کد خبر 1492510
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
العربی الجدید: مشاور امنیت ملی عراق در روزهای آتی به ایران سفر می‌کند

یک روزنامه قطری خبر داد که مشاور امنیت ملی عراق با هدف بررسی اقدامات دولت عراق در راستای تامین امنیت مرزها به‌زودی در صدر هیأتی امنیتی به ایران سفر خواهد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «العربی الجدید»، امروز (سه‌شنبه)، به نقل از منابع آگاه خبر داد که «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق به منظور بررسی مسئله کنترل مرزها و بررسی فعالیت گروهک‌های کُرد تجزیه‌طلب در خطوط مرزی طی چند روز آینده به ایران سفر می‌کند.

یک منبع در دفتر مشاورت امنیت ملی عراق به این رسانه قطری گفت: «به منظور بررسی آخرین دستاوردهای دولت در زمینه تأمین امنیت مرزها و همچنین پیشبرد مسئله حفظ آرامش و جلوگیری از حمله مجدد به مناطق مرزی عراق» مشاور امنیت ملی عراق به تهران سفری خواهد داشت.

از طرف دیگر یک مقام کُرد در دولت منطقه کردستان عراق به العربی الجدید خبر داد که برخی مقامات اربیل نیز قاسم الاعرجی را در این سفر همراهی خواهند کرد.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اخیرا در اظهاراتی اشاره کرد که دولت عراق متعهد شده است گروهک‌های تروریستی در مجاورت مرزهای غربی ایران را خلع سلاح کند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه با بیان اینکه نیروی زمینی سپاه منتظر عملی شدن تعهدات طرف عراقی است، هشدار داد که در صورت عدم عمل به توافق، حملات سپاه علیه گروهک‌های تجزیه‌طلب ادامه خواهد داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس