کد خبر 1416648
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
طالبان

رسانه آمریکایی گزارش داده است که یک عضو طالبان که در عملیات تخلیه شهروندان افغانستان وارد واشنگتن شده بود پس از شناسایی از این کشور اخراج شده است.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکا اعلام کردند که یک عضو طالبان را که در عملیات تخلیه وارد این کشور شده را به افغانستان بازگردانده‌اند.

واشنگتن اگزیماینر به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داده است که یک عضو طالبان که در جریان روند تخلیه وارد ایالات متحده شده بود، به افغانستان برگردانده شده است.

این رسانه آمریکا همچنین بدون اشاره به هویت این عضو طالبان، تنها به این موضوع اشاره کرده است که وی به همراه هزاران نفر از زندان بگرام پس از قدرت گرفتن طالبان در افغانستان از زندان آزاد شده و توانسته در عملیات تخلیه شهروندان افغان خود را به آمریکا برساند.

براساس این گزارش، سازمان سیا تنها ۳ هفته قبل از اخراج این افراد از آمریکا توانسته بود وی را شناسایی و زمینه اخراج وی را فراهم کند.

این رسانه آمریکا گفته است که در عملیات تخلیه فرآیند بررسی شهروندان افغانستان در فرودگاه انجام شده، اما به دلیل شکل‌گرفتن بحران در فرودگاه کابل تایید صلاحیت افراد بسیار دشوار بوده است.

از طرف دیگر پلیس فدرال آمریکا گفته است که به دلیل ضعف در سیستم ارزیابی برخی از افراد خطرناک همراه با سایر شهروندان افغانستان وارد آمریکا شدند.

واشنگتن اگزیماینر در ادامه گزارش خود گفته است که این موضوع می‌تواند فرایند انتقال سایر شهروندان افغانستان به آمریکا را با مشکل مواجه کند.

این در حالی است که ان‌بی‌سی‌نیوز نیز گزارش داده است که همزمان با عملیات تخلیه در افغانستان ۲۳۰ کودک بدون سرپرست به آمریکا منتقل شده و این در حالی است که خانواده این افراد در افغانستان حضور داشته و این کودکان دور از خانواده خود در تنهایی زندگی می‌کنند.

این رسانه افزود: این در حالی است که تنها در هفته یک پرواز از افغانستان مهاجران را از این کشور خارج کرده و برخی از کشورهای ثالث که مهاجران افغان از آن به عنوان مقصدی برای سفر به واشنگتن استفاده کرده نیز از پذیرش مهاجران جدید امتناع می‌کنند.

ان‌بی‌سی نیوز در ادامه گزارش خود نوشت: در عملیات تخلیه خانواده‌های افغانستان تصمیم بسیار دشواری اتخاذ کرده و بسیاری از این افراد کودکان خود را در فرودگاه کابل تحویل نظامیان آمریکا دادند.

طبق این گزارش، در عملیات تخلیه فرودگاه کابل ۱۵۰۰ کودک بدون سرپرست به آمریکا منتقل شدند، که از این تعداد تاکنون بخش از آنها به خانواده یا بستگان تحویل و ۲۰۳ کودک نیز در تنهایی و به دور از خانواده خود زندگی می‌کنند.

از طرف دیگر مقامات آمریکا اعلام کردند که پذیرش مهاجران جدید افغانستانی براساس ویزای بشردوستانه و اقامت موقت آنها در این کشور را متوقف کردند.

دولت آمریکا گفته است براساس سیاست جدید تمرکز بر اقامت دائمی مهاجران افغانستانی است که پیش از این در عملیات تخلیه از این کشور خارج شدند.

این تغییر سیاست به دنبال انتقاد برخی نمایندگان و سازمان های امور مهاجران آمریکا درباره ناتوانی دولت این کشور در خروج مهاجران افغانستانی در خطر تهدید از سوی طالبان اتخاذ شده است.

این در حالی که مقامات دولت بایدن عملیات تخلیه مهاجران افغانستان را موفق عنوان کرده و اعلام کردند که در این عملیات بیش از ۹۰ هزار مهاجر افغانستان از این کشور خارج شده و در حال طی مراحل پذیرش در این کشور هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۹
    0 0
    عضو طالبان فرصت نکرده وگرنه همانجا تو کمپ آمریکا انتحاری میزد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس