آب پاکی روی دست کیانوش رستمی/ نصیرشلال پای تصمیمش ایستاده است

رییس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: نواب نصیرشلال پای تصمیمش ایستاده است و ما هم تعهد داده‌ایم در مسائل فنی دخالت نکنیم.

به گزارش مشرق، سجاد انوشیروانی در گفت‌وگویی در پاسخ به این پرسش که حضورش در وزارت ورزش و جوانان ارتباطی با ماجرای کیانوش رستمی داشته است یا خیر، تصریح کرد: هیچ ارتباطی به این مسئله نداشت و ما هفته پیش درخواست جلسه با وزیر داشتیم که در راستای همان درخواست هم این جلسه برگزار شد. مشکلات خود را به اطلاع آقای وزیر رساندیم و دستورات لازم داده شد.

تصمیم نصیرشلال تغییر نمی‌کند

انوشیروانی در پاسخ به این پرسش که طبق آخرین صحبتی که با نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی، داشته است، آیا او قرار است تغییری در تصمیمش درباره اعزام‌نشدن کیانوش رستمی به قهرمان جهان در عربستان ایجاد کند، تصریح کرد: آقای نصیرشلال پای تصمیمش است و ادعایش بر این است که تغییری در تصمیمش ایجاد نمی کند.

تعهد دادیم در مسائل فنی دخالت نکنیم

انوشیروانی در واکنش به افزایش فشارها به فدراسیون برای تجدید نظر در مورد اعزام‌نشدن کیانوش رستمی به مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ گفت: این تصمیم فنی بود و کادر فنی این تصمیم را گرفت. ما هم از تصمیم کادر فنی‌مان حمایت می‌کنیم. زمانی که با کادر فنی جدید قرارداد بستیم، تعهد دادیم که در مسائل فنی دخالت نکنیم. الان هم نباید کسی دخالت کند. از طرفی این موضوع که اتفاق افتاده، در هر رشته ورزشی طبیعی است. چند هفته قبل از رکوردگیری نامه رسمی برایش ارسال شده بود اما جواب نداد.

همه وزنه‌برداران زانو درد دارند

رییس فدراسیون درباره اینکه مصدومیت رستمی را تایید کرده است، گفت: من آسیب‌دیدگی‌اش را تایید کردم چون گفته بود زانویش درد می‌کند و پزشکش هم تماس گرفت و گفت زانوی رستمی درد می‌کند اما زانودرد در همه وزنه‌برداران وجود دارد. نکته این است که او توافق کرده بود که بیرون از اردو تمرین کند اما تمام مسائل خود را با کادر فنی هماهنگ کند.

رسول معتمدی در دوران مصدومیت، برای اطلاع کادر فنی از وضعیت درمانی‌اش و شروع تمرینات نامه رسمی از پزشک معالج خود ارائه داده بود. آیا کیانوش رستمی هم این کار انجام داده است؟ انوشیروانی پاسخ داد: «نامه‌ای در این باره به فدراسیون داده نشد.»

وزنه‌برداری خودش می‌تواند تصمیم درست بگیرد

انوشیروانی در مورد ورود برخی افراد خارج از وزنه‌برداری به ماجرای کیانوش رستمی تاکید کرد: افتخارات وزنه‌برداری مشخص بوده و این رشته در ایران مقتدر است. با توجه به قهرمانانی که این رشته در کمیته فنی، هیات‌رییسه و بدنه فدراسیون دارد، این توانایی این را دارد درباره مسائل تخصصی خودش، تصمیم درست بگیرد. همه عزیزان می‌دانند بحث فنی، تخصصی است و من پیگیر اینکه هر کسی به هر طریقی دخالت می‌کند، نیستم. روند انتخابی گذاشته شد و آقای رستمی به توافقاتی که با کادر فنی داشت، عمل نکرده است.

رستمی همان موقع که نامه را دید باید با کادر فنی صحبت می‌کرد

او در پاسخ به این پرسش که بهتر نبود کیانوش رستمی از همان ابتدا در مورد شرایطش با کادر فنی صحبت می‌کرد، گفت: حرف ما هم همین است. نامه ما هم برای حضورش در رکوردگیری مشخص است و هیات استان کرمانشاه نامه را به او ارجاع داده است. باید همان موقع که نامه را دیده بود با کادر فنی صحبت می‌کرد. از ۱۲ ماه پیش تاکنون به هر تصمیمی کادرهای فنی ما در مورد کیانوش گرفته‌اند، عمل کردیم و هیچ مشکلی وجود نداشته است. حتی برای اعزام به مسابقات کلمبیا همه نفرات حتی علی داودی را با اکونومی اعزام کردیم اما جایگاه و مدال‌های کیانوش رستمی را در نظر گرفتم و او را با بیزینس‌کلاس اعزام کردیم. تصمیمی هم که اکنون برای رستمی گرفته شده است، تصمیم فدراسیون نیست و تصمیم کادر فنی است.

قبول نداشتم خارج از اردو باشد اما تصمیم کادر فنی را پذیرفتم

انوشیروانی همچنین گفت: رستمی عنوان می‌کند باید به مسابقات جام جهانی برود و وزن‌کشی کند، پس حق این نفراتی که در اردوی تیم ملی حضور دارند و زحمت می‌کشند چه می‌شود؟ در ۱۲ ماه گذشته با دو کادر فنی کار کردم. خود من دوست نداشتم که کیانوش رستمی خارج از اردو تمرین کند اما هر دو کادر فنی ما این اجازه را به او دادند و حتی به خود او هم گفتم من قبول ندارم که بیرون از اردو باشی اما چون کادر فنی اجازه داد من هم می‌پذیرم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • هوشنگ IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    ضد حال زدن چطوریه ؟ پس از آخرین وزنه سریع از آنها تست دوپبنگ بگیر اینها المپیک را با لیگ داخلی اشتباه گرفتن خخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس