استولتنبرگ: موشک های اوکراینی به خاک لهستان اصابت کردند

دبیر کل ناتو اعلام کرد این ائتلاف نظامی همچنان به حمایت از اوکراین ادامه می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، دبیر کل ناتو اذعان کرد که موشک های متعلق به اوکراین روز گذشته در خاک لهستان فرود آمده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیر کل ناتو امروز چهارشنبه پس از نشست اضطراری ناتو اعلام کرد که ارزیابی اولیه ناتو نشان داد که موشک اس -۳۰۰ که در لهستان سقوط کرد، اوکراینی بوده است.

دبیر کل ناتو با این حال انگشت اتهام را به سمت روسیه گرفت و مدعی شد اما در این حادثه کی‌یف مقصر نبوده، زیرا روسیه مسئول این حادثه بود.

دبیر کل ناتو در توجیه اقدامات اوکراین افزود: تحلیل اولیه ما حاکی از آن است که این حادثه احتمالاً ناشی از یک موشک پدافند هوایی اوکراینی است که برای دفاع از خاک اوکراین در برابر حملات موشکی روسیه شلیک شده است. اما اجازه دهید صریح بگویم: اوکراین مقصر این حادثه نیست.

استولتنبرگ در ادامه اتهام زنی خود علیه مسکو مدعی شد که مسئولیت نهایی بر عهده روسیه است، زیرا به [حملات] غیرقانونی خود علیه اوکراین ادامه می دهد. دبیرکل ناتو در ادامه بر جنگ افروزی ناتو در اوکراین تاکید کرد و گفت: ما به حمایت از اوکراین برای دفاع از خود ادامه خواهیم داد. هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه این یک حمله عمدی بوده است، در اختیار نداریم.

دبیر کل ناتو همچنین یادآور شد که هیچ نشانه ای دال بر اینکه روسیه در حال اقدام نظامی علیه ناتو است، در اختیار نیست.

ساعاتی پس از اصابت دو موشک به خاک لهستان، مقامات آمریکایی اعلام کردند اطلاعات اولیه نشان می‌دهد نیروهای ارتش اوکراین عامل حمله موشکی به خاک لهستان هستند که موجب مرگ ۲ نفر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس