دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در خراسان‌شمالی

رئیس پلیس فتای استان از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت شاکی کرده بود خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ یوسف شاکری، رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی از شناسایی و دستگیری مجرم سایبری خبر دارد و اظهار کرد: این شخص با ساخت صفحه‌ای جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت شاکی کرده بود.

وی گفت: در پی اعلام شکایت شهروندی بجنوردی مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام، بلافاصله اقدامات قانونی پلیس در این راستا آغاز شد.

رئیس پلیس فتای خراسان‌شمالی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی های تخصصی و فنی خود مشخص کردند متهم با ایجاد پروفایلی جعلی در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکی نموده است.

سرهنگ شاکری بیان داشت: با ادامه تحقیقات و پایش داده ها متهم شناسایی پس از هماهنگی قضایی دستگیر و به اداره پلیس منتقل شد.

وی تصریح کرد: مجرم درمقابل ادله محکم کارشناسان پلیس فتا به جرم خود اعتراف و انگیزه خود از ارتکاب آن را انتقام جویی شخصی عنوان کرد.

سرهنگ شاکری خاطر نشان کرد: استفاده روز افزون کاربران از شبکه‌های اجتماعی سواد رسانه ای مخصوص به خود را نیاز دارد که متأسفانه امروز شاهد افزایش تهدیدات و آسیب‌ها در این حوزه هستیم، که کاربران این فضا به خصوص خانواده‌ها باید در استفاده از این شبکه‌ها هوشیار بوده و با رعایت نکات امنیتی مانع دست‌اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی افراد شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس