1

حال این روزهای اروپا خوب نیست. چه به‌لحاظ خسارت‌هایی که ناتو و امریکا به کل اروپا با طعمه «اوکراین‌دوستی» و «روسیه‌هراسی» زد، چه تعلیق مذاکرت هسته‌ای که حتی همین دیروز از اروپا پیام برجام نمرده است!

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم. در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه های امروز سه شنبه ۲۷ دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره لایحه بودجه ۱۴۰۲، آخرین گزارش از وضعیت سرما در کشور و زمزمه های رفع فیلترینگ و احیای برجام در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

پس از اعدام یک جاسوس انگلیس و آلمان سفرای ایران را به وزارت خارجه احضار کردند. با توجه به اینکه برجام نیز در وضعیت بن‌بست و مرگ مغزی قرار گرفته است، برخی تحلیلگران بر این عقیده‌اند که اگر اقدامی معنادار در راستای کاهش تنش میان ایران و اروپا صورت نپذیرد، این امکان وجود دارد که یکی از کشورهای اروپایی به سمت فعال کردن مکانیزم ماشه که در متن برجام پیش‌بینی شده است، حرکت کنند. راست آزمایی این مسئله مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه هم‌میهن نوشته است:

یراه نیست اگر بگوئیم که روابط تیره اروپا و ایران طی ماه‌های اخیر به سطح بحران رسیده است. روزی نیست که دو طرف واکنشی نسبت به مواضع طرف مقابل نشان ندهند. در تازه‌ترین نمونه‌ها از این تنش‌ها، اتحادیه اروپا و کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه به اعدام علیرضا اکبری، که به جاسوسی برای دولت انگلیس متهم بود، واکنش نشان دادند.

در ادامه این گزارش آمده است:

چندی پیش لارنس نورمن با اشاره به این مولفه در گزارشی که برای وال‌استریت‌ژورنال نوشته، مدعی شده است که ناآرامی‌ها در ایران در کنار ادعای فروش پهپادهای ایرانی به روسیه موجب شده تا مواضع کشورهای غربی در باب برجام تغییر کرده و مدعی شوند که احیای توافق در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌هایشان قرار ندارد. هرچند برخی از دیپلمات‌های اروپایی و آمریکایی به شکلی محرمانه خبر داده‌اند که همه درها به روی احیای توافق بسته نشده است. روز گذشته پیتر استانو، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد، برجام قطعا در این مقطع نمُرده است و همانطور که نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌صورت عمومی اعلام کرده، ما در شرایطی قرار داریم که گفتگوها در وضعیت بن‌بست قرار دارد و هدف ما این است که تلاش کنیم از وضعیت بن‌بست خارج شویم.

آیا اروپا برای مرگ برجام دستش را روی ماشه گذاشته است؟ / معاون روحانی: جرم کاوه مدنی غذا دادن به خرگوش‌ها بود نه جاسوسی!

روزنامه ابتکار دیگر روزنامه اصلاح‌طلب نیز در سرمقاله خود فصل تازه درتنش روابط ایران و اروپا خبر داده و می‌نویسد:

اروپاییان همچنان کج کرده‌اند اما نریخته‌اند. به عبارتی تحریم اشخاص و برخی سازمان‌های وابسته به سپاه، امری پایان بخش به روابط نیست. این امر می‌تواند هر زمان اصلاح شود. معنای دوم؛ یعنی تحریم کامل به مفهوم اقدام برای فرسوده سازی اقتصاد ایران خواهد بود. معنای سوم که تروریستی خواندن سپاه پاسداران است، می‌تواند همان نقطه جوش در روابط را رقم بزند. در این صورت باید پذیرفت که اروپاییان مسیری متفاوت از گذشته را در قبال حاکمیت سیاسی ایران در پیش گرفته‌اند. ممکن است چنین بنماید که دولت‌های اروپایی به ویژه تروئیکای اروپایی که بیشتر دولت‌های این قاره را در روابط با ایران نمایندگی می‌کنند، اکنون جلودار افزایش تنش هستند اما به معنای آن نیست که این سه به تمامی در یک موضع مشترک قرار دارند. همچنین دیگر اعضای اتحادیه اروپا نیز الزاما، همانگونه نمی‌اندیشند که لندن به عنوان بازیگری بیرون از این اتحادیه می‌خواهد به آنان بقبولاند. ‌ همه چیز به قطعنامه پایانی اجلاس استراسبورگ بستگی دارد آن‌هم با قبول این واقعیت که تنش رو به تزاید تهران و اروپا روندی متفاوت از گذشته را درحال تجربه کردن است.

آیا اروپا برای مرگ برجام دستش را روی ماشه گذاشته است؟ / معاون روحانی: جرم کاوه مدنی غذا دادن به خرگوش‌ها بود نه جاسوسی!

بر خلاف روزنامه‌های اصلاح‌طلب روزنامه جوان اعتقاد دارد که تغییر رفتار اروپا معنایی دیگر دارد، در گزارش اول این روزنامه آمده است:

تاکنون تحلیل دقیقی از چرایی «دشمنی آشکارتر و ناگهانی» آلمان با ایران ارائه نشده است، اما معتقدم آلمان با تخمین هزار میلیارد یورو خسارت قطع گاز روسیه که برآورد خودشان است، دنبال تصریح بر دشمنی با ایران و استقبال هیستریک رئیس‌جمهور و وزیرخارجه از لیدرهای آشوب در ایران نبود. این فقط می‌توانست یک دستور امریکایی باشد.

در ادامه این گزارش آمده است:

حال این روزهای اروپا خوب نیست. چه به‌لحاظ خسارت‌هایی که ناتو و امریکا به کل اروپا با طعمه «اوکراین‌دوستی» و «روسیه‌هراسی» زد، چه تعلیق مذاکرت هسته‌ای که حتی همین دیروز از اروپا پیام «برجام نمرده است» شنیدیم و هنوز چشم‌شان سوی در است و چه سرانجام آشوب‌ها! حالا یک عکس یادگاری با شعارهای باقی‌مانده و پاک‌نشده، نشانه «همبستگی اروپا» نیست. اروپا بیش از همبستگی با خودشان به همبستگی با قدرت‌های دیگر نیاز دارد. این عکس نشانه «وابستگی اروپا» است. روزگاری از این عکس‌ها در ایوان سفارت می‌انداختید و شاه ایران را احضار می‌کردید. حالا در پیاده‌رو از فحش‌هایی که خورده‌اید عکس می‌گیرید. پس تأمل کنید!

آیا اروپا برای مرگ برجام دستش را روی ماشه گذاشته است؟ / معاون روحانی: جرم کاوه مدنی غذا دادن به خرگوش‌ها بود نه جاسوسی!

روزنامه وطن امروز نیز در تحلیل حال و روز برجام خبر داده است که برخلاف صحبت‌های گروسی، سخنگوی بورل گفت اروپا در حال احیای مذاکرات هسته‌ای با ایران است؛ این روزنامه نوشته است:

سخنگوی هماهنگ‌کننده سیاست‌خارجی اتحادیه اروپایی برخلاف سخنان هفته‌های قبل برخی مقامات اروپایی و آمریکا اعلام کرد برجام از نظر آنها نمرده است و در حال مذاکره هسته‌ای با تهران هستند. «پیتر استانو» یکی از سخنگویان اتحادیه اروپایی با تأکید بر اینکه توافق هسته‌ای ایران پابرجاست، گفت مذاکرات درباره برجام همچنان ادامه دارد. در حالی ‌که طی روزهای اخیر، فشارها به اتحادیه اروپایی برای تحریم جمهوری اسلامی ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران افزایش یافته است، سخنگوی اتحادیه اروپایی از ادامه مذاکرات درباره برجام خبر داد.

آیا اروپا برای مرگ برجام دستش را روی ماشه گذاشته است؟ / معاون روحانی: جرم کاوه مدنی غذا دادن به خرگوش‌ها بود نه جاسوسی!

حال این روزهای حسن روحانی چگونه است؟

روزنامه آرمان ملی گزارشی توصیفی از وضعیت این روزهای حسن روحانی رئیس‌جمهور پیشین نوشته است؛ در بخشی از این روایت آمده است:

حسن روحانی، رئیس‌جمهور پیشین راهمه با برجام می‌شناسند، چرا که در طول دوره هشت ساله‌اش تمام تلاش خود را برای به سرانجام رساندن توافق هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ به‌کار بست و اگر نبود خروج یکجانبه آمریکا از برجام امروز این توافق هنوز هم ثمرات و دستاوردهای خود را برای ایران داشت. اما این روزها حسن روحانی چندان در عرصه سیاست حاضر نیست و بیشتر با اعضای دولتش جلسه می‌گذارد و هم‌اندیشی می‌کند. جلساتی که برخی معتقدند از درون آنها احتمالا فعالیت‌های انتخاباتی بروز خواهد کرد. حال باید دید که طی ماه‌های آینده رئیس‌جمهور پیشن چگونه تحرکاتی خواهد داشت. روحانی این روزها یک مقدار خبر می‌خواند، گزارش می‌خواند و یک مقدار مطالعه می‌کند و جلساتی راجع به تاریخ شفاهی دارد، جلساتی راجع به موضوعات اقتصادی و سایر مسائل را هم برگزار می‌کنند!

آیا اروپا برای مرگ برجام دستش را روی ماشه گذاشته است؟ / معاون روحانی: جرم کاوه مدنی غذا دادن به خرگوش‌ها بود نه جاسوسی!

به نظر می‌رسد که حسن روحانی با برخی کنش ها قصد دارد خود را محور رهبری بلوک نیروهای میانه رو اعم از اصلاح طلبان و اعتدال گرایان قرار بدهد و مسئولیتی را که پیش از این هاشمی رفسنجانی به عهده داشت دست بگیرد. البته روحانی برای تبدیل شدن به هاشمی ثانی واجد همه الزامات و زمینه های لازم نیست لیکن در دوران فترت میانه روها حضور حسن روحانی می تواند برای ایشان غنیمت به شمار آید در هر صورت تحرکات سیاسی اخیر حسن روحانی او را باید رصد و تحلیل کرد. جدیت در رصد کنش های روحانی به این خاطر لازم می‌آید که او برخلاف اسلافش خود را تمام شده یا نیروی مقابل حاکمیت و ساخت رسمی قدرت نمی داند و هرطور شده میخواهد سهمی در مناسبات آینده سیاسی کشور داشته باشد. روحانی برخلاف برخی تصویرسازیهای، غالب تمایلی به پوشیدن ردای معترض ساختار ندارد و همچنان میخواهد در چارچوب رسمی به ایفای نقش سیاسی بپردازد.

چرا عیسی کلانتری زیر بار جاسوسی همکارانش نمی‌رود!

در روزهای اخیر زمزمه‌هایی در شهر پیچید که معاون حسن روحانی در سازمان محیط زیست بازداشت شده است، روزنامه اعتماد به بهانه این خبر به سراغ کلانتری رفته است، او در بخشی از این گفتگو باز به سراغ کاوه مدنی رفته و بار دیگر ادعا کرده است که این جاسوس موساد بیگناه بوده است! کلانتری در این‌باره می‌گوید:

عده‌ای آگاهانه دشمنی می‌کنند و ناآگاهانه دشمنی می‌کنند که پیروی می‌کنند. از بُعد زیست محیطی می‌گویم؛ یوزپلنگ چرا از بین می‌رود؟ به علت اینکه ۱۰ قلاده‌اش در تصادف کشته شده‌اند، از بین نرفته است؛ به این علت از بین رفته که غذای آن از بین رفته است. خوراک یوزپلنگ خرگوش و جبیراست. به علت عدم بارندگی و خشکسالی و نبود آب علف‌ها از بین رفتند و کم شدند یا فشار بر مراتع. علف از بین برود خرگوش و جبیر و آهو از بین می‌روند؛ با از بین رفتن اینها یوزپلنگ هم از بین می‌رود. یعنی آب در محیط‌زیست و تمدن سرزمینی تعیین‌کننده است. کسانی که موافق با مصرف بیش از حد آب در کشور هستند، دوستان دشمنان ما هستند.

در ادامه این گفتگو کلانتری یک ادعای بامزه را طرح کرده و می‌گوید:

کسانی که این شایعات را مطرح می‌کنند در خط سرویس‌های بیگانه هستند؛ چون اصلی‌ترین مشکل آب است؛ دشمن می‌خواهد منابع آبی این سرزمین تمام شود. وقتی منابع آب تمام شود، کشور تسلیم شده است. تفکر آبی کاوه مدنی هم مثل من بود. وزیر اطلاعات سه بار رسما در دولت گزارش داد که کاوه مدنی جاسوس نیست. ولی مجبور شد از کشور خارج شود. دولت قدرتش را نداشت که حفظ کند. علی‌رغم اینکه وزارت اطلاعات حامی‌اش بود، مجبور شد برود. روحانی هم نتوانست کاری کند. وزیر اطلاعات دنبال کارش بود ولی نتوانستند. مثل همین محیط‌زیستی‌هایی که در زندان هستند؛ اول اعدام داده بودند که با لطف رییس وقت قوه قضاییه که آقای رییسی بود تبدیل شد به ۸ سال زندان. خود وزارت اطلاعات رسما گزارش داد که اینها جاسوس نیستند. بالاخره یا وزارت اطلاعات دروغ می‌گوید یا دیگران!

آیا اروپا برای مرگ برجام دستش را روی ماشه گذاشته است؟ / معاون روحانی: جرم کاوه مدنی غذا دادن به خرگوش‌ها بود نه جاسوسی!

کلانتری در این گفتگو به دلیل ضعف خبرنگار خیلی راحت از زیر بار ماجرا فرار کرده و توضیح نمی‌دهد که چه کسانی کاوه مدنی را فراری دادند! اما برای روشن شدن هویت واقعی کاوه مدنی کافی است بدانیم که او هم اکنون عضو برنامه «هنری هارت رایس» در زیرمجموعه برنامه مطالعات ایران در مرکز مک‌میلان دانشکده علوم سیاسی دانشگاه ییل است. هنری هارت رایس، یک یهودی صهیونیست، غول حوزه املاک و مسکن در نیویورک و از حامیان مالی بزرگ اسرائیل، غول حوزه املاک بود که با سرمایه خود، این برنامه را در مرکز مطالعات ایران دانشگاه ییل راه اندازی کرد. او در راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز «خیریه» یهودیان آمریکا را با عنوان «UJA-Federation» نقش عمده داشت.

آیا اروپا برای مرگ برجام دستش را روی ماشه گذاشته است؟ / معاون روحانی: جرم کاوه مدنی غذا دادن به خرگوش‌ها بود نه جاسوسی!

مرکز مک‌میلان را چند تن از یهودیان صهیونیست از قبیل «دیوید بریون دیویس»، «ریچارد گیلدر» و «لوئیس لرمن» راه‌اندازی کردند که هر سه از متنفذین جریان جمهوری‌خواهان صهیونیست آمریکا هستند و بخش عمده بورس‌ها و گرنت‌های این مرکز هم به اتباع رژیم صهیونیستی تعلق می‌گیرد. از این رو، مسؤولان و دست‌اندرکاران و هیأت علمی این مرکز را عمدتاً یهودیان تشکیل می‌دهند و این در صفحه معرفی «افراد» این مرکز قابل مشاهده است. در برنامه «مطالعات ایران» مرکز مک‌میلان، یکی از چهره‌های محوری، «عباس امانت»، استاد بهایی دانشگاه یِیل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    38 4
    لعنت به فریدون ریش قرمز و دار و دسته ی نحسش
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      11 2
      اولاً لعنت به آن قومی که این قرارداد و به ویژه این بند (ماشه) آن را امضاء کردند! ثانیاً مگر بدون فعال شدن این بند ایران اکنون بدون تحریم هست؟! مثلاً چه تخریمی به تحریم های موجود افزوده می شود!؟ ثالثاً تحریم هایی که اکنون کشور با آن ها روبروست بسیار شدیدتر از زمان پیش از این قرارداد ننگین است! رابعاً غربی ها اگر با اجرای مجدد تحریم های کاغذ پاره شورای امنیت نتیجه ای عایدشان می شد بدون تهدید ایران اجرا کرده بودند!
    • نمینی IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۹
      2 0
      من از اول سنم تا الان همیشه ایران تحریم بوده...میخوان چه غلطی بکنن.فقط میگه ایدولوژیتو عوض کن و گوش به فرمان ما باش...غلط کردن.بخدا ملت بیدار شدن دیگه مث قدیم نیست.کاش یکم صداسیما فعال تر بود و دست غربیها و جیره خوارانشو رو میکرد
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    22 5
    تمام روزنامه های اصلاح طلب باتلاشی چندبرابری بعدازدولت روحانی افکارعمومی ومخصوصاافکارجوانان روتخریب ومنحرف میکنن.چراآزادن هراراجیفی روچاپ کنن؟
    • تندیس IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      11 2
      درتایید نظر 0019 اضافه می کنم هروقت در امر رسانه های ستون پنجم استکبار در ایران مماشات شد تازیانه انرا بر گرده این اب و خاک و ملت حس کردیم . والله این رسانه ها در این چند ماه نقش رسانه های داعش و النصره در غائله حکومت شام و عراق را بازی میکردند . اینها خشونت و خونریزی و رفتارهای تروریستی جنگ امنیتی اخیر امریکا و اذنابش را در داخل کشور تئوریزه می کردند . مسئولین شمارا بخدا در اینباره مسئولید باید این پایگاههای حامی تروریست را مواخذه و مجازات کنید . اینها را رها کنید از خود تروریستها درنده تر و خون آشامترند .
    • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      3 0
      حرف حق زدی چرا باروزنامه های زنجیره‌ای وجاده صاف دشمن تاکنون‌ برخوردومجازاتی صورت نگرفته‌ است
    • IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      0 0
      کلانتری بازه هنوز
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    5 17
    هر کی پاش را میزاره ایران میشه جاسوس خخخخخخخخ
    • IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      9 8
      امروزه خیلی ها بنده پول هستن خصوصا آنهایی که از ایرانی بودن فقط یه اسم یدک می‌کشند و تمام عمرشون رو یا آنور بودند یا دوتابعینی بودند.
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      7 2
      فقط خُل و چِل ها هرکه ادعا دارد برای رضای خدا موش می گیرد، را باور می کنند؟!
  • SE ۰۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    9 3
    عجب خرگوشهای مو بوری رو غذا میداده این گاوه مدنی!
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    7 1
    نه کاوه مدنی جاسوسه نه شیخ حسن اقا .اینا همش تهمته. علی برکت ا...ه
  • خسرو IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    15 4
    چرا اصلاح طلبان دائم از عدم تصویب fetf و زیر بار زور خواسته های برجامی ملت را میترسانند به جهنم که پرونده برجام را با بند ماشه به شورای امنیت ببرند اصلا جرات این کار را ندارند چون میدانند تمام بازرسان از ایران اخراج و تصمیمات سختی گرفته خواهد شد
  • سید فروزان CH ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    11 2
    بالاخره این مردک عیسی کلانتری را میخواهند به محاکمه بکشند یانه ؟ذ
  • سیامک DE ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    9 2
    فرار هر شخصی به هر نوعی خود نشانه گناهکار و مجرم و مقصر بودنش است
  • DE ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    10 2
    تعاون ر : جرم کاوه مدنی که جاسوسی نبود او فقط گوش میداد منظور غذا به خرگوش ها میداد.به جان جان کریه.
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    6 0
    حسن عباسی میگه ح فری جاسوسه و ح فری میگه کاوه مدنی هم پیمان منه و جاسوس نیست و مثل اکبری بعد از چند سال مشخص میشه که کدام جاسوس بود
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 3
    اکبری در صف اول نماز جماعت بغل دست وزیر اطلاعات
  • رستم ایرانی IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    16 2
    سه چهار روزنامه هستند که عجیب سر توبره دشمنان نظام دارند و تا می توانند سیاه نمایی می کنند و اتفاقا صداشون شبیه دشمنان و اغتشاش گران نظام و اسلام است این ها رو تعطیل کنید پول مردم رو حروم چنین کثافت هایی نکنین
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    8 1
    اخی خرگوش بی زبان از تشنگی میمیره ....
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    5 0
    فقط برکناری مدیرعامل خودروسازان خصوصا ایران خودرو و انتصاب فرد شجاع و بدون تعارض منافع مثل دکتر منطقی می‌تواند بازار قیمت خودرو و آبروی کشور را بخرد و الا مردم عصبانی تر می‌شوند
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
      2 1
      مشکل آب واقعا یکی از سه مشکل اصلی کشور است.
  • شهریار IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    7 1
    با سلام، اصلاً متعجب نشدم؛ وقتی اشخاص مزدور بیگانگان کم سوادی بجای افراد متخصص و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بر بالاترین صندلی‌های مدیریتی حاکم باشند البته همکاران جاسوس خارجی خود را تغذیه کنندگان خرگوشها معرفی خواهند کرد! و اصلا جای هیچ تعجبی نخواهد بود اگر روزی اسامی این اشخاص پست و خائن در لیست حقوق بگیران سازمان های جاسوسی و امنیتی دشمنان کشور و نظام افشا شود.
  • کارمند ساده IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    7 0
    کی به روحانی گوش می دهد، که حالا به کل طیف ایشان نگاه کنند....
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    7 1
    حرف حساب این روزنامه های زنجیره ای چیه، یعنی یه جاسوس که اینقدر باعت خسارت جانی و مالی به کشور شده رو اعدام نکنیم که آمریکا و اروپا ناراحت می‌شوند!!!!!!!! همین کارها رو کردید که برجام رو بهتون انداختن!!!
  • علی IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    7 1
    حال و روز اتحادیه اروپا این روزها اصلا خوب نیست و نباید رجزخوانیهای توخالی اینها محاسبات نظام را تغییر دهد و عده ای تصور کنند اینها بسمت مکانیسم ماشه خواهند رفت انلگیس و فرانسه و آلمان و امریکا بارها ایران را امتحان کردند و دیدند هربار که فشار را بیشتر کردند ایران در صنعت هسته ای پیشرفت بیشتری کرده و این را هم میدانند اگرچه در دکترین هسته ای ایران بمب اتمی جایگاهی ندارد ولی این را هم میدانند که اگر بخواهند تمام راههای حیاتی ایران را قطع کنند ایران بناچار در سیاستهای خود تغییرات لازم را برای دفاع از خود ایجاد خواهد کرد و این همان مسئله ای است که آنها از آن وحشت دارند لذا توخالی کردن دل مردم که شیوه رسانه های زرد داخلی که پیاده نظام دشمن هستند میباشد یک موضوع تازه ای نیست و نباید آن را مورد توجه قرار داد
  • ن IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    6 1
    مدنی اطلاعات رو به خرگوشهای جاسوس میگفت؟
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    7 0
    باید یقه کسانی رو گرفت که اکبری ومدنی و.....رو بالا کشیدند وبغل دستشون حلوا حلوا کردند.
  • CA ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    10 1
    و جرم علیرضا اکبری هم غذادادن به کفتارها بود😈👺👿
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    10 1
    احتمالا این کاوه مدنی حیوان دوست, زبان خرگوشها را بلد بوده و با انها اطلاعات رد و بدل میکرده و خرگوشها هم به MI6 رفت و امد داشتند و دست اموز اهالی انجا بودند !
  • علی افصحی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    10 1
    عیسی کلانتری در بحبوحه انقلاب اسلامی و پس از پیروزی انقلاب ترجیح داده بود در آمریکا گز کند. او پس از آمدن به ایران هم همچنان دل در گرو غرب وحشی داشت طبیعی است که او جاسوس را به تغذیه خرگوش تقلیل دهد!... این دنیازدگان و خدا فراموشان تصویری که از دنیا در ذهن خود دارند این است که دنیا بی صاحب بوده و در موسم خشکسالی‌،این دنیازدگان پر مدعی هستندکه به داد ما می رسند در حالی که همین پست تراز حیوانات و خائن به ناموس اسلام و ایران، بحران بی آبی غرب وحشی و آمریکا را را مخغی می کنند. وقتی در دولت فاسد روحانی جهانگیری جواسیس را تأمین مالی می کرد به وظایف مصرح خود عمل کرده و هشت سال تمام به وزارت نیرو اخطار می داد،قطعا تنش آبی کم تر می شداما کلانتری چنین کاری نکرد.امید می بریم روزی به ترک فعل این فرد رسیدگی شود و نیز از این که وی دانش امنیتی و قضائی نداشته اما جاسوسی را تبرئه می کند از جانب مدعی العموم مورد پیگرد قرار گیرد ان شاءالله. اماکلانتری و غرب گدایان اصلاح طلب آمریکایی و اوباش باید بدانند بر عالم الله حاکم است و زمانی که مردمی از آب و باران مایوسند رحمت خود را فرو می باردچنان که در سوره شوری آیه بیست و هشت می فرماید «و هوالذی ینزل الغیث من بعد ما قنطوا و ینشر رحمته و هوالولی الحمید»الله آن خدایی است که مردم زمانی که آب و کشت مأیوس شده اند باران رحمتش را نازل کرده و رحمت خود را می گستراند او یار و مددکار بشر بوده و مورد حمد همه عالمیان است. بله به کوری چشم کلانتری و جاسوسش ، وزارت نیروی دولت مردمی و انقلابی جناب رئیسی با اجرای طرح های بزرگ و راهگشای آب رسانی بسیاری از تنش های آبی در استان ها را حل کرده و می کند چنان که دیگر یزد و اصفهان و استان مرکزی تشنه نیست. علاوه بر نلاش جهادی دولت در رفع تنش آبی ، ما متکی به رحمت الهی هستیم و بر اساس آموزه های قرآنی دعا برای باران و بارش کرده و هر از گاهی نماز باران به جا می اوریم تا رحمت الهی از جامعه علوی ما دریغ نشود به اطف الله متعال.
  • ایرانی با غیرت IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    11 1
    برجام شده است مانند یک لاشه متعفن که بوی تعفن ان فقط دارد ما را ازار میدهد. امریکا و سه همدست پلید اروپائی او به گونه ائی عمل میکنند تا ایران را همچنان زندانی تحریمها و اغتشاشات درون ایران نگهدارند تا بلکه حاضر به دادن امتیاز مورد نظر انها در برجام شود. بنابراین ما بایستی هرچه سریعتر اقداماتی انجام دهیم که تکلیف این برجام متعفن معلوم شود. مکانیسم ماشه و فصل هفت که همپالکی های غربیها مستقر در ایران دائما از ان صحبت میکنند و ما را میخواهند بترسانند هم برای نگه داشتن ایران در این برزخ برجام است
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    0 0
    آقای عیسی کلانتری، مسایل جاسوسی را به نهادهای ضد جاسوسی بسپار،
  • محمد IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    2 0
    معضل اصلی کشور نه برجام است نه آب! موریانه های این درخت تنومند نفوذی های لعنتی هستند که در جای جای دستگاه های این مملکت جا خوش کردند!
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    کاوه مدنی جاسوس بود، بعد که با قرار وثیقه آزاد شد، از کشور فرار کرد و دیگر هم برنگشت. اگر جسوس نبود، ترسی از برگشت نداشت.
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    1 0
    چون قطعا خود ع ک یک جاسوس مثل اکبری بی شرف است
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۸
    3 0
    به نظر می‌رسد دستگاه‌های امنیتی کشور باید تمام کسانی راکه با روحانی ارتباط دارند وخواهند داشت(حتی پیک موتوری) را زیر نظر داشته باشند روحانی یک روباه کثیف است
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
    0 0
    درخبرها امده حسن انگلیسی قراره سایت راه بیندازه .حتما خانمش هم باز قراره توکاخ براش بادعوت از نسوان اصلاح طلب سفره انداخته به همه یک سکه هم برای برامدن حاجاتش هدیه کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس