کد خبر 1503471
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
پایان سالارها؛ انقلاب نصیرشلال در وزنه‌برداری ایران

تصمیم قاطع سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری برای برخورد با غایبان رکوردگیری درون اردویی را می‌توان به عنوان یک اتفاق مهم در یک دهه گذشته قلمداد کرد.

به گزارش مشرق، حدف هفت وزنه‌بردار از اردوی تیم ملی پس از رکوردگیری موجب شد تا تصمیمات نواب نصیرشلال به تیتر یک این ورزش در رسانه‌های کشور تبدیل شود. سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران روز گذشته (سه‌شنبه) رضا حسن پور، عباس فخر زارع، حسین بیرانوند، علی مکوندی، عارف خاکی و فرهاد اکبری را از اردوی تیم ملی کنار گذاشت. حذف این افراد به خاطر عملکرد آنها در رکوردگیری درون اردویی بود که نتوانستند اهداف و برنامه های سرمربی تیم را برآورده کنند.

اما تنها این ۶ نفر نبودند که دیگر جایی برای تمرین در سالن وزنه‌برداری آکادمی کمیته ملی المپیک ندارند بلکه نامی بزرگتر از این وزنه‌برداران در رسانه‌های کشور منتشر شد که نشان از شجاعت و قاطعیت نصیرشلال برای برخورد با ورزشکارسالاری در اردوی تیم ملی دارد. با تصمیم سرمربی تیم ملی و اعلام فدراسیون وزنه‌برداری کیانوش رستمی دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن و طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو جای در بین نفرات اعزامی ایران به مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان ندارد و این مهم به خاطر غیبت وی در رکوردگیری تیم ملی است.

بیشتر بخوانید:

کیانوش رستمی از تیم ملی خط خورد

نواب نصیرشلال که سوم تیرماه اعلام کرده بود غایبان رکوردگیری جایی در اردو تیم ملی ندارند به قول خود در این زمینه پایبند ماند. البته تصمیم نصیرشلال با چراغ سبز سجاد انوشیروانی رئیس و بهداد سلیمی نایب رئیس فدراسیون همراه شد. آنها در حاشیه رکوردگیری به خبرنگاران اعلام کردند از تصمیات کادر فنی در برخورد با ورزشکارسالاری حمایت خواهند کرد؛ ورزشکارسالاری که در یک دهه گذشته کیانوش رستمی به نماد واقعی آن تبدیل شده است. رستمی در ۱۰ سال گذشته مشکلات زیادی با کوروش باقری، حسین توکلی، سجاد انوشیروانی، محمدحسین برخواه و سعید علی‌حسینی داشت و تمرینات خود را به صورت انفرادی برگزار می‌کرد. دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۱۶ حتی در چند ماه گذشته و با وجود تغییرات گسترده در بخش مدیریتی و فنی وزنه‌برداری ایران، در اردوهای گروهی تیم ملی حضور پیدا کرد اما تمرینات خود را مستقل از کادر فنی و برنامه‌های نصیرشلال پیگیری می‌کرد.

کیانوش رستمی که بعد از المپیک ۲۰۱۶ ریو در رقابت‌های بزرگی مانند قهرمانی جهان (۲ بار) و بازی‌های آسیایی و گزینشی‌های المپیک مانند جام فجر اسیر تصمیمات خودسر شده بود اکنون سودای المپیک سوم را در سر دارد اما شرایط دیگر به مانند گذشته بر وفق مراد او نیست زیرا تصمیم کادر فنی برای حذف رستمی از مسابقات جهانی عربستان و حمایت مدیریت فدراسیون از نواب نصیرشلال یکی از اتفاقات بی‌نظیر وزنه‌برداری ایران در چند سال گذشته به شمار می‌رود.

بنا به اعلام فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، مدعیان این رشته در اوزان ۶۱، ۷۳، ۸۹، ۱۰۲ و فوق سنگین برای قطعی شدن حضور در المپیک پاریس باید در پنج گزینشی المپیک حضور داشته باشند و بتوانند امتیاز لازم را برای حضور در جمع ۱۰ نفر پایانی هر وزن کسب کنند.

کیانوش رستمی تاکنون در ۲ گزینشی (مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا و قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا در جینجو) حضور داشته و امتیاز خوبی نیز برای حضور در المپیک دارد. اما پاشنه آشیل رستمی مسابقات جهانی سال ۲۰۲۳ در کشور عربستان است زیرا فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری اعلام کرده شرط لازم و ضروری برای مدعیان المپیک پاریس، حضور در مسابقات جهانی عربستان و جام جهانی پوکت تایلند است که سال ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

اینکه فدراسیون وزنه‌برداری رسما از حذف رستمی از مسابقات جهانی ۲۰۲۳ خبر می دهد یک اتفاق تلخ و باور نکردنی برای کیانوش رستمی به شمار می‌رود زیرا رستمی که در چند سال گذشته خود تعیین کننده حضور در تورنمنت های مختلف بود اکنون به «نه» بزرگ هم‌تیمی های سابق روبرو شده و آنها تابلوی ورود ممنوع به اردو را پیش‌روی کیانوش قرار دادند. تصمیمی که در صورت تداوم می‌تواند رستمی را به یکی از بزرگترین بازنده‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تبدیل کند؛ بازنده‌ای که هدف نهایی خود را کسب عنوان پرافتخارترین المپین اعلام کرده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس