها را در افزایش میزان مهاجرت (بخصوص نخبگان و استعدادهای جوان)، کاهش سرمایه اجتماعی، خروج سرمایه های مادی، آسیب دیدن منابع تجدید ناپذیر، ناتوانی از بهره برداری بهینه فنی و علمی از آنها و تبدیلشان به سرمایه های تجدیدپذیر، وضعیت ناگوار معیشت مردم و ذهنیت آنان که در آینده اوضاع بدتر خواهد شد یافت.

_جا دارد که از آنچه در زمینه تقویت فنی، ابزاری، سازمانی و نظامی با تکیه بر نیروی علمی و فنی و ایمانی و مبنا قرار دادن سیاست بازدارندگی شده است تقدیر به عمل آید؛ آنچه از جمله ضریب نفوذ منطقه ای ایران را بالا برده است تا آنجا که دشمنان نیز به نقش موثر و توان جمهوری اسلامی در مقابله با تروریسم وحشی و عوامل تخریب در منطقه از جمله در برابر بلای داعش و سرکوب کردن آن و تأمین امنیت برای ایران و منطقه اعتراف کرده اند. ولی از نظر دور نداریم که در دراز مدت در جهان پیچیده ی امروز، تنها قدرت نظامی (که در این زمینه از مخالفان اصلی خود عقب تریم) و نیز نفوذ منطقه ای بر پایه یک عامل (به خصوص اگر تحریک کننده باشد) نمی تواند پایدار بماند و آینده ی ما را تضمین کند مگر اینکه در همان حال دارای اقتصاد محکم و پویا باشیم و نیز بتوانیم رضایت مردم را که عامل اصلی اقتدارند بیشتر کنیم. و اگر به زبان رایج سخن بگوئیم می توان گفت که "میدان"، در کنار و در ذیل یک اقتصاد قوی و رفتار عادلانه با مردم و تأمین مصالح ملی به علاوه یک دیپلماسی هوشمند و نیرومند و منطقی در عرصه بین المللی کارساز خواهد بود. ما باید منادی صلح و امنیت در منطقه باشیم و از دادن هرگونه بهانه به دیگران برای فشار و احیاناً ضربه زدن به خودمان خودداری کنیم. در غیر اینصورت آنچه عامل بازدارندگی به حساب آمده است می تواند خود به صورت عاملی علیه امنیت و ثبات و در جهت انزوای بیشتر ما کمک کند.

_آیا تبدیل یک قدرت نظامی پر افتخار با پشتوانه خون دهها هزار شهید و دهها هزار جان باز و آزاده و صدها هزار ایثارگر به یک نیروی پلیس- امنیتی که احیاناً رویاروی مردم قرار می گیرد و بازگذاشتن دست او برای به چنگ آوردن امکانات گسترده مالی، اقتصادی، سیاسی و اطلاعاتی همراه با سلاح تا جایگزین احزاب و حرکت سالم حزبی و رقابت مدنی شود و بکوشد تا ذهنیت و اراده ی نهادهائی را که باید حافظ و نگهبان جمهوری اسلامی و منافع مردم باشند و رویکرد و عملکردشان مانع افتادن نظام در دام یک خودکامگی بی مهار شود تسخیر کند، آیا این به نفع انقلاب و مصلحت جامعه و حتی به صلاح همان نهاد انقلابی است؟

_اگر می شدها و می شودها با اراده ی بالادستی حکمرانی تبدیل به (بشودها) شود گام بلندی است در جهت خود اصلاحی نظام که می تواند بسیاری از مشکلات بحران آفرین را حل کند و در درجه اول بازار مکاره ی متوهمان براندازی را بیش از پیش کساد و دشمنان اصلی را از ضربه زدن به ایران بیش از پیش نومید کند و با جهت گیری به سوی بهبود احترام آمیز وضع زندگی مردم امید و رضایت آنان را بیشتر و حرکت به سوی توسعه همه جانبه و پایدار و تأمین نیازهای مادی و معنوی جامعه و سربلندی ایران عزیز شتابان تر شود و آنان که ایران را پاره پاره و ایرانی را تحقیر شده و کشور را آشوب زده می خواهند (یا نتیجه پندار و رفتارشان چنین است) از گذشته ناکام تر شوند. (منبع: جماران)[1]

* شاهد عمق مظلومیت نظام و انقلاب اسلامی هستیم در مقابل کمربستگی و عزم راسخ عده‌ای که منصب‌دار همین نظام بوده و هستند اما امروز علیه انقلاب و دستاوردهای محرزش به خط شده‌اند و از هیچ تقلایی هم فروگذار نیستند.

شوربختی بیشتر اما آنکه با جماعتی "خویش بر خواب زده" مواجهیم که اگرچه درس‌آموخته حوزه و دانشگاه‌اند اما حرف‌های عوامانه می‌زنند و در مهجوریت عقل متوجه هیچ حقی نمی‌شوند.

شاهد مثال اینکه آقایان به قدرت بالای نظامی ایران اذعان و اشاره و اعتراف دارند اما این گزینه عقلانی و این سخن متواتر دانشمندان علوم سیاسی را نمی‌فهمند و نمی‌خوانند که "قدرت نظامی خاصه در حالت فرا مرزی منبعث از قدرت اقتصادی است و یک هژمون نظامی حکما یک هژمون اقتصادی نیز هست."

بله! البته ایران ما نیز همانند دیگر ملل جهان با مشکلاتی خاصّه در بخش اقتصاد مواجه است. اما آیا بین رجال مجمع روحانیون و مجمع محققین یک نفر هم نیست که در کنار این مشکلات به قدرت اقتصادی ایران در ایجاد نظام مالیاتی سبک، تک‌نرخی‌سازی بیکاری، ارزان‌سازی نان و کالری و افزایش دادن قدرت خرید مردم نسبت به رژیم گذشته اذعان کند؟

تنظیم‌کنندگان این بیانیه آنچنان مشغول طعنه‌زنی به سپاه پاسداران و طرح "شبهه رهبری مقبول و رهبری نامقبول" بوده‌اند و به القای گزینه "انقلاب ناموفق" توجه داشته‌اند که از دیدن خورشید تابان دستاوردهای انقلاب غافل مانده‌اند.

دستاوردهایی که باید بدانیم اگر کسی به آنها اشاره نمی‌کند یا نادان است یا منافق!

نادان نمی‌داند و باید به دنبال دانستن باشد.

اما منافق حق را می‌بیند و می‌داند ولی به آن اشاره نمی‌کند تا هدف نفسانی خود را پی گرفته باشد...

مجمع روحانیون مبارز، یکی از تشکل‌های فعال در فتنه 88 بود که اخیرا دست به "تحریم خاموش انتخابات 1400" نیز زد.

***

چرا ایران اسلامی در صدر اخبار جهانی است؟

دو پوست موز زیر پای حجاریان!

روحانیون مبارز "معارض" شدند/ دو پوست موز زیر پای حجاریان!

سعید حجاریان، تئوریسین اصلاحات و از دستگیرشدگان فتنه 88 در بخشی از مصاحبه خود با شماره اخیر هفته‌نامه صدا اظهار کرده است:

"من یک سؤال می‌پرسم. الان اخبار کشوری مثل ترکمنستان چقدر تبدیل به سرخط خبرها می‌شود؟ جواب را مقایسه کنید با ایران که دست‌کم در هفته یک headline دارد. این وضعیت زمانی حل می‌شود که زمین سیاست محکم شود. به این معنا که در کوتاه‌مدت مسئله ثبات و کارآمدی و یا به‌عبارتی دیگر نرمالیزاسیون اتفاق بیفتد. الان، عربستان سعودی، پادشاهی، آن هم از نوع کاملاً بسته آن است اما مردم دست‌کم می‌دانند روزشان را چگونه شب خواهند کرد. اما، در ایران این‌گونه نیست و رویه‌ای دیگر برای خروج از برجستگی خبری در جریان است؛ اصحاب تنظیم و تحدید معتقدند به‌جای آنکه نرمال بشویم باید زیر میز خبر و تحلیل مستقل بزنیم و دور کشور حصار بکشیم. اما مگر می‌شود؟ شما همین ماجرای سرنگون کردن هواپیمای اوکراین را ببینید! هنوز علاج نشده است. چرا؟ چون جعبه سیاه نباید باز شود. یعنی چه کاری بکنند و چه نکنند، سرخط خبرها هستند."

او در بخش پایانی همین مصاحبه نیز تصریح می‌کند: به‌گمان من مقدمه فرآیند اصلاح فارغ از اینکه چه کسی اصلاح‌گر باشد این است که صفحه شطرنج سیاست و بوروکراسی ایران از نو چیده شود. یعنی، نیروهای زائد حذف شوند، رویه‌ها مکتوب شوند و نظام گزینشی اصلاح شود، به‌طور نهادی با فساد مقابله شود و به‌طور کلی تکه‌های پازل دموکراسی تمهید و در کنار یکدیگر قرار گیرد. و یک شرط مهم دیگر؛ باید باب تعامل‌ با دنیا باز شود. الان، شریک هویتی، سیاسی و اقتصادی ما نیروهای شبه‌نظامی شده‌اند و اگر بپرسیم در خاورمیانه کدام گروه یا پیمان اقتصادی با ما در تعامل است، سکوت خواهد شد. یعنی، جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت ۴ دهه از عمر خود نمی‌تواند با صدای بلند از متحدان خود دفاع علنی کند یا حتی از آن‌ها نام ببرد. حال آنکه در کشورهای توسعه‌یافته این قبیل حمایت‌ها اعم از مالی و تسلیحاتی و... در قالب پیمان‌ها صورت می‌گیرد.[2]

*صحبت‌ها و استدلالات سطحی حجاریان جای تعجب دارد... رسانه‌های جهانی هر هفته و بسا که گاهی هر روز خبری از ایران را در headline دارند. به این دلیل ساده که ایران اسلامی هم در کنار آمریکا و چین و روسیه جزو چند قدرت تعیین‌کننده و برتر منطقه خود و جهان است و قابل انکار و کتمان و بی‌تفاوتی نیست.

آقای حجاریان با کدام مبنای عقلانی تصمیم گرفته کشورهای بی‌تأ‌ثیر در فرایندهای جهانی که نه تنها امنیت و اقتصاد همپیمانان که امنیت و اقتصاد خودشان را هم بدون تضمین دیگران نمی‌توانند حفظ کنند را با ایران بزرگ مقایسه کند؟!

ایران بزرگی که امروز نه تنها امنیت و اقتصاد خود بلکه امنیت و اقتصاد همپیمانانش از شرق دور تا سواحل مدیترانه در غرب را نیز به راحتی تأمین می‌کند. (اشاره به تعریف چتر در مفهوم هژمونی)

آقای حجاریان باید به USATODAY و REUTERS حق بدهد که وقتی ایران اسلامی معضل سوخت همپیمانان خود از ونزوئلا گرفته تا لبنان را در عین تهدیدات آمریکا و اسرائیل رفع می‌کند؛ سرخط اخبار خود را به ایران اختصاص بدهند و از ترکمنستان چیزی نگویند!

 حجاریان اکنون دو پوست موز زیر پا دارد. از یکسو برای نیل به سمت "فتنه اقتصادی" نباید به مثبتات اقتصادی ایرانِ بزرگ اشاره کند و از سوی دیگر با مفهوم علمی هژمونی مواجه است که ایران در تمامی چارچوب‌های آن جا گرفته است و حجاریان نمی‌داند که با آن چه کند؟!

در اشاره به سؤال حجاریان مبنی بر اینکه "اگر بپرسیم در خاورمیانه کدام گروه یا پیمان اقتصادی با ما در تعامل است، سکوت خواهد شد" نیز لازم به اشاره است که متأسفانه کار برخی رجال صاحب تئوری در اصلاحات به جایی رسیده است که سؤالاتی را می‌پرسند که اینک حتی نوجوانان دبیرستانی هم به سادگی پاسخ آنها را می‌دانند!

مثل آقای تاجزاده که از رهبری خواسته بود یک کشور پیشرفت‌کننده در تحریم را معرفی کنند اما کتاب جواهر لعل نهرو را نخوانده بود که ایرلند از جمله این کشورهاست.[3]

و مثل آقای حجاریان که درباره سؤال خود اسامی مختلفی مثل "پیمان همکاری‌های شانگهای"، "توافق راهبردی ایران و چین" و ایضا نام کشورهایی مثل ونزوئلا و بوسنی‌وهرزگوین و لبنان و عراق و... را نشنیده است. (البته به نظر می‌رسد مشکل اینجاست که نام آمریکا بین این کشورها نیست!)

ضمن اینکه حجاریان کأنه نمی‌داند که حمایت ایران از سازمان‌های محور مقاومت و جنبش‌های آزادیبخش نشانه‌ای از قوّت اقتصادی و نظامی ایران است نه نشانه‌ای برای یک تحقیر!

ما اگرچه در کتاب‌خوانی و اهل مطالعه بودن امثال تاجزاده شک داریم اما حتما در کتاب‌خواندن و مطالعه‌گری سعید حجاریان شک نداریم.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1540177

2_https://telegra.ph/%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D8%A8%DB%8C%E2%80%8C%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-01-30

3_ mshrgh.ir/1333311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    23 5
    از نامه مجمع بی سواد به یاد خوارج می افتیم که مقصر خطای نابخشودنی خود در به شکست کشاندن جنگ صفین را حضرت علی می دانستند که چرا مانع شان نشد؟! این جماعت خطاهای دولت های موسوی، هاشمی، خاتمی و روحانی که هم ایشان حامی این دولت ها بودند را به پای کسانی می گذارند که اساساً با زمامداری این چهارنفر به شدت مخالف بوده اند حال آن که تقریباً همه گرفتاری های مملکت از ندانم کاری های همین چهار تا است!
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
      9 0
      باید ۸۸ منحل می شدند تا الان گستاخ نشوند
    • SE ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
      1 0
      از نهروانیان بدترند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    9 2
    به این جمله حجاریان توجه کنید ***جمهوری اسلامی ایران بعد از گذشت ۴ دهه از عمر خود نمی‌تواند با صدای بلند از متحدان خود دفاع علنی کند یا حتی از آن‌ها نام ببرد. حال آنکه در کشورهای توسعه‌یافته این قبیل حمایت‌ها اعم از مالی و تسلیحاتی و... در قالب پیمان‌ها صورت می‌گیرد.*** فقط بازی با کلمات است و همه می دانند طرف مقابل ما همه امکانات رسانه ای و مالی و سیاسی از جمله سازمان ملل را تحت نفوذ خود دارد و به نوعی یک تقابل نابرابر است و فقط رژیمی هایی که همسو با آنها باشند مجوز هر کثافت کاری را دارند و دم از کسی بلند نمی شود . و حجاریان غیر مستقیم می گوید با آنها همسو شویم و از متحدمان با صدای بلند دفاع کنیم ، خوب وقتی با اونها همسو شویم متحدی باقی نمی ماند .
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    13 5
    نمیدانم خداوندمتعال چقدر صبرش زیاداست به این نادانتر ازابوجهل ویاران نفوذی ومنافقاش فرصت میدهدتاعلیه دین خدا ونظام سیاه نمایی وکارشکنی بکنند دعای روزانه مانابودی دشمنان خارجی ونوکران و پادوهای جیره بگیرشان داخلی شان میباشد
  • مسعود IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    12 5
    به حضرات پشیمان باید گفت شبیه ترین به ایران کشور مصر است که در این چهل و اندی سال ، با وجود عهد وعقد اخوت با اسرائیل و همپیمانی با امریکا فقط ۴ ملیون قبر خواب دارد ، خودتحقیری شما را نجات نمیدهد ، وحجاریان هم باید بداند و می داند که امثال ترکمنستان هم اگر ستون پنجم هایی چون شما میداشت هر روز هدلاین خبر رسانه ها بود . شما با این نقش سربازان مخفی شده در اسب تروای غرب به این مایه ی شرمتان بنازید تا روز حستب دنیایی و اخروی
  • NL ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 4
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    10 5
    ۱_گنبد ،گیلان ،خلق بلوچ ،کردستان ،جنگ ،تحریم به عاملیت کدخدا ۲_ اجرای نسخه های منسوخ شده اصول ۵ گانه اجتماعی غرب ظرف ۲۴ سال ۳_ نفوذ انسانهای مستند ناخوانا در لانه که در بدنه نظام مظلوم قرار گرفتند و خوانا شدند. ۴_ ضربه به جمهوریت نظام ،سال ۸۸ ۵_ حذف نیروهای انقلاب و جایگزینی نیروهای درجه۳,۴. ۶_ آقازاده‌ها و،،،،،،با این همه، ماندگاری نظام معجزه گونه است بیایید و به این همه اعجاز ایمان بیاورید ،این گونه بیانیه دادن ها اولا تف سر بالا بر ۲۴ سال گردانندگی است ،ثانی ،فیلم بدون بازدید ،،لازم به ذکر خدمات ۵۰ ساله پهلوی در حد خدمات نظام به یک استان معمولی نیست ،اگر یکی از این مشکلات برای کد خدا پیش می امدنه ده بود نه کدخدا ،،درود بر خمینی کبیر وسید علی وشرکای راهبردی در جهن
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    1 0
    ما ایرانیها اگر غرب را تحریم .غذا و دارو و نفت بکنیم همه آنها از از گرسنگی و سرما می میرن
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    18 0
    مجمع روحانیون مبارز در راه رفاه خود !بدون کوچکترین استحقاقی ؟بی عرضه های که بدون تلاش خوهان حداکثر قدرت و ثروت برای خود هستند.دمل چرکی در بدن کشورمان .امیدوارم یک روز مردم متوجه شوند .
  • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    5 0
    ماموریت شما خیانت به اسلام و انقلاب است که راحت ومحکم مشغول هستید تشکیلات فاسد که برای مقابله با انقلاب درست شده چکار با صحبت از اسلام و انقلاب.انقدر که شما اصحاب شیطان ضربه زدید خود شیطان نزد شنیدم که شیطان گفت من وقتی امثال اینها را دیدم از سجده به انسان سر باز زدم صد رحمت به ترامپ ونتانیاهو
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    3 0
    جامعه تشیع با سرمایه ی تاریخی پر فراز و نشیب و تحمل مصائب سخت و دادن هزینه های زیاد،البته حاضر نیست تا با عزلت نشینی و سکوت در مقابل عوامفریبی های قدرت طلبان در لباس دین،یکبار دیگر شاهد فدا شدن ولایت در یک چشم به هم زدن و گریه و زاری برای آن تا قرنها باشد.
  • محسن IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    5 0
    هرچند بنا نداشتم حرف بزنم ولی واقعا دوبار خواندم اصلا نفهمیدم مقصران نابسامانی ها تند روی ها و.............همه خودشان مدعیان شده اند از مردم واقعا جوک وخنده دار است
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    4 0
    از این بیانیه چنین استنباط می شود که نویسندگان و امضاء کنندگان بیانیه یا عقل خود را از دست داده اند یا بر اثر حسادت عناد می ورزند و باز هم چون عناد می ورزند عقل را از کف داده اند
  • DE ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۲
    5 0
    مجمع روحانیون مبارزه با آرمان انقلاب . تجار رانتخوار و دزد و مال خور و کسانیکه از پشت با بانک ها بسته اند و هزاران میلیارد را گرفتند کارخانه دار شدند و صاحب کاخ و ویلا و زمین و آبادی ....همه اینها حلالشان است زیرا خمسش را میدهند به مجمع روحانیون مبارزه با آرمانهای انقلاب و مال خود را حلال میکنند خخخ دو رزو دیگه مجمع بهشت هم میفروشه
  • SE ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    حجاریان روان پریش است و نیاز یه درمان دارد
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    2 0
    این روحانیون مبارز خیلی زحمت کشیده اند که حرف سلطنت طلبان را به بیانی دیگر گفته اند. البتّه شاید ضعف حافظه باشد چون از مشکلاتی که در زمان همه کاره بودن خودشان برای ملّت ایجاد کردند، چیزی یادشان نیامده است.
  • اویس US ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    مجمع منافق
  • مهدی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    سلام . این آقایان منظورشان از " مقبول " که در بخشی از بیانیه شان نوشته اند ، چیست ؟ آ
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    اینها هم روش معاویه و عمروعاص را طی می کنند همانطور که آنها بهتر از همه نادان های پیرو خودشان علی علیه سلام را می شناختندو به حقانیت او اعتقاد داشتند سران اینها نیز بهتر از همه هوادارانشان امام خمینی ومقام معظم رهبری و حقانیت راه آنها را می شناسند اما درد هم آن گروه و هم اینان یک چیز است حرص دنیا طلبی طمع ورزی اجازه پیمودن راه حق را به اینها نمی دهد اما تأسف برای هوادارانی است که اینها می خواهند از آنها برای رسیدن به مطامع نفسانی خود از آنها سواری بگیرند و آنان نیز سواری می دهند بدون اینکه بدانند مرکب رام رسیدن به مطامع این دنیا پرستان شده اند
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    واقعیات و حقایق را باید پذیرفت حتی اگر دشمن گفته باشد....در نامه مجمع روحانیون و انتقادات تاج زاده و نظرات حجاریان کاملا مشخصه که قصدشان چیست
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۲
    0 0
    ممنون از این مقاله بسیار خوب باعث شد با مفهوم هژمون آشنا بشم
  • برات عباسی قرایی IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
    0 0
    مگرتاجزاده سوادداردتاجزاده و تعدادی دیگرمثل احمدی نژاد چندنفردیگراراین گروه مخواهند باخیانت ملت راناامیدکننداگرغیرت دارید واگردوست نظام وملت بودی شما ازرهبری باسوادتر نیستید گوش کنید خیانت نکن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس