اتحادیه اروپا و آمریکا

به نوشته پایگاه خبری «پولیتیکو»، مقام‌های ارشد اروپایی از دولت جو بایدن خشمگین هستند و آمریکایی‌ها را به ثروت‌اندوزی از جنگ متهم می‌کنند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد در حالی که نُه ماه از آغاز جنگ روسیه و اوکراین می‌گذرد، روند ایجاد شکاف در جبهه غرب که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه خواستار آن بوده، آغاز شده است.

طبق این گزارش، مقام‌های ارشد اروپایی از دولت جو بایدن خشمگین هستند و آمریکایی‌ها را به ثروت‌اندوزی از جنگ متهم می‌کنند، آنهم در زمانی که به باور آن‌ها رنج جنگ را اروپایی‌ها به دوش می‌کشند.

یک مقام ارشد اروپایی به این رسانه آمریکایی گفت: واقعیت این است که اگر به ماجرا با عقل سلیم نگاه کنم، کشوری که بیشترین منفعت را از جنگ می‌برد، آمریکا است زیرا در حال فروش گاز بیشتر با قیمت بالاتر است، ضمن آن که سلاح‌های بیشتری هم می‌فروشند.

پولیتیکو نوشت این اظهارات تند که در محافل خصوصی و علنی مورد تایید مقام‌ها، دیپلمات‌ها و وزیران دیگر کشورهای اروپایی هم است، خشم فزاینده اروپایی‌ها از آمریکا را نشان می‌دهد، حال آن که کرملین احتمالاً از مسموم شدن فضا میان متحدان دو سوی آتلانتیک خرسند خواهد شد.

این مقام اتحادیه اروپا با بیان این که آمریکا و اروپا در یک مقطع مهم تاریخی قرار گرفته‌اند، گفت قیمت بالای انرژی در حال تغییر دادن افکار عمومی در کشورهای اروپایی علیه آمریکاست.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم در مصاحبه‌ای با پولیتیکو از آمریکا خواست دغدغه‌های کشورهای اروپایی را در نظر گرفته و به آن‌ها توجه داشته باشد. بورل اظهار داشت: آمریکایی‌ها که دوستان ما هستند، تصمیم‌هایی اتخاذ می‌کنند که برای ما تبعات اقتصادی به همراه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • کیا GB ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    1 0
    بورل اظهار داشت: آمریکایی‌ها که دوستان ما هستند. احمق!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس