نیروهای مرزبانی عراق در مرزهای ایران و ترکیه مستقر شدند

نهادهای حقوق بشری امروز (یکشنبه) از صدور حکم قتل ۱۵ نفر از جمله ۶ زندانی عقیدتی دیگر در عربستان سعودی پرده برداشتند.

به گزارش مشرق، سازمان حقوق بشری موسوم به «سند» امروز اعلام کرد که علی‌رغم اعتراضات و محکومیت‌های بین‌المللی علیه اعدام‌های خودسرانه شهروندان عربستان سعودی توسط حکومت کشورشان، مقامات ریاض شش زندانی عقیدتی دیگر را به اعدام محکوم کردند.

این سازمان اعلام کرد که این احکام اعدام علیه «محمد آل طحنون»، «مصطفی أبو شاهین»، «عبدالله غزوی»، «زهیر آل صمخان»، «محمد آل مسبح» و «رضی الشایب» صادر شده است.

سازمان سند همچنین گزارش داد که با صدور احکام جدید اعدام؛ شمار کسانی که در معرض قتل به دست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی قرار گرفته‌اند به ۵۹ نفر افزایش یافته است.

این سازمان همچنین تاکید کرد که حکومت عربستان سعودی کاملا به هشدارهای بین‌المللی در این زمینه بی‌توجه است و به شکل خودسرانه به صدور احکام قتل علیه مخالفان خود ادامه می‌دهد.

پیشتر نیز سازمان اروپایی - سعودی حقوق بشر فاش کرد که مقامات ریاض حکم اعدام ۱۵ زندانی عقیدتی را صادر کرده‌اند.

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی، عربستان را «کشور رعب و اعدام» توصیف کرده و درباره موج قتل عام جدید در این کشور بویژه علیه زندانیان سیاسی و فعالان مدنی و حقوق بشری هشدار داده بود.

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی پس از افزایش صدور احکام اعدام توسط دادگاه کیفری ریاض علیه شهروندان عربستانی از زندانیان سیاسی گرفته تا فعالان و تظاهرکنندگان در بیانیه ای به بررسی وضعیت خطرناک انسانی و حقوق بشری در عربستان پرداخت.

این کمیته اشاره کرد که دادگاه برای گروهی از شهروندان به دلیل تلاش برای استفاده از حق خود جهت ابراز عقاید و بیان نظرات از طریق شبکه های اجتماعی یا از طریق شرکت در راهپیمایی های مسالمت آمیز برای آزادی، عدالت و برابری اجتماعی احکام اعدام صادر کرده است.

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی تاکید کرد که صدور مستمر این احکام خودسرانه، نادرستی ادعاهای رژیم سعودی مبنی بر رعایت حقوق بشر و لغو حکم اعدام را ثابت می کند.

این کمیته بیان کرد که «یوسف المناسف»، «عبدالمجید النمر»، «جواد قریریص»، «فاضل الصفوانی»، «علی المبیوق»، «محمد اللباد»، «محمد الفرج»، «أحمد آل ادغام»، «حسن زکی آل فرج» و «علی السبیتی» که همگی کودک و زیر سن قانونی هستند، شامل احکام گروهی اعدام شده اند.

کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی توضیح داد که چندی قبل دستگاه قضائی عربستان احکام اعدام دیگری را اعلام کرد که این احکام «سعود الفرج»، «جلال اللباد»، «عبدالله الدرازی»، «حیدر آل تحیفة»، «حسین أبو الخیر»، «صادق ثامر»، «جعفر سلطان»، «أحمد العباس»، «حسین الفرج»، «منهال آل ربح»، «حسین آل ابراهیم»، «السید علی العلوی»، «حسین آدم»، «ابراهیم ابو خلیل الحویطی»، «شادلی احمد محمود الحویطی» و «عطالله موسی محمد الحویطی» را شامل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 1
    فکر کردید سعودی ها با کسی شوخی دارند؟
  • فرزاد IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    آمریکا و غرب هم ازاین قتلها حمایت میکنندحقوق بشر غربی.مبارکه.
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۳
    0 0
    سعودی کثیف شیعه کش.امام مون ظهور میکنه گردن همه قاتلان رو میزنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس