کد خبر 1412490
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۶
برق تحویلی به صنایع ۱۴ درصد بیشتر شد/ ۵.۴ میلیون مشترک قبض برق صفر یا بستانکار دریافت کردند

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: امسال انرژی تحویلی به صنایع انرژی‌بر کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد بیشتر بود.

به گزارش مشرق از روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران،  "مصطفی رجبی مشهدی " افزود: با جابجایی بار۱۷ درصد در صنایع فولاد، بیش از ۱۰ درصد در بخش سیمان و بیش از ۱۸ درصد در بخش آلومینیوم و سایر بخش ها انرژی بیشتری تحویل داده شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب تولید بیشتری داشتند به این معنا که با جابجایی مصرف در زمان غیر اوج بار از انرژی بیشتری برای تولید بهره مند شدند. برنامه ریزی شده در دولت سیزدهم ۳۵ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور افزوده شود.

رجبی مشهدی افزود: اوج بار تابستان امسال ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات بود که حدود ۳.۶ درصد از اوج بار تابستان پارسال بیشتر است. برای امسال برنامه ریزی شد ۶ هزارمگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور افزوده شود که تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات وارد مدار شده و تا اخر شهریور بقیه هم وارددمدار می شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: به این ترتیب ناترازی تولید و مصرف یا کاهش خواهد یافت و یا رفع خواهد شد. مصرف انرژی در کشورمان ۴۰ درصد بیستر از متوسط  جهانی است که ظرفیت بزرگی برای ایجاد صرفه جویی در این بخش وجود دارد.

رجبی مشهدی افزود: امسال از ۴۰ میلیون قبض صادره از ابتدای تابستان ۱۶/۵ میلیون مشترک مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شدند. بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک قبض های صفر یا بستانکار دریافت کردند و  مبلغ ۸۵۰ میلیارد تومان توسط مشترکان خانگی صرفه جویی شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶
    0 0
    دقیقا با کدام کشورها مصرف برق ایران مقایسه شده که گفتند ۴۰ درصد بیستر از متوسط جهانی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس