طالبان: مناطق مرزی ایران و افغانستان در آرامش کامل است

مسئولین اداره ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز افغانستان ضمن تکذیب شایعه درگیری روز گذشته میان نیروهای امنیتی افغان و مرزبانان ایرانی، اعلام کردند مناطق مرزی دو کشور همسایه در آرامش کامل است.

به گزارش مشرق از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، پس از اخبار منتشر شده از برخی برسانه‌ها مبنی بر درگیری مرزی میان نیروهای طالبان و مرزبانان ایرانی در منطقه شوک ولسوالی کنگ ولایت نیمروز، اکنون مسئولین اداره ریاست اطلاعات و فرهنگ نیمروز این خبر را شایعه و بازی رسانه‌ها می‌دانند.

یک منبع امنیتی در نیمروز در این خصوص گفته است: روز گذشته پس از ورود یک کامیون ترانزیتی به این ولایت که قصد داشت مواد نفتی را در خاک افغانستان تخلیه کند، در نتیجه یک سوءتفاهم میان نیروهای دو مرزبانی ایران و افغانستان موجب یک مسئله جزیی و اختلاف چندساعته شد که با پادرمیانی مسئولان امنیتی دو طرف، وضعیت به حالت عادی بازگشت.

از سوی دیگر نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت نیمروز اخبار برخی رسانه‌ها در افغانستان مبنی بر درگیری میان نیروهای مرزبانی ایران و طالبان را در منطقه کنگ نیمروز کاملا رد کرد.

به گفته این ریاست، روز گذشته تنها به دلیل یک سوءتفاهم میان نیروهای مرزبانی ایران و طالبان یک تنش چندساعته صورت گرفت اما اکنون مناطق مرزی در آرامش کامل به‌سر می‌برند.

 چندی پیش نیز به‌دنبال آنکه نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران در شمال ولایت سیستان و بلوچستان این کشور که هم‌مرز با افغانستان است، با گروهی از اشرار که قصد تعرض به خاک ایران را داشتند درگیر شدند. برخی رسانه‌های مغرض از درگیری میان نیرهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و طالبان در ولایت نیمروز خبر داده بودند که از سوی مقامات طالبان تکذیب شده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    0 0
    خیالم راحت شد طالبان اینو گفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس