کد خبر 1495590
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
سیلاب

سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها سیلابی شدن مسیل‌ها در ۵ استان هشدار داد.

به گزارش مشرق، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تداوم فعالیت سامانه بارشی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و ریزش تگرگ طی روزهای جمعه تا شنبه (۱۲ تا ۱۳ خرداد) خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه در جنوب شرق فارس، شمال هرمزگان و روز شنبه در جنوب شرق فارس، مناطق مرکزی و ارتفاعات کرمان، شمال و غرب هرمزگان، شمال خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

در اثر این مخاطره جوی آبگرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از هرگونه تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت‌های کوه نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آبروها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی را توصیه می‌کند.

در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس