کد خبر 1423312
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
علت کتک خوردن آتش نشانان زاهدانی چه بود؟ / شهردار فاش کرد

در شرایطی که دشمن سعی داشت شهر زاهدان را به موقعیت استراتژیک برای تروریست‌ها تبدیل کند، شجاعت مرصادگونه رزمندگان اسلام، شهر را دوباره به آرامش و امنیت رساند.

به گزارش مشرق،مرتضی سیمیاری فعال رسانه‌ای طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: بهار سال ۱۳۸۵ گروهک تروریستی ریگی یک تغییر فاز سیاسی قابل‌توجه داد. تا پیش از این، سرکرده این گروهک پس از انجام جنایت فایل تصویری آن را از طریق قاچاقچی‌ها برای شبکه العربیه ارسال کرده و آن‌ها با مونتاژ و صحنه‌آرایی آن را پخش می‌کردند، اما پس از جنایت تاسوکی به یک باره این گروهک صاحب یک وب‌سایت اختصاصی شد و بیانیه‌ها، فایل‌های صوتی و تصویری مربوط به عبدالمالک و حتی عملیات‎‌های تروریستی به صورت مستقیم آپلود می‌شد و سایر شبکه‌های ضدانقلاب با لوگو «جندالله» آن را پخش می‌کردند.

هدف از این اقدام آن بود که این گروهک تروریستی و دست‌آموز صاحب یک شخصیت سیاسی و رسانه‌ای و در مناطق مرزی در جنوب شرق کشور صاحب برند شود. دسترسی این گروهک تروریستی به امکانات اینترنتی باعث شده بود که آن‌ها روی حوادث و جنایت مانور داده و علاوه بر ایجاد ناامنی فیزیکی، تحریک روانی نیز ایجاد کنند.

اما در آن روزها این سؤال پدید آمد که چه کسی به گروهکی با خوی وحشی و بدوی که حتی توانایی خواندن و نوشتن را نیز ندارد، آموزش اینترنتی داده و به اصطلاح سایت تروریست‌ها را آپلود می‌کند. چند فرضیه برای ماجرا مطرح‌شده، اما پس از بررسی‌های فنی مشخص می‌شد که رد پای آن به‌صورت حرفه‌ای پاک شده است.

اندک زمانی بعد، با دستگیری یکی از وبلاگ نویسان مطرح شهر زاهدان (معدوم یعقوب مهرنهاد) توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) مشخص شد که این فرد در پوشش روزنامه‌نگار و فعال فضای مجازی بارها به کشور امارات سفر کرده و با برقراری ارتباط با سرویس فرانسه (پوشش سازمان سیا) در شهر دبی آموزش وبلاگ نویسی دیده است. بعدها معدوم عبدالمالک ریگی در اعترافات خود نوشت که فرانسوی‌ها نقش تسهیل‌گر برای جند الشیطان بازی کرده و علاوه بر دادن سرویس رسانه‌ای برای گروهک کانال ارتباطی با سازمان سیا را نیز فعال کرده اند.

پس از ختم غائله ریگی در مرزهای جنوب شرقی دو گروهک تروریستی دیگر سعی کردند ارتباطات مرده با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه را زنده کنند، اما هوشیاری و رصد سنگین اطلاعاتی روی عوامل دشمن و نیز رفتار نهضتی و انقلابی شهید شوشتری و حاج قاسم باعث شد هر بار تیر دشمن به سنگ بخورد و جنگ قومیتی با محتوای مذهبی به اهداف شوم خود نرسد.

البته یک قاعده اطلاعاتی خاص می‌گوید که می‌توان بازی سوخته را دوباره از نو شروع کرد! برای همین درست در زمانی که غربی‌ها به شدت از احتمال یک توافق ضعیف با ایران ناامید شده بودند ناگهان بار دیگر سروکله سرویس‌های اطلاعاتی غربی برای کلید زدن یک ماجراجویی جدید در داخل کشور پیدا شد. اوایل بهار امسال وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای تفصیلی اعلام کرد که دو تبعه فرانسوی را سر یک قرار با لیدرهای اغتشاشات صنفی در تهران دستگیر کرده است. بعدها مشخص شد که سیسیل کوهلر و همسرش ژاک پاری با پوشش توریست به ایران سفرکرده‌اند تا آخرین مدل از نافرمانی مدنی را برای سرگروه‌های اغتشاش به‌روز رسانی کنند.

در جلسه میان افسران اطلاعاتی فرانسوی با سرپل‌های داخلی توصیه‌شده بود که هسته‌های سخت اغتشاشات باید اجتماعی شده و به سمت خیابان تمایل پیدا کند. کوهلر رو به حاضران در کافه مرکز شهر گفته بود که هسته سلولی شورش را باید در همین کافه‌ها مستقر کرد. رابط فرانسوی مدعی شده بود که بسیاری از این مراکز شبه روشنفکری مشغول جذب جوانان عصیانگر در شهر بوده و حتی کافه‌هایی که توجیه اقتصادی ندارد، توسط سفارت شارژ مالی می‌شوند. این کد اغتشاشات نزدیک به چهار ماه پس از دستگیری افسران و سرپل‌های آن‌ها در تهران فعال‌شده و عوامل میدانی با رمز «ژینا» با انجام اقدامات آنارشیستی به شیوه جوکرهای عراق و لبنان با مدل گیمری به تخریب اماکن عمومی و اموال مردم دست زدند.

اما بازی‌خوان‌های سرویس‌های اطلاعاتی غربی به خوبی می‌دانستند که روسری تکانی در شهر و آتش زدن خودروها در برخی محلات و دست به سلاح بردن در تعدادی مناطق شهری نمی‌تواند به سمت میرایی شدن میل پیدا کند! حتی پروژه کشته‌سازی با رمز ققنوس نیز جواب نداده و قربانی کردن مشکوک دختری در کرج نیز بازی را به جلوتر پیش نبرد. ازاین‌رو خط اول عملیاتی در جنگ شهری تغییر موقعیت داده و فاز دوم عملیات با هدایت یک سرویس اطلاعاتی اروپایی در اشنویه فعال شده و در شبکه‌های اجتماعی توسط ربات‌های سعودی و عبری تبلیغ شد. گویی شهر اشنویه آزادسازی شده و به‌زودی تبدیل به پایگاه لجستیکی ضدانقلاب خواهد شد، اما ضربات موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست‌ها در مناطق شمال غربی محاسبات دشمن در تبدیل «اشنویه» به «درعا»‌ی سوریه را بر هم زد.

در این موقعیت به‌سرعت عملیات تروریست‌ها از حوزه غرب کشور به جنوب شرق تغییر مکان داد. به صحنه آوردن گروهک تروریستی جیش الظلم در مسجد مکی علاوه بر یادآوری حمایت اطلاعاتی، تسلیحاتی و رسانه‌ای دشمن از جنایتکاری، چون ریگی در سال ۸۵ عمق رهیافتی آن‌ها از اغتشاشات را نیز به روی پرده آورد.

در شرایطی که دشمن سعی داشت شهر زاهدان را به موقعیت استراتژیک برای تروریست‌ها تبدیل کند، شجاعت مرصادگونه رزمندگان اسلام، شهر را دوباره به آرامش و امنیت رساند. در این ماجرا رشادت سرباز بی ادعای انقلاب اسلامی شهید حاج علی موسوی (ره) فرمانده جان‌برکف سازمان اطلاعات سپاه در استان سیستان و بلوچستان، مصداق آن جمله درخشان شهید مهدی زین‌الدین بود که در عصر غیبت به کسی منتظر می‌گویند که همواره منتظر شهادت باشد.

این روزها در شرایطی که کشور به تعبیر رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در حال برداشتن گام آخر است، دشمن به شدت در تلاش است که ما را درگیر روزمرگی در اغتشاشات کند. دفع دو فتنه محله محور و شهرآشوب با محوریت تروریست‌ها و اراذل و اوباش نشان داد که نیاز است برای ادامه مسیر روبه‌جلو در آینده، زیست‌بوم نسل آینده را تغییر دهیم.

در صورت ایجاد تغییر در فضای بیولوژیک جامعه، تورم ناشی از شبکه فحشای خیابانی با محوریت نقشه شیطانی چند سفارتخانه اروپایی نمی‌تواند با تهدید استارلینکی برای مردم ایران خط و نشان بکشد. هیلاری کلینتون در کتاب خود (انتخاب‌های سخت) نوشته بعد از انتخابات ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) ایران، بیش از ۵ هزار نفر را در سراسر جهان علیه حکومت ایران آموزش دادیم، این شبکه امریکایی تمایل دارد با استفاده از پهنه اغتشاشات قد کشیده و بزرگ‌تر شود، برای غلبه بر این شبکه فاحشه محور و متکی بر جنگ ترکیبی باید شریان تنفسی آن را قطع کنیم، ایستادن روی اعمال حاکمیت سایبری، ایجاد شبکه ملی اطلاعات و استقلال مجازی بدون ترس از نتایج و تعارف با رقیب، به‌شدت دشمن را غافلگیر خواهد کرد.

فراموش نکنیم که خط نفوذی که آمار زنان مطلقه را به صندوق توسعه و جمعیت سازمان ملل متحد می‌داد این روزها در سکوت مطلق نظاره‌گر میدان اغتشاشات است، اگر سرنخ خطی را که جاسوس فرانسوی را به‌عنوان توریست از پاریس به کافه خیابان جمال‌زاده کشاند دنبال کنیم، عامل جنگ شهری در زاهدان را نیز پیدا خواهیم کرد، در مسجد مکی اگر ما روی صندلی‌های خالی ننشینیم، دشمن آن را پر خواهد کرد!
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 82
  • در انتظار بررسی: 11
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ج د ا IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    86 24
    عالی و درست. تشکر
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      17 11
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      15 21
      مگر هر جای دنیا اعتراض و درگیری شد ، درعایی و سوریه ای میشه؟
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      22 11
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      18 11
      برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
    • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      22 6
      کجای جهان وقتی اعتراض میشه رئیس جمهورکاخ صهیونیست زده سفید وهمه ی سیاسیونی که کشورشان بابالاترین امارفحشاوسوءمصرف مخدروالکلیسم دائم الخمروخودکشی وقتل وهمسرکشی وزندانی وبچه های بی والدین وضدسرپرست که خرجشون روی دولته میان ازتخریب وقتل پلیس وکادردرمان وکسبه ورهگذرحمایت میکنند
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      15 7
      چرا سفارت فرانسه تعطیل نمیشه. پاشنه آشیل این مملکت شبکه های اجتماعی فاسد خارجی هستند که هر چه زودتر باید جمع شوند. علی الخصوص اینستاگرام
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      9 6
      چرا سفارت فرانسه تعطیل نمیشه. پاشنه آشیل این مملکت شبکه های اجتماعی فاسد خارجی هستند که هر چه زودتر باید جمع شوند. علی الخصوص اینستاگرام
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      13 1
      در پاسخ به 11:25 اولا" ایران ,هرجاي دنیا نیست چون دشمنانی که ایران داره چه به لحاظ تعداد و چه به لحاظ خباثت و نامردی و شرارت , هیچ جای دنیا نداره. دوما" فهم این موضوع خیلی هم سخت نیست که شیاطین غربی و صهیونیستهای پلید برای پیدا کردن جای پا در کشورهایی که نمی خواهند تحت سیطره و اختیار اونها باشند از روشها و نقشه های زیادی استفاده می کنند که یکی از اون روشها همون نقشه ای بود که در سوریه و از شهر درعای سوریه کلید زدند.
    • ناشناس IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 11
      ایرانیا آدم نمیشن
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 9
      شجاعت مرصاد گونه همون به گلوله بستنه دشمن
    • عليرضا IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 0
      انقد دستت واسه همه رو شده
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 1
      نظر ندی کسی نمیگه کجا بودی. این نظر یعنی چی؟؟
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    55 16
    احسنت بر این تحلیل
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    37 11
    متناسب با این تهدیدات و ناامنی هایی که تو شهرهای مختلف داریم باید سازمان و نیرو تاسیس و تربیت کنیم..
    • 34403 IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      17 9
      بله باید از ظرفیت بسیج استفاده بشه چه برای پاکسازی و چه برای مقابله
    • IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 0
      هست و الان هم دارن کارشون رو انجام میدن
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    36 10
    چرا دستگاه های امنیتی از قبل تر نتوانستند این حمله و اغتشاش را رصد کنند چرا و چطور اینها وارد شهر سدند . سلاح از کجا آمد چرا غافلگیر شدید
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      13 18
      خیلی ببخشید قول میدهم تکرار نشه!!!! نمی‌خواهی بفهمی و یا واقعا نفهم هستی؟!!! متن کامل,واضح و شفاف توضیح داده که چی به چیه و چطور نقشه شان به هدف نرسیده حالا تو می‌پرسی لیلی زن بود یا مرد؟!!!!!! و نرخ هم تعیین می‌کنی!!!
    • رضا IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      6 0
      'جوابتو در حمل کالاهای قاجاق از طریق کوله برها وگذرگاهای غیر قانونی پیدا میکنی چرا ای میگن کار نیست مجبوریم کوله بری کنیم بله مهم این است که کوله بری از طریق مرز قانونی باشد شما میدانید که یکسری از همین کوله برا رو گرفتن درکارتن های تلویزیون کلی سلاح جاسازی شده بود وبجای تلویزون سلاح وارد میکردن ویا یخچال وپور از سلاح کرده بودن وکارتن شو پلمپ کرده بودن که بعد از بررسی سلاح داخلش جا ساز شده بود واین همه جیخ و داد که کار نیست کوله بر ی رو اذیت نکنید برا همین بود خوب میشود کوله بر از مرز قانونی کار کند
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 3
      احتمالا و شاید با بازگشت زائران اربعین از مرزها وارد شده باشند
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    25 29
    همیشه صورت مسأله رو خوب پاک میکنید!!!
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      19 1
      بی منطق تر از تو هم هست؟. چون تو کشور مشکل داریم دلیل میشه نظارت رو از امنیت برداریم قفلی بزنیم رو اقتصاد؟؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    37 6
    خاک توی سر وزارت ارتباطات ، چندین سال است می خوان سیستم عامل ملی درست کنن ، حتی عرضه نداشتن نرم افزارهایی مثل ایتا یا روبیکا رو که می تونست جایگزین واتساپ و اینستا گرام باشه رو ساپورت کنن ، متاسفانه توی این مملکت روزمرگی موج می زنه و هیچ برنامه ریزی وجود نداره !!!!!
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      26 12
      میدانی چرا، چون بعضی مردم احمق بی مغز و قر کمری تو جدول روحانی و اراذل همکارش بازی کردن و از بستن اینترنت و مزخرف های دیگه گفتن و مار رسید به اینجا. ان شاالله دیگه مردم متوجه بشوند که اینترنت ملی از نان شب واجب تر هست
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 0
      دقیقا" همینطوریه .
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    34 8
    چرا مسئولین درراه اندازی شبکه اینترنت ملی واستقلال مجازی تعلل میکنند
  • علی_ قزوین IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    10 13
    چرا صندلی های خالی؟؟؟ صندلی را مولوی عبدالحمید بدجوری اشغال کرده!
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      6 1
      هیچ وقت نباید به یک هم وطن ایرانی توهین کرد در هر مذهبی ما در هر مذهبی هستیم ایرانی هستیم و همه هم خدمتگزار رهبر عزیز انقلاب من به شخصه خودم عاشق کشور و سرزمینمم
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 6
      مولوی عبدالحمید خوار گلوی جمهوری اسلامی
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    31 5
    توی این دو هفته که تحلیل ‌‌های مختلف رو خوندم با اختلاف این بهترین بود جای این تیپ آدما توی رسانه ملی هست نه کرباسچی
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    13 3
    باید در نظر داشت که اعمال حاکمیت سایبری چیز خوبی هست ولی نیاز به تکنولوژی برتر ارتباطی و در مواقع لزوم پدافند ارتباطی داره. ما الان این زیر ساخت ها رو داریم؟ اگر نداریم چه برنامه ای برای ایجادش داریم؟
  • FR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    17 4
    فرانسه سیاست خارجی بسیار کثیفی دارد بنوعی همان فحشای سیاسی … هر چه در داخل بیشتر با بحران اجتماعی و بالاگرفتن موج اسلام سیاسی مواجه میشود بیشتر با ترس و وحشت به دست و پا زدن برای مقابله با آن دست میزند کشورهایی که طعم استعمار فرانسه را چشیده اند بیشتر آن را میشناسند ولی در ایران متاسفانه نگاه فرهنگی مثبتی نسبت به فرانسه و روشنفکران پنجاه سال پیش آن وجود داشته که مانع شناخت سیاست صیهونیستی آن شود
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      7 1
      روح الله زم هم به فرانسه رفته بود با اون بازی ها احمق ها
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 1
      صهیونیست ها در رده های بالای دولت فرانسه نفوذ کردن
    • IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 2
      چه ربطی داره.؟
  • بهاره IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    9 5
    عالی بود.
  • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    5 7
    نظر دادن زود هست و ...
  • داود IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    12 5
    جای این همه صغری کبری،یکم از وپارتی بازی ها کم کنین عامه مردم اسلامو دوست دارن برمیگردن
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      2 1
      بله اگه نفوذی ها بذارن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 3
    این جمله را بخوانید: «در صورت ایجاد تغییر در فضای بیولوژیک جامعه، تورم ناشی از شبکه فحشای خیابانی با محوریت نقشه شیطانی چند سفارتخانه اروپایی نمی‌تواند با تهدید استارلینکی برای مردم ایران خط و نشان بکشد.»
    • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      9 3
      جمله طلایی
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      5 1
      جمله تاثیر گذاری است
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 7
      خودت بباف خودت هم بنویس جمله طلایی خخخخخخخ
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    13 2
    مرصاد را صد بار هم لازم باشه برای رجویها تکرار میکنیم و نمیذاریم در ایران جولان بدهند
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      0 3
      خیچ غلطی نمیتونید بخورید
  • علی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    16 1
    سلام دوستان و هموطنان اینجا ایرانه با کل دنیا تفاوت داره ایرانی رگ غیرت داره هیچوقت نمیزاره لکه ای بر این خاک پاک بیفته
  • علی افصحی IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 1
    تراز جهادتبیین نشر چنین مطلب پر از جرئیات اندیشگی است. ضروری است با بهره گیری از داده های میدانی که امکان نشر دارند ، چنین مطلب پرمغزی در اولویت نشر قرار گیرد.در واقع رسالت اصلی رسانه های انقلابی تهیه محتوا های کم نظیر چون مقاله حاضر است. ان شاءالله به دور از روزمرگی و هر خبری و مطلب صفحه پرکن کار کردن!!! ، بیشتر به تولید محتوای روشنگرانه چون مطلب حاضراشتغال یابید. مطلب بسیار مفید و آگاهی بخشی بود. حیدر.
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 1
    احسنت
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 1
    کاملا منطقی و تحلیل عالی است بچه مسلمانان میدانند دول غربی وخصوصا امریکا و اسراییل و عربستان و... تمام تلاششان رابر نابودی ایران اسلامی گذاشته اند در گذشته چندکشور قدرت مند اسلامی وجود که جلوی صلیبیها ایستاده بوند که بعد از جنگ جهانی اول با دسیسه انگلیس به پنجاه هفت کشورتبدیل شد حالا امریکا و غرب میخواهند به دویست کشور تقسیم کنند محور مقاومت اسلامی به محوریت ایران نگذاشته است این امر تحقق یابد ولی مسولین ما هم باید سعی کنند اتو به دشمنان ندهند اعمال وحرکات پسر فلانی دختربهمانی و کثافتکاری بعضا اتش بیار این معرکه هستند که عوام انها را مقصر اصلی میدانند و استکبار را متهم دوم
  • حسین IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 1
    یک تحلیل کاملا درست ، غربی ها وقتی نتونستند دوباره کلاه برجام رو سر ایران بگذارند و از خلع سلاح اتمی ایران نا امید شدند وارد فاز شورش خیابانی شدند ،انشاالله در اینده ای نه چندان دور با ساخت زراد خانه اتمی توسط جوانان کشورمون برای همیشه پرونده اتمی بسته میشه و مردم ایران امنیت پایدار وابدی رو تجربه خواهند کرد.
  • محمد US ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    10 0
    اگر فهم مردم نبود کل ایران درعا بود
  • . GB ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 1
    به لطف بصیرت مردم
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      3 0
      بله قطعا
  • مجید IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    8 1
    چون مردمش ایرانی بودند
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 0
    احسنت
  • علی حسن IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    7 2
    ارزوی نابودی بر بدخوان این نظام مقدس و با اروزی ارائه یک برنامه جامع و کامل جهت برون رفت از این اقتصاد بد جامعه
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 0
    برای نابود سازی سوسک و مگس و موش باید چاه فاضلاب را بست. در اینستاگرام و واتساب را ببندید. اینترنت ملی جایگزین شود.
  • امیر کبیر🇮🇷 IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 0
    سپاس. به این تحلیلها نیاز جدی است. نکته! مردم عزیز و غیرت مند ایران چه زن و چه مرد، مبادا با ساده انگاری مسئله حجاب به دشمن میدان و فضا داد! حجاب هدف دشمن است. به هیچ وجه در این زمینه کوتاه نیائیم، حتی آن فردی که حجاب برایش اهمیتی نداشته اکنون باید حجاب را اَلم کند و به ظاهر محجبه شود تا دشمنانِ اطراف کشور، نتوانند ایران عزیز را به عقب باز گردانند. ایران را باید بسازیم با هر فکر و اعتقادی.
  • فریدون افتخاری IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    6 1
    بلوچ مهربان و با عزت نفس است
  • روزبه IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    5 0
    شهید سید مرتضی آوینی ؛ این سنت خداست که برای ماندن حق باید خون بنده پاک به زمین ریخته بشه . به یقین خون به زمین ریخته شهیدان این مملکت که بندگان پاک و مخلص خدا هستند، این سرزمین رو از شر دشمنان و بدخواهانش حفظ خواهد کرد .
  • Ali US ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 6
    مشرق،خودگویی و خود خندی،عجب مرد هنرمندی...خودت میگی،خودتم از خودت تعریف میکنی،یه دونه نظر مخالفم چاپ نمیکنی،اینهمه نظر دادم حتی یکیش چاپ نشد،مشرق،تو جریان زاهدان غافلگیری موج میزد ،تمام
  • احمد IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    5 0
    تحلیل بسیار واضح و روشن بود احسنت . اما خیلی از این برخوردها بر میگردد به عوامل غرب همچون کرباسچی و پزشیکیان و زیباکلام و مطهری و خاتمی اصلاحات و .......امثال اینها که از روز اول انقلاب ماهیتشان مشخص بود
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    4 0
    درود بی پایان به مردان مرد میدان و شهدای مظلوم امنیتی و سلام به خانواده های بزرگوارشان دست ادب بر سینه داریم
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 3
    صغری کبری نبافید پس پول نفت چی شد ؟
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
      1 0
      پول نفتی که با تحریم نفتی ایران توسط سعودی های مفلوک در ازا آن تامین میشه صرف شبکه های فارسی زبان و گروه های تروریستی مثل منافقین و داعش میشه
  • نصر IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 0
    دولت های فرانسه و امریکا و انگلیس والمان و دیگر کشور های اروپایی ،کره جنوبی ،کانادا و استرالیا.همه دست نشاندگان صهیونیزم رجهانیند .هر کدام نقشی را ایفا میکنند وقتی در کشوری خبیث یکیشان لو میرود وسیاست های شیطانیشان بر ملا میگردد ،دیگر با قیافه ای موجه جای خالی او را پر میکند.ولی در نهایت سیاست هایشان در جهت منافع سرمایه داران جنایتکار وزالو صفت صهیونیست است. باید توپ را در زمین خودشان انداخت.اگر مردم کشور های ذکر شده بدانند که بیش از هفتاد درصد اقتصاد انها در اختیار حدود سیصد خانوار سرمایه دار صهیونیزم است بیشک خودشان دولت های جنایت کارشان را از بین خواهند برد .حرکتی که در فرانسه علیه نظام سرمایه داری شروع شد نمو نه ای از این قیام ها میتواند باشد .که سرمایه دارا ن بزرگی همچون بیل گینس را وادار کرد یک ویروس ساخته گی بجان مردم جهان بیندازد و با تبلیغات رسانه ای مردم را خانه نشین کند.و گرنه این شورش میرفت تا طومار سرمایه داری را در غرب بچالش جدی بکشاند .لذا باید برای خاموش کردن توطئه های انها در ایران و دیگر کشور های مسلمان منطقه با افشاگری از غارت منابع مالی دنیا توسط صهیونیست ها ، مستضعفان جهان را علیه نظام سرمایه داری غرب شوراند .
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    احسنت
  • محمدایوب IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 0
    یکی از خیانت های اصلاح طلبان وطن فروش بعد از سال 67تمام توان خودرا گذاشتند برای بیرون کردن بسیج از صحنه سیاسی انقلاب وبا روی کارآمدن خاتمی شروع به تأسیس روزنامه های فله ای و هرروز حمله به بسیج تا آرام آرام بسیج به عنصری غیر فعال وسرخورده تبدیل شد وبا کوچکترین حرکت بسیج حملات شدید علیه او سازمان دهی میکردند تا امروز بتوانند هرغلطی بخواهند بکنند
  • صابر IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    احسنت....ما از این شجاعتها در همه امور نیاز دارین .قطع دست دزدها و اختلاس گران از این مرز و بوم آرزویی شده برای همه
  • م ح IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    2 0
    ما باید دست از تنبلی برداریم وحرکت واقدام کنیم. نباید دشمنان ما آسایش وآرامش داشته باشند ..حالا انگار برعکس شده ...اگه به اینا فرصت فکر کردن بدید برای ۵۰سال دیگه ما هم نقشه و برنامه دارند‌...باید ریشه این فتنه ها را خشکاند..انشالله...باید تا۵۰سال دیگه سرشون را گرم کنیم باید از زور خودشون بر علیه خودشون استفاده کرد.‌..مثلا از اغتشاشات برای حجامت استفاده بشه...ومطمئن باشیم خداوند کیدشان را به خودشان بر میگرداند...برای بچه های خودمون محلمون جامعه مون وقت بذاریم نسپریم به فضای مجازی ومعلمان منحرف.. اینقدر دنبال دنیا نباشیم بابا این کجاش سبک زندگی انبیاست.‌.اینهمه مسجدمنفعل؟ چه کسانی این فرهنگو ونهادینه کردند هرچه وسائل آسایش بیشتر میشه آرامش بیشتری پیدامیکنیم؟..کو آرامش؟کوازدواج راحت؟ غرب وحشی ونظام سرمایه داری برای رضای خدا صاحب تکنولوژی وپیشرفت نشدند.. اونا علم را ابزاری برای استثمار واستعمارمیخواند.وازاین که مسلمان پیشرفت کنه مخالفند...این خوی استکباره.مهم شروع وبرداشت قدم کوچک است.‌‌حتی ازشستن جورابمون که بچه ها هم یاد بگیرند.....
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    3 0
    خیلی زیبا نوشتین
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 1
    همه جا آشوب واغتشاش ومشکل. تورم وفحشا هست فرق آن باایران این هست که تمام اروپا وآمریکا واسراییل وپول عربستان بطور سازماندهی شده درایران جاسوس ونفوذی واقعی ومجازی وماهواره های راسازماندهی وبسبج می‌کنند برای ایجادبحران درهرانر داخلی ویااغتشاش ومشکل واین تشانگران است که تنها مستقل حقیقی جهان وقدرت برتر منطقه ایران است که باتمام وهمه دشمنی اقتصادی وسیاسی واجتماعی وسایبری ورسانه ای سرپا ایستاده انشالله باساخت اینترنت ملی وپیام رسانه‌ای قوی داخلی ونیز برخورد بافحشا وجاسوسان داخلی ونیز تدبیر هوشمندانه ونقابل باماهواره ها باید این جنگ آخرالزمانی راپیروز شویم تاپرچم ایران راامام عصر ازرهبرحکیم ما تحویل بگیرد وشیطان ها رانابود کنیم
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    هنوز یک هفته نگذشته .
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﻛﺸﻮﺭ ﻓﻘﻄ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻛﺸﻮﺭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻧﻪ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﻮﺭﺧﻮاﻧﺪﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﺳﻨﺪ
  • ممد IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    به به
  • فاطمه IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    سالها ست مردم سیستان و بلوچستان بافقر با بی آبی از مرزهای ایران دفاع میکنند اگر این مرز نشینان صبور نبودند ما مرکز نشین های کشور آسایش و آرامش نداشتیم پس همه مردم یک جوری مدیون این مرز نشینان صبور هستیم
  • فاطمه IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    ما همه ایرانی هستیم ترک کرد بلوچ لر عرب ترکمن فارس گیلانی رشتی مسلمان مسیحی کلیمی زرتشتی قشنگی ابهت ایران وایرانی به همین مردم هست اگر یک قوم کم بشه انگار که هویت واصالت ایرانی کم شده.انوقت یک چیز غریبه وناآشنا جایگزین می‌شود که مطمئنا هیچ ایرانی اصیل اینرا نمی‌خواهد
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    بیایید یک بار دیگر مثل زمان جنگ ایران و عراق همدیگر را دوست داشته باشیم به عقیده ونظر هم احترام بگذاریم دشمنان داخلی و خارجی تفرقه ایران ومیخواهند تا راحت ما را شکست بدهند بیایید با هم وطن خود مهربان باشیم و پشت وپناه هم باشیم
  • حسين DE ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 0
    از زمان فتنه ٨٨ تا همين اغتشاشات اخير ما شاهد دخالت آشكار سفارتخانه هاى اروپائى از جمله سفارت انگليس ،فرانسه،آلمان،هلند وووو بوده ايم و در تمامى ناآراميها رد پاى آشكار اين لانه هاى جاسوسى را مشاهده ميكنيم،بعنوان مثال حضور و شركت كاردار فرانسه در تظاهرات بر عليه نظام و همكارى علنى سفارتخانه هاى مربوطه با مزدوران داخلى يعنى جريانات اصلاح طلبان و حمايت آشكار سياسى و مالى از آنها و يا حضور سفير انگليس در يكى از تجمعات دانشجوئى و عكسبردارى و فيلمبردارى از آن و بازداشت وى توسط نيروهاى امنيتى كه منجر به خيس كردن شلوارش شد و رهائى وى بعد از بازداشت توسط عباس عراقچى مزدور معروف كه آن زمان معاون جواد نيويوركى معروف بود ويا در همين اغتشاشات اخير ارتباط سفارت آلمان با خانواده مرحومه مهسا امينى تمامآ تأئيد كننده دخالت آشكار و بيشرمانه اين سفارتخانه ها در امور داخلى ايران و از همه مهمتر دخالت در به خطر انداختن امنيت ملى توسط اين لانه هاى جاسوسى است ، نكته مهمتر برخورد پاسيو گونه وزارت امور خارجه ايران است كه تا اين جاى ماجرا تقريبًا هيچ گونه واكنشى نشان نداده است از دولت حسن اسكاتلندى و جواد نيويوركى كه انتظارى نبود ولى چرا جناب آقاى دكتر رئيسى و وزارت امور خارجه دولت ايشان در قبال اين رفتار سفارتخانه هاى نامبرده هيچ واكنشى نشان نميدهد ؟آيا سفرا و ديپلمات هاى ايران در اين كشورهاى اروپائى قادر هستند و يا جرئت دارند كه در تظاهراتى كه مردمان اين كشورها به مناسبات هاى گوناگون بر عليه دولتهاى خود برگزار ميكنند ميكنند شركت كنند؟ اگر از همان ابتدا با اين دخالتها مقابله ميشد مسلمًا نه فتنه ٨٨ و نه اين اغتشاشات هرگز نميتوانست اين ابعادى بگيرد،متا'سفانه يك جريان pro اروپائى فوق العاده نيرومندى در حاكميت وجود دارد كه فوق العاده بصورت منفى اثر گذار است ،حداقل توقع و انتظار از جناب آقاى رئيسى رياست جمهور محترم اين است كه براى حفظ و حرمت نظام و اثبات اقتدار و صلابت نظام با اين سفارت خانه مقابله كند و حتى در صورت ضرورت اين جاسوس ها با اردنگى از كشور بياندازند بيرون،تا كى ما بايد تاوان سنگين مماشات يكعده غرب پرست را بدهيم،رفتار اين لاته هاى جاسوسى يك توهين بزرگ و يك دهن كجى به استقلال و عزت و شرافت ملى و دينى ما است و نبايد در قبال آن سكوت كرد،اخراج همه اين جواسيس و حداقل انتظار است .
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    1 1
    بهترین راه مقابله؛ حل مشکلات مردم عادی و شنیدن نیازهای آنهاست. در آنصورت هیچ جاسوس و شبکه جاسوسی بر مردم اثر ندارد. اگر هم عده ای آموزش دیده به میدان بایند بدون پشتوانه اجتماعی مانند کف روی آب خواهند رفت.
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    5 0
    درود بر مردم زاهدان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس