سفارت ایران و عربستان بزودی بازگشایی می‌شود/ سیلی آبدار به اسرائیل/آمریکا حذف شد

رئیس گروه دوستی و پارلمانی ایران و چین در مجلس شورای اسلامی گفت: تا دوماه آینده سفارتخانه‌های ایران و عربستان بازگشایی می‌شود.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی در خصوص توافق اخیر ایران و عربستان گفت: یکی از مباحث اصلی که در سفر رئیس‌جمهور به چین مطرح شد، لزوم همکاری‌های منطقه‌ای بود که مورد تاکید روسای جمهور دو کشور قرار گرفت.

رییس گروه دوستی ایران و چین در مجلس شورای اسلامی که در سفر تاریخی رئیس جمهور به پکن نیز در هیات اعزامی ایران حضور داشت، تاکید کرد: آیت الله رئیسی معتقد است، اگر کشورهای همسایه با هم هماهنگ باشند می توانند به راحتی مشکلات منطقه را حل کنند، رئیس جمهور چین در مذاکرات دو جانبه بر این موضوع تاکید کرد.

آمریکا از معادلات منطقه‌ غرب آسیا حذف شد/ چین به میانجی‌گران منطقه پیوست

وی با اشاره به حذف آمریکا از معادلات منطقه‌ای در توافق اخیر ادامه داد: بعد از سفر رئیس جمهور به پکن، چین هم به میانجی گران منطقه برای برقراری ارتباط بین ایران و عربستان اضافه شد و نقش فعالی را در این زمینه ایفا نمود و برای حل مشکلات بین ایران و عربستان قدم های خوبی را برداشت که منجر به صدور قطعنامه سه جانبه شد و بعد از ۷ سال یخ روابط ایران عربستان آب شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و چین تاکید کرد: روابطه ایران و عربستان برای کشورهای منطقه بسیار مفید خواهد بود و این ارتباط حتماً به ضرر اسرائیل و دشمنان ملت های منطقه است.

امیرآبادی اظهار داشت: برخی کشورهای منطقه در کنار اتحاد سعودی بودند، به واسطه این توافق و روابط خود را با ایران افزایش خواهند داد.

برقراری ارتباط ایران با مصر و اردن در آینده نزدیک

وی تاکید کرد: ایران در آینده نزدیک می تواند روابط منطقه‌ای خود را با اردن و مصر نیز ارتقا دهد، آیت الله رئیسی بر لزوم حل مشکلات با کشورهای منطقه تاکید دارد، سیاست خارجی دولت سیزدهم در این زمینه بسیار موثر بود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه اغتشاشات اخیر اجرای سیاست‌های منطقه‌ای دولت را مقداری به تأخیر انداخت، اظهار داشت: با این توافق قطعاً روابط جدیدی بین ایران و عربستان پایه گذاری خواهد شد.

اسرائیل و رسانه های معاند عزادار اصلی توافق ایران و عربستان/ سیلی آبداری خوردند

امیرآبادی با بیان اینکه اسرائیل و رسانه‌هایی که بر علیه ملت ایران فعالیت می کردند عزادار اصلی این توافق هستند، و این توافق سیلی آبداری به رژیم صهیدنیستی و اینترنشنال است، گفت: این توافق برای اسرائیل بسیار سنگین است، اسرائیل تلاش داشت تا کشورهای منطقه را از ایران دور کند.

جزئیات اثرات توافق ایران و عربستان در خنثی سازی تحریم‌ها

وی با بیان اینکه این توافق و برقراری ارتباط با عربستان در خنثی‌سازی تحریم‌ها قطعاً موثر خواهد بود، تصریح کرد: ایران روابط اقتصادی موثری با امارات دارد، امارات روابط سیاسی و اقتصادی ریشه داری با عربستان دارد لذا اصلاح روابط ایران با عربستان قطعا در ارتقای روابط ایران و امارات موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: این توافق در پایان یافتن جنگ یمن با تاکید بر حقوق ملت یمن موثر خواهد بود.

بازگشایی سفارت خانه های ایران و عربستان تا دو ماه آینده

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه این توافق تاثیر بسیار خوبی در منطقه خواهد داشت گفت: دولت عراق نیز از فشار سعودی‌ها نجات خواهند یافت، ترکیه و پاکستان نیز از این توافق راضی هستند، این توافق در تعیین سرنوشت مردم افغانستان نیز موثر خواهد بود و فصل جدیدی در حل مسائل و مشکلات منطقه با این بیانیه آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: تادوماه دیگه سفارتخانه‌های دوکشور باز می شود

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
    0 0
    دلایل مهمی بوده که سفارت راآتش زدنند وروابط پیچیده قطع شد-چرا دوباره عده ای دردام(سفارت بدل آمریکایی...) قراردادنند!؟
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
    0 0
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره نزدیک عیده به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس