کد خبر 1495586
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
پسکوف

سخنگوی کاخ کرملین ضمن ابراز نگرانی شدید روسیه از گسترش ناتو، گفت که امنیت این کشور با منتفی شدن دائمی عضویت اوکراین در این ائتلاف نظامی تضمین می‌شود.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (جمعه) به تکرار درخواست مقام‌های اوکراینی برای پیوستن به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) واکنش نشان داد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین گفت: «در نظر گرفتن منافع روسیه برای ما در پایان دادن به جنگ اوکراین اولویت دارد. روسیه به دنبال تضمین امنیت خود است و این مستلزم عدم پیوستن اوکراین به ناتو است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه هر گونه گسترش بالقوه ناتو برای سال‌های آینده مایه نگرانی روسیه است، توضیح داد: «بسیاری از کشورهای اروپایی این نگرانی را درک می‌کنند. درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو اما نشانه عدم تمایل کی‌یف برای حل بحران از طریق مذاکره است».

سخنگوی کرملین با بیان اینکه در جمع کشورهای عضو ناتو، «تمام اروپایی‌ها به هر سازی که آمریکا بزند می‌رقصند»، اظهار داست: «روابط ما با ورشو اکنون در سطح صفر است و لهستان همیشه دشمن روسیه یا بخشی از دشمنی‌ها با آن بوده است».

طبق این گزارش، پسکوف ضمن اشاره به تداوم توسعه روابط روسیه با ارمنستان، درباره اظهارات «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه ایروان متحد روسیه در جنگ با اوکراین نیست، گفت: «این یک بیانیه مهم است».

پیش از این نیز «دیمیتری مدودف» معاون شورای امنیت ملی روسیه با بیان اینکه رژیم اوکراین تروریستی است، تاکید کرد که تروریست‌ها را باید یک بار برای همیشه نابود کرد. (جزئیات بیشتر)

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    5 5
    و روسیه هم دشمن بشریت
    • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
      1 1
      و ترکیه هم دشمن خلقت
    • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 0
      بشریت فقط یک دشمن داره اونم یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش هست و لا غیر. از قدیم گفتن یانکی خوب فقط یانکی مرده هست حالا فهمیدیم راست میگفتن!!!
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۲
    1 1
    و روسبه هم دشمن ایران
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
      1 1
      و یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون دوستهای صمیمی ایران هستد!! خر که شاخ و دم نداره!!!
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    0 0
    کشتار جنگل کاتین یادت نره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس