کد خبر 1443039
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
هرتزوگ با بن زاید دیدار کرد

رئیس رژیم صهیونیستی که به امارات سفر کرده، با رئیس این کشور دیدار کرد.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی که به امارات سفر کرده، با «محمد بن زاید» رئیس این کشور دیدار کرد.

هرتزوگ پس از این دیدار، عنوان کرد که توافقنامه های عادی ‌سازی روابط با کشورهای عربی، هدیه ‌ای ارزشمند برای تل آویو و منطقه است!

او با اشاره به اینکه تل آویو و ابوظبی برای تقویت همکاری و شراکت بین طرفین تلاش خواهند کرد، ابراز امیدواری کرد که کشورهای بیشتری به پروژه عادی سازی روابط با تل آویو بپیوندند.

«اسحاق هرتزوگ» امروز دوشنبه پس از پایان سفر خود به بحرین، وارد ابوظبی شد و در فرودگاه ابوظبی مورد استقبال «عبدالله بن زائد» وزیرخارجه امارات متحده عربی قرار گرفت.

اسحاق هرتزوگ پیش از این در روز ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ به امارات سفر کرده بود، که نخستین سفر رسمی رئیس رژیم صهیونیستی به یک کشور عربی حاشیه خلیج فارس محسوب می‌شد.

وی روز گذشته در صدر هیأتی اقتصادی وارد منامه پایتخت بحرین شد و مورد استقبال عبداللطیف الزیانی وزیرخارجه بحرین قرار گرفت. هرتزوگ روز گذشته با «حمد بن عیسی آل خلیفه» شاه بحرین نیز در منامه دیدار و گفتگو کرده بود.

رژیم صهیونیستی در روز ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۰ توافق عادی سازی روابط موسوم به توافقات آبراهام را با امارات و بحرین به امضا رساند، توافقاتی که دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا نقشی اساسی در شکل گیری آن ایفا کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس