ورود اژه‌ای به ‌ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها

رئیس قوه قضائیه پس از گذشت ۷ ماه از دستور قبلی خود مبنی بر لزوم نظارت بر بازار؛ به تازگی مجددا بر مبارزه جدی با گرانفروشی تأکید کرده است. مردم منتظر لمس کارنامه این دستورات هستند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"آنها" از صعود ایران به جام جهانی خوشحال نیستند!

"آنها" از صعود ایران به جام جهانی خوشحال نیستند! / چرا شهاب مرادی با ماهواره‌بر سیمرغ عکس یادگاری نمی‌گیرد!؟

روز پنجشنبه گذشته و پس از برد تیم ملی فوتبال ایران در مقابل عراق؛ صعود کشورمان به جام جهانی فوتبال قطعی شد.

این رخداد غرورانگیز اما به مذاق عده‌ای معلوم‌الحال که طی ۱۰ سال گذشته هیچ عزمی غیر از بد کردن حال مردم ایران و سیاه‌نمایی از وضع موجود کشور نداشته‌اند، ‌ خوش نیامد.

در این باره می‌توان به رشته توییت مصی علی‌نژاد، از عناصر ضد انقلاب خارج از کشور اشاره کرد که در اشاره به صعود ایرانِ عزیز به جام جهانی نوشته است:

"من با شادی‌های زودگذر دچار شعف کاذب نمی‌شوم بلکه با قدرت بیشتری در جهان فریاد خواهم زد؛ جمهوری اسلامی یک حکومت عادی نیست و فدراسیون‌های ورزشی‌ ابزار سیاسی هستند برای عادی نشان دادن یک حکومت جنایتکار در جهان. وقتی حکومت عادی نیست، بخشی از عادی‌سازی این رژیم آپارتایدی نشویم... تا زمانی که ورزشکار را اعدام کرده و نصف جمعیت را به ورزشگاه راه نمیدهند، تیم ملی معنی ندارد، پرچم ج. اسلامی بالا میرود تا یک حکومت جنایتکار استفاده تبلیغاتی کند برای عادی سازی جنایت. وقتی ورزشکاران در بزنگاه قتل و تبعیض، کنار سیاستمداران می‌ایستند چرا ما باید کنارشان بایستیم؟ "!

او همچنین در یک توییت انگلیسی ‌زبان، فیفا را هم بخاطر تبریک به ایران سرزنش کرده است.

*کسان دیگری هم از داخل ایران در فریب علی‌نژاد، توییت‌ها و پیام‌هایی را منتشر کرده‌اند مبنی بر اینکه ما چندان از این پیروزی و صعود خرسند نیستیم! بهانه تلویحی یا صریح این افراد برای خوشحال نبودن نیز مشکلات روز سیاسی و اقتصادی است.

بایستی اشاره کرد که این افراد همان فریب‌خوردگان شعار "انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است" در سال ۸۸ هستند.

آنها که پس از شکست فتنه ۸۸؛ سال‌هاست که در عزم خود برای ایجاد "فتنه" در کشور؛ ‌ هیچ آب خوشی را برای مردم ایران رواداری نکرده‌اند و همانطور که مشاهده می‌شود حتی از غیرسیاسی‌ترین شادمانی ممکن یعنی صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی هم ابراز ناشادی می‌کنند تا کام مردم تلخ شود.

مردم باید بدانند که این افراد آمده‌اند برای سیاه‌نمایی، جنگ روانی و کوه ساختن از کاه مشکلاتی که در تمام دیگر کشورهای جهان نیز وجود دارند... و بسا که با شدتی بیشتر از ایران.

آیا گرانی در سایر ممالک جهان نیست؟ آیا انتخابات فقط در ایران حاوی برخی اشتباهات و مخالفت‌هاست؟ و آیا مردم در دیگر کشورهای دنیا با مشکل هزینه‌های زندگی و کرونا و... مواجه نیستند!؟

پاسخ مشخص است. پاسخی مشخص که البته در یک معجزه عقلانی سبب می‌شود تا سیاه‌نمایان رسوا شوند و مردم بدانند که با چه خباثت عظیمی طرف هستند.

خباثتی عظیم که در زمان دلار ۱۰ هزار تومانی هم ابراز گرسنگی می‌کرد تا مردم از مثبتات موجود باخبر نشوند و اکنون که دلار به حدود ۲ برابر رسیده است نیز تقلا می‌کنند تا راه‌های امید را مسدود کنند و مردم را بشورانند. [۱]

ما قضاوت درباره ناشادی افرادی امثال علینژاد و کسانی که دانسته یا نادانسته به او تأسی کرده‌اند و یادآور افسانه "نی‌نواز هاملین" شده‌اند را به مخاطبان محترم واگذار و آرزو می‌کنیم تا شادمانی و امید و بهروزی ایران و ایرانی آنچنان فراگیر شود که هیچ عنصر نامطلوبی نتواند در تشعشع آن زیست کند...

***

در حسرت غیرتی به اندازه یک راننده قطار در چین

چرا شهاب مرادی با ماهواره‌بر سیمرغ عکس یادگاری نمی‌گیرد!؟

"آنها" از صعود ایران به جام جهانی خوشحال نیستند! / چرا شهاب مرادی با ماهواره‌بر سیمرغ عکس یادگاری نمی‌گیرد!؟

حجت‌الاسلام شهاب مرادی، از روحانیون به‌نام و صاحب تریبون کشورمان اخیرا با انتشار تصویر یک راننده قطار در چین که به فاصله ۲۶ سال در کنار دو لوکوموتیو قبلی و فعلی کشور چین -با محتوای پیشرفت این کشور- عکاسی شده است، متنی را منتشر کرد.

مرادی در این متن می‌نویسد:

"یک راننده راه‌آهن چین کنار قطار در ایستگاه فقط با فاصله ۲۶ سال.

این نتیجه تصمیم قاطع یک کشور است برای تغییر و پیشرفت خود.

این تصویر را در اینترنت دیدم.

تأسف خوردم.

هیچوقت حسادت فردی را تجربه نکرده‌ام. حتی غبطه! و همیشه برای موفقیت‌ها و برخورداری دیگران، خدا را شکر کرده و شکر می‌کنم اما به صورت ملی، نسبت به پیشرفت و رفاه کشورهای دیگر، بی رودرواسی، حسادت را حس می‌کنم و عمیقا غصه می‌خورم.

التماس دعا"!

*ما از روی خوشبینی به عبارت‌های آقای مرادی نگاه می‌کنیم و این فرض بدبینانه که ایشان هم مثل برخی دیگر متأثر از ژانر سیاه‌نمایی دست به انتشار چنین متون مغلوطی زده‌اند را کنار می‌گذاریم.

فرض خوشبینانه اینست که آقای مرادی هم مثل برخی دیگر نمی‌داند!

ایشان نمی‌داند که ما در هنگام انقلاب ۵۷ در هیچ بخشی از هوا و فضای جهان نبودیم اما امروز "ماهواره‌بر سیمرغ" را داریم.

آقای مرادی پیشرفت و آبادانی شهری زاهدان عزیز را در ۴۰ سال قبل و اکنون ندیده است.

این تریبون اجتماعی کشورمان حکما نمی‌داند وقتی پهلوی‌ها از کشور، گریختند ایران در بحث انرژی جهانی صرفا یک تأمین‌کننده نفت بود اما امروز یک کشور هسته‌ای است که نفت باشد یا نباشد اما حیات انرژی در ایران تضمین شده است.

آقای مرادی آیا می‌داند که در بهمن سال ۵۰ و در دوران اوج حکومت پهلوی برف و کولاک سنگینی در ایران وزیدن می‌گیرد که در پیامد آن بیش از ۴ هزار نفر به دلیل نبود امکانات ساده کشته شدند؟ [۲] اما همین برف و کولاک شدید امروز به آرزوی ایرانی‌ها برای گشت و گذار و عکاسی و تیوپ‌سواری و کمپینگ تبدیل شده است و حتی بچه‌های دبستانی هم می‌دانند که یک حکومت پیشرفته، متعهد و دارای امکانات در ایران بر سر کار است که اجازه نمی‌دهد گزندی از بابت نبود امکانات در حوادث طبیعی به مردم برسد...

و ایضا اینکه آقای مرادی چرا نمی‌داند که ایران اسلامی به یمن پیشرفت‌هایش در عرصه‌های مختلف امروز در برخی شاخص‌های اقتصادی مثل "ضریب جینی" (شکاف طبقاتی) از چین هم جلوتر است. [۳] و به عبارتی استانداردهای رفاه در ایران از چین هم بالاتر است.

سؤال اینجاست که واقعا چرا آقای مرادی با این پیشرفت‌ها هیچ عکس یادگاری ندارد و چرا از آنها با مردم حرف نمی‌زند!؟

آیا آقای مرادی در دوران ریاست خود بر سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران هیچکدام از این دستاوردها را به مردم پایتخت یادآوری کردند یا فقط مشغول تفقد از فقرا و کودکان یتیم حاشیه شهر بودند!؟

اینها سؤالاتی است که آقای مرادی حتما باید به آن پاسخ بدهد تا عناصر ضد انقلاب داخلی و خارجی نتوانند بر روی چنین سکوت‌هایی موج سواری کنند و نقشه مرگ ایران و ایرانی را در "فتنه اقتصادی" بکشند.

ضمن اینکه پاسخ مشخص به این سؤالات؛ تفاوت و تمایز بزرگ آقای شهاب مرادی و آن راننده قطار چینی را نیز مشخص می‌کند...

دفاع از دستاوردها و مثبتات نظام جمهوری اسلامی خاصّه در ایام دهه فجر یک ضرورت است که بیش از همه خواص کشور و صداوسیما باید نسبت به آنها اهتمام داشته باشند.

***

"باید با گرانفروشی در جامعه مبارزه جدی شود"

مردم در انتظار لمس اقدامات ضد گرانی قوه قضائیه

"آنها" از صعود ایران به جام جهانی خوشحال نیستند! / چرا شهاب مرادی با ماهواره‌بر سیمرغ عکس یادگاری نمی‌گیرد!؟

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه اخیرا در دیدار با جمعی از فعالان اقتصادی گفت: باید با گرانفروشی در جامعه مبارزه جدی شود.

به گزارش مشرق، وی همچنین از مسئولان قضائی خواست با متخلفان در این زمینه برخورد قاطع شود.[۴]

*گرانی بیقاعده فعلی در ایران که از هیچ قاعده بازاری، دلاری، تحریمی و تورمی پیروی نمی‌کند صرفا و فقط با نظارت کارای دولتی و قضایی رفع می‌شود ولاغیر.

حلقه مفقوده‌ای که نبود آن از زمان دولت اعتدال تاکنون موجب آسیب دیدن معیشت مردم شده و قوه قضائیه در دوران جدید بعنوان مدعی‌العموم به درستی وارد این مسیر شده است.

حجت‌الاسلام اژه‌ای پیش از این و در تیرماه امسال نیز دستور ورود قوه قضائیه به مبحث مبارزه با گرانی را صادر کرده بود. دستوری که از سوی دادستان محترم کل کشور نیز به دادستان‌های استان‌ها ابلاغ شده است. [۵]

مردم منتظر لمس دستاوردهای این دستور هستند...

***

1_ mshrgh.ir/1130569

2_ https://www.yjc.news/00XioQ

3_ https://www.tasnimnews.com/fa/news/1396/11/14/1645720

4_ mshrgh.ir/1332374

5_ irna.ir/xjFv4t

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • عابد IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    67 59
    سلام در خصوص آقای شهاب مرادی با ایشون هم نظر هستم.... پیشرفت باید یه جایی توی زندگی مردم خودش رو نشون بده
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      35 21
      منتظر بودیم که شهاب مرادی بالاخره به خاکی بزند! همواره از نحوه گفتمانش در برنامه های صدا و سیما نوعی خوشیفتگی در تحلیل هایش مشهود است!
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      28 9
      ولی کسی که خودشو به خواب زده رو نمیشه هرگز بیدارش کرد
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      46 6
      فکر کن رفتی آلمان پناهنده شدی، همین جا با همون انرژی که اونجا قراره سرویس بهداشتی بشوری کار کن اثرشو در زندگیت خواهی دید، بهت قول میدم!!!
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      26 8
      وقتی تو مملکت همه چی زانتی و سفارشی بشه وقتی خوبها پس زده بشوند و دوزاری ها سرکارباشند نگرانی از صحبتهای مرادی ها نیست چون مطرح بودن خود ایشون هم از یک همچین سیستم غلطی حاصل شده
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      9 1
      دقیقا یادم هست سال 66 در اوج جنگ تحمییلی 8 ساله بودم در هر محله در خانه های اکثرا قدیمی شهر ها شاید یک یا دو تلفن ثابت خانگی بود که تمام محل برای تماس انجا مراجعه میکردند
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      2 4
      فعلاً که آقای مرادی تمام کامنتهای پست‌های اینستاگرامش را مسدود کرده واقعاً چرا؟
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      9 5
      شما از همان جوانهایی هستی که پای صحبت های خام و احساسی او می نشینید و حتی قدرت تفکر ندارید تا کلی خطا در منطق سطحی او را ببینید
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      4 0
      اگه حکومت ایران عادی نیست و... پس وهابیون دیکتاتورعادی و منتخب ملتن؟؟!
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 2
      ببین اوضاع چقدر خرابه که مرادی جا زده و میدان را گذاشته واسه خوشحال کننده ها
    • مافیا ماشین IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      1 2
      پیشرفت یعنی طی بیست سال از پراید معمولی به پراید ۱۵۱ اس ای برسیم ،، من نمیدونم چرا بعضیا این همه پیشرفتو نمیبینن
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    36 11
    پیشرفت علم و فن آوری باید واقعی باشه نه نمایشی.
    • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      34 9
      دقيقأ، مثل F-35 نباشه که یه هفته درمیون یکیش میفته تو اقیانوس بعد کشور سازندش هم 40 میلیون نفر زیر خط فقر داشته باشه!!!
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      6 0
      زلزله منجیل و بم بیش از 80 هزار ایرانی را قربانی کرد اما زلزله مهیب 7.3 ریشتری کرمانشاه که دامنه کوه را شکافته بود و زلزله های بعد از ان در نقاط مختلف شکر خدا کمتر از 1000 تلفات داشت البته هنوز هم میشود با وجدان کاری و رعایت اصول فنی مهندسی بهتر کار کرد ( البته با دور ریز غربگرایانی چون اسحاق و دلارش برای رانتخواری 100ها هزار میلیارد تومانی که در همین مسئله با سیاه نمایی مسکن مهر را زیر سئوال برد که خیلی زود دروغگویی او رسوا شد )
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      5 7
      بقیه پیامی که گذاشتم کجاست؟ چرا سانسور می کنید؟ متاسفانه تفکرات متعفنی دارید.
    • ناشناس IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 4
      خط فقر از نظر شما یا آنها شما خط فقر را زیر 4میلیون حقوق در ماه میدانی آنها زیر 1000دلار
  • عبدالله IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    37 17
    کسی نیست به این مصی علی نژاد بگه آخه "داراکولا، رُتیل،" تو چه عددی هستی که در این مورد خوشحال باشی یا ناراحت .بدسیرت بد صورت .اصلا ایرانی که هیچ بلکه هیچ انسانی تو را تو آدما نمی دونه
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      5 0
      اتفاقا برای هر کشوری یه دلقک مثل "مصی خله" لازمه
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 0
      باریک
  • رضا IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    19 11
    مسیح علینژاد بارها تلاش کرده به تحریم های آمریکا علیه ملت ایران مشروعیت بدهد
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 0
      مسیح نه،مصی! واژه مسیح رو آلوده نکن.
  • محمد IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    28 19
    متاسفانه انتقاد تبدیل به یک ژست مردم داری تبدیل شده است
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 3
      تبدیل یک موشک بالستیک به ماهواره بر نشانه ی پیشرفت نیست.
    • بهلول IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 2
      از نظر کتاب خاویر کرمنت، برادر عزیزم جناب آقای شهاب مرادی ، یک بیشعور اکتیویسم است. خوبه قبل از اینکه به یک بیشعور تمام عیاری مثل مصی وهابی نژاد و دولتهای فاشیست و دیکتاتور حامی او تبدیل بشه لااقل یکبار این کتاب را بخونه و یا پادکست هاشو گوش بده
  • بسیجی IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 3
    شاه که رفت
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    8 1
    رابرت مالی هم تبریک گفت
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    5 2
    چقدر لذت بخش است
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    10 4
    صعودتیم ملی چه ربطی به رئیس قوه قضائیه داره؟؟؟
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      3 1
      دوست عزیز مد شده تو حکومت یه موفقیت دوزاری اگه بدست بیاد از راس تا دربون دم در شریک میشن ولی برای حل مشکلات هیچ کس مسئول نیست ربطش به این هست
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    17 13
    ماهواره بر سیمرغ هنوز عملیاتی نشده و کاربردی نیست
    • سعید IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      متن رو از کجا آوردین؟
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    12 11
    چرا باید با ماهواره بر سیمرغ عکس بگیره
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    13 18
    این مساله نشان میدهد که گویا متاسفانه جناب مرادی و امثالهم دغدغه دین ندارند که اگر داشتند سقوط دینی و اخلاقی و انسانی جامعه ،ناراحت کننده تر از شکل و ظاهر قطار است. کاش جناب مرادی کمی هم به قطار فرهنگی جامعه که خود اتفاقا زمانی پشت میز ریاست ان بود نظری می افکند
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    7 16
    چرا کسانی که در داخل همیشه پالس ها همسو با ضد انقلاب ارسال می کنند را دستگیر و مجازات نمی کنند تا کی خون شهیدا توسط این ضد انقلاب ها پایمال شود
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    26 13
    با خودم حساب کردم از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان های مسکونی همین شهر تهران حد اقل دو بار کوبیده و دوباره ساخته شده اند کل ساختمان ها و امروز ساخت و سازها حساب و کتاب پیدا کرده و هر روز هم مهندسی تر و نظام یافته تر می شود. کور شود چشمی که نمی خواهد ببیند این همه پیشرفت را. ساختمانی را در تهران مشاهده نمودم که آمریکایی ها قبل از انقلاب در تهران ساخته بودند، همه مصالح درب و قفل و شیرآلات و حتی کاسه دشتویی را از آمریکا آورده بودند و هیچ نشانی از صنعت ایرانی در آن دیده نمی شد آیا امروز اینگونه است، با کیفیت ترین تجهیزات ساختمانی ، سرامیک و ... به آنطرف دنیا داره صادر می شود....
    • س. IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      4 2
      اشتباهی منفی دادم
    • یدالله IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      2 0
      دقیقا
  • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    33 25
    شهاب مرادی دقیقا درست گفته چون در همین شیراز قبل از انقلاب هزاران کادیلاک و کاپریس کلاسیک و بنز و بیوک زیر پای مردم بود الان یک مشت لگن مونتاژ وطنی قاتل جان مردم با ایربگ های دکوری
    • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      17 9
      یا اصلا ایران زندگی نمی کنی یا پدرت خان بود و یا نوچه شاه خائن، والا مردم پیکان نداشتن چه برسه کادیلاک.
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      10 6
      بماند که همین چند وقت قبل یه هواپیما و یه ماشین تو شیراز با هم مسابقه سرعت دادن. اینم بماند که تو شیراز ملت زمان شاه سوار خر میشدن اما الان همه ماشین دارن.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      10 2
      هزاران؟! به هر حال اگه یه عده اینحوری زندگی میکردن روستاییان که اتفاقا جمعیت بالایی هم بودن وضعیت خیلی بدی داشتن اینو دیگه همه میدونن ماشین خارجی وارد کردن هم هنر نیست که بهش افتخار کرد
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      14 7
      اگه انقلاب نشده بود که تا الان نفت و گازی نمیماند چون علاوه بر روزی 10 میلیون بشکه فروش و سرریز پول ان دوباره به جیب یانکیها در قالب 50 هزار مستشار و جنگ افزار و همین چند تا کادیلاک 8 سیلندری که 20 لیتر در 100 کیلومتر میسوزاند احتمالا خوزستان و بقیه نقاط هم تا حالا شوهر کرده بودند و خانه بخت میرفتند تا مثل بحرین نفت و گازشان در این سرمای استخوان سوز با لوله به اروپا برود و منت روسیه را نکشند بجای اینکه در اقصی نقاط ایران تقریبا مفت در اختیار ایرانیان باشد و هر طور دوست دارند به اندازه کل اروپا اسراف کنند
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      9 0
      ۱۱:۱۵ ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ مثال شوهر دادن خوزستان در صورت ادامه رژیم پهلوی
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    5 1
    لطفا بحثهای داخلی را با خود فروخته های سیاسی آلوده نکنید اما در مورد توسعه وپیشرفت باید اول به سراغ ناظرها رفت وآنها را هم پای میز محاکمه کشید اگر امروز ما پراید میسازیم واینهمه کشته در جاده ها داریم نشان از عدم نظارت مسئولین ذیربط-است ما کارخانه ای را جریمه میکنیم که پولش را دولت ودر نهایت مردم می پردازند و باز روز از نو و...
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    5 4
    مصی پولینژاد معلوم الحال که انتظاری دیگه ای ازش نیست باید از پیروزیها بسوزه! ولی آدم دردش می گیره چرا سایتای داخلی نظارت نمیشن که این همه پمپاژ نا امیدی و سیاه نمایی می کنن؟! یک مثال کوچیکش مقاله دیروز سایت برترین ها: صد بار دیگر هم به جام جهانی برویم، ما نمی‌خندیم!
  • برهانی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    7 1
    از شهاب مرادی و لحن سوسولی حرف زدنش خوشم نمیاد اما اینجا درست گفته چون در خاطرات رئیس شرکت ایران کاوه هم اومده که چینی ها بخاطر اینکه امریکا و اروپا بهشون کامیون نمیدادن اومده بودن از ایران کامیون بخرن اما بجای پول میخواستن جاکلیدی و فانوس نفتی بدن که نه شرکت کاوه بهشون کامیون میده نه ایران ناسیونال اتوبوس و نه هپکو لودر و ته تبریز تراکتور. برای همین دست از پا درازتر برمیگردن اما حالا واقعا وضعیت عجیب شده
  • مصطفی IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    17 9
    ماهواره بر سیمرغ هیچ دردی از مردم دوا نمی‌کند. یک استاد دانشگاه سنگاپور حرف جالبی میگفت که چطور کشور فقیر و عقب افتاده سنگاپور به این حد از رفاه و پیشرفت رسیده. سه اصل عمل گرایی یعنی دوری از فامیل بازی، صداقت و تلفیق سیاست های شرقی غربی که هرکدام بنفع کشور باشد از اهداف حکومت سنگاپور است. واقعاً ما در ایران شایسته سالاری داریم؟ اینم به شاه مربوطه؟ ۴۴ سال گذشت چرا از مردم درباره عملکرد جمهوری اسلامی نظرسنجی نمیشه؟ حتماً نظر رعیت اهمیتی ندارد.
  • ملت متضرر IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    12 7
    کشورهایی که پیش از انقلاب از ما عقب تر بودند الان عضو جی 20 هستند حالبا ما دلمون رو به چی خوش کنیم
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 2
      حرف مفت نزن . اگر الان شاه بود داشتی علف میخوردی .
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      3 1
      ملت آلبانی رو میگی ؟؟؟؟؟
  • دلواپس IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    14 11
    این نویسنده شما خیلی تو هپروته و از سفسطه یه چیزهایی شنیده ولی الفباشم بلد نیست. برادر عشق توهم ما اتمی هستیم! یه نیروگاهیی را روسها بعد 25 سال درست کردن و چند برابرش ما را دوشیدن الان هم که برق خودشم توش مونده. ما ماهواره بر سیمرغ داریم؟ کو کجا؟ شما پول بدی هر تکنولوژی جدیدو میتونی بخری. مگه امارات نداره؟ ازمایشش هم که موفق بوده. اورانیوم غنی کردین درسته با چه هزینه ای؟ یه کشور را چندین یال در تحریم و فلاکت قرار دادین و حداقل چند صد میلیارد دلار هزینه و هزینه فرصت برای اورانیومی که اخرش مجانی بدین به روسیه؟ شما عادت کردین در یه مسابقه بی حریف شرکت کنین و به هوا مشت بزنین و هیچکس را هم اجازه نقد نمیدین و خودتان هم از بیاناتتان کیف میکنین
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      10 4
      فکر کنم این 8 سال اخیر رو تو کما بودی خبر نداشتی چی شده
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      5 4
      خیلی بهت فشار اومده میتونی از ایران بری. کسی مجبورت نکرده زیر تحریم و فلاکت بمانی .
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      3 5
      ماست ها را نریز تو خورشتها عصبانی می شی نفس عمیق بکش اکسیژن برای فکر کردن برسه
  • محسن IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    12 1
    من یک انقلابی هستم آنهم دو آتیشه و عاشق ولایت فقیه، ولی دزدی و درغگویی مسئولان کشور ما را دچار افسردگی کرده.
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    17 8
    دوستان مشرقی سرمونو بکنیم تو برف و پز ضریب جینی و ماهواره بر سیمرغ رو بدیم و بگیم همه چی گل و بلبله؟ مردم دارن زیر گرانی ساعتی اجناس له میشن و شما ناراحتی چرا فلانی داره سیاهنمایی می کنه!!!!!
    • اکبر IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      5 3
      همه چی از سر سفره مردم مشخصه
    • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      4 2
      چه ربطی داره؟ وضع خرابه، درست. ولی یکی یه حرف چرتی زد، نباید جوابش داده بشه؟
  • سرگلزایی IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    9 7
    لطفاً شما هم کمتر دروغ بگویید و از سفیدنمایی خیالی و القایی دست بردارید. زاهدان اکنون با زاهدان چهل سال پیش هیچ فرقی ندارد.
  • FR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 2
    توصیه انام خمینی راجع روحانیون
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      2 0
      هول نشو جانم،آرام بنویس.
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    11 2
    چه علاقه ای دارید برای تبدیل دلسوزان و تحلیلگران اجتماعی به اپوزیسیون. الله و اکبر از این همه بصیرت
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 2
    ایرانی ناسپاس و ناشکره.
  • سرگلزایی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 2
    لطفاً شما هم کمتر دروغ بگویید و از سفیدنمایی خیالی و القایی دست بردارید.
  • سرگلزایی IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    9 2
    چرا پیام من منتشر نمیشه؟ اگه از انتقاد خوشتون نمیاد و سانسور میکنید، خیلی رک بگین تا ما پیام نذاریم و وقتمونو هدر ندیم.
    • رضا IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      3 1
      اتفاقاً منهم نظرم با شما يكيه ،
    • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 1
      دروغگوی فطرت همین بالا پیامت منتشر شده بعد داری مظلوم نمایی میکنی ؟؟؟؟
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 1
      حرف مفت نزن . پیامت منتشر شده .
  • کاردان IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    حضرت علی ع میفرماید از دری فقر داخل شود ایمان ا ز در دیگر خارج میشود
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 1
    مشرق فقط وفقط دنبال نفرت پراکنی در جامعه
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    مصی خبیث عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
  • GB ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    سایت شما معلوم الحال -جوجه اردک زشت-زیاد می نویسه
  • عبدالله IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    5 1
    من کاملا با آقای مرادی موافقم.
    • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      4 1
      منم موافقم ، ما در هیچ زمینه ای پیشرفت نداشتیم مثل نانو تکنولوژی ، علوم زیستی ، فناوری هسته‌ای ، ساخت نیروگاه‌های برق آبی و بادی ، پتروشیمی ... زور مگه شهاب جون درست میگه در خوش بینانه ترین حالت ایشون چیزی حالیش نیست
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    زلزله منجیل و بم بیش از 80 هزار ایرانی را قربانی کرد اما زلزله مهیب 7.3 ریشتری کرمانشاه که دامنه کوه را شکافته بود و زلزله های بعد از ان در نقاط مختلف شکر خدا کمتر از 1000 تلفات داشت البته هنوز هم میشود با وجدان کاری و رعایت اصول فنی مهندسی بهتر کار کرد ( البته با دور ریز غربگرایانی چون اسحاق و دلارش برای رانتخواری 100ها هزار میلیارد تومانی که در همین مسئله با سیاه نمایی مسکن مهر را زیر سئوال برد که خیلی زود دروغگویی او رسوا شد )
  • محمد IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    آقای مشرق خیلی از بزرگان مملکت ما متاسفانه تا قبل از سفر خارجه به بلاد فرنگ درخط عرفان هستنداما بعدرفتن به فرنگ فریفته رنگ ولعاب غرب شده و رنگ عوض می کنن
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    وقتی از بین ۸۶ میلیون ایرانی ۵۰۰ نفر را استعدادیابی نمی کنند که کشور را اداره کنند
  • آتی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    4 2
    ما حتی یک ماشین از خودمون نداریم ،همش وابستگی،
  • عسگر موذن IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    4 0
    سلام متاسفانه قوه قضاییه باید در مبارزه با گرانی از مبدا که همان کارخانجات هستند اقدام کند نه چند فروشنده
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 1
    نباید سیاه نمایی و ...کرد.من با شما موافقم. ولی زشت و خنده دار است هر چیزی را با سال 57 مقایسه کنید.
  • masoud IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    5 2
    مشرق خفه شو
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
      1 2
      خودت
  • معلم IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    4 0
    مرتبا باید به اساتید دانشگاه که تریبون دارند فایلهای قبل و امروز ایران را نشان دهید تا مقایسه کنند،چی بودیم والان در چه نقطه ای ایستاده ایم.
  • معلم IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 2
    طی این سالها با بررسی اشخاصی که ضدانقلاب هستند یااپوزوسیون نظام هستند،مطمئن شدم ،همه ی مخالفان جمهوری اسلامی ایران،افرادی غربزده،کم دان وبعضا عقده ای هستند.دقیقا مانند معصومه علی نژاد ومریم رجوی و شیرین عبادی
  • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 4
    کلا امثال شهاب مرادی، چه هنری دارند جز حرف زدن.
  • FI ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 0
    آقای اژه ای هی دارند با کارهای حاشیه آرتیست بازی درمیارند. اگر واقعا به فکر مردم هستند, اول درخواست اصلی و بحق جامعه را جوابگو باشند. تیم دولت قبلی با صد ها میلیارد دلار اختلاس و رانت, و خسارتهایی فراوان دارند راست راست میچرخند و به ریش مردم میخندند, و آقای اژه ای با شعارهای پیش پا افتاده مانور میدن. تازه, دارند زمینه سازی میکنند که اگر هر کدام از آن مفسدین روزی گذرشان به دادگاه افتاد, بجای حبس در یکی از مناسب کلیدی بعنوان کارشناس استخدام شوند که مملکت بدون کلاهبردار نباشد.
  • DE ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 0
    مصی پر از عقده و نفرته و داروی آرام بخش باید بخوره .
  • فرهاد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 0
    فقط یک خائن به وطن از پیشرفت کشور و مردمش، از موفقیت و شادی و شعف هم میهنان خودش ناراحت میشه
  • علـی IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    2 0
    مصی پولکی! این یه تیکه رو درست اومدی: "جمهوری اسلامی یک حکومت عادی نیست" بله جمهوری اسلامی ایران به کوری چشم امثال توی عقب افتاده، یک حکومت ابر قدرت منطقه‌ای‌است. کور بشه هرکی نمیتونه ببینــه
  • Fara hare IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 0
    بخدا اگه مثل چین که سی سال پیش تمام خاعنان بی وطن غربگدا یش رو تو یک میدان جمع کرد و باتانک همشون رو له کردو تمام مملکتشان رو از خاعن وجاسوس بیگانه پاک کردو منافع کشورشان رو به منافع زودگذر فامیلی جاسوس نفوذی های داخلشان ترجیح دادند نظام ایران هم همون دوازده سال پیش اینکارو میکرد مثل چین امید غرب و آمریکا از داخل کشور قطع ودست این جواسیس چند تابعیتی نوکر ومذدور هم از مصدر امور کوتاه میشد
  • ساسان IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    مصی علینژاد یه خود قسم خورده وزارت خارجه آمریکاست این آمریکایی روانی که ازظاهرش میشه روان پریشی او را دید هیچ حقی ندارد درهیچ موردی که موضوع ایران باشد نظر بدهد،اودرموردکشورش که تابعیت آن روداره حق اظهارنظر داره وبس.
  • ایزا IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    3 1
    خوشحالی اصلی من زمانیه که بتونم بعد از ده سال ماشینمو عوض کنم
  • دکتر IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    5 0
    شما خیلی وقیح هستید از پول وحقوق نجومی وامکانات برخوردارید ومصایب عظیم اقتصادی قاطبه مردم ایران را نمیبنید
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 3
    اینجانب عمیقا" به انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی تحت رهبرای ولایت فقیه اعتقاد دارم و آمادگی دارم که جان ناقابلم را فدای آن کنم. من روزنامه کیهان که زیر نظر حاج حسین شریعتمداری عزیز منتشر می شود را یک الگوی مناسب برای اطلاع رسانی صحیح به مردم و نیز تبدیل مخالفین به موافقین انقلاب می دانم.
  • IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    هموطن نویسنده در سایت برترین ها : از خودت بپرس چرا از رفتن تیم ملی کشورت به جام جهانی خوشحال نمیشی؟ کدام ملت در دنیا هست که از قدرت فوتبالی کشورش خوشحال نباشه؟ ببخشیدها شما یه چیزیت میشه ،یه مشکلی داری و خودت خبر نداری،.....
  • تورک IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 1
    من که خوشحال نشدم
  • محمد IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    دین اسلام دین مهر و مداراست.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 2
    خدا شفات بده آقای شهاب مرادی ، جای تأسف دیدن افراد بی بصیرت در لباس شاگردان مکتب امام صادق علیه‌السلام است این لباس حرمت و مسئولیت دارد ، ابلیس شش هزار سال عابد بود ... درس بگیر
  • ارشیا محمودی IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 1
    دم آقای مرادی گرم، من هم قبطه خوردم. ان شاالله اقتصاد غیر دولتی واقعی...
  • ایثار گر IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    1 0
    حقیریکی ازهم رزمان شهیدچیت سازیانم همانی که آقا ازقولشان فرمودند هرکس ازسیم خاردارهای نفسش عبور کرده باشد شب عملیات ازسیم خاردار دشمن هم عبور میکند،دقیقا فرق حاج قاسم نماینده رزمندها باآدمهائی که از جمهوری اسلامی برای منیتشان کلاه دست وپا میکنند،همینه
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    2 0
    به مرضی علی نژاد بگوئید
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 1
    آقای شهاب مرادی باید این را بفهمی که به جای خودرو و لوکوموتیو باید ماهواره بر سیمرغ سوار شوی کشوری که ماهواره بر سیمرغ داره دیگه چه نیازی به پیشرفت در صنعت خودرو و قطار و ...دارد؟
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 0
    مبارزه، با چی اقای اژه ای گرانفروشی .کدومش .اول از خودرو شروع کن:::بزن بریم
  • رضا IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 2
    درهمه کشورها گرانی هست
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    3 0
    رفتیم پزشک متخصص گفته پول نقد می خام آزاد هم هست وزیتش تقریبا ۱۵۰ هزار ،از دستگاه پزش هم داده لبو فروش دم مطبش ،مالیات بگیر بگیره.
  • رضا IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    2 1
    مشرقی عزیز: بدان در قبل از انقلاب ما کشوری داشتیم یک دست ایرانی و برای ایران ما مغزهایمان فرار نمیکردن ما به جای چینیها و روسی ها با آمریکایی ها توافق داشتیم
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      الان آنریکایی ها خیلی برترن ؟؟ دهنتو ببند غربگدا مردم ما ۴۳ سال پیش شما را به تاریخ انداختند . پس حرف نزن
  • سید علی IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 2
    خیلی این فرد را جدی نگیرید؛ چند سال قبل در برنامه‌ای در یک شبکه استانی، گفت و گویی با جوانان داشت و دختر جوانی که با انگیزه و حرارت از تحصیلش در فوق لیسانس حقوق و تأثیر گذاری اش در آینده جامعه سخن می‌گفت را با بی‌ادبی کنف کرد و به‌خاطر اینکه در یک دانشگاه غیرانتفاعی تحصیل می‌کند تحقیر نمود. درد ما همین است که چون این آدم باید این همه تحویل گرفته شود و تریبون داشته باشد...
  • سهراب IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 4
    این نشون میده که آقای مرادی هم از روحانیون برجسته نبست فقط مشرق برجسته سازی می کنه هرکسی را باید به اندازه ظرفیتش بها داد. مردم افرادی مثل زم را فراموش نکرده اند.
  • ایرانی اصیل IR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 4
    چون نه خود شهاب مرادی ، بلکه امثال اینگونه افراد هم فاسد و هم مزدور هستند و وحشت دارند از افتخار ملی که بدست جوانان با معرفت و غرور افرین این مملکت الهی.
    • ایرانی واقعی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
      0 0
      اونی که همه رو متهم به فساد و مزدور بودن میکنه کیه؟ اونی که میخواد مردم رو به همه مسئولین و چهره ها بدبین کنه کیه؟
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    7 0
    با نظر شهاب مرادی کاملا موافقم. او نگفته ما پیشرفت نکردیم این پیشرفت اصلا متناسب با انتظارات و امکانات کشور نبوده. این صحبت های او از سر غیرت ملی بوده و کاملا به جاست. در ضمن نوشته شده که ما وابستگی به نفت نداریم. جک گفتی که بخندیم دیگه؟ هم از لحاظ مالی و هم انرژی تا وابسته به نفتیم
  • سعید IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    این همه پیشرفت تون چرا سره سفره ما نیست؟ حضرات بخورن نوش جون شون مردم نگاه کنند ....حامی مردم بودن مهمه نه با این کارا دنبال جنجال و جلب توجه
  • من GB ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    6 2
    چرانظرمنو نگذاشتین...
  • حمید IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    2 0
    صحبت آقای شهاب مرادی درست است. لزوم قوی‌تر شدن را آقا هم بارها فرموده‌اند.
  • امید IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 1
    قرار دادن این دو شخصیت در کنار اون خائن، بسیار کار غیر حرفه ای و میشه گفت غرض‌ورزانه از طرف مشرق بود. آقای مشرق، از شما بیشتر از این انتظار میرفت
  • سعید70 IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    4 1
    واقعا متاسفم برای مشرق که داره دست و پا میزنه مخاطب جذب کنه به چه قیمت؟؟ از اسم افراد مشهور انقلابی صاحب نظر استفاده کنید تا بهتر دیده بشید؟
  • سامان IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    3 0
    پیشرفت باید جوری باشه مردم حس کنند نه یه سری افراد مفت خور بالا دستی بی مسئولیت حس کنند و کیف کنند
  • صادق IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 1
    الان با این مطلب به امثال علی نژاد ها اعتبار دادید. خودی رو زدید.
  • سلیمان IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    تراوشات ذهن یک نویسنده
  • جوان IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    اگر بخوایم پیشرفت کنیم با حرف های نظیر حرف های آقا شهاب میتوانیم پیشرفت کنیم
  • حمید IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    در مورد اقای مرادی بسیار بی انصافی شده در متن ، و نقد منصفانه نیست و یک تخریب ناعادلانه‌ست
  • سعید IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    ایشان سپس لزوم ارتقای کیفیت کالاهای تولید داخل را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آنها اعتراض دارند.
  • سمیر DE ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    1 0
    خب اگه زاهدان آبادانی و پیشرفت داره که ایشون نمیبینن و شما میبینین برین دفتر رو تو زاهدان بزنین دیگه. هزینه‌ها هم کمتره. آبادانی هم که زیاده. نشون بدین به بقیه :)))))
  • عبدالله پ CA ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰
    0 0
    در خصوص اقاي شهاب مرادي، دغدغه هاي ايشون فراتر از بسياري ديگه هست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس