کد خبر 1462646
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۰
اختلال اضطرابی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

یک متخصص روانپزشکی گفت: اضطراب یک احساس ناخوشایند نگرانی یا تنش است که فرد در پاسخ به شرایط تهدید کننده و یا استرس زا از خود بروز می دهد که این حس ترکیبی از پریشانی و دلهره است.

به گزارش مشرق، دکتر مریم السادات خانگی با بیان اینکه در سیر تکامل انسان وجود اضطراب یک امر کاملا طبیعی ، لازم و مفید است که به بقا و ادامه زنده ماندن فرد کمک می کند گفت:اگر این نگرانی بیش از حد طبیعی شود به گونه‌ای که زندگی روزانه فرد مختل شود دچار اختلال اضطرابی می شود که افراد زیادی در جهان به اختلال اضطرابی مبتلا هستند و این اختلال شایع ترین اختلال در بین اختلالات روانپزشکی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از افراد در سراسر دنیا به اختلال اضطرابی مبتلا هستند گفت: از جمله شایع ترین اختلالات اضطرابی می توان به اختلال اضطراب منتشر ،اختلال اضطراب اختصاصی، اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال هراس در کنار سایر اختلالات اضطرابی اشاره کرد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه اختلالات در بین زنان شایع تر از مردان و شامل علائم جسمانی و علائم روانی است گفت: علائم جسمانی شامل سرگیجه، تپش قلب و تنگی نفس، افزایش ضربان قلب، تنش عضلانی ، تعریق و سایر علائم روانشناختی شامل احساس تشویش ،دلهره ،ناتوانی از عدم تمرکز فرد است که در کنار سایر علائم اختلالات روانپزشکی اضطراب را در فرد ایجاد می‌کند.

به گفته وی درمان های متعددی جهت اختلالات اضطرابی شامل درمان‌های مدیکال و روان درمانی وجود دارد و در این میان داروهایی مثل داروهای افزایش دهنده سطح سروتونین، داروهای بلوک کننده گیرنده بتا و بنزودیازپین ها و سایر داروها برای درمان بیماران در این امر استفاده می شوند.

دکتر خانگی همچنین افزود: روان درمانی های متعددی نیز مثل تکنیک‌های آرام‌سازی یا ریلکسیشن و روان درمانی های شناختی رفتاری که توسط روانپزشک و سایر روان درمانگران به بیمار ارائه می شوند توصیه می شود .

وی تاکید کرد: در صورت بروز علائم فوق حتما با یک روانپزشک و یا روانشناس تماس بگیرید و درمان را شروع کنید.

منبع: بهداشت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
    2 0
    همون روان درمانتون ساعتی میدونی چند میگیره؟اضطراب طرف ۲ برابر میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس