کیانوش رستمی ۱۰ خواسته داشت/ باید زودتر مصدومیتش را اطلاع می‌داد

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری پس از خط زدن کیانوش رستمی از مسابقات جهانی گفت: کیانوش ۱۰ خواسته داشت که همگی انجام شد ولی ما برای او فقط دو خواسته داشتیم.

به گزارش مشرق، نواب نصیرشلال در گفت‌وگویی درباره عملکرد وزنه‌برداران در مسابقه رکوردگیری و خط زدن ۶ وزنه‌بردار از اردوی تیم ملی گفت: خدا را شکر عملکرد وزنه‌برداران در مسابقه رکوردگیری رضایت بخش بود؛ برخی از وزنه‌برداران رکورد جدید ثبت کردند که واقعاً در این مدت کوتاه کار بسیار سختی بود. وزنه‌برداران نشان دادند روند رو به جلو دارند و اگر تلاش کنند حتماً نتیجه آن را خواهند دید. آن دسته از وزنه‌بردارانی که در از ابتدا در اردوی تیم ملی بودند عملکرد خوبی داشتند و کسانی که به اردو دیر اضافه شدند عملکردشان ضعیف‌تر بود. این فرصت در اختیار وزنه‌برداران قرار گرفت و کسانی که به لحاظ جسمی و رکوردی عملکرد خوبی داشتند در اردو باقی ماندند و کسانی که عملکرد ضعیفی داشتند از اردو خارج شدند تا هر زمانی که شرایط بهتری داشتند دوباره به اردو اضافه شوند.

دیگر رکوردگیری نداریم و ترکیب تیم هم مشخص است

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در مورد رکوردگیری بعدی تیم ملی وزنه‌برداری اظهار داشت: دیگر رکوردگیری برای انتخابی تیم ملی نداریم و اگر هم در ماه آینده رکوردگیری داشته باشیم، تنها برای این است که وزنه‌برداران در شرایط مسابقه قرار بگیرند و از استرس دور و برای مسابقات آماده شوند.

نواب نصیرشلال در مورد ترکیب تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی هانگژو عنوان کرد: ترکیب تیم به اضافه یکی دو نفر برای این دو مسابقه تقریباً مشخص است؛ این آخرین رکوردگیری ما برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان بود. چند روز پیش اسامی نفرات را برای فدراسیون جهانی ارسال کردیم، تقریباً لیست بسته شده اما یکی دو نفر رزرو در کنار تیم داریم که اگر خدای نکرده مشکلی به وجود بیاید بتوانیم جابه‌جا کنیم.

انتظارم این بود که کیانوش زودتر اطلاع می‌داد که آسیب دیده است

سرمربی تیم ملی در رابطه با غیبت کیانوش رستمی در رکوردگیری و اطلاع او از وضعیت مصدومیتش گفت: کیانوش آسیب‌دیده است و این موضوع مورد تأیید است. اما او یک ساعت مانده به مسابقه رکوردگیری این موضوع را به ما اطلاع داد. انتظارم این بود همانطور که ما دو هفته زودتر به صورت رسمی به همه وزنه‌برداران اعلام کردیم در تاریخ ۵ تیرماه رکوردگیری انجام می‌شود، او هم چند روز جلوتر محترمانه از وضعیت خودش به ما اطلاع می‌داد نه اینکه یک روز جلوتر یا یک ساعت قبل از رکوردگیری این کار را انجام دهد.

کیانوش ۱۰ خواسته داشت که انجام دادیم؛ ما فقط دو خواسته داشتیم

وی گفت: عدم حضور کیانوش در رکوردگیری با آسیب‌دیدگی هیچ تفاوتی ندارد؛ تنها انتظار ما این بود که کیانوش در رکوردگیری شرکت و هر زمان هم که توانست آزمایش دوپینگ بدهد. او ۱۰ خواسته از ما داشت که همگی انجام شد؛ در مقابل ما هم از او دو خواسته داشتیم. هر کدام از این موارد انجام نشود مشکل به وجود می‌آید. متأسفانه به خاطر آسیب‌دیدگی یا هر موضوع دیگر، کیانوش در رکوردگیری شرکت نکرد. ما هم نمی‌توانیم به خاطر این غیبت جای ورزشکاری که ۹۰ روز در اردوی تیم ملی بوده و شبانه‌روزی زحمت می‌کشد با کسی که خودش با هر شرایطی که دوست دارد تمرین می‌کند و آماده می‌شود، جابه‌جا کنیم.

کیانوش رستمی ۱۰ خواسته داشت/ باید زودتر مصدومیتش را اطلاع می‌داد

المپیک پاریس مدنظر ما نبود

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که کیانوش رستمی با این اتفاق مسابقات المپیک پاریس را از دست داد؟ عنوان کرد: در شرایط فعلی المپیک مدنظر ما نیست. برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان رکوردگیری داشتیم و هر کسی که در این مسابقه خوب رکورد می‌زد می‌توانست در این دو مسابقه شرکت کند. حالا اگر وزنه‌برداری بود که ما از شرایطش مطلع بودیم و در اردوها عملکردش را می‌دیدیم تصمیم‌گیری متفاوت بود. علیرضا یوسفی در مسابقات آسیایی همراه تیم بود و یک مقدار هم آسیب دید؛ با این حال ۲۰ روز بعد از آسیب‌دیدگی در اردو ماند و روند درمانی‌اش را دنبال کرد. مسلماً شرایط او با ورزشکاری که ماهی یک بار یا یک ساعت او را می‌بینیم، کاملاً متفاوت است. اگر به دنبال یک تیم خوب و منسجم هستیم باید در چارچوب قوانین حرکت کنیم و شرایط را برای همه یکسان در نظر بگیریم. اما اگر بخواهیم استثنا قائل شویم این تیم را نمی‌توانیم به جای خوبی برسانیم. وظیفه من به عنوان سرمربی در چارچوب قانون عمل کردن است و باید آن را انجام دهم.

زمان کمی تا مسابقات جهانی تیم را تحویل گرفتم

سرمربی تیم ملی در مورد پیش‌بینی‌اش از عملکرد وزنه‌برداران در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی خاطرنشان کرد: تیم ما هنوز خیلی خام است و جای کار دارد. ما تازه سه ماه است که کار را شروع کرده‌ایم و دو ماه دیگر تا مسابقات جهانی زمان داریم. تلاش می‌کنیم تیم را به شرایط ایده‌آل برسانیم اما زمان کمی در اختیار داریم. فکر می‌کنم اواخر سال جاری که مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود، شرایط بهتر خواهد شد. با این حال تلاش می‌کنیم در مسابقات جهانی یکی دو وزنه‌بردار خوب داشته باشیم تا از آبروی وزنه‌برداری ایران دفاع کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    رستمی دیگه پیرشده وبهتره برای همیشه کنارگذاشته شود.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    با دست پس میزنید با پا پیش میکشید یکبار برای همیشه صادق و ثابت قدم باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس