کد خبر 1446348
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با ارائه راهکارهایی بر ضرورت مقابله با آلودگی هوا در پایتخت تاکید کرد و از صدور هشدار زرد پیرو هشدار نارنجی صادر شده طی روز گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، حامد یزدی مهر، ظهر جمعه از صدور هشدار سطح زرد آلودگی هوا پیرو هشدار نارنجی صادر شده توسط مدیریت بحران استان تهران خبر داد و اظهار داشت: با توجه به اینکه همه ساله با شروع فصل سرد پدیده آلودگی هوا میهمان شهرهای پرجمعیت می‌شود این موضوع اختلال در زندگی شهروندان، آسیب به سلامتی و حتی مرگ و میر را به دنبال دارد که در این خصوص باید راهکارهایی اندیشیده شود.

یزدی مهر با بیان اینکه طبق گزارش سازمان هواشناسی از بعد از ظهر فردا شنبه ۲۶ آذر ماه تا روز چهارشنبه ۳۰ آذرماه این آلودگی هوا تداوم دارد گفت: زمانی که آلودگی هوا وجود دارد شاهد افزایش غلظت گازها و ذراتی مثل کربن دی اکسید، کربن مونوکسید، اکسیدهای نیتروژن، ترکیبات آلی فرّار، گرد و غبار و اوزون که برای سلامت انسان و سایر موجودات زنده مضر هستند می‌باشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه آلودگی هوا عوامل مختلفی دارد عنوان داشت: حجم عظیمی از این آلودگی مربوط به فعالیت‌های انسانی است و هوای هر منطقه با توجه به موقعیتی که دارد با عوامل مختلفی آلوده می‌شود که باید برای شناسایی و حل این عوامل تلاش بیشتر صورت بگیرد.

وی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و الزام کارخانه‌ها به رعایت استانداردهای آلایندگی و مناسب سازی سوخت و استانداردسازی خودروها را عوامل مهمی برای کاهش آلودگی هوا در شهرها دانست و اظهار داشت: در صورت تداوم آلودگی کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت که در این صورت برای همه گروه‌های حساس نا سالم است.

یزدی مهر به شهروندان توصیه کرد ضمن کاهش تردد غیرضروری از ورزش در فضای باز نیز خودداری کرده و استفاده از ماسک در فضای باز، تغذیه مناسب و نگهداری از گیاهان تصفیه کننده هوا در منازل را در دستور کار خود قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس