کد خبر 1505134
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
ادعای کیانوش رستمی چقدر درست است؟

برخلاف ادعای مطرح شده از سوی کیانوش رستمی، سهمیه المپیک وزنه‌برداری ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم نمی‌سوزد.

به گزارش مشرق، کیانوش رستمی به دلیل شرکت نکردن در رکوردگیری تیم ملی از مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان خط خورد.

نواب نصیرشلال پیش از این اعلام کرده بود که هر ورزشکاری در رکوردگیری ها شرکت نکند، به مسابقات پیش رو اعزام نمی شود. رستمی هم در فاصله یک ساعت مانده به آغاز رکوردگیری در تماس با نصیرشلال اعلام کرده بود که شرایط حضور در رکوردگیری ندارد اما این مسئله مورد قبول سرمربی قرار نگرفت و نام رستمی را در لیست ۱۲ نفره اعزامی به قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان قرار نداد.

طبق قانون فدراسیون جهانی، هر ورزشکاری که دنبال رفتن به المپیک پاریس است، حضور در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ عربستان و جام جهانی ۲۰۲۴ تایلند ضروری است. از این رو با شرکت نکردن در این دو رویداد مهم، رستمی المپیک پاریس را از دست می دهد.

رستمی که قهرمانی جهان ۲۰۲۳ را از دست داده است، در گفت و گویی اعلام کرد: بودن من در مسابقات جهانی باعث می‌شود سهمیه المپیک ایران نسوزد و با نبودنم، سهمیه ایران می سوزد و من از راهیابی به المپیک حذف می شوم.

اما نکته قابل توجه این است در صورتی که رستمی در قهرمانی جهان ۲۰۲۳ شرکت نکند، خودش از المپیک حذف می شود اما آیا سهمیه ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم می سوزد؟

طبق سیستم کسب سهمیه المپیک پاریس، ۱۰ نفر اول رنکینگ به همراه بهترین نفرات هر قاره سهمیه المپیک می‌گیرند.

علاوه بر کیانوش رستمی، مصطفی جوادی هم در رنکینگ المپیک قرار دارد که نفر دوم ایران است.

در لیست اولیه (لانگ لیست) که نام همه وزنه برداران قرار دارد، کیانوش رستمی با ۳۸۰ کیلوگرم در رده هفتم و جوادی با ۳۶۴ کیلوگرم در رده چهاردهم است.

در لیست اولیه، کشور چین سه وزنه بردار (داین لی، تیان تائو و هوآن هوآ لیو) دارد که طبق قانون که هر کشور می‌تواند یک سهمیه بگیرد بنابراین در دسته ۸۹ کیلوگرم با حذف دو وزنه بردار از کشور چین و کیانوش رستمی از ایران، جوادی با همان رکورد ۳۶۴ کیلوگرم در رده یازدهم و در آستانه ورود به رنکینگ ۱۰ نفره قرار دارد. از طرفی با همان رکورد در حال حاضر در رنکینگ، بهترین وزنه بردار قاره آسیا است.

البته جوادی به تازگی از دسته ۸۱ به ۸۹ کیلوگرم آمده است و در حال افزایش رکورد است و در رکوردگیری هفته گذشته تیم ملی هم رکورد ۳۷۲ کیلوگرم را ثبت کرد و تا قهرمانی جهان هم انتظار می‌رود افزایش رکورد بیشتری داشته باشد.

بنابراین سهمیه ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم نمی سوزد و این اتفاق در شرایطی رخ می داد که ایران به غیر از کیانوش رستمی نماینده دیگری در این دسته نداشته باشد.

ادعای کیانوش رستمی چقدر درست است؟

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    چقدر خودسر ومغرور😩😫
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    یعنی خاک بر سر اون فدراسیونی که هنوز یک جایگزین برای پیرمردها نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس