کیانوش رستمی از احساسات مردم استفاده می‌کند/ دنبال انتقام نبودم

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: به هیچ وجه زیر بار اینکه با فشار بخواهند نظرم را تغییر دهند، نخواهم رفت و از نظر من همه چیز تمام شده است.

به گزارش مشرق، نواب نصیرشلال قهرمان المپیک لندن، دست به یک کار بزرگ کرد و تصمیم گرفت فارغ از نام و عنوان کیانوش رستمی، طبق اصول و قوانینی که گذاشته بود، جلو برود. نصیرشلال از ابتدا اعلام کرده بود کسانی که در رکوردگیری شرکت نمی‌کنند، به مسابقات اعزام نمی شوند.

اولین ترکش این تصمیم به کیانوش رستمی برخورد کرد. رستمی یک ساعت مانده به رکوردگیری تیم ملی به سرمربی اعلام کرد که در رکوردگیری وزنه نمی‌زند اما این مسئله مورد قبول سرمربی قرار نگرفت. از این رو نصیرشلال نام رستمی را در لیست ۱۲ نفره خود برای مسابقات جهانی رد نکرد.

با شرکت نکردن رستمی در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان، رویای المپیک پاریس برای این وزنه بردار تمام می‌شود. رستمی از همان زمان که متوجه این تصمیم سرمربی شد، به شکل های مختلف اعتراض کرد و حتی برخی افراد نیز به این ماجرا ورود کردند و فشارآوردند تا نظر نصیرشلال را در فاصله زمانی کوتاهی که تا بسته شدن لیست باقی مانده است، تغییر دهند. البته این فشارها روی تصمیم نصیرشلال هیچ تاثیری نداشته است. او در گفت‌وگویی قرص و محکم اعلام کرد پای تصمیم خود مانده است.

کیانوش رستمی از احساسات مردم استفاده می‌کند/ دنبال انتقام نبودم

در ادامه گفت‌و گو با نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری را در مورد مهمترین تصمیم دوران کوتاه سرمربی‌گری‌اش می‌خوانید:

* به نظر می رسد چالشی‌ترین روزهای سرمربی‌گری خود را پشت سر می‌گذارید؟

از نظر من چالشی ندارد.

*به هر حال هجمه زیادشده است. برخی از افراد به این تصمیم که کیانوش رستمی را به قهرمانی جهان اعزام نکنید، ورود کردند. زمانی که این تصمیم را گرفتید منتظر این این چنین واکنش ها هم بودید؟

به هر حال هر ورزشکاری حامیانی دارد. حتی گاها نمی‌دانند موضوع و شرایط چه چیزی است اما ورود می کنند و براساس دوستی که دارند، طرفداری‌هایی می کنند که این قبیل رفتارها طبیعی است. باید دید چه کسی تصمیم گیرنده است و این مسائل در حوزه اختیارات چه کسی است. شاید او هم از برخی‌ها خواسته است که از او حمایت کنند. همانطور که گفتم این حمایت‌ها طبیعی است اما برای من قابل قبول نیست.

*چهارم جولای آخرین روزی است که لیست قهرمانی جهان بسته می شود و تصمیم شما تغییر نخواهد کرد؟

از نظر من آخرین روز پنجشنبه هفته گذشته بود که لیست را ارسال کردیم و از نظر من لیست بسته و تمام شده است.

*فکر می کنید بهتر نبود کیانوش رستمی بجای اینکه الان مصاحبه کند، همان زمان نامه رکوردگیری را دریافت کرد، در مورد شرایطش با شما هماهنگ می‌شد؟

قطعا بهتر بود اما او همیشه همین روش را دارد. در هفت، هشت سال گذشته کار خودش را کرده است و می‌گوید در نهایت حرفم را به کرسی می نشانم. از نفوذ برخی نمایندگان و از احساسات مردم استفاده می‌کند و از طریق وزارت ورزش فشار می آورد. در سال‌های گذشته این روش ها جواب داده است اما متاسفانه یا خوشبختانه الان کادرفنی تصمیم منطقی و براساس چارچوب گرفته است و خودش هم از قبل در جریان بوده و همه چیز تمام شده است.

* نکته مهمی که کیانوش رستمی مطرح کرده، این است که سهمیه المپیک ایران می سوزد اما به نظر می رسد این اطلاعات درست نیست؟

اطلاعات غلط داده می شود و از این اطلاعات غلط استفاده و با احساسات مردم و مسئولان بازی می‌کنند. ایران چند مسابقه دیگر در پیش دارد که می‌تواند سهمیه بگیرد. این که سهمیه سوخته است مطرح نیست. ضمن اینکه رنکینگ کسب سهمیه المپیک که اعلام شده برای دو مسابقه است. شاید رستمی در مسابقات مهم پیش رو با همین رکوردهایی که دارد نتواند در رنکینگ ۱۰ نفره باشد. حتی ممکن است یک ورزشکار دیگر ایران از او بهتر باشد و بالاتر قراربگیرد.

کیانوش رستمی از احساسات مردم استفاده می‌کند/ دنبال انتقام نبودم

* آینده مشخص نیست و ممکن است هر اتفاقی رخ دهد، عواقب این تصمیم را هم به جان خریده اید و ممکن است چند ماه آینده هم فکر کنید بهترین تصمیم را در مورد کیانوش رستمی گرفته‌اید؟

این تصمیم منطقی و فنی بوده است نه احساسی و از روی لجبازی. عواقب هر چیزی که باشد و هر شرایطی پیش بیاید، مطمئن باشید بهترین تصمیم بوده است و ان‌شاءالله به نفع تیم ملی ایران باشد.

*خیلی‌ها عنوان می‌کردند اگر فشارهایی باعث شود که کیانوش رستمی برخلاف نظر شما در لیست قرار بگیرد، ممکن است استعفا دهید. آیا چنین کاری می‌کردید؟

به آنجا کشیده نمی شد و من به هیچ وجه زیر بار چنین موضوعی نخواهم رفت و اصلا برای من و کادرفنی قابل قبول نیست. با مشورتی که با اعضای کادرفنی داشتیم، بهترین تصمیم را گرفتیم. تصمیمی گرفته شده و ما پای تصمیممان هستیم.

*بعد از این تصمیم برخی مسائل و حرف ها مطرح شد از جمله اینکه انتقام زمان علی مرادی که شما بخاطر کیانوش رستمی استعفا دادید را گرفتید یا منتظر بهانه بودید که کیانوش را حذف کنید. چه نظری در مورد این حرف و حدیث ها دارید؟

به هیچ وجه اینطور نیست که انتقام زمان علی مرادی گرفته شود یا تسویه حساب کنیم. همه این مسائل را رد می‌کنم. حتی اگر هم خودش چنین ذهنیتی داشت بهتر بود منطقی‌تر و عاقلانه‌تر رفتار می‌کرد تا این اتفاقات رخ ندهد.

*فکر می‌کنید این ماجرا و حواشی آن زودتر تمام می‌شود تا تیم ملی در آرامش تمرینات خود را دنبال کند؟

از نظر ما این اتفاق جمع و جور شده و تمام شده است و تیم دارد تمرینات خود را انجام می دهد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس