کد خبر 1507393
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
اسامی ۱۲ وزنه‌بردار تیم ملی در جهانی عربستان

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری لیست اولیه نفرات شرکت‌کننده در پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۳ به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک را منتشر کرد که اسامی ۱۲ ملی‌پوش کشورمان برای این رقابت‌ها دیده می‌شود.

به گزارش مشرق، فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری لیست اولیه شرکت‌کنندگان در رقابت‌های قهرمانی سال ۲۰۲۳ جهان را در عربستان منتشر کرد. در این لیست نامی از کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو و نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن و علیرضا یوسفی قهرمان جوانان جهان دیده نمی‌شود.

در استارت لیست اولیه رقابت‌های قهرمانی جهان نام حسین‌سلطانی، میرمصطفی جوادی، امیرحقوقی، سیدایوب موسوی، محمد زارعی، رضا دهدار، سیدرسول معتمدی، پیمان جان، مهدی کرمی، امیر عزیزی، آیت شریفی و علی داودی دیده می‌شود.

لیست اولیه شرکت کنندگان در پیکارهای جهانی عربستان شامل ۱۲ ورزشکار، ۱۰ وزنه‌بردار اصلی و ۲ نفر ذخیره است. غیبت علیرضا یوسفی از مهمترین اتفاقات این لیست به شمار می‌رود.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی ۲۰۲۳ جهان اصلی‌ترین مرحله گزینشی المپیک است و غایبان این رقابت‌ها عملا جایی در لیست مدعیان المپیک ندارند.

سهراب مرادی به خاطر خداحافظی از دنیای قهرمانی و کیانوش رستمی به دلیل عدم حضور در رکوردگیری جایی در لیست اعزامی وزنه‌برداران ایران به ریاض ندارند.

وزنه‌برداران ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ ریاض در دسته‌های ۸۱، ۸۹، ۹۶، ۱۰۲، ۱۰۹ و به‌اضافه ۱۰۹ کیلوگرم به روی تخته خواهند رفت. ۸۱ و ۹۶ کیلوگرم جزو اوزان المپیکی نیست.

در دسته ۸۹ کیلوگرم بلغارها نام کارلوس ناسار را برای رقابت‌های قهرمانی جهان در لیست قرار دادند در حالی که این وزنه‌بردار به خاطر مصدومیت شدید نمی‌تواند به روی تخته برود. همچنین در دسته ۸۹ کیلوگرم تیان تائو چینی، آنتونینو پیتزولاتو از ایتالیا و لی دائین از چین به عنوان مدعیان اصلی حضور دارند.

در دسته ۱۰۲ کیلوگرم نیز ایمن باچا از تونس، فارس الباخ قطری، سیدرسول معتمدی، رضا دهدار، جین و چانگ از کره‌جنوبی مدعیان اصلی رقابت‌های این دسته المپیکی به شمار می‌روند. همچنین در دسته فوق سنگین نامدارانی مانند لاشا تالاخادزه گرجستانی، سیمون مارتروسیان و لالایان ارمنی، گورمیناسیان بحرینی، علی داودی، آیت شریفی و مان اسعد از سوریه حضور دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس