اتریش: رهایی از وابستگی به روسیه نیازمند زمان و هزینه زیاد است

وزیر امور خارجه اتریش روز سه‌شنبه در مصاحبه‌ای گفت که رهایی از وابستگی به منابع انرژی روسیه نیازمند زمان و هزینه بسیار زیادی است.

به گزارش مشرق، «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش روز سه‌شنبه گفت موضع ما همراستا با موضع اتحادیه اروپا در خصوص جنگ روسیه علیه اوکراین است.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «باید با قدرت از اوکراین حمایت کرده و به روسیه این پیام را ارسال کنیم که اوکراین بخشی از اروپاست».

شالنبرگ اضافه کرد: «هم اکنون به همراه شرکای اروپایی در حال بررسی بسته جدید تحریم‌ها علیه روسیه هستیم».

وزیر امور خارجه اتریش گفت: «تا کنون پنج دور تحریم علیه روسیه اعمال کردیم و هم اکنون در حال بررسی بسته ششم تحریم‌ها علیه مسکو هستیم».

وی اعتراف کرد:‌ «خارج شدن از وابستگی به روسیه در زمینه انرژی نیازمند زمانی طولانی و هزینه بسیار زیاد است اما هدف ما واضح بوده و خواستار رهایی از وابستگی به گاز روسیه هستیم».

شالنبرگ گفت:‌ «پیوستن سوئد و فنلاند به ناتو مهم بوده چون بر خلاف چیزی است که پوتین می‌خواهد اما اتریش هیچ قصدی برای پیوستن به ناتو نداشته و همچنان کشور بی طرف باقی خواهیم ماند».

وی پیشتر نیز در سخنانی با اشاره به تلاش سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو گفت: «ما شرایط جغرافیایی کاملاً متفاوتی داریم. ما همچنین تاریخ بسیار متفاوتی داریم و معتقدم که این موضوعات باید در نظر گرفته شود».

این اظهارات در شرایطی مطرح شده که دو کشور سوئد و فنلاند که همانند اتریش موضع بی‌طرف داشته و از عضویت در بلوک‌های نظامی از قبیل ناتو سر باز زده بودند، طی هفته جاری رسما متقاضی پیوستن به ناتو شدند هر چند که روند پیوستن آنها به ناتو با مخالفت شدید ترکیه مواجه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس