محمود میرلوحی

برخی اصلاح‌طلبان با ژست "أنا رجل" درحال اظهارنظر پیرامون مبحث اصلاح قانون اساسی هستند. این در حالی است که آنها به دلیل تحریم انتخابات باید منتظر برخورد باشند و مباحث کلان سیاسی به آنها هیچ ربطی ندارد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"دستی به جام ناکارآمدی و دستی به زلف فتنه"

کین‌توزی پیرمردهای خسته علیه انقلاب جوان

کین‌توزی پیرمردهای خسته علیه "انقلاب جوان"/ واکنش وزیر کشور به تیراندازی‌های کور در شادگان

محمدجواد حق‌شناس، فعال چپ و عضو شورای شهر سابق تهران در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا اظهار کرده است:

"امروز نیاز است با مطالعه و پژوهش جدی بررسی شود که آیا با گذشت بیش از ۴۰ سال از روند انقلاب آن آرمان‌ها و اهدافی که بر اساس آن جنبش و حرکت مردم شکل گرفت، تحقق پیدا کرده است؟ آیا اهدافی که مطرح شد، در مسیر درستش بوده‌ یا خیر؟ مشخصاً با مطالعه و یک حساب سرانگشتی اگر اهدافی که به خاطر آن جامعه دست به انقلاب زدند را دنبال کنیم، خواهیم دید مردمی که در متن انقلاب بودند و کسانی که در کادر رهبری و هدایتش بودند، عملاً به این امر اعتراف دارند -که- متاسفانه فاصله جدی با آرمان‌های انقلاب اسلامی که برایش بسیار زحمت کشیده شد و خون‌های فراوانی که ریخته شد وجود دارد"!

او همچنین می‌افزاید: خواسته‌های مردم در کمتر از ۴ یا ۵ ماه به ثمر نشست که سند قانون اساسی تدوین شد و مردم با یک رفراندوم به آن رأی داده دادند و عملا آن خواسته‌هایی که در قالب شعارها، بیانیه‌ها، سخنرانی‌ها و یا تحرکاتی که در میان اقشار مختلفی از جمله دانشگاهیان، روشنفکران، نویسندگان، هنرمندان یک خواست عمومی شده بود، تبدیل به مهم‌ترین سند مورد توافق ملت شد که امروز عملا به عنوان یک سند مورد توافق بین حاکمیت و مردم اجرا می‌شود. اما در حال حاضر اگر نگاهی به همین سند ملی که قانون اساسی است، بیندازیم مشاهده خواهیم کرد که متاسفانه فاصله بسیاری بین وضعیت موجود و این سند که مورد توافق مردم است و  قرار بود اجرا و در سرنوشت مردم حاکم شود، وجود دارد.

وی بیان کرد: در قانون اساسی بر حقوق اساسی مردم از جمله آزادی بیان،  حق انتخاب و تعیین سرنوشت در برهه‌های مختلف همچون انتخابات و راهپیمایی‌ها و... تاکید شده است اما مشاهده می‌کنیم تحقق همین خواسته‌ها با مشکلات جدی رو به رو است.  حتی در تعیین سرنوشت مردم که توسط انتخابات شکل می‌گیرد با محدودیت‌های جدی روبه‌رو شده است که با افزایش اختیارات برخی نهادها حقوق مردم به چالش کشیده شده و عملا فاصله جدی بین آرمان‌ها و خواسته‌ها و اهدافی که مستند، تدوین و مصوب شد و به رأی مردم هم رسید، دیده می‌شود.[۱]

*حتما همینطور است که از نظر مشتی انقلابی خسته، ناکارآمد و قرار گرفته در فرایند معارضه با نظام اسلامی که جز تحریم انتخابات و اغتشاش خیابانی به چیزی نمی‌اندیشند؛ انقلاب به اهدافش نرسیده است!

اما در وادی عقلانیت، منطق و نگاه واقع‌گرا اتفاقا انقلاب اسلامی در گستره‌ای وسیع‌تر از تصورات اولیه به اهداف رسیده و با سرعتی بیشتر در مسیر آرمان‌هایش در حال حرکت است.

چه اینکه هیچیک از مردم و انقلابیون صدر انقلاب تصور این را نداشتند که انقلابی که چریک‌هایش برای پیشبرد اهدافشان گاهی از ساندنیست‌ها و بولشویک‌ها و کوبایی‌ها الهام می‌گرفتند؛ پس از ۴۳ سال به جایگاه هژمونی برسد، هژمونی ایران را شکل بدهد و ملهم دیگران شود.

به این معنی که حالا ساندنیست‌ها و کوبایی‌ها و دیگرانِ دیگری در سوریه و ونزوئلا و عراق و لبنان و یمن و... هستند که از انقلاب ایران در پیشرفت و اقتصاد و امنیت الهام می‌گیرند و این ایران است که از متحدان خود در جای‌جای جهان دفاع اقتصادی و امنیتی می‌کند.

شاخص‌های اقتصادی و کارنامه اقتصادی انقلاب نیز در وادی اسناد چیزی نیست که حق‌شناس و امثال او بتوانند با هشتگ‌سازی و عوامزدگی آنها را کتمان کنند.

از معنای هژمونی بگذریم که به معنی قوت اقتصادی است. [۲]

افزایش سهم شهرنشینی در پس از انقلاب، توسعه راه‌ها، رشد اقتصادی بیشتر، کاهش فقر مطلق و قرار گرفتن ایران در جایگاه سیرترین کشورهای جهان [۳] جملگی به لطف انقلاب اسلامی رخ داده است.

و پیشرفت‌های فناورانه ایران در عرصه‌های فضایی، دریایی، صنعتی، موشکی، پزشکی و روباتیک هم چیزی نیست که بتوان آن را ندیده گرفت.

دقت شود که حق‌شناس و امثال او مصداق "دستی به جام باده و دستی به زلف یار" هستند. که هم دستی در ناکارآمدی و روی کار آوردن ناکارآمدن دارند و هم دستی در فتنه‌گری و کتمان مثبتات نظام اسلامی و تحریم انتخابات.

فلذا بدیهیست که هیچ مخاطب عاقلی از این جماعت که شکست خود را شکست انقلاب اسلامی جلوه می‌دهند؛ انتظار عقلانیت سیاسی و همراهی با انقلاب اسلامی ۵۷ را ندارد.

پیش از این، مجمع روحانیون مبارز نیز در یک بیانیه معارضانه از این گفت که سخن گفتن از انقلاب دشوار شده و مردم نسبت به اصل آن دچار تردید هستند! [۴]

***

"اصلاح قانون اساسی" به تحریم کنندگان انتخابات ربطی ندارد

کین‌توزی پیرمردهای خسته علیه "انقلاب جوان"/ واکنش وزیر کشور به تیراندازی‌های کور در شادگان

محمود میرلوحی، فعال چپ و از تحریم‌کنندگان انتخابات ۱۴۰۰ اخیراً در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پیرامون بحث محمدرضا باهنر مبنی بر امکان اصلاح قانون اساسی گفته است:‌ بحث این است اگر قرار است تغییراتی در قانون اساسی صورت گیرد به کدام سمت و سو می‌خواهد برود، اصلاح‌طلبان مکرراً تغییر و به رفراندوم گذاشتن قانون اساسی را مطرح کردند حتی آقای روحانی یک سری از صحبت‌ها را در خصوص نظارت‌ها به طور جدی مطرح کردند و یک هیئتی را بعد از انتخابات سال ۹۸ برای این کار معلوم کردند، که ما یادمان نرفته است.

او تصریح می‌کند: اتفاقاتی در اجرای اصل ۱۱۰ قانون اساسی و اختیارات اصل ۱۱۳ و اختیارات ریاست جمهوری وجود دارد،  اما ظاهراً جریان اصولگرایی که امروز به رفراندوم گذاشتن قانون اساسی و تغییرات در ساختارها را مطرح می‌کنند به دنبال این هستند که انتخابات و ساختار سیاسی را از حالت ریاستی به پارلمانی تبدیل کنند یعنی ریاست جمهوری را حذف و نخست‌وزیری را احیا کنند.

میرلوحی می‌افزاید: اما جریان اصلاح‌طلب برخلاف جریان اصولگرایی می‌خواهد متناسب با سایر شرایط امروز دنیا و اتفاقاتی که در حوزه سیاست می‌افتد، احزاب را در مسائلی مانند اصل ۱۱۰ قانون اساسی، مباحث زیستی، بحث نظارت بر انتخابات و تشکیل کمیسیون ملی انتخابات مشارکت دهند.[۵]

*  اساسا مباحث سیاسی کلان کشور هیچ ربطی به جریانات تحریم‌کننده انتخابات ندارد.

آنها جریاناتی نامعتقد به دموکراسی، خروج‌کننده علیه جمهوری، شماتت‌گر امید مردم و فارغ از عقلانیت حکومتی هستند که این قبیل مسائل کلان نه به آنها ربطی دارد و نه در سطح آنهاست.

چپ‌های تحریم‌کننده انتخابات اساساً باید منتظر قهر مردم پس از آگاه شدن از جنایت تحریم انتخابات و نیز برخوردهای سیاسی و امنیتی باشند نه اینکه وقت خود را مصروف اظهار نظر پیرامون چیزی کنند که در حد و سطح آنها نیست.

گفتنیست در جریان حرکت شریرانه تحریم انتخابات ۱۴۰۰ از سوی ستاد اصلاحات؛ برخی احزاب چپ از جمله حزب کارگزاران این تصمیم را برنتافتند و در قالب "ائتلاف جمهور" در انتخابات شرکت کردند.

صدالبته حساب کارگزارانی‌ها و سایر اعضای ائتلاف جمهور پیرامون اظهار نظر در بحث اصلاحات قانون اساسی از امثال میرلوحی و بقیه جداست.

***

واکنش وزیر کشور به تیراندازی‌های کور در شادگان

کین‌توزی پیرمردهای خسته علیه "انقلاب جوان"/ واکنش وزیر کشور به تیراندازی‌های کور در شادگان

احمد وحیدی، وزیر کشور که به خوزستان سفر کرده اخیراً طی سخنانی در شهرستان شادگان گفته است: امنیت شهرستان شادگان باید تقویت شود و با هر عاملی که باعث ترس و وحشت مردم می‌شود، برخورد گردد.

به گزارش ایرنا، او می‌افزاید: افرادی که در شهرستان شادگان اقدام به تیراندازی می‌کنند و باعث ترس مردم می‌شوند باید به سرعت شناسایی شده و اعمال قانون شوند.

وحیدی گفته است: به فوریت خبرهای خوبی در خصوص رفع این تیراندازی‌ها و تامین امنیت این شهرستان اعلام خواهیم کرد.[۶]

*ما پیش از این در وبلاگ مشرق به مخاطبان محترم توضیح دادیم که در بحث قال و مقال‌های اخیر پیرامون قانون به‌کارگیری سلاح از سوی نیروهای امنیتی بایستی به مسئله "سرعت" توجه شود. [۷]

چه اینکه دشمنان داخلی و خارجی ما به برخی فرایندهای ناامن‌کننده دل بسته‌اند که این مسئله می‌طلبد از هرگونه کاهلی نسبت به قوانین مورد نیاز و سستی ‌ورزیدن نسبت به ریل‌گذاری‌های امنیت‌بخش جلوگیری شود.

***

1_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1192773

2_ mshrgh.ir/1335442

3_ mshrgh.ir/944980

4_ mshrgh.ir/1333861

5_ https://www.ilna.news/fa/tiny/news-1193053

6_ irna.ir/xjHsTt

7_ mshrgh.ir/1336415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 81
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 19
    به كي ربط داره فقط به شما بهتر نيست اگه قراره تغيير بزرگي اتفاق بيفته به راي مردم گذاشته بشه چرا شما با حد اقل راي فك ميكنين صاحب اين مملكتين تو بهترين شرايط كه همه بهش شك دارن شما به گفته خودتون با راي زير ٥٠درصد انتخاب شدين پس حق ندارين تصميمات به اين مهمي براي اكثريت بگيرين
    • IR ۱۴:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      9 4
      آخه جاهل با زیر ۵۰ درصد که اصلاً کسی انتخاب نمیشه
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      9 0
      خب میخوای کشور رو بدن به آقای همتی شما که رایش از آراء باطله کمتر بود؟؟!! یا دوس دارید دوباره خواب ترسناک ببینید و دوران ترسناک حسن روحانی برگرده که روغن سرخ کردنی تو مغازه ها گیر نمیومد و کرونا هم روزی ۸۰۰ نفر کشته میگرفت و یا اینکه حسن روحانی بیاد و اینبار یهو صبح جمعه پا بشه بگه عه بنزین شد ...
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 0
      اصلاح طلبان بانیان وضع موجود هستن که باعث نارضایتی و کاهش مشارکت مردم در انتخابات شدند پس حق ندارند در مباحث کلان سیاسی کشور مداخله کنند.
    • حامد IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      به نظرم دکترت رو عوض کن خیلی حالت خرابه
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 0
      احزاب رانتی و پولی هیچوقت نماینده مردم نیستند و نمیتوانند باشند به جز آزادی به سبک غرب و ابتذال فرهنگی و گمراهی چیزی ندارند
  • سید IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 0
    دلزدگی، انزجار و تنفر ملت ما از اصلاح طلبان ..ـوع آور با هیچ چیز حتی تغییرات در قوانین ما از جمله قانون اساسی رفع نمی گردد بلکه ریشه در اشمئزاز و چندش آوری رفتار، گفتار و پندار چهل ساله این قبیله دارد!
  • ح-ی IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 2
    کاش مغرضانه برخورد نمی کردند ورفتار امام علی علیه السلام درصدر اسلام را با منافقین و..... سرلوحه کار خود قرار می داند. خوب انسانند پیر که می شوند فراموشکار می شوند .دنباله رو شیطان ....وجزء کسانی قرار می گبرند که احتمالاً مسلمان از دنیا نمی روند وجزء.....
  • اس SE ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    6 0
    نزدیک به دو دهه همه تون ناقض قانون اساسی بودین در لباس وفادار . قوانینی رو که خودتون از اجرای ان عمداً سرپيچي کردید با کدوم منطق میخواهید اصلاح کنیدش ؟؟
    • SE ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 0
      این گروه از زمان ریاست هاشمی تلاش کردند قانون اساسی را به نفع خود اصلاح کنند تا کل کشور در سیطره و مورد چپاولشان باشد که به لطف خدا و درایت رهبری نتوانستند. حال که دستشان از چاپیدن در حال قطع شدن است به یاوه گویی روی آورده اند
  • GB ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    13 38
    اتفاقا مخالف ها باید قانون را اصلاح کنند ، بسوز مشرق!
    • سید IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 0
      دلزدگی، انزجار و تنفر ملت ما از اصلاح طلبان با هیچ چیز حتی تغییرات در قوانین ما از جمله قانون اساسی رفع نمی گردد بلکه ریشه در اشمئزاز و چندش آوری رفتار، گفتار و پندار چهل ساله این قبیله دارد!
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 0
      تو بشین تا مخالفان اصلاح کنند!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      6 0
      این هم شد منطق ؟؟؟؟؟؟؟
    • CA ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 0
      وای سوختم، به ما رحم کن:/
    • DE ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 0
      برخی اصلاح‌طلبان با ژست "أنا رجل" درحال اظهارنظر پیرامون مبحث اصلاح قانون اساسی هستند. این در حالی است که آنها به دلیل تحریم انتخابات باید منتظر برخورد باشند و مباحث کلان سیاسی به آنها هیچ ربطی ندارد.// بابا راس میگن قانون اساسی اشکال داره اگه اشکال نداشت طبق قانون بایستی تمام وطنفروشان و غربگداها و جاسوسان و اصلاح تبه کاران را دستگیر و دادگاهی میکردید .آخه این چه قانونیست که دزد و رانتخوار و با هزار مفسده مالی سیاسی .. با ضرر زدن های هزاران میلیاردی به کشور //و کسی که باید دادگاهی شود دو قورت و نیمش باقیست تازه نامرد ریس جمهور هم میخواهد بشود. منظور میخواهد نامزد و ریس جمهور هم بشود.
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      15 2
      فعلا که دود بنفش، از شماها بلند شده غربگدا!!! خخخخخخخخخ
    • ۲۷۴۴ IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 1
      فارس عزیز حتما پیگیر باشید دادستان و فرمانده انتظامی خوزستان و پلیس اینترپل در رسیدگی به شکایت پدر غزل از باند قاچاق دختران قصور فاحش کردند و باید عزل و محاکمه شوند انقلاب را راحت بدست نیاوردم که اینگونه سهل انگاری کنند
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    احزاب! ی عده دوستان محفلی و منافع طلب و زیادخواه و بریده از ملت دورهم جم شدن ملت را بخاک سیاه نشاندن برای رسیدن به منافع نامشروع خود به هر جنایتی دست زدن تنها وسیله موفقیت خود را در بیقانونی میبینن با ملت بیگانه اند........
  • روستائی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 0
    من یک روستائی هستم ، اگر همین آقای حق شناس بنا باشد که بعنوان یک چوپان در اختیار بنده باشد ، من حاضر نیستم حتی 5 عدد بزغاله که هیچ ، حتی 5 گوسفند را هم به وی بسپارم . حالا خدا به فریاد ما برسد که این آقا سالیانی در شورای شهر تهران بوده ، زندگی کرده ، پُزداده و..... ؟؟؟؟!!!!!!! و جالب که با همه آن خرابکاریها و کشاندن وضع معیشت مردم به این فاجعه ، طلبکار هم شده اند ...
    • ماحسون IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 0
      درود برشما
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    کمه ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • میرک IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 0
    ترحم برگرک تیزدندان ستم کاری بودبرگوسفندان اقاباخلافکاران و مخلین نظم امنیت ملی جدی برخوردنمیشوداینان گرگ صفت اند جریترشده ارامیش جامعه بخطر می اندازند.
  • ناشناس IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 15
    چراوقتی کسی حرف حق میزنه ناراحت می شوید
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      4 0
      چون فتنه‌گر جماعت موقع حرف حق زدن ظاهری هم دروغ و راست رو باهم قاطی می کنند تا تهش به منافع خودشون برسند
  • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    18 4
    جناب اژه ای تشریف ببرند شادگان امنیت را برقرار نمایند
    • حاج جواد IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 1
      دوست عزیز سر و صدا زیاده در روز روشن دیگه جرآت میکنن سر ببرن
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      7 6
      شما به فکر تمیز کردن سرویس های بهداشتی کمپ تیرانا باش جناب اژه ای خودش بلده چیکار کنه!!!
    • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      3 0
      مرد حسابی منظورش مخالفت آقای اژه ای با اصلاح قانون بکارگیری سلاح بود. تیرانا یعنی چه
    • ماحسون IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      بخدا خیلی خندم گرفت از جوابت 13:14، تیرانا خخخخخ
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    10 0
    آقای حقشناس چهل سال انقلاب را بی خیالش، چهار سال عضویت شورای شهر تهران را جنابعالی چه کردی؟ اول حساب و کتاب شورای شهر که خودت و همپالکی های حقه باز و شارلاتنتان چهار سال خوردین و بردین و هیچ کاری، مطلقأ هیچ کاری هم برای شهر نکردین پس بده بعد راجع به انقلاب نظر بده پیر مرد نادان.
  • ارز IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    19 7
    میتوانید رفراندوم بگذارید آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      13 1
      در تشییع حاج قاسم رفراندوم را برگزار کردیم رفت...
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 0
      رفراندوم در شرایط فشار و تهدید و تحریم قابل اجرا نیست و خواست واقعی مردم را بیان نمیکند مثل اعتراف زیر شکنجه میماند ارباب یانکی شما باید چند سالی ایران سربلند را به حال خودش بگذارد و سپس دم از رفراندم بزند البته بعد از فلسطین و مصر و عربستان و سرخپوستها و بحرین
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      2 0
      پس اقلا قبلش چند میلیون کشته بدهید تا از همتایان سوریه ای خود چیزی کم نداشته باشید. البته آنها موفق نشدند! با وجود آنکه برای وصال حورالعین می جنگیدند. شما هدفتان رسیدن به ...بازی دنیا است به کجا می رسید؟
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      8 3
      قراره اول تو تگزاس و کالیفرنیا و اسپانیا و اینا رفراندوم بزارن ما یاد بگیریم بعد ادای ارباباتو در بیاریم!!!!
    • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      5 0
      تشییع میلیونی پیکر حاج قاسم آخرین رفراندومی بود که باعث سوختن و حیرت تمام مخالفان داخلی و خارجی جمهوری اسلامی ایران شد
    • بابک IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 7
      بله تشیع شهید سلیمانی مال دو سال و اندی پیش بود .تا اون موقع عده زیادی راضی بودند
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 0
    چرا باید اسلحه در دسترس ارزال و اوباش باشد ؟ استان خوزستان احتیاج به حساسیت و رسیدگی بیشتری در این خصوص دارد ..!
  • علی IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    سلام کاش خداوند متعال به همه ما آن درک و فهم درست از زندگی را می آموخت که از واقعیت ها فرار نکنیم و سهم اشتباهات خودمان را در هر مسئولیتی که داریم می پذیرفتیم و اصلاح را از نفس و گفتار و رفتار خود شروع می کردیم. و کمتر از دیگران چه مسئول و چه مردم توقع گفتار و رفتار نیک یا دلخواه خود را داشتیم.
  • هموطن IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 1
    مدیران ]ماده خدمت اگه راست می گویند و داعیه خدمتگزاری به مردم و محرومان دارند بابت خدمت به مردم ایران پول نگیرند ببینیم چه تعداد از مدیران میمانند.
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 3
    همواره صاحبان قدرت در مقابل حرف حق کور و کر میشوند.
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      چی؟
  • محمدی تبار IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    ریشه ناامنی در 90 درصد از مسئولین فاسد و رشوه خوار و چپاولگر قراردارد
  • حسینی IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 5
    اولا مشرق جان مگه شما نمیگید مردم هنوز با نظام هستند پس یه رفراندوم بذارید
  • غریبه IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 1
    شیر مردهای خستگی ناپذیر
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 3
    راست میگی مشرق مباحث سیاسی به سیاسیون ربطی نداره و به جوجه ها و مفت خور ربط داره
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    درد ملت انقلابی ومومنم همینه که چرا بااین مفسدین اقتصادی و امنیتی وعقیدتی برخورد نمیشه
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    یک ماه قبل گوشی تلفن همراهم راسارقی درخودروبرددراستان البرزعکس سارق رابه پلیس دادم اماتاکنون سارق پیدانشده برنامه شادمدرسه فرزندم درگوشی بودیک عده درجامعه گستاخ شده اند
  • نوری IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    4 0
    جناب وحیدی وزیر محترم کشور سلام علیکم و رحمه الله و برکاته برخورد جدی و حکم اعدام برای اراذل و اوباش مسلح خواسته جدی مردم ایران است این جانیان که همدستان داعش محسوب میشوند و در واقع دانسته و نادانسته ستون پنجم نظامی دشمن در خاک کشور هستند آرامش و امنیت روانی را از جامعه ما گرفته اند از طرف مردم این کشور از جنابعالی خواهشمندم جهت قلع و قمع این قشر کثیف و خائن و خطرناک دستورات متقتضی را صادر فرمایید و نماینده همه ملت در برخورد با این جانیان باشید . با تشکر ......یک هموطن
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    جناب حق نشناس!!!!!!!!!!!!! به زبان بی زبانی داره میگه : دیگی که برای من پرفسور !!!!!!!!!!!!!! نجوشه ،میخوام توش کله سگ بجوشه!!!!!!!!!!! بگو پرفسور تو اول انقلاب ریش مبارکت این مدلی بود؟!!!! یا اینکه ریشت کامل بود،بتدریج تغییر کردی و این تغییرات فکری در ریشت منعکس شد و شدی یک پرفسور درست و حسابی!!!!! بزرگوار عقل و دانش و بینش به مدل ریش نیست و همه چیز نسبیه، این همه تغییر وتحول البته با تلاش ملت و امام بزرگوار ورهبری ،از خون دادن و دست و پا دادن وتحمل موشکهای دوازده متری روی سر خودشون وزن وبچه هاشون و از دست دادن زندگی و دار وندارشون، تحمل مدیریتهای آنچنانی شما و امثال شما با خیانتهای آشکاروپنهان دار ودسته شماها ودست در دست دشمنان گذاشتن و نشانی دادن به دشمن و ..........بخدا پیشرفتهامون به معجزه شبیهه،منتهی تا شما پرفسور ها در مسند قدرت نباشین و هر کاری دلتان میخواهد انجام ندین ،همه چیز وارونه میبینین.
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    پیرمردها دلسوز انقلاب هستند انها هر روز وضعیت بحرانی اقتصادی و رنج مردم را درک می کنند
  • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 5
    تحلیل مطرح شده توسط مشرق خلاف قانون اساسی است. بر مبنای این قانون تمام ایرانیان از حق اظهار نظر در مورد کشور خود برخوردار هستند. این حق مشروط به شرکت در انتخابات نخواهد بود. یادمان باشد که ضدیت با جناح مقابل نباید به اساس ایران ضربه وارد کند.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      1 0
      جناب جناحی با اصل نطام واقتدار ملی ایران مخالف و سرباز اجانب است آن‌ وقت شما این جناح مردم جا میزنی
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      حق اظهار نظر در مورد اصلاح قانون اساسی را ندارید.
  • مسعود IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    7 2
    هیچکس این مسئله را برای ما روشن نکرد کمونیست نسبت به امپریالیست چه برتری دارد ؟
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      صورت مساله را درست مطرح کردی اما جواب ونتیجه غلط در ذهنت داری،،اگر روسیه راکمونیست گرفتی که نیست فرقشان در این است که در اینجا ما به آنها برنامه میدهیم «نمونه رزمایش» ولی در امپریالزم آنها اجازه فکر کردن به شما نمیدهند وبر گرده سوار
  • ناشناس IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    حرفی ندارم
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    این قماش افساد طلب از نظام فقط به دنبال منافع خودشانندزمانی که منافعشان تامین نشود اینگونه راه خود را از مردم جدا می کنند.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    یک تار موی یک شهید را به همه تمدن سرتا پا نجس غرب نمی‌دهیم چه برسه به این عقب افتاده های ذهنی ،، آنچه باید عوض بشه اینها هستند که از ناموس ،غیرت ،حجاب ،هرزگی ،فساد ،اعتیاد ،شرابخواری ،،،،،،نردبان ترقی ساختند وارتزاق کردند ومیکنند
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    به این پیرمرد بفرمایید اون حقوقی را که بعنوان مشاور از وزارت میراث گرفتی و حتی یک بار در آنجا دیده نشدی را پس بده بعد..
  • عبدالله IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    عروس بلد نیست برقصه میگه: زمین کجه!
  • علی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    ملت دنبال انقلاب پاک بودن
  • روح الله IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 2
    خاک بر سرت با این تیتر عقده ای
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    با اون گندی که حسن روحانی کذاب، به اقتصاد ، مملکت و بورس زد ، حداقل تا ۱۰۰ سال آینده شانس پیروزی تو هیچ انتخاباتی را نخواهند داشت. این خط و این نشان.
  • مرصاد IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    لیبرال اصلاح طلبان ؛ در توهم هذیان گویی !!
  • مرصاد IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    نظام جمهوری اسلامی ؛ تنها نظام دنیاست ، که از همان ابتدا ، نوع حکومت خود را ، به همه پرسی گذاشت و با بالاترین میزان رای(98.2 درصد) ، مورد تایید ملت قرار گرفت !
  • مرصاد IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    نظام جمهوری اسلامی ؛ تنها نظام دنیاست ، که از همان ابتدا ، نوع حکومت خود را ، به همه پرسی گذاشت و با بالاترین میزان رای(98.2 درصد) ، مورد تایید ملت قرار گرفت !
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 0
    این رجل پیر ناکارامد ،دچار الزایمر و خود گول زنی شده اند ، لذا باید منتظر اسایشگاه سالمندان و یا دریافت قبض از ملک الموت باشند
  • FR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    الصاق این کلمه چپ به اصلاح طلبان از نظر سابقه ذهنی قدری خنده دار است ولی البته اگر به شرایط امروز چپ های فرانسه که چپ بودن را فقط در ساختار شکنی اخلاقی و عرف اجتماعی میدیدند توجه کنیم کاملا درست در میاید ....خوب است اصلاح طلبان اقلا از وضعیت امروز آنها که کلا در جوامع غربی حذف شده اند توجه کنند !
  • ناشناس IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    قهرمان‌قهرمان،یعنی‌چه؟؟؟
  • نورعلی معافی IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 1
    وقتی که می گوییم احزاب قوی برای اینکه اصحاب قدرت راپاسخگو کنیم وقتی اینطور نباشد آنان به هیچکس وهیچ قدرتی پاسخگوی کارها نیستند.باز برمی گردیم سرجای اولمان.
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
      0 0
      حزبی که کارنامه اجرایی ندارد و فقط اهل سیاسی حرف زدن است به درد نمیخورد.
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    آمریکا عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
  • محمد GB ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    ادمهای مظلوم ومریض نمی توانند حق خودشان را بگیرن باید دروغ سرهم کنی پارتی داشته باشی یا دریده باشی تا بتوانی.
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    آنقدر که به فکر آزادی هست در فکر جلوگیری از این فسادها نیست صحبتاش انگار کپی صحبتهای منافقین
  • رضا IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    خالی کردن خزانه بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه در دولت قبل کافی بود تا کشور رو به مرز نابودی بکشونه این غربزده های مزدور هر کاری کردن تا کشور رو به آشوب و بلوا بکشند نباید به خیانتکاران امان داد
  • مموتی اخمقی نجات IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    سگ زرد برادر شغال است.
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    اصلاح طلبان به روی مبارک!!!!!!!!!!!!خود نمی آورند که عملا 32 سال دولت های همسو با آنان سر کار بوده از این جهت جزء بانیان وضع موجودند!!!!!!!!!!!!!طلب کاری اینها مثل بازدید کننده نمایشگاه نقاشی است که وقتی تابلوها تمام شد ،گفت مسؤل نمایشگاه!این تابلو نتراشیده ونخراشیده چیه اینجا گذاشتی ؟گفت :ببخشید تصویر خودته!!!!!
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    چي به راي بزاريم دلت خوشه اينجا كه همه نوچه هستن
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 0
    اقاى مير لوحى انقلاب شد شماها به قدرت رسيديد عملكرد كشوربرباد ده شما ها سبب شد مردم قدرت را به گروه ديگرى واگذار كنند ازنظرشما قوانين تازمانى روز امد هستند كه مانع قدرت گيرى بى قدرتان شوند وشما ها اين اتفاق مثبت را نمى تابيد وداريد زير ميز بازى ميزنيد خودرا خسته ميكنيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس