کد خبر 1413474
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۰
برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: مشترکینی هر چند انگشت‌شمار داریم که بیش از ۴۰ برابر یک مشترک عادی مصرف برق دارند.

به گزارش مشرق، کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در نشستی خبری اظهار داشت:با محدودیت‌های سنواتی در مسئله برق مواجه بودیم و در سال گذشته محدودیت‌هایی برای مردم در بخش خانگی، تجاری و کسب‌وکارها اعمال شد؛ اما با آغاز به کار دولت سیزدهم، برنامه‌ریزی منسجمی برای پایداری شبکه برق در تابستان ۱۴۰۱ با در دستور کار قرار گرفتن ۱۰۰ برنامه عملیاتی صورت گرفت که بخش اعظم این برنامه در مدیریت عرضه و تقاضا بود.

وی افزود: علاوه بر برنامه افزایش ۶ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق، اقدامات موثری در زمینه ثبت رکورد بی سابقه اتمام تعمیرات نیروگاهی در پایان اردیبهشت‌ماه با تلاش شبانه روزی صورت گرفت که در پایداری شبکه برق تابستان و گذر از تابستان بدون خاموشی بسیار مهم بود.

ناظریان با بیان اینکه "پیک مصرف برق کشور در تابستان جاری به ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسید که رقمی بی سابقه بود"، گفت: در شرایطی که نیاز مصرف به این رکورد تاریخی رسید، توانستیم شبکه برق را پایدار نگه داشته و خاموشی برنامه‌ریزی شده در بخش خانگی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: نیاز مصرف برق در تهران در پیک تابستان به ۵ هزار و ۳۵۰ مگاوات رسید که نسبت به اوج نیاز مصرف سال گذشته ۳.۳ درصد رشد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر ۲۵۰ مگاوات خاموشی در زمان پیک در شهر تهران رخ داد اما در سال جاری با وجود تأمین ۴۰۰ مگاوات بیشتر، برق پایتخت به صورت پایدار و بدون اعمال خاموشی تأمین شد.

وی افزود: در تابستان سال جاری در شهر تهران بیش از ۲ میلیون مشترک در زمینه کاهش مصرف برق، مشارکت داشتند و معادل ۱۵۰ مگاوات در پیک تابستان، توسط مشترکین خانگی مدیریت مصرف و صرفه‌جویی صورت گرفت.

ناظریان با بیان اینکه "مشترکانی که در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی مشارکت داشتند تشویق شدند"، گفت: در تابستان سال جاری بیش از ۴ میلیون و ۴۰۳ هزار صورتحساب صادر شده و بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مشترک پاداش صرفه‌جویی گرفتند و در این بین، برای بیش از ۵۰۰ هزار مشترک با اعمال پاداش صرفه‌جویی، صورت حساب صفر صادر شد.

وی ادامه داد: همچنین در بخش ادارات شاهد ۲۰۰ مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق در زمان پیک بودیم و با استفاده از ظرفیت مولدهای خودتأمین، ۱۵۰ مگاوات دیگر نیز از نیاز مصرف برق شبکه در زمان پیک در شهر تهران کاهش پیدا کرد و در مجموع توانستیم در زمان پیک در شهر تهران، ۶۰۰ مگاوات صرفه‌جویی و کاهش نیاز مصرف برق را رقم بزنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از راه‌اندازی بزرگترین سامانه پاسخگویی به مشترکان در این شرکت خبر داد و گفت: این سامانه که در شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ راه اندازی شده قابلیت پاسخگویی به یک میلیون تماس را در شبانه روز دارد.

وی افزود: برای پایداری برق تابستان ۱۴۰۱ در تهران، بیش از ۲۰۰۰ نیروی ستادی و عملیاتی مستقیما به صورت تلاش شبانه‌روزی فعالیت داشتند و بالغ بر ۸۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری روی شبکه برق تهران برای عبور از تابستان ۱۴۰۱ انجام گرفت.

ناظریان خاطرنشان کرد: درحال حاضر یکهزار و صدمین پست هوشمند اتوماسیون را در شهر تهران راه‌اندازی کردیم که این پست‌ها از راه دور مانیتور می‌شوند و قابلیت مدیریت شبکه از راه دور را فراهم می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در پاسخ به سوالی در خصوص مشترکان پرمصرف برق در کلانشهر تهران گفت: مشترکینی هر چند انگشت‌شمار داریم که بیش از ۴۰ برابر یک مشترک عادی مصرف برق دارند و در تابستان سال جاری نیز برای چنین مشترکینی، قبوض برق بالای ۱۲ میلیون تومانی صادر شده است.

وی افزود: البته بیش از ۸۰ درصد مشترکان برق تهران الگوی مصرف برق را رعایت می کنند و بسیاری از مشترکان، خوش مصرف هستند.

ناظریان با بیان اینکه "به سازی و بهینه‌سازی ۱۰۰۰ کیلومتر کابل فشار متوسط در تهران هدف‌گذاری شده"، گفت: برای اینکار نیاز به بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری داریم و برنامه داریم که تا سال ۱۴۰۴ بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در شبکه برق تهران سرمایه گذاری صورت گیرد.

وی ادامه داد: میزان تلفات شبکه برق کلانشهر تهران در حد استانداردهای جهانی و بهترین رتبه در بین شهرهای کشور است، به طوری که میزان تلفات شبکه برق کلانشهر تهران، کمتر از ۶ درصد است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از انجام بالغ بر ۵۰۰۰ مورد سرقت تجهیزات شبکه برق در سال جاری خبر داد و گفت: این سرقت‌ها در سال جاری حدود ۴ میلیارد تومان خسارت برای شبکه برق در پی داشته است.

ناظریان با بیان اینکه حوادث شبکه برق از دو طریق "سامانه برق من" و ارسال پیامک به مشترکان اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: شهر تهران دارای حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک خانگی است که بالغ بر ۶ درصد از این مشترکان یعنی حدود ۲۰۰ هزار مشترک، ماهانه بیشتر از ۶۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    متاسفانه این امسیله هرسال در ماههای تیر و مرداد زخ می دهد ( شاید هم عمدی باشد ) برای اینکه به قول شرکت برق مبلغ تصاعدی افزایش می یابد
  • اﻳﺮاﻥ IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
    0 0
    ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ ﺩﻭﻟﺖ ﻗﻴﻤﺘﻬﺎ ﭼﻨﺪﺑﺮاﺑﺮ اﻓﺰاﻳﺶ ﺩاﺩﻩ ﺻﺪاﺵ ﻫﻢ ﺩﺭﻧﻴﺎﻭﺭﺩﻩ ???
    • حاجی ازجوبشور قم IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 0
      دولت جهادی که میگن یعنی همین فقط پول وپول
    • Ali IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
      0 2
      اگر مصرفتون درست باشه نه تنها افزایش قیمت نداشتیم حتی پاداش هم دریافت کردیم من خودم 6 ماه هست که قبض برقم صفر بوده و تشویق هم شدم چون درست مصرف کردم پس مشکلات خودمون رو گردن دولت مردمی آقای رئیسی نندازیم✌🏼

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس