کد خبر 1423688
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
تحریم جدید اتحادیه اروپا علیه مسکو؛ تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه

اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه خود در بروکسل یک بسته تحریمی جدید علیه روسیه تصویب کرد.

به گزارش مشرق، به دنبال برگزاری همه پرسی در چهار منطقه اوکراین و تصمیم مسکو در الحاق این مناطق به خاک خود، اتحادیه اروپا تحریمهای جدیدی علیه این کشور وضع کرد.

براساس گزارش رسانه‌های اروپایی، اعضای اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در نشست خود در بروکسل بسته تحریمی جدید علیه روسیه را مورد تصویب قرار دادند.

این بسته تحریمی شامل تعیین سقف قیمتی برای واردات نفت از روسیه و اضافه کردن دهها نفر از مقامات این کشور به لیست تحریمهای اروپا علیه مسکو است.

پیش از این وزرای اقتصادی گروه هفت شامل آمریکا، ژاپن، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا با تعیین سقف قیمتی برای صادرات نفت روسیه موافقت کرده بودند اما در میان اعضای اتحادیه اروپا برای تصویب آن اخالافات شدیدی وجود داشت.

به گفته کارشناسان، این تصمیم می‌تواند پوشش بیمه یا تامین مالی محموله‌های نفتی روسیه را سخت و دشوار کند.

این بسته تحریمی قرار است در نشست سران اتحادیه اروپا که روزهای پنج شنبه و جمعه در بروکسل برگزار می‌شود رسما تصویب و اعلام شود.

از زمان شروع بحران اوکراین در سال ۲۰۱۴، اتحادیه اروپا ۷ بسته تحریمی شامل تحریمهای اقتصادی، مالی، سیاسی و دیپلماتیک علیه روسیه وضع کرده بود. این هشتیمن بسته تحریمی بروکسل علیه مسکو است.

اخیرا همه‌پرسی‌هایی در چهار منطقه اوکراین شامل دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپروژیا برگزار شد. در منطقه دونتسک ۹۹.۲۳% از پیوستن به روسیه حمایت کردند. میزان  مشارکت در این همه‌پرسی ۹۷.۵۱ درصدگزارش شد. در لوهانسک هم ۹۸.۴۲ درصد به نفع پیوستن به روسیه رای دادند. در خرسون، میزان حمایت ۸۷.۵ درصد و در زاپروژیا، ۹۰.۱ درصد بود.

همه‌پرسی الحاق مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوریژیا به روسیه از جمعه (۲۳ سپتامبر) آغاز شد. این چهار منطقه در مجموع حدود ۱۵ درصد از خاک اوکراین را تشکیل می‌دهند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس