کد خبر 1488959
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
حوادث

شمشیر به دستان خشنی که با یورش های شبانه به جشن های خانوادگی در باغ ویلاها زورگیری های سریالی را رقم می زدند در حالی به دام افتادند که ۴ سرکرده این باند خطرناک تبعه خارجی هستند.

به گزارش مشرق، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح جزئیات دستگیری اعضای این باند مخوف گفت: ماجرای زورگیری در باغ ویلاها از اواخر اسفند سال گذشته هنگامی آغاز شد که ساعت یک بامداد زنگ تلفن پلیس ۱۱۰ به صدا درآمد و خبر هولناکی در بیسیم های پلیس پیچید.

سرهنگ احمد نگهبان افزود: بررسی نیروهای انتظامی در این باره نشان داد که ۸ جوان شرور همزمان با ایجاد رعب و وحشت و در حالی که شمشیر و قمه و چماق در دست داشتند، به یکی از باغ ویلاهای اطراف بولوار توس یورش بردند و اعضای یک خانواده را به همراه مهمانان آن ها که در جشن تولد خانوادگی شرکت داشتند، مجروح کردند.وی تصریح کرد: زورگیران خشن که با بی رحمی و سنگدلی، زن و مرد را مقابل چشمان کودکان زیر ضربات سلاح های سرد گرفته بودند، با سرقت ۹ دستگاه گوشی تلفن همراه آنان، هنگامی از صحنه جرم متواری شدند که ۸ تن از مال باختگان (۵ مرد و ۳ زن) را خون آلود نقش بر زمین کرده بودند.

رئیس پلیس مشهد اضافه کرد: با توجه به این که به پرونده جرایم خشن با تاکید و دستورهای سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی خراسان رضوی) همواره به طور ویژه رسیدگی می شود، گروهی تخصصی از کارآگاهان پلیس آگاهی مشهد، ماموریت یافتند تا ماجرای یورش به جشن تولد خانوادگی را به صورت شبانه روزی پیگیری کنند اما ساکنان و مهمانان باغ ویلا به دلیل ترس از یورش ناگهانی شمشیر به دستان، نتوانستند چهره زورگیران را شناسایی کنند. از سوی دیگر هنوز اقدامات پلیس در مرحله رصدهای اطلاعاتی بود که چند سرقت مشابه دیگر رخ داد و بدین ترتیب پرونده زورگیران باغ ویلاها رنگ سریالی به خود گرفت.

به همین دلیل و برای جلوگیری از سرقت های مذکور که جان شهروندان را به خطر انداخته بود، همه عوامل کلانتری های محدوده بولوار توس و نیروهای گشت به حالت آماده باش درآمدند چرا که تحقیقات مقدماتی نشان می داد، اعضای این باند مخوف از تبهکاران حرفه ای هستند که با عربده کشی و ایجاد وحشت در محل، سرنخی از خود به جا نگذاشته اند.سرهنگ نگهبان با اشاره به این که بسیاری از باغ ویلاهای اطراف مشهد به طور نامحسوس زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: گروه تخصصی کارآگاهان پس از دو هفته فعالیت های اطلاعاتی و تحقیقات میدانی شبانه روزی و همچنین بررسی ریزبینانه اظهارات مال باختگان، موفق شدند به سرنخی از یک شرور تبعه خارجی دست یابند که قبلا نیز با شگردی مشابه اقدام به ارتکاب جرم کرده بود.

بنابراین مرحله جدید تحقیقات با استفاده از شیوه های نوین علمی و پلیسی برای شناسایی مخفیگاه وی شروع شد. مقام ارشد انتظامی مشهد که خود فرماندهی مستقیم عملیات ضربتی را به عهده گرفته بود و لحظه به لحظه هر گونه سرنخی را زیر ذره بین رصدهای اطلاعاتی قرار می داد، تاکید کرد: اگر چه با بررسی بانک اطلاعاتی مجرمان، پاتوق اصلی سرکرده باند تبهکاران تحت نظر پلیس درآمد اما این تبعه خارجی حرفه ای، با شگرد خاصی محل اختفای خود را طوری تغییر می داد که افراد بی گناه در معرض اتهام قرار بگیرند و او فرصتی دوباره برای اعمال مجرمانه اش بیابد اما نیروهای انتظامی که شگرد او را فهمیده بودند، از همین شیوه برای به دام انداختن وی استفاده کردند و بالاخره پس از یک ماه تعقیب و مراقبت های شبانه، به مخفیگاه او در کوی امام هادی(ع) رسیدند ولی این بار قبل از آن که فرصتی برای فرار داشته باشد، در محاصره کارآگاهان قرار گرفت و نیروهای انتظامی با هماهنگی های قضایی و در یک عملیات ضربتی او را دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند. سرهنگ احمد نگهبان خاطرنشان کرد: این در حالی بود که در بازرسی از مخفیگاه سرکرده باند تبهکاران، چندین قبضه شمشیر و قمه، ۴ دستگاه تلفن همراه سرقتی و مقادیری مشروبات الکلی و موادمخدر توهم زا کشف و ضبط شد.

یورش زورگیران خشن به باغ ویلاها +عکس

«کلیددار امنیت مشهد» به سوابق کیفری این متهم ۲۶ ساله اشاره کرد و ادامه داد: بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که زورگیر مذکور در پرونده سیاهش سوابقی مانند نزاع و درگیری، اخلال در نظم و امنیت عمومی همراه با قدرت نمایی، زورگیری، عربده کشی و مزاحمت برای نوامیس مردام را دارد ولی در بازجویی های پلیسی، خود را بی گناه می دانست و ارتکاب هر جرمی را انکار می کرد تا این که با مال باختگان باغ ویلاها رو به رو شد و دیگر نتوانست جرایم خشن خود را منکر شود.

رئیس پلیس باتجربه مشهد گفت: متهم ۲۶ ساله در نهایت همدستانش را به پلیس لو داد و بدین ترتیب عملیات کارآگاهان در حالی برای دستگیری دیگر اعضای این باند تبهکاری مخوف ادامه یافت که آن ها بعد از دستگیری سرکرده باند، به مخفیگاه های زیرزمینی پناه برده بودند و به طور پنهانی زندگی می کردند. با وجود این، ردزنی های اطلاعاتی وارد مرحله جدیدی شد و کارآگاهان حدود یک ماه به طور گسترده و در چندین شاخه اطلاعاتی – عملیاتی، در مناطق مختلف شهری پراکنده شدند و هر کدام از اعضای باند را به صورت جداگانه زیر چتر اطلاعاتی گرفتند تا این که پس از تکمیل تحقیقات نامحسوس و در یک عملیات هماهنگ و ضربتی، همه عوامل باند زورگیری همزمان در چنگ قانون گرفتار شدند.

سرهنگ نگهبان به کشف ۱۲ قبضه شمشیر، قمه و چاقو، ۱۱ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی و مقادیر دیگری مشروبات الکلی از مخفیگاه تبهکاران اشاره کرد و افزود: بررسی های بیشتر درباره هویت این باند مخوف زورگیری نشان داد که ۴ عضو اصلی باند (۳ برادر به همراه دایی شان) از اتباع خارجی (افغانستانی) هستند که در پرونده های متعدد شرارت در مناطق مختلف شهری و به ویژه بولوار توس مشهد نقش داشتند.

فرمانده انتظامی مشهد در پایان تاکید کرد: تاکنون ۷ عضو این باند خطرناک به زورگیری های سریالی و یورش به جشن های خانوادگی در باغ ویلاهای اطراف مشهد اعتراف کرده اند و توسط ۱۵ تن از مال باختگان نیز شناسایی شده اند اما تحقیقات پلیس برای کشف اعمال مجرمانه دیگر این باند تبهکاری همچنان ادامه دارد. وی با قدردانی از دستورهای ویژه قضایی برای دستگیری اعضای این باند تصریح کرد: جرایمی مانند زورگیری و اخلال در نظم و امنیت مردم، از جمله پرونده هایی است که پلیس به طور شبانه روزی و تا نتیجه نهایی آن را پیگیری می کند و خدمت گزاران مردم در نیروی انتظامی برای احساس امنیت در جامعه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 149
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    42 13
    روش اطلاعرسانی خبری نیست بلکه داستان سرایی از نوع کتابها و داستانهای پلیسی جنایی قاضی سعید هست. کلیدار امنیت مشهد!!!
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      26 4
      داستانسرایی که مهم نیست مهم این هست که متاسفانه بعد از مدتی آزاد میشن و و و قوه قضاییه به نوعی شریک جرم است
    • ایرانی IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      15 20
      با مال باخته هابی که در مشهد الرضا علیه السلام پارتی شبانه و مختلط با بساط مشروب و.. برگزار میکنند هم برخورد شود
    • فرید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      21 0
      به نظر میرسه یکی از جاهایی که به شدت مورد حمله نفوذی ها قرارگرفته قوه قضاییه هست، این حجم از مماشات با تبهکاران سازمان یافته شگفت انگیزه، هر کشور دیگری بود تبعه خارجی متخلف بعد از تحمل کیفر عبرت آموز فورا اخراج و در صورت ورود غیر قانونی فورا اعدام میشد!
    • فرید IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      14 0
      به نظر میرسه یکی از جاهایی که به شدت مورد حمله نفوذی ها قرارگرفته قوه قضاییه هست، این حجم از مماشات با تبهکاران سازمان یافته شگفت انگیزه، هر کشور دیگری بود تبعه خارجی متخلف بعد از تحمل کیفر عبرت آموز فورا اخراج و در صورت ورود غیر قانونی فورا اعدام میشد!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      9 3
      طالبان باید پاسخگو باشد
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      29 2
      چقدر جری و وقیح شدن این اتباع بیگانه
    • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      6 18
      افغانی بیدار است از ایرانی بیزار است
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      8 0
      قوه قضائیه و کارشناس ارزیاب ملک و ما ادارک ما کارشناس؟ آیا قوانین سلیقه ای خود ساخته ،برآوردهای من در آوردی و .. را می توان کارشناسی نام نهاد؟ ما غیر از خدا باید به چه کسی پناه ببریم؟
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      3 0
      قوه قضائیه و کارشناس ارزیاب ملک و ما ادارک ما کارشناس؟ آیا قوانین سلیقه ای خود ساخته ،برآوردهای من در آوردی و .. را می توان کارشناسی نام نهاد؟ ما غیر از خدا باید به چه کسی پناه ببریم؟
    • تک سوتر IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      2 1
      جشن های خانوادگی!!! معادل سازی پارتی هست؟
    • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      1 2
      مهمانی های باغ ویلاها معمولا محل فسق و فجور است
    • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      2 6
      لطفا این رو هم بنویسین که هر 8 نفر از انقلابیون شرافتمند زن زندگی آزادی هستن!
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    78 9
    اخراج افاغنه قبل از تبدیل ایران به کشتارگاهی مشابه کشور افغان ها
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      62 17
      ما اذربایجانی ها از ابتدا اجازه ندادیم این اجنبی ها وارد استانهامون بشن حتی اگر قانون اجازه بده
    • ali IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      17 3
      متاسفانه حضور افا غنه در کشور بسیار چشم گیر شده است و می تواند مشکلات به شدت امنیتی درست کنند. دوم شرار اصلا قابل ترحم نیستند و خواسته اغلب مردم به درک واصل کرد ن اینهاست!
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      12 2
      اینا نوادگان مغولها هستند که درطول تاربخ در ایران جنایت کرده اند
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      7 13
      اکثر سرقت ها کار خود ایرانی هاست . مشکل در برخورد قاطع با جنایتکاران است نه ملیت انها
    • محمد IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      14 8
      دولتي كه با گروهي تروريست كه كارش بمب گذاريهاي انتحاري و آموزش كودكان براي انفجار هاي انتحاري بود رابطه صميمي و دوستانه برقرار كنه بيشتر از اين هم نميشه انتظار داشت نا ديروز طالبان در صدر گروهاي خرابكار تروريست بود اما امروز دولت ايران افتخار مي كنه به روابط ديپلماتيك با اين گروه تروريست
    • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      8 6
      عامو کجایی تازه داریم باهاشون پیوند خواهر خواندگی برادر خواندگی ...خلاصه همه چی خواندگی با طالبان میبندیم و ازشون چیز یاد میگیریم.
    • مرتضی IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      7 18
      یه طوری میگید انگار ایران ارازل و شرور نداره. همه جا هست. اگر اینطور باشه پس همه دنیا و همه کشور ها باید اطباع بیگانه رو اخراج کنن. اول از همه ایرانی هایی که میرن ترکیه و...
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      9 0
      یه سر برو رستوران ماهی خوب یا رستوران دوهزار تو ولیعصر تبریز اونجا افغانی ها رو از شعبه تهرانشون میفرستن تبریز کار کنن
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      12 0
      باز اتباع سوئیس! ایران دربرابر خانوادهای مجاهدین افغانستان در جبهه مقاومت مسئولیت داره ولا غیر قرار نیست درهای کشور به روی هر ننه قمری باز بشه 44 سال از گذشت انقلاب هنوزم تفریط و افراط در کشور حاکم برای اینکه هیچ قانونی برای هیچی نداریم یا اجرا نمیشه همه چیز 90 میلیون جمعیت شده مصلحتی و مشورتی!!! این یعنی فاجعه بدبختی رانت دزدی و فساد زدوبند و فلاکت
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      15 0
      فکر کنم وقتی مسئولین بخودشون بیان که آمار قتل و جنایت این جماعت نزدیک بیست میلیونی بشدت وحشتناک و تکاندهنده بشه . هم کل مشاغل رو تصاحب کردن هم خونه ها هم کالاهای یارانه ای هم دارن جرائم خشن رو با منتهای قساوت و بیرحمی انجام میدن
    • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      22 2
      تهران مملو از افاغنه غیر مجاز است
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      18 4
      اونقدر با این افغان ها مماشات کنید و امکانات در اختیارشون بزارین تا چند سال دیگه همه ایرانی ها رو از کشورمون بیرون کنن...در خوش بینانه ترنی حالت(اگه سرمون رو نبرن)
    • پژمان IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      4 0
      البته ما افغانها را و به ویزه نیمه غربی افغانستان را پاره تن ایران می دانیم اما پذیرش جمعیت 14 میلیونی افغانی (یعنی یک سوم جمعیت افغانستان) به هزار و یک دلیل امنیتی و اقتصادی و فرهنگی و... کار نادرستی است و در صورت بروز شورش و اغتشاش از سوی این جمعیت، نه سپاه و نه ارتش قادر به مهارشان نیست.دقت کنید 14 میلیون . چاره ای بیندیشید
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    57 4
    باز هم اتباع افغانستانی ،اینجا که چنین افرادی رو درست تنبیه نمی کنند حداقل بفرستینشون افغانستان که طالبان باقطع کردن دست این دزدان اونا رو به جزای کارهاشون برسونند
  • مسیحا IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    55 2
    فقط اعدام و تمام ....... محارب اصلی این کفتارها هستن ......
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    21 72
    کسانی که میرن تو باغ ویلاها مهمانی مختلط میگیرن و بساط گناه و بر پا میکنند، و صدای بلند مهمانی شون همسایه ها را آزار میده، حقشونه که همچین بلایی سرشون بیاد
    • حسین IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      13 2
      ببند اون دهن کثیفتو حیوان
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      26 9
      عقده ای که باغ و ویلا نداره
    • مهدی IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      28 5
      دوست عزیز، لطفا در اسرع وقت به روانشناس مراجعه فرمایید.
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      17 0
      احمق شاید فامیل دورهمی بودن ، این دلیل میشه که از جنایت بیرحمانه یکمشت افغانی به هموطنانت حمایت کنی ؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      8 0
      احمق شاید فامیل دورهمی بودن ، این دلیل میشه که از جنایت بیرحمانه یکمشت افغانی به هموطنانت حمایت کنی ؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      7 1
      احمق شاید فامیل دورهمی بودن ، این دلیل میشه که از جنایت بیرحمانه یکمشت افغانی به هموطنانت حمایت کنی ؟
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      3 0
      احمق شاید فامیل دورهمی بودن ، این دلیل میشه که از جنایت بیرحمانه یکمشت افغانی به هموطنانت حمایت کنی ؟
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      14 0
      وااااییییییی خدای من ، این همه عقده و حقارت از کجا نشأت میگیره ؟ دوست عزیز میفهمی چی داری میگی ؟
    • پرهام IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      11 0
      این چه حرف مفتیه میزنی اونها در پوشش قانون هستن تا وقتی شاکی ندارند در کل جرم مشهودی نکردن در داخل خانه ویلا در چار دیواری هرکاری کردند دوما نوشته شده مهمانی خانوادگی
    • ایرانی IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      14 0
      یه بیل به اون مغز که پر از پهن‌ شده بزن
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      6 0
      خودت میدانی از احساس دینی این مزخرفات را نگفتی
  • IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    38 0
    اکثرا سابقه دارن و این یعنی مجازاتها و زندانها بازدارنده نیستن. یه فکر اساسی کنین که مجرما روز به روز دارن جری تر میشن
  • خانم IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    39 4
    بازهم افغانی!!!!! تازه میخوان براشون سازمان ملی مهاجرت هم تشکیل بدند بیان سازماندهی شده تر جرم کنند بیرون کنید این اجانب مجرم رو
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    37 5
    اخراج از ایران یا اعدام
  • mehran IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    34 3
    بسه دیگه.خسته شدیم ازدست این جماعت......تاکی؟تاکی؟
  • ایرانی IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    46 1
    این قوه قضائیه نفهم کجاست که جواب بده این افراد سابقه دار چرا به سزای اعمالشان نرسیده اند.
    • حمیدرضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      2 1
      درحال دستگیری حمید رسایی واستاد رحیم پور ازغدی به اتهام حمله لفظی به حسن روحانی!!
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    35 3
    متاسفانه معضل جرم و جنایت میان اتباع افغانستان بسیار جدیست و کسی هم ظاهرا نمی خواهد به این موضوع رسیدگی کند
  • 55 IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    10 4
    4 خط خبر انقدر لفت و لیس دادید
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    29 2
    آدم اخبار را که می خواند متوجه می شود مسولین خوابند و پول خواب میس گیرند . آقاجان اگر نمی توانید امنیت تامین کنید اتباع افغانی را بیرون کنید اگر نمی توانید اجازه ساخت باغ ویلا ندهید اگر نمی توانید ... خدایی نمیشه شماها تعطیلید فقط سخنرانی می کنید
  • حسین IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    35 2
    نمیدونم مسئولین این کشور چه صنمی با افغانی ها دارند که این جور مرز رو باز گذاشته اند تا این وحشی ها مثل قوم مغول به کشور ما یورش بیاورند ،اون از حق ابه مردم سیستان که نداده و نخواهند داد این هم از امنیت مردم ،ا دم شک میکنه که مسئولین و سران ایران هم شاید افغانی هستند که اینجور هوای این پاپتی ها رو دارند.
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      8 0
      در چند خط لب کلام و عین واقعیت رو گفتی
    • نون به نرخ روز خور IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      4 1
      تو همونی نبودی که تا دیروز داد میزدی ویقه پاره می کردی چرا ایران به کمک افغان ها نمی رود؟!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    23 0
    قطع دست زورگیر و اعدام لازم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    48 1
    لحظه ای در اعدام این کثافتها درنگ نکنید محاربه از این واضح تر
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      27 0
      حجت الاسلام و المسلمین حسنی امام جمعه فقید ارومیه بعد از راهزنی های زیادی که در گردنه قوشچی رخ داد و اتوبوس را با مسافران می‌دزدیدند با نیروهای مسلحش شبانه گردنه قوشچی را محاصره کرد و راهزنان را در همان گردنه قوشچی مجازات کرد. از آن تاریخ ببعد گردنه قوشچی امن شد. قوه قضائیه بهتر است مجازات در حد جرم داشته باشد تا امنیت را که حق مردم است را برقرار کند. از شنیدن تکرار اراذل گری توسط افراد سابقه دار فقط میشه فهمید کجای کار برخورد با اراذل ایراد داشته
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    46 1
    حضور فله ای و بی حساب و کتاب اتباع خارجی در کشور و انفعال مسئولین مربوطه نتیجه ای جز این ندارد.
    • نوید IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      17 6
      مشکل اتباع خارجی نیست بی در وپیکری مملکت هست نگاه کنی چهدتاشون خارجی بودن باقی ایرانی در ضمن توی مملکت که میگردی اوباش ایرانی فراوان اند و از مامردم عادی آزاد ترند و در رفاه بیشتر به قول مرحوم سعدی توی این مملکت سنگ رو بستن و سگ رو ول کردن
    • IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      7 0
      اقای نوید این مثلا استدلال بود؟ لابد خودت افاغنه هستی اساسا ایرانی باسواد و بافرهنگ و اموزش دیده است درحالی که اینها مرتب بچه تولید میکنند و اموزش براشون نهم نیست اخرش میشه این
  • علی IR ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    26 1
    ای داد از دست مسولان و همچنین سازمان صدا و سیمای ما.
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    37 2
    فقط اعدام. تصور کنید یک کودک معصوم هر سال روز تولدش یاد قیمه قیمه شدن پدر و مادرش بیفتد.
  • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    23 3
    به فتوای من همه ی آنها را اعدام کنید
    • مصطفی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      5 8
      آقای بشاش عبدالواحد، جلد دوم رساله شما از زیر چاپ بیرون نیامده هنوز؟؟؟
    • مصطفی IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      4 9
      آقای بشاش عبدالواحد، جلد دوم رساله شما از زیر چاپ بیرون نیامده هنوز؟؟؟
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      1 2
      تا همینجای کار هم اژه ای نمی داند چه جوابی به طالبان و افکار عمومی افغانستان بدهد و از دستپاچگی به سفر استانی رفته است.
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    19 0
    چرا در شرارت های گذشته و اول از کشور اخراج نشدند؟
    • مهدی IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      2 0
      اخراج میشن روز بعد به راحتی قاچاقی میان داخل، شما اگر بدونید چه افغان هایی داخل ایران هستند اینها تازه خوبشون هستند، طرف قاتل ،متجاوز به طفل ، الان به راحتی از زندانهای افغانستان در زمان تغییر دولت فرار کرده قاچاقی اومده الان شده نگهبان باغ ، سرایدار آپارتمان. توصیه میکنم اصلا به چهره مظلومشون اطمینان نکنید و بخاطر حقوق کمتر نیارید اینهارو به محیط خانوادتون.
  • محمد IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 0
    نباید به این اینها فرصت جنایت دوباره و چند باره داد مجازات باید باز دارنده باشد و بعد از تحمل مجازات از کشور اخراج شوند
  • mehran IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    13 0
    بسه دیگه.خسته شدیم ازدست این جماعت......تاکی؟تاکی؟
  • وکیل آینده IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 0
    تبعه خارجی یعنی افغانی
  • FR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 1
    اتفاقات این چنینی در مشهد غیر عادی و عمدی و امنیتی ست عجیبه که اقدام موثر و قاطعی انجام نمیشه مگر میشه برای چند تا تلفن همراه هشت شرور مسلح به جان مهمانان داخل باغ بیفتند ؟!
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    19 1
    تبعه خارجی؟!خوب افغان هستند،چرا اینا رو جمع نمیکنند.یه سری شون زحمت کش هستند و لی خلافکارهاشون هم زیاد ریختند تو ایران.برخورد قاطع کنید
  • اشکان زارع IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    18 1
    کم کم برادران افغان برای ایران دردسرساز خواهند شد تا دیر نشده فکری بردارید
  • هادی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 1
    مرزهای ول و بی صاحاب باعث شده مملکت بره به فنا ۸ میلیون افغانستانی و پاکستانی تو ایران زندگی میکنن. آقایان گویا اصلا احساس خطری ندارن!!!
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 0
    دو روز دیگه ازادن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    12 0
    حق آبه هيرمندو از طالبان پيزوري نتونستين بگيرين مردم سيستان از تشنگي مردن از ايراني ماليات ميگيرين خرج افغاني ميكنين بايدم بيان ايراني رو جلو چشاش بزن
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    12 0
    با تشکر از عزیزان نیروی انتظامی و با تأسف از تکرار جرم توسط مجرمان آزاد شده که نشان‌دهنده نامناسب بودن مجازات های اعمال شده توسط قوه ق. است، پیشنهاد می‌شود پلیس موقع دستگیری این اراذل آنها را طوری زخمی کند تا در صورت آزادی سریع این اراذل دیگر توانایی جسمی سرقت و زورگیری بعدی را نداشته باشند.
  • h.r IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    10 0
    قطعاً قوه محترم قضائیه با رأفت کامل حکم خواهند داد تا قبل از بهبودی مجروحان حادثه، این آشغالها دوباره به کارشان بپردازند ، این بیچاه ها که چند فقره شرارات بیشتر ندارند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    15 1
    جای تامل است چرا اینگونه در کشور ما گستاخ شده اند مگر خیالشان ارچه راحت است وازکجا حمایت می‌شوند بیرونشان کنید
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      6 0
      درود به شرفت حرف حساب
  • ایران IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    17 1
    چرا کشور شده پر از افغانی همه جا افغانی میبینی کشور را گرفتند هر کدومشون چند تا بچه دارن و بسیار پورو شدن مسولان بی کفایت کاش حداقل واسه این ی کار ی حرکتی بزنن حداقل واسه خودشون
  • شکرانی IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    13 0
    انشااله با این جایتکاران چنان با رافت اسلامی برخورد خواهند کرد که دو روز دیگه به اغوش گرم خانواده باز خواهند گشت
    • آسمان ابی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳
      0 0
      👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽👏🏽
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    14 0
    آخه کجای دنیا اینطوری بی حساب کتاب اجازه ورود مهاجر میده چرا مماشات میکنید
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    9 0
    به خدا قسم اگر از ایرانیان مقیم کشوری مثل کویت بودند و حتی مشابه خفیفی چون این جرم را انجام داده بودند بلافاصله اعدام می شدند. اما نمی‌دونم چی بر سر قوه قضائیه ما اومده که اتباع افغان رو که اینگونه امنیت ملت ایران رو تهدید می کنند هم زیر سبیلی رد می‌کنه. اینها نیازی به محاکمه ندارند. سریعاً اعدام کنید.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    7 0
    آنقدر مملکت پراز افغانی کرده‌اند که نه خونه گیر میاد نه کار امنیت را هم از ایرانی ها گرفته اند وقتی چند میلیون بی حساب و کتاب وارد کشور میکنند میشود تورم گرانی بیکاری و نداشتن امنیت بالا رفتن قیمت مسکن
  • زینال IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 0
    سلام و عرض ادب ضمن تشکر از زحمات پلیس ظاهرا قرار است تو جمهوری اسلامی چهره پلیس زحمتکش، مالباختگان و ضربه دیده‌ها از اراذل و اوباش و سارقین در خبرها و فضای مجازی و روزنامه ها به صورت کاملا واضح نشان داده می‌شوند اما برعکس مجرمان نباید قابل شناسایی برای مردم باشد ولی این را هم باید در نظر بگیریم جان شاکیان و مامورین همیشه در خطر هستند امیدوارم مسئولین محترم قضایی اوامر لازم را در این خصوص صادر نمایند ۰با احترام
  • ناشناس IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    8 1
    چندمیلیون افغانی باید مسولین وارد کشور کنند تا ایرانی ها بیکار مسکن گران موادغذایی و تورم بالا رود امنیت را از ایرانی بگیرند بخدا بیاین صف نانوایی را نگاه کن نون گیر ایرانی نمیاد صف اتوبوس امنیت و نا امنی را هم با خودشان آوردند کاش مسولین حداقل به فکر مردم بودنده ایران هشت سال جنگید مردمش رفتن کشور دیگه باید فکری به حال مردم کنند
  • هاشم IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    امیدوارم اخراج نشوند و در منطقه به دار اویخته شوند بعداز طالبان جرم و جنایت افاغنه بیشتر شده و بر خوردها ضعیف است
  • ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    با رافت اسلامی آزاد میشن بعد میرن در استانهای دیگه هر غلطی میخان میکنن چرا اینها را به اشد مجازات نمیرسانید والا هیچ جایی دنیا یه خارجی سه بردار و دایی اینجور عربده بکشند و غارت کنندد سراغ نداریم قوه قضاییه بسه دیگه اون از حجاب جامعه این از زورگویان و ... بسه دیگه تا کی خشونت ببینیم در جامعه
  • سلام IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 14
    مطمیین باشید همشون افغان نیسنن،تبعه خارجی که فقط افغان نیستن، از ۷۲ ملت در ایران وجود دارن،افغان را فقط اسمشان را خراب کردین والا اکثریت شون درآبادی کشور سهیم هستن.شهید دارند، جانباز دارند ، مففود الاثر دارند درسوریه می جنگن.چراجمع می بندین، انصاف هم خوب چیزی است.
  • ناشناس 2 IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    7 0
    آنقدر افغانی وارد ایران شده تا چند سال دیگه برای دولت و مردم ایران یک چالش امنیتی میشود
  • تبریزی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 9
    نمیدونم چرا مشرق همیشه از جنایت‌ها در مشهد میگه یعنی در تهران، اصفهان، تبریز و شیراز و جاهای دیگه چیزی نیست؟!!!!! شاید هم دوست داره اوباش بریزند و از افاغنه بد بگن طوری که انگار تمام جرمها را افغانستانی‌ها انجام میدهند در حالی که منافقین داعشی بدتر از صهیونیستها هستند
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      5 1
      چون بیشترین جنایات وجرمهای خشن در مشهد مقدس رخ میدهد
  • 45 IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    9 0
    استان های دیگه باید مثل تبریز و لرستان و کردستان باشند آنها را راه ندن مگر کارشون لنگ شد افغانی درشهر شون نیست باید به خاطر بیکاری به خاطر گرانی مسکن و تورم مواد غذایی به خاطر ناامنی اخراجشان کرد
  • متین IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    6 1
    عوضش امنیت داریم
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 0
    تبعه خارجی چیه اینا افغانی هستن
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    4 0
    نسل ایرانی را هم با اعطای تابعیت به این کثافت ها لکه دار می کنند.
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    10 0
    ایران بهشت دزدان و سارقین، و زندانهای ایران دانشگاه مفتی جهت آموزش جدیدترین متد های کلاهبرداری و سرقت و جنایت با مدرک درجه یک بینول
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 0
    حالا مجازات تبعه خارجی که ۹۸ درصد همسایه شرقی هستند چه میشود آخر با طالبان تبادل میشوند و مجازات نفس گیری خواهد بود !!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    13 1
    تبعه خارجی یعنی افغانی دیگه خخخخ🤣
  • داود IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    6 1
    ما خودمان نان نداریم بخوریم طبق آمار رسمی پنج میلیون افغان را به پناهندگی قبول کردیم خدا اخروی عاقبتمان را بخیر کند در خیابان شوش راه که میروی انگار در قندهاری7
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    4 0
    فقط اعدام اعدام اعدام
  • احمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 0
    تبریک به مسئولین سیاسی و...ایران. در ضمن اینا خراسان رو مال خودشون میدونن...
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    کم کم داره مشهد مقدس رو این جرم جنایات ساعتی در سطح استان استان را تبدیل به وزیرستان پاکسان می کنه دیگه دارم از مشد می ترسم از بس جرم جنایت رواج پیدا کرده.
  • احمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 0
    مسئله اینه که چرا اجازه دادن این همه سابقه داشته باشن یعنی باید همون اول رس اینارو میکشیدن که دیگه جرات نکنن گله ای فعالییت کنن
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    خشونت تو ذاتشون هست قبل اینکه اینجارو داغون کنند باید دیپورت بشن جالبه قبلا فقط کار ساختمانی میکردن الان میوه فروشی و دکه روزنامه و ..راه انداختن و ازونور شغلهای مملکت هم تصرف کردند
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 0
    امیدوارم دلیلش این نباشه که جمعیت کشور رو به کم شدنه ما افغانی و پاکستانی راه بدیم این قابل بخشش نیست
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    همین مشرق ترامپ و بایدن مسخره میکرد چرا جنایتکاران مخوف الساوادور و هندوراس و مکزیک راه نمیده دلیلش این حرکات است
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    بندازینشون بیرون خو و خصلتشون مانند مغولها هست بعد مدتی پرو و پر اعتماد به نفس هم میشن و فک میکنن ما اینجا مهمان و اونا صاحبخونه ان
  • دانیال IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 5
    از هر جمعیتی ممکن است عده ای مرتکب جرم شوند. میلیون ها نفر از مردم شریف افغانستان دهه هاست در ایران زندگی می کنند. قریب به اتفاق آن ها اهل زحمت کشیدن و خانواده دار هستند. قریب به سیصد هزار ازدواج میان خانواده های ایرانی و افغانستانی صورت گرفته است. آن ها در سختی ها دوشادوش ملت ایران بوده اند آن ها در جنگ در جبهه های حق علیه باطلِ بعثی حضور داشتند. جوانان عزیز تیپ فاطمیون در جنگ با داعشیانِ عامل آمریکا افتخار شیعیان هستند. من به عنوان یک ایرانی آن ها را هموطن خود و یقینا ایرانی می دانم. مشرق عزیز از انتشار متن هایی که خواسته و ناخواسته بدبینی و نفاق و تفرقه میان ملت های برادر و مردمان منطقه ایجاد می کند و باعث گمراهی عده ای و سواستفاده دشمنان می شود خودداری کنید. بعضی از این کامنت ها از سر گمراهی و بسیاری از آن ها مشکوک و از سوی فتنه انگیزان و دشمنان است.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    2 4
    شیعیان مهاجر افغانستان رو سازماندهی نکردیم،نسل جوانشون از طریق ترکیه مهاجرت کردن به کشورهای اروپایی و غربی،یک عده ای هم که شدن فاطمیون.اما اینکه بزه و خلاف در جامعه مهاجر زیاد شده،برمیگرده به نسل جدید مهاجرین که اکثرا اهل سنت افراطی و تندرو هستند.متاسفانه این چیزا اعلام نمیشه و گناه به اسم تمام افغان ها نوشته میشه و در صورتیکه قشر شیعه مهاجر آرام هستند
    • نظر IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      6 0
      پدر مهاجران افغانی
    • نظر IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      8 0
      گور مهاجران افغانی
    • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      بله شیعه واقعی هیچوقت جنایتی مرکتب نمیشه باید شیعیان واقعی شناسایی بشن و بهشون تابعیت داده بشه
  • احمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    6 1
    اکثر افغانها بدلیل شرایط جنگی وطنشون به افراد فوق العاده شرور وبی رحم تبدیل شدند.وکه شرارتشان به گونه ایست که برخی ازآنها بویی ازانسانیت نبرده اند. اینها چطور وارد کشورشدندبااین وضعیت روحی شان. یه نفر می گفت دلیل ازدیاد افغانهادرایران ، هدفشان تسخیر وسلطه آنها درایرانه. که یواش یواش بر کلیه شهرهای ایران مسلط شوند.(اگه تونستن)
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      0 0
      هرگز نمیتونن-شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    اقایان عزیز اگر امنیت ایران را می خواهید هر دزدی وخلافکار خطرناکی باید دستش در مر حله اول دزدی از مچ قطع بشه تا همه بشناسنش ودر مرحله بعد اگر اگر جرئت کردی شرارت ودزدی کنه دست دیگرش قطع بشه
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    6 0
    اخراج از کشور . فورا
  • ناشناس 9 IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 0
    حق آبه سیستان را بگیرید نه اینکه چندمیلیون افغانی بریزی داخل کشوری که تحریم تورم گرانی بیکاری گرانی مسکن بیداد میکنه خونه گیر ایرانی های که مستاجر هستند نمیاد
  • فدائیان رهبر IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    10 0
    خواهشا اجازه ندید خود مردم غیور ایران آتش به اختیار عمل کنند و اتباع خارجی (افغانستانی) را مثل کشورهای دیگر اخراج کنند.
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
      6 0
      دقیقا داره به همون مرحله میرسه
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    8 0
    اگر افغانها از ایران بیرون بروند که حداقل دو میلیون واحد خونه دستشان هست قیمت اجاره مسکن برای مستاجر ین چند درصد میاد پایین بیکاری کم میشه بیشتر تولیدی ها بازار الان نیروی کارش افغانی
  • محمد IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    4 0
    فکر میکنم با اینهمه جنایت ودزدی در کشور علی الخصوص ازطرف هم وطنان مسلمان و وارداتی ، باید فکری به حال قوه قضائیه بشود چون تمامی افراد چندین سابقه دارند و جنایتکاران و زور گیران از نوع داخلی و خارجی توی کشور ودر شهرهای مختلف جولان میدهند
  • ایران IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    10 0
    افغانی ها را کی راه داده؟؟؟؟ فاجعه شده
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    7 0
    اعدام کنید در ملا عام این جنایتکاران را که امنیت را از زن و بچه مردم گرفتند حق آبه مردم سیستان را بگیرید اخراجشان کنید که قیمت مسکن چندبرابر کرده اند که جوان ایرانی خونه گیرش نمیاد برا تشکیل خانواده ایرانی ها را بیکار کردند تمام کارها را اشغال کردند
  • نظر IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    6 0
    کشور بی در و پیکری که هر بیگانه ای راحت میاد و میره همین میشه
  • نظر IR ۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    کشور بی در و پیکری که هر بیگانه ای راحت میاد و میره همین میشه
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    7 0
    اتباع بیگانه در قم از ایرانی ها بیشتر شده اند
  • نظر IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    7 0
    اتباع بیگانه در قم از ایرانی ها بیشتر شده اند و در محله ها ایرانی ها از افغان ها حساب می برند
  • نظر IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    9 1
    قم پر است از از پاکستانی و بنگلادشی و افغانی و عراقی و آقریقایی که عرصه را بر ایرانی ها تنگ کرده اند
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    7 0
    کافیه وزارت بهداشت آماری از نرخ زاد و ولد آنها منتشر کنه که چندبرابر ایرانی ها بچه دنیا میآورند که درآینده خودش یک خطر امنیتی میشه صف اتوبوس می ری صف نانوایی کارها را اشغال کردند خونه گیر ایرانی نمیاد و هزاران جرم و جنایت دیگه انجام میدن اخراجشان کنند کشوری که زیر شدیدترین تحریمها هست ده میلیون افغانی ا ضافه کردند گرانی و تورم بیکاری کمه دولت چرا رسیدگی نمی کنه صدا و سیما چرا گزارشی پخش نمی کنه که شغلها را اشغال ایرانی ها را بیکار مسکن را گران کردند ایرانی ها دربه در دنبال خانه بگردند
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 0
    بیشتر موارد جرم و بزه ناشی از فقر فرهنگی و اقتصادی و ضعف در قانون مجازاته. کلمه ی سابقه دار برای یک مجرم یعنی اینکه قانون مجازات نتونسته بازدارندگی ایجاد کنه
  • ژتو IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    افغان ها حضورشون در ایران به صلاح نیست مگر کارگران زحمتکش آنها که باید دسته بندی و شناسنامه دار شن تا از بقیه افغان های زور گیر جدا شدن... جدیداً هم یه حقی در مجلس بهشون دادن نمیدونم دقیق
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باغ ویلاها شدن مراکز فحشا. شاید با ناامن شدن توسط زورگیران این فسق و فجور جمع شود انشاا...
  • پوریا IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    از هر سه سرقت مسلحانه در ایران یک سرقت مسلحانه کار افغانی ها هست.این آمار فاجعه است
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    امنیت فقط با اعدام محاربین و مفسدین فی الارض به دست میاد .. پس در مجازات این نا امن سازان سرزمین اسلامی ایران کوتاهی نکنید.
  • حجت IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    اژه‌ای جان ، رعفت اسلامی یادت نره.مصی دلش نشکنه
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    0 0
    باور کنید اینا با طالبان رودربایسی دارن حق آبه رو نمیتونن بگیرن در مرز باز کردن و خرج ۵ میلیون ایرانی صرف افغانی میشه
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    3 1
    عوضش امنیت داریم !!
  • حمید IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    4 0
    افغانی داره از در و دیوار ایران بالا میره. به ایرانی تعدی میکنن و مشاغل ایرانی ها را گرفتن و گندم سهم ایرانی را میخورن. اخراج و برخورد شدید لازم دارن اما ظاهرا برعکس شده و با این جنایتکاران با عطوفت برخورد میشه و اسم برادر هم روشون گذاشتن!!
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    4 0
    ای بابا حاجی نفرما زشته،،، تبعه ی خارجی ما هستیم که ملیت خودمونم نمیدونیم،،وگرنه ایران که خودش شعبه دوم افغانستان هست،،،، اگر این چندنفر سارق عزیز ایرانی تبار بودن قطعا اعدام میشدن ولی الان که از نور چشمی های افغان هستن بدون شک با وساطت طالبان به آغوش گرم جامعه باز خواهند گشت
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 0
    والا این مملکت غریبه پرسته مدیریت تا به جا و غیر اصولی باعث شده اتباع بیگانه که بیش از اندازه شدن بروز آسیب اجتماعی شده
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    5 0
    ما یه شرور هم تو دانشگاه داشتیم پدر افغانی مادر ایرانی داشت اهل قلعه حسن خان تهران بود مواد مخدر به دانشجوها میفروخت،خیلی هارو بدبخت کرد باید با افغانی ها برخورد بشه همان طور که ترکیه با مهاجران برخورد میکنه
  • رز IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    2 0
    اینارابایدبااسپری کورمیکردند
  • احسان IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
    4 0
    افغانیا رو بدین دست لرها پدرشون رو در بیارن
  • FR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    عوضش امنیت داریم
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
    1 0
    10 میلیون تبعه خارجی غیر مجاز بلای جان ایران خواهند شد، و مسئولین همچنین در خواب زمستانی تا زمانیکه با کشیده اتباع از خواب بیدار بشن.
  • رامین IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    0 0
    با عرض سلام خدمت نیروی انتظامی، شما زحماتتان را می‌کشید ولی چه فایده که احکامی که برای این جنایتکاران صادر می‌شود بازدارنده نیست و این جانی ها بعداز مرخص شدن از زندان قوی‌تر و وحشی تر و به باندهای بزرگتر تبدیل می‌شوندلذا از نیروی انتظامی خواهش میکنم این مسیله را با دادگاه و قضات در میان بگذارید تا هرکس به زندان افتاد نتواند به سادگی از آنجا رهایی پیدا کند تا عبرتی بشود برای بقیه مخلان جان و مال مردم، سپاسگذارم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس