حمله انتحاری داعش به مقر ارتش سوریه در درعا ناکام ماند

ارتش سوریه خودروی بمب‌گذاری یکی از عناصر داعش را که قصد داشت در درعا عملیات انتحاری انجام دهد، منفجر کرد.

به گزارش مشرق، منابع خبری شامگاه امروز دوشنبه خبر دادند که یک خودروی متعلق به گروه تروریستی داعش بعد از ظهر امروز دوشنبه در درعا واقع در جنوب سوریه منفجر شد.

پایگاه خبری «عنب بلدی» گزارش داد، این خودرو متعلق به یکی از عناصر داعش بوده است که قصد داشت دست به عملیات انتحاری بزند، ولی نیروهای لشکر هشتم ارتش سوریه موفق شدند آن را پیش از رسیدن به مقصد، منفجر کنند.

حمله انتحاری داعش به مقر ارتش سوریه در درعا ناکام ماند

خبرنگار عنب خبر داد، انتحاری داعش موفق نشد عملیات خود را به سرانجام برساند و آسیبی به نیروهای ارتش سوریه وارد نشد. این در حالی است که درگیریهای درعا بین گروههای تحت سرکردگی «محمد المسالمه»  «مؤید حرفوش» که وابسته به داعش هستند، با نیرهای ارتش سوریه در جریان است.

افراد سرشناس درعا هم روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای، ضمن اعلام برائت از این دو تروریست، تأکید کردند، عناصر تحت فرماندهی المسالمه و حرفوش، دست به قتل و غارت در درعا می‌زنند.

در همین ارتباط، یک منبع امنیتی در درعا ۲۴ مرداد ماه گذشته، از عملیات امنیتی نیروهای این کشور در شهر «طفس» علیه گروه تروریستی داعش خبر داد.

این منبع گفت که در جریان عملیات نیروهای امنیتی سوریه، «محمود احمد الحلاق» از سرکرده‌های ارشد داعش در جنوب این کشور کشته شده است.

به گفته این منبع، الحلاق قبلا فرمانده بخش نظامی داعش در «حوض الیرموک» بود و در حال حاضر هم مسئول اردوگاههای آموزشی این گروه تروریستی بوده است.

این منبع تأکید کرد، این تروریست با تروریستی که اخیرا کشته شد به نام ابوسالم العراقی و عنصر دیگری به نام عبد الرحمن العراقی، همکاری داشته است. این همکاری با هماهنگی سرویسهای اطلاعاتی یک کشور عربی صورت می‌گرفت.

با وجود آزادسازی شهرهای الرقه در سوریه و موصل در عراق و پایان خلافت ادعایی گروهک تکفیری داعش، اما اعضای این گروهک در قالب هسته‌های کوچک چند نفره هر از گاهی به نظامیان و غیرنظامیان یورش برده و تلفات انسانی و مالی به جا می‌گذارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس