مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز پارلمان به ایراد تذکرات شفاهی در مورد مذاکرات وین، رتبه بندی معلمان و حقوق نیروهای مسلح پرداختند.

به گزارش مشرق، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز چهارشنبه ۲ شهریور پارلمان به ایراد تذکرات شفاهی پرداختند.

* مذاکرات زمانی می تواند منافع ملت را تضمین کند که آمریکا تضمین دهد که از برجام خارج نمی شود

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس در تذکری شفاهی خطاب به تیم مذاکره کننده و شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: مذاکرات زمانی می تواند منافع ملت را تضمین کند که آمریکا تضمین دهد که از برجام خارج نمی شود.

وی افزود: مذاکرات زمانی می تواند کشور را از بعد اقتصادی منتفع کند که سرمایه گذاران خارجی بدون اینکه از تبعات آینده نگران باشند در ایران سرمایه گذاری کنند.

وی تصریح کرد: صادرات نفت نیز باید به هر میزان که ملت ایران لازم بداند آزاد باشد و انتقال پول مطابق با نظر ملت ایران صورت گیرد.

نماینده مردم سبزوار گفت: مذاکره کنندگان چیزی را امضا نکنند که منافع ملت در نظر گرفته نشود زیرا مردم ایران و مجلس این مسئله قبول نخواهند کرد.

* حقوق نیروهای مسلح را افزایش دهید

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت در مجلس نیز در تذکری شفاهی با اشاره به دریافتی پایین نیروهای مسلح گفت: آیا حواسمان به حقوق های نیروهای مسلح هست؟ یکی از کمترین حقوق ها را این عزیزان دریافتی می کنند؛ آیا کسی نباید صدای آن ها باشد.

وی افزود: از دولت و مجلس خواهش می کنم قبل از اینکه دیر شود به فکر ارتقاء حقوق این عزیزان باشند. ۷ - ۸ میلیون حقوق در نیروهای مسلح حقوق پایینی است؛ با اصلاح حقوق این قشر از آسیب بزرگتر جلوگیری شود.

* رتبه‌بندی معلمان به صورت سلیقه‌ای اجرا می‌شود

محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز در مجلس هم در تذکری شفاهی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: مجلس در یک اقدام بجا طرح رتبه بندی معلمان را تصویب کرد و هم اکنون در حال اجراست.

وی افزود: متاسفانه رتبه بندی معلمان به صورت سلیقه ای اجرا می شود؛ امروز برخی از معلمان از این طرح محروم و استثنا شده اند.

نماینده مهریز در مجلس ادامه داد: چرا این بخش از معلمان باید شمول این طرح نشوند؟ مگر از خارج از کشور آمده اند؟

* وزارت راه درصدد رفع مشکل رانندگان واردکننده خودروهای کِشَنده باشد

سید محمد پاک مهر نماینده مردم بجنورد در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: عده‌ای از رانندگان اقدام به واردات خودروهای کشنده با کارکرد زیر ۵ سال کرده‌اند که این اقدام آنها موجب نوسازی ناوگان فرسوده این حوزه می‌شود.

وی بیان داشت: این اقدام موجب صرفه‌جویی در سوخت و کاهش استهلاک جاده‌ها خواهد شد. همچنین بدون پرداخت تسهیلات ناوگان حمل و نقل، نوسازی می‌شود لذا نباید آنها سرگردان بوده و دچار مشکل شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    4 1
    تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم.
    • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      1 4
      شتر در خواب بیند پنبه دانه
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
      3 1
      جواب دهنده خودت شتری
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    1 1
    با همین فرمون بریم جلو، امروز فرداست که دیگه چیزی از دلار و آمریکا و اروپا نَمونه. دروود بر مقاومت و دولت انقلابی رئیسی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس