کد خبر 1462264
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۰
مواد غذایی تقویت کننده قلب اینهاست

بدون شک می‌دانید که داشتن یک رژیم غذایی سالم بدن را از ابتلا به بیشتر بیماری‌ها مصون نگه می‌دارد. به‌همین‌دلیل هر چه رژیم غذایی شما سالم‌تر و بهتر باشد، خطر ابتلا به حمله قلبی نیز کمتر خواهد شد.

به گزارش مشرق، با قرار دادن موارد زیر در رژیم غذایی خود می‌توانید تا حدودی از ابتلا به سکته قلبی جلوگیری کنید:

ماهی

یکی از تاثیرگذارترین مواردی که خطر ابتلا به حمله قلبی را در شما کاهش می‌دهد، مصرف ماهی است. ماهی سرشار از امگا ۳ است و به بهبود وضعیت قلبی شما کمک شایانی می‌کند.

از ماهی‌هایی که در سلامت قلب شما بسیار تاثیرگذارند، می‌توان به ماهی تن، سالمون، خال‌ مخالی، قزل‌آلا و شاه‌ ماهی اشاره کرد.

حبوبات

حبوبات از جمله مواد غذایی هستند که پزشکان به صورت مکرر مصرف آن‌ها را برای حفظ سلامت قلب و معده توصیه می‌کنند.

حبوبات سرشار از فیبر، ویتامین B، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی هستند و شامل عدس، لوبیا، لوبیا چیتی، لوبیا چشم‌ بلبلی و لوبیا سیاه می‌شوند.

دانه چیا

ماده غذایی دیگری که همچون دانه کتان سرشار از امگا ۳، پروتئین و فیبر است و به سلامت قلب کمک می‌کند، دانه چیا است.

شما می‌توانید چیا را به ماست یا شیر اضافه کرده و میل کنید.

سبزیجات

سبزیجات زرد، قرمز و نارنجی همچون سیب‌زمینی شیرین، هویج، گوجه‌فرنگی، کدو، بلوط و فلفل قرمز و دیگر مواردی از این دست، سرشار از فیبر، ویتامین و کاروتنوئیدها هستند.

مصرف این دسته از سبزیجات می‌تواند ریسک بروز سکته قلبی را به حداقل رسانده و از قلب شما محافظت کنند.

جو دو سر

ماده دیگری که سرشار از مواد مغذی است و به سلامت قلب کمک زیادی می‌کند، جو دو سر است که می‌توانید آن را به صورت برشته همراه با سالاد میل کنید. همچنین می‌توانید جو دو سر را با سوپ یا ماست ترکیب کرده و استفاده کنید.

سویا

از دیگر مواد غذایی که سرشار از مواد مغذی بوده و در جلوگیری از حمله قلبی موثر است، می‌توان به سویا اشاره کرد که یک ماده غذایی کاملا سالم محسوب می‌شود.

آجیل

از جمله مواد غذایی که چربی سالمی داشته و به تقویت قلب و عروق کمک می‌کند، آجیل است. این ماده خوراکی به پیشگیری از حمله قلبی کمک کرده و باث تقویت بدن نیز می‌شود.

همچنین میل کردن یک مشت گردو یا بادام تا مدت زیادی شما را سیر نگه داشته و از پرخوری کردن جلوگیری می‌کند.

با جایگزین کردن آجیل‌ها در رژیم غذایی خود به‌جای خوراکی‌های چرب، شیرین و خیلی شور، می‌توانید تا حدود زیادی خطر ابتلا به سکته قلبی را از خود دور کنید.

توت‌ها

یکی دیگر از مواد غذایی که توصیه می‌کنیم مصرف آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، توت‌ها هستند. توت‌ها انواع مختلفی از جمله توت‌فرنگی، زغال‌اخته، تمشک و شاتوت داشته و فیبر محلول آن‌ها در حفظ سلامت قلب و عروق بسیار موثر است.

منبع:بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس